Witajcie. Wymieniałem lampy przednie. Fabrycznie auto nie miało halogena w lampie, a teraz ma. Chcąc najmniej inwazyjnie to podłączyć należałoby wywiercić dziurę we wtyczce, wprowadzić przewód i na jego koniec założyć tzw. zszywkę. Z tym że te we wtyczce to nie są zwykłe elektryczne zszywki. Wiecie może gdzie można coś takiego zakupić? Macie ewentualnie jakieś inne pomysły żeby to w miarę przyzwoicie podłączyć?
Czekam na sugestie!
Zszyswki do łączenia przewodów.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Zszyswki do łączenia przewodów.
ja tam wsadziłem zwykły konektor żeński (pasujący na blaszkę w lampie) i wszystko gra
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Zszyswki do łączenia przewodów.
I po miesiącu mieć sporo kłopotów, "gdzie mi coś nie łączy"...krazorek pisze: Chcąc najmniej inwazyjnie to podłączyć należałoby wywiercić dziurę we wtyczce, wprowadzić przewód i na jego koniec założyć tzw. zszywkę.
Te "patenty", jak i szybkozłączki stosowane z uwielbieniem przez "montażystów" haków do przyczep - to największa zakała elektryki. Jest to bardzo szybko montowalne i właściwie bez potrzeby myślenia ze strony montera. I to jedyne dwie ich zalety.
Uszkadzają one żyły przewodów, łączą się jedynie powierzchnią wielkości ułamka milimetra kwadratowego i to na marny styk, pogarszający się z każdym dniem (korozja elektrochemiczna).
Jedyne pewne montowanie to zagniatane konektorki jak Kolega Qto podał, oblutowane konektorki lub zagniatane i polutowane konektorki - zapewniają spokój.
I jeszcze jedno: konektorki pozornie nie mają silnego styku, są tylko nasunięte jedna część na drugą. W istocie, w motoryzacji to ich zaleta: na skutek drgań następują mikroprzesunięcia względem siebie i SAMOOCZYSZCZANIE się połączenia.
Pozdrawiam.
Zszyswki do łączenia przewodów.
Rozumiem Wasz racje. We wtyczce jest miejsce na wspomniany przeze mnie patent. Jednakże nie ma dziury tylko jest cieńszy plastik w tym miejscu. Dlatego chciałem się tamtędy tam dostać. Wiadomo że we wtyczkach jakość styku gra kluczową rolę. Zauważcie że jak bym posiadał taką zszywkę (konektor żeński jak to nazwał kolega, może i ta nazwa jest bardziej precyzyjna) to by to było rozwiązanie bliskie fabrycznemu. Dlatego pytam się o specjalny konektor, aby pasował do wtyczki (taki jaki jest na pozostałych stykach). A skoro by pasował to można by rzec że jest to mało inwazyjne rozwiązanie. Swoją drogą wtyczka ma uszczelkę, więc wprowadzanie w nią kabla w innym miejscu może powodować nieszczelności. A że jest to w przedniej części pojazdu to to ma znaczenie.
- Waqa
- Gadatliwa bestia
- Posty: 923
- Rejestracja: wt cze 30, 2009 16:58
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości