Witam
Postanowiłem napisać temat na forum, ponieważ kończą mi się pomysły oraz cierpliwość do samochodu, który gaśnie tak jak opisałem temat. Teraz postaram się rozwinąć to dokładniej : odpalam samochód rano na benzynie po około 1km przełączam na LPG, przy temperaturze silnika wg zegarów około 70 st stojąc na światłach samochód gaśnie!!! Za 5-10 może 15 kręceniem rozrusznika odpala normalnie.
Cała historia zaczęła się około roku temu gdy temperatura była bliska zeru lub ujemna z reguły jak zobaczyłem przy około 70 stopniach gaśnie, najgorsze jest to że może jeździć i odpalać normalnie przez 2 tygodnie a później dwa dni będzie gasł i to też nie za każdym razem!!! Odstawiłem samochód do małego warsztatu blisko domu (powiedzmy duży warsztat nie chciał się podjąć bo jak jeździ a czasami gaśnie to nie wiedzą co wymiecnić ) samochód stał kilka dni. Starszy Pan stwierdził że silnik krokowy. Za wymianę używki wziął 40zł od tamtego czasu w lutym albo marcu tego roku problem znikł , jednak zrobiło się też cieplej, wcześniej tzn październik i następne miesiące problem występował i zrobiło się zimniej problem wraca.
Silnik: 1.8 AAM
rok. 92
LPG pierwsza generacja centralka podłączona pod cewkę.
Przeczytałem wiele wątków o gasnących silnikach itp.. kroki jakie podjąłem poniżej (może nie po kolei trochę ich było):
-wymiana czujnika temperatury płynu (nowy zamiennik) stary miał złe parametry
-wymiana czujnika temperatury powietrza (używany) stary miał złe parametry
-wyjęcie całego monowtrysku a co się z tym wiąże ustawiony TPS na 0,2 V, prawidłowo ustawiłem stycznik na silniku krokowym oraz wyczyściłem wszystkie elementy
-sprawdziłem przewody miedzy kompem a pojedynczymi czujnikami
-wymiana cewki (nowa)
-wymiana czujnika Halla (używany)
-samochód posiadał IMO , sprawdzałem nie działa , nic nie rozłącza
I dziś jadę, zatrzymałem się na światłach i zgasł, za chyba 6 razem odpalił, rozrusznik kręci i nic się nie dzieje tak jakby nie dostawał ani paliwa ani iskry.
Raz miałem przypadek kiedy jechałem samochodem szarpnęło i przełączył się na benzynę. Gdy gaśnie zapalają się kontrolki (tak jakbym za szybko ruszył i sam zgasł) centralka od gazu z zielonego wskaźnika wskakuje na czerwony - nie zauważyłem dziwnych objawów jakie czytałem przy hallu tzn. silnik gaśnie a kontrolki są zgaszone.
Mam nadzieję że opis był wyczerpujący a Wasza wiedza pozwoli mi na rozwiązanie problemu.
Dziś podjechałem do Gazownika, podpowiedział mi aby odłączyć centralkę od LPG, tak też zrobiłem. Zgasł 3 razy na odcinku 100 metrów , zawsze przy schodzeniu obrotów lub wrzucaniu biegu na luz gasł.
Udało mi się tylko wyeliminować że cewka na zaworze oraz centralka od LPG działa prawidło .
Jakieś pomysły?
Gaśnie podczas jazdy przy temperaturze ok. 70 st
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: sob lut 28, 2009 22:59
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Gaśnie podczas jazdy przy temperaturze ok. 70 st
Tak, opis musi być nie tyle długi co konkretny. Trzeba napisać jasno i wyraźnie czy problem pojawia się tylko na LPG. Bo jeśli tak a na benzynie jest ok to ja nie wiem po jakie licho tyle roboty , trzeba tylko reduktor zregenerować, posprawdzać styki do elektrozaworów i silniczka krokowego od LPG i instalację wyregulować. A to że niełatwo odpala na niedogrzanym silniku który został już przełączony na LPG to w sumie norma, zużyty reduktor nasila ten objaw.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Gaśnie podczas jazdy przy temperaturze ok. 70 st
nie wiem czy to pomoże, ale zobacz czy masz sprawny czujnik temp. w króćcu przy głowicy.albo tak jak ja miałem takie same problemy z takim samym silnikiem co ty gdy gasł przy 70stopni....mało płynu w zbiorniczku a niby był stan ok
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: sob lut 28, 2009 22:59
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Gaśnie podczas jazdy przy temperaturze ok. 70 st
Dzięki za zainteresowanie, już odpowiadam:
gasnie na benzynie i LPG
Dziś rano zgasł chyba z 7 razy , kilka razy na wolnych obrotach i raz zgasł na biegu tzn:
centralka z autoamtu LPG przełaczyła sie na benzynę (benzyna działa) niestety nie jechał, obrotomierz nie spadł tylko zatrzymał się na około 1000 obrotów , czyli ewidentnie brak iskry tylko z jakiego powodu? Komputer siada czy przewody? Za każdym razem jak zgasnie odpala za każdym razem (w jednym przypadku odpalił tylko troszkę wolniej).
Problem chyba rozwiązałem, pisze chyba ponieważ mam nadzieję że to było to, tzn: chcąc podłączyć się pod przewód sterowania cewki natrafiłem na kabel, którego nie znałem i prowadził on do innej części samochodu niż np.wiązka od LPG. Zawsze się zastanawiałem do czego jest a raczej gdzie prowadzi dziś zobaczyłem że do wyłącznika zasilania na cewkę:
przełącznik był stary , a luty już zimne i całość była bardzo licha. Wyciąłem przełącznik tylko teraz mam problem z obrotami mianowicie na początku jest 1000 obrotów później ssanie się wyłącza wchodzą na 800 i po 2 kilometrach są już na 1000 albo 1050 ? Co może być przyczyną ?
Czujnik temperatury?
Zapłon za bardzo przyśpieszony?
Stycznik biegu jałowego?
Z jakiego powodu ECU nie koryguje obrotów do 800?
Jutro z rana sprawdzę wskazania na zimno i ciepło czujnika temperatury.
Dziś odpaliłem i tym razem ssanie się nie podniosło, a silnik krokowy podczas włączania styku wolnych obrotów nie zawsze reagował. Czujnik sprawdziłem za szybko i chyba o około 10 stopni zawyża (wieczorem wrócę do tego) jednak jak wyjmowałem wtyczkę nie było reakcji. Przejechałem kilka kilometrów silnik był już ciepły wypiąłem wtyczkę z krokowego i wpiąłem miernik pod 1 i 4 przy włączeniu stacyjki napięcie na 1 może 2 sekundy wzrastało , jak wyłączałem stacyjkę to samo. Podłączyłem wtyczkę do krokowego i o dziwo zaczął reagować!!! Po dotknięciu styku wolnych obrotów działa normalnie, jak wyjmę wtyczkę z czujnika temperatury to zwiększa wychylenie krokowego.
Zobaczę za kilka godzin czy krokowy będzie reagował , jak sytuacja będzie się powtarzać to od czego zacząć?
Krokowy, ecu , czy czujnik?
Czy ustawienie TPS na 0,25 ma wpływ na ssanie?
Dzięki za wszystkie podpowiedzi.
Temat do archiwum, za szybko składałem całość i pomyliłem przewody na przekaźniku od pamięci sterownika .
gasnie na benzynie i LPG
Dziś rano zgasł chyba z 7 razy , kilka razy na wolnych obrotach i raz zgasł na biegu tzn:
centralka z autoamtu LPG przełaczyła sie na benzynę (benzyna działa) niestety nie jechał, obrotomierz nie spadł tylko zatrzymał się na około 1000 obrotów , czyli ewidentnie brak iskry tylko z jakiego powodu? Komputer siada czy przewody? Za każdym razem jak zgasnie odpala za każdym razem (w jednym przypadku odpalił tylko troszkę wolniej).
Problem chyba rozwiązałem, pisze chyba ponieważ mam nadzieję że to było to, tzn: chcąc podłączyć się pod przewód sterowania cewki natrafiłem na kabel, którego nie znałem i prowadził on do innej części samochodu niż np.wiązka od LPG. Zawsze się zastanawiałem do czego jest a raczej gdzie prowadzi dziś zobaczyłem że do wyłącznika zasilania na cewkę:
przełącznik był stary , a luty już zimne i całość była bardzo licha. Wyciąłem przełącznik tylko teraz mam problem z obrotami mianowicie na początku jest 1000 obrotów później ssanie się wyłącza wchodzą na 800 i po 2 kilometrach są już na 1000 albo 1050 ? Co może być przyczyną ?
Czujnik temperatury?
Zapłon za bardzo przyśpieszony?
Stycznik biegu jałowego?
Z jakiego powodu ECU nie koryguje obrotów do 800?
Jutro z rana sprawdzę wskazania na zimno i ciepło czujnika temperatury.
Dziś odpaliłem i tym razem ssanie się nie podniosło, a silnik krokowy podczas włączania styku wolnych obrotów nie zawsze reagował. Czujnik sprawdziłem za szybko i chyba o około 10 stopni zawyża (wieczorem wrócę do tego) jednak jak wyjmowałem wtyczkę nie było reakcji. Przejechałem kilka kilometrów silnik był już ciepły wypiąłem wtyczkę z krokowego i wpiąłem miernik pod 1 i 4 przy włączeniu stacyjki napięcie na 1 może 2 sekundy wzrastało , jak wyłączałem stacyjkę to samo. Podłączyłem wtyczkę do krokowego i o dziwo zaczął reagować!!! Po dotknięciu styku wolnych obrotów działa normalnie, jak wyjmę wtyczkę z czujnika temperatury to zwiększa wychylenie krokowego.
Zobaczę za kilka godzin czy krokowy będzie reagował , jak sytuacja będzie się powtarzać to od czego zacząć?
Krokowy, ecu , czy czujnik?
Czy ustawienie TPS na 0,25 ma wpływ na ssanie?
Dzięki za wszystkie podpowiedzi.
Temat do archiwum, za szybko składałem całość i pomyliłem przewody na przekaźniku od pamięci sterownika .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 21 gości