Za niski prąd?

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

chmielak90
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: wt kwie 28, 2009 19:07
Lokalizacja: Skierniewice

Za niski prąd?

Post autor: chmielak90 » śr lis 21, 2012 16:08

Witam, mam problem tego typu że w samochodzie są takie objawy jak by było za mało prądu, tzn np przy odpalonym silniku włączam radio działa ono przez chwile po czym zaczyna pikać, drugim objawem jest ledwo działające ogrzewanie tylnej szyby, a trzecim przy maksymalnym skręceniu kół w lewą bądź prawą stronę wspomaganie pobiera tyle że silnik gaśnie. Dodam ze ostatnio została wymieniona cewka zapłonowa bo niestety poleciała. Co to może być?



Awatar użytkownika
artur_n
VAG Biłgoraj
VAG Biłgoraj
Posty: 343
Rejestracja: pt wrz 14, 2012 11:57
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Za niski prąd?

Post autor: artur_n » śr lis 21, 2012 16:29

Zacznij od sprawdzenia akumulatora i napięcia ładowania.


Bez dymu nie ma ognia... TDI

chmielak90
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: wt kwie 28, 2009 19:07
Lokalizacja: Skierniewice

Za niski prąd?

Post autor: chmielak90 » śr lis 21, 2012 17:54

Napięcie ładowania w jaki sposób?



Awatar użytkownika
artur_n
VAG Biłgoraj
VAG Biłgoraj
Posty: 343
Rejestracja: pt wrz 14, 2012 11:57
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Za niski prąd?

Post autor: artur_n » śr lis 21, 2012 18:57

Najnormalniej w świecie miernikiem. Na pracującym silniku przykładasz woltomierz do klem. Powinno być w granicach 14.5V


Bez dymu nie ma ognia... TDI

chmielak90
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: wt kwie 28, 2009 19:07
Lokalizacja: Skierniewice

Za niski prąd?

Post autor: chmielak90 » pt lis 23, 2012 16:28

Po pomiarach bez względu na to co jest uruchomione w samochodzie prąd ładowania na klemach wynosi 13,7V



kamikadzol15
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: ndz sty 01, 2012 23:26
Lokalizacja: Kutno / Łódź

Za niski prąd?

Post autor: kamikadzol15 » pt lis 23, 2012 22:53

Wspomaganie z ładowaniem za wiele wspólnego nie ma, no nie licząc tego ze alternator jest napędzany tym samym paskiem co pompa wspomagania :bajer: .
Kiepskie grzanie może być spowodowane pośniedziałymi połączeniami, odepnij przewody zasilające od szyby i przetrzyj drobnym papierem ściernym.
Tak w woli ścisłości to podałeś napięcie ładowania a nie prąd. Mierzyłeś na wolnych obrotach ? Zacznij od podładowania akumulatora prostownikiem, jeśli po naładowaniu akumulatora zauważysz poprawę to faktycznie problem leży w ładowaniu i wtedy zaczął bym od przeczyszczenia wszystkich połączeń idących od alternatora do akumulatora.


ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Za niski prąd?

Post autor: Paweł Marek » sob lis 24, 2012 00:06

chmielak90, krótko pisząc 13.7 to jest ciut za mało, za minimum które nie wymaga jeszcze naprawy uznaje się 13.8. Sprawdź jeszcze napięcie na samym alternatorze mierząc pomiędzy jego obudową a śrubą od grubego kabla plusowego. Jeśli też będzie takie niskie a pasek jest właściwie napięty to masz alternator do naprawy.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

chmielak90
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: wt kwie 28, 2009 19:07
Lokalizacja: Skierniewice

Re: Za niski prąd?

Post autor: chmielak90 » sob lis 24, 2012 11:15

kamikadzol15 pisze:Wspomaganie z ładowaniem za wiele wspólnego nie ma, no nie licząc tego ze alternator jest napędzany tym samym paskiem co pompa wspomagania :bajer: .
Kiepskie grzanie może być spowodowane pośniedziałymi połączeniami, odepnij przewody zasilające od szyby i przetrzyj drobnym papierem ściernym.
Tak w woli ścisłości to podałeś napięcie ładowania a nie prąd. Mierzyłeś na wolnych obrotach ? Zacznij od podładowania akumulatora prostownikiem, jeśli po naładowaniu akumulatora zauważysz poprawę to faktycznie problem leży w ładowaniu i wtedy zaczął bym od przeczyszczenia wszystkich połączeń idących od alternatora do akumulatora.
Niby nie ma nic wspólnego ale jak się wyłączy wszystko w samochodzie włącznie ze światłami i zrobi skręt kołami to spadają obroty lecz samochód nie gaśnie jak by brakowało zasilania.



kamikadzol15
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: ndz sty 01, 2012 23:26
Lokalizacja: Kutno / Łódź

Za niski prąd?

Post autor: kamikadzol15 » sob lis 24, 2012 22:52

To że obroty spadają przy maksymalnym skręceniu kół to normalka, możesz wierzyć lub nie ale zarówno w moim mk3 jak i w wielu innych dzieje się dokładnie to samo. Obroty spadają ze względu na duży opór pompy która przy maksymalnym skręceniu kół nie ma jak tłoczyć płynu. Problemu z zasilaniem szukaj raczej w alternatorze lub samym regulatorze, ewentualnie tak jak pisałem wcześniej poczyść wszystkie połączenia między alternatorem a akumulatorem.


ObrazekObrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości