Za niski prąd?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: wt kwie 28, 2009 19:07
- Lokalizacja: Skierniewice
Za niski prąd?
Witam, mam problem tego typu że w samochodzie są takie objawy jak by było za mało prądu, tzn np przy odpalonym silniku włączam radio działa ono przez chwile po czym zaczyna pikać, drugim objawem jest ledwo działające ogrzewanie tylnej szyby, a trzecim przy maksymalnym skręceniu kół w lewą bądź prawą stronę wspomaganie pobiera tyle że silnik gaśnie. Dodam ze ostatnio została wymieniona cewka zapłonowa bo niestety poleciała. Co to może być?
Za niski prąd?
Zacznij od sprawdzenia akumulatora i napięcia ładowania.
Bez dymu nie ma ognia... TDI
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: wt kwie 28, 2009 19:07
- Lokalizacja: Skierniewice
Za niski prąd?
Najnormalniej w świecie miernikiem. Na pracującym silniku przykładasz woltomierz do klem. Powinno być w granicach 14.5V
Bez dymu nie ma ognia... TDI
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: wt kwie 28, 2009 19:07
- Lokalizacja: Skierniewice
Za niski prąd?
Po pomiarach bez względu na to co jest uruchomione w samochodzie prąd ładowania na klemach wynosi 13,7V
-
- Ma gadane
- Posty: 183
- Rejestracja: ndz sty 01, 2012 23:26
- Lokalizacja: Kutno / Łódź
Za niski prąd?
Wspomaganie z ładowaniem za wiele wspólnego nie ma, no nie licząc tego ze alternator jest napędzany tym samym paskiem co pompa wspomagania .
Kiepskie grzanie może być spowodowane pośniedziałymi połączeniami, odepnij przewody zasilające od szyby i przetrzyj drobnym papierem ściernym.
Tak w woli ścisłości to podałeś napięcie ładowania a nie prąd. Mierzyłeś na wolnych obrotach ? Zacznij od podładowania akumulatora prostownikiem, jeśli po naładowaniu akumulatora zauważysz poprawę to faktycznie problem leży w ładowaniu i wtedy zaczął bym od przeczyszczenia wszystkich połączeń idących od alternatora do akumulatora.
Kiepskie grzanie może być spowodowane pośniedziałymi połączeniami, odepnij przewody zasilające od szyby i przetrzyj drobnym papierem ściernym.
Tak w woli ścisłości to podałeś napięcie ładowania a nie prąd. Mierzyłeś na wolnych obrotach ? Zacznij od podładowania akumulatora prostownikiem, jeśli po naładowaniu akumulatora zauważysz poprawę to faktycznie problem leży w ładowaniu i wtedy zaczął bym od przeczyszczenia wszystkich połączeń idących od alternatora do akumulatora.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Za niski prąd?
chmielak90, krótko pisząc 13.7 to jest ciut za mało, za minimum które nie wymaga jeszcze naprawy uznaje się 13.8. Sprawdź jeszcze napięcie na samym alternatorze mierząc pomiędzy jego obudową a śrubą od grubego kabla plusowego. Jeśli też będzie takie niskie a pasek jest właściwie napięty to masz alternator do naprawy.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: wt kwie 28, 2009 19:07
- Lokalizacja: Skierniewice
Re: Za niski prąd?
Niby nie ma nic wspólnego ale jak się wyłączy wszystko w samochodzie włącznie ze światłami i zrobi skręt kołami to spadają obroty lecz samochód nie gaśnie jak by brakowało zasilania.kamikadzol15 pisze:Wspomaganie z ładowaniem za wiele wspólnego nie ma, no nie licząc tego ze alternator jest napędzany tym samym paskiem co pompa wspomagania .
Kiepskie grzanie może być spowodowane pośniedziałymi połączeniami, odepnij przewody zasilające od szyby i przetrzyj drobnym papierem ściernym.
Tak w woli ścisłości to podałeś napięcie ładowania a nie prąd. Mierzyłeś na wolnych obrotach ? Zacznij od podładowania akumulatora prostownikiem, jeśli po naładowaniu akumulatora zauważysz poprawę to faktycznie problem leży w ładowaniu i wtedy zaczął bym od przeczyszczenia wszystkich połączeń idących od alternatora do akumulatora.
-
- Ma gadane
- Posty: 183
- Rejestracja: ndz sty 01, 2012 23:26
- Lokalizacja: Kutno / Łódź
Za niski prąd?
To że obroty spadają przy maksymalnym skręceniu kół to normalka, możesz wierzyć lub nie ale zarówno w moim mk3 jak i w wielu innych dzieje się dokładnie to samo. Obroty spadają ze względu na duży opór pompy która przy maksymalnym skręceniu kół nie ma jak tłoczyć płynu. Problemu z zasilaniem szukaj raczej w alternatorze lub samym regulatorze, ewentualnie tak jak pisałem wcześniej poczyść wszystkie połączenia między alternatorem a akumulatorem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości