Wyłącznik tylnego napędu w golfie country.

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Marjan79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt lis 09, 2012 23:49

Wyłącznik tylnego napędu w golfie country.

Post autor: Marjan79 » sob lis 10, 2012 19:21

Chciałbym założyć wyłącznik tylnego napędu w golfie country.
Problem polega na tym, że nie mam pojęcia gdzie go podłączyć.
Może ktoś kiedyś coś takiego robił i mógłby się podzielić doświadczeniami?
Z góry dziękuję. Pozdrawiam.



Marjan79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt lis 09, 2012 23:49

Re: Wyłącznik tylnego napędu w golfie country.

Post autor: Marjan79 » pn lis 12, 2012 11:19

Zapoznałem się z zasadą działania sprzęgła wiskotycznego i uważam, że jest niemożliwe założenie takiego wyłącznika.
W takim razie temat uważam za zamknięty.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Re: Wyłącznik tylnego napędu w golfie country.

Post autor: Lipek81 » pn lis 12, 2012 16:41

Z tego, co pamiętam, to jest tam jakieś również sterowanie elektryczne, za pośrednictwem podciśnienia. W skrzynce przekaźników jest jakiś przekaźnik od tego. Myślę, że jest to do wykonania.



Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Re: Wyłącznik tylnego napędu w golfie country.

Post autor: OsteR9019 » śr lis 14, 2012 22:35

Lipek81 pisze:Z tego, co pamiętam, to jest tam jakieś również sterowanie elektryczne, za pośrednictwem podciśnienia. W skrzynce przekaźników jest jakiś przekaźnik od tego. Myślę, że jest to do wykonania.
W tym sterowaniu chodzi o to by napęd działał na biegu wstecznym.

Skutecznym wyłączeniem jest wykręcenie przedniego łącznika elastycznego wału. Żeby można było spinać i rozpinać w każdej chwili trzeba by zastosować jakieś sprzęgło na wał, w stylu synchronizatorów w skrzyni albo wykombinować coś w tylnym moście żeby mechanizm wolnego koła nie działał do przodu tak jak nie działa do tyłu bez podciśnienia. Może i do wykonania :hehe:


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

ssarna1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1117
Rejestracja: sob sty 16, 2010 00:08
Lokalizacja: jest istotna.

Wyłącznik tylnego napędu w golfie country.

Post autor: ssarna1 » czw lis 15, 2012 14:02

Można też wymienić olej wiskotyczny na specjalny płyn reagujący na pole magnetyczne (tzw. ferrofluid) - coś takiego jest w amortyzatorach z płynną regulacją twardości. Potem tylko umieszczamy elektromagnes w bezpośrednim sąsiedztwie sprzęgła i voila :bigok:
Ciekawe czy komuś się uda :bajer:


MK3 ADZ->AGU

Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Re: Wyłącznik tylnego napędu w golfie country.

Post autor: OsteR9019 » czw lis 15, 2012 22:45

ssarna1 pisze:Można też wymienić olej wiskotyczny na specjalny płyn reagujący na pole magnetyczne (tzw. ferrofluid) - coś takiego jest w amortyzatorach z płynną regulacją twardości. Potem tylko umieszczamy elektromagnes w bezpośrednim sąsiedztwie sprzęgła i voila :bigok:
Ciekawe czy komuś się uda :bajer:
To by było bardzo dobre rozwiązanie ale ten olej nie mógłby spinać na 100%.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

ssarna1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1117
Rejestracja: sob sty 16, 2010 00:08
Lokalizacja: jest istotna.

Wyłącznik tylnego napędu w golfie country.

Post autor: ssarna1 » pt lis 16, 2012 09:32

Spinalby plynnie w zaleznosci od strumienia magnetycznego, czyli de facto od pradu jaki plynalby przez cewke. Wystarczyloby dorobic sterowanie na PWM


MK3 ADZ->AGU

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości