Problem z licznikiem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- artist1987
- Mały gagatek
- Posty: 96
- Rejestracja: pt kwie 16, 2010 16:56
- Lokalizacja: MAŁA WIEŚ
- Kontakt:
Problem z licznikiem
Witam wszystkich.
Mam od dwóch dni problem z licznikiem przy aucie golf 4 V6
-Więc zaczęło się od złych/błędnych wskazań ilości paliwa w baku,albo licznik wskazywał "zero" albo pół baku,pomimo wiadomej innej niż licznik pokazywał ilości paliwa...no i zaczęła się "naprawa"
Wyciągnąłem licznik do wierzchu,całkiem go rozebrałem,w rękach została mi tylko płyta główna licznika,cała reszta (wskazówki,wyświetlacze,tarcza/e,obudowa tylna oraz szybka z boczną obudową leżały obok)
Czytałem na forum o zimnych lutach w liczniku,przez które wskazania ilości paliwa były mylne,ale żadnego błędnego lutowania nie znalazłem (dodam że 3x licznik wyciągałem,ojciec elektryk też to oglądał :] )
-BRAK ZIMNYCH LUTÓW i złe wskazania przetłumaczyłem sobie wilgocią i korozją (na płycie licznika były plamy niewiadomego pochodzenia,jakaś wilgoć...zostały "umyte" i osuszone)
Rozebrałem też "obudowy" mechanizmów wskaźników(paliwo,temperatura,obroty i km/h) Przedmuchałem,poczyściłem i złożyłem wszystko w całość,tak jak było.
Zamontowałem licznik i niestety porażka,paliwo wskazuję ok. obroty również...ale
TERAZ PROBLEMEM JEST NIEDZIAŁAJĄCY PRĘDKOŚCIOMIERZ I WSKAŹNIK TEMPERATURY
dodam że wszystkie czujniki są ok.
Programem PCMSCAN sprawdzałem to zero błędów,oraz sprawdzałem TABLICE ROZDZIELCZE w czasie rzeczywistym i TEMPERATURA NORMALNIE ROŚNIE,KILOMETRY RÓWNIEŻ programik WSKAZUJE,co oznacza sprawne czujniki i uszkodzenie licznika.(bezpiecznik nr 7 też jest sprawny)
Czy ma ktoś jakąś dobrą radę na załatwienie tego problemu?Co zrobić przy liczniku żeby go nie wymieniać(licznik ma immo w sobie)
Serwis VW przedstawił mi straszną cenę na wymianę i adaptację licznika.
Na allegro się ludzie ogłaszają naprawiający liczniki niby...ale to też pieniądze kosztuje i trzeba czekać,licznik wysłać itp.
Mam od dwóch dni problem z licznikiem przy aucie golf 4 V6
-Więc zaczęło się od złych/błędnych wskazań ilości paliwa w baku,albo licznik wskazywał "zero" albo pół baku,pomimo wiadomej innej niż licznik pokazywał ilości paliwa...no i zaczęła się "naprawa"
Wyciągnąłem licznik do wierzchu,całkiem go rozebrałem,w rękach została mi tylko płyta główna licznika,cała reszta (wskazówki,wyświetlacze,tarcza/e,obudowa tylna oraz szybka z boczną obudową leżały obok)
Czytałem na forum o zimnych lutach w liczniku,przez które wskazania ilości paliwa były mylne,ale żadnego błędnego lutowania nie znalazłem (dodam że 3x licznik wyciągałem,ojciec elektryk też to oglądał :] )
-BRAK ZIMNYCH LUTÓW i złe wskazania przetłumaczyłem sobie wilgocią i korozją (na płycie licznika były plamy niewiadomego pochodzenia,jakaś wilgoć...zostały "umyte" i osuszone)
Rozebrałem też "obudowy" mechanizmów wskaźników(paliwo,temperatura,obroty i km/h) Przedmuchałem,poczyściłem i złożyłem wszystko w całość,tak jak było.
Zamontowałem licznik i niestety porażka,paliwo wskazuję ok. obroty również...ale
TERAZ PROBLEMEM JEST NIEDZIAŁAJĄCY PRĘDKOŚCIOMIERZ I WSKAŹNIK TEMPERATURY
dodam że wszystkie czujniki są ok.
Programem PCMSCAN sprawdzałem to zero błędów,oraz sprawdzałem TABLICE ROZDZIELCZE w czasie rzeczywistym i TEMPERATURA NORMALNIE ROŚNIE,KILOMETRY RÓWNIEŻ programik WSKAZUJE,co oznacza sprawne czujniki i uszkodzenie licznika.(bezpiecznik nr 7 też jest sprawny)
Czy ma ktoś jakąś dobrą radę na załatwienie tego problemu?Co zrobić przy liczniku żeby go nie wymieniać(licznik ma immo w sobie)
Serwis VW przedstawił mi straszną cenę na wymianę i adaptację licznika.
Na allegro się ludzie ogłaszają naprawiający liczniki niby...ale to też pieniądze kosztuje i trzeba czekać,licznik wysłać itp.
-
- Użytkownik
- Posty: 465
- Rejestracja: śr lis 09, 2011 19:31
- Lokalizacja: SPS
Problem z licznikiem
prawdopodobnie siadł stabilizator napięcia w liczniku
ja miałem tak samo przez odpalanie z prostownika rozruchowego
brak wskazań paliwa ,temperatury kontrolka z poziomu płynu chłodniczego migała
na fisie napis stop i coś po niemiecku
zgrałem wsad z licznika za pomocą wag tacho i wgrałem do licznika (używka na alegro)
ja miałem tak samo przez odpalanie z prostownika rozruchowego
brak wskazań paliwa ,temperatury kontrolka z poziomu płynu chłodniczego migała
na fisie napis stop i coś po niemiecku
zgrałem wsad z licznika za pomocą wag tacho i wgrałem do licznika (używka na alegro)
- artist1987
- Mały gagatek
- Posty: 96
- Rejestracja: pt kwie 16, 2010 16:56
- Lokalizacja: MAŁA WIEŚ
- Kontakt:
Problem z licznikiem
Czyli to padnięty stabilizator napięcia?
A czy taka tańsza opcja związana z wymianą tego stabilizatora jest możliwa?
Kupuję stabilizator napięcia,niosę do elektronika,element zostaje wymieniony,montuje licznik i nadal się nim cieszę
Na forum AUDI również zdarzają się takie problemy z licznikami...piszą że taki stabilizator w liczniku audi kosztuje 2.50PLN + wymiana
Zaraz zbadam jeszcze jeden element który może odpowiadać za problemy z licznikiem i wskaźnikiem temperatury.
Wyczytałem w opisie pinów że są we wtyczkach piny odpowiadające za licznik/prędkościomierz oraz za wskaźnik temperatury,obydwa piny znajdują się na zielonej wtyczce...skoro ja ten licznik rozbierałem 3 razy to coś mogło się tam poluzować lub przerwać.
Jest tam również pin od wskazań paliwa oraz rezerwy z którym na początku miałem i chyba mam problem.
No i nic z tego,spinki są ok. luzów i przepalonego czegokolwiek brak...
Zauważyłem że po podłączeniu zegarów,prędkościomierz sam podczas "próby" podzespołów podnosił się do góry,tym sposobem licznik teraz podczas postoju pokazuje 200km/h i nie opadła wskazówka do zera...kolejny "trop"
A czy taka tańsza opcja związana z wymianą tego stabilizatora jest możliwa?
Kupuję stabilizator napięcia,niosę do elektronika,element zostaje wymieniony,montuje licznik i nadal się nim cieszę
Na forum AUDI również zdarzają się takie problemy z licznikami...piszą że taki stabilizator w liczniku audi kosztuje 2.50PLN + wymiana
Zaraz zbadam jeszcze jeden element który może odpowiadać za problemy z licznikiem i wskaźnikiem temperatury.
Wyczytałem w opisie pinów że są we wtyczkach piny odpowiadające za licznik/prędkościomierz oraz za wskaźnik temperatury,obydwa piny znajdują się na zielonej wtyczce...skoro ja ten licznik rozbierałem 3 razy to coś mogło się tam poluzować lub przerwać.
Jest tam również pin od wskazań paliwa oraz rezerwy z którym na początku miałem i chyba mam problem.
No i nic z tego,spinki są ok. luzów i przepalonego czegokolwiek brak...
Zauważyłem że po podłączeniu zegarów,prędkościomierz sam podczas "próby" podzespołów podnosił się do góry,tym sposobem licznik teraz podczas postoju pokazuje 200km/h i nie opadła wskazówka do zera...kolejny "trop"
Problem z licznikiem
wydaje mi się ,że wcisnąłeś za głęboko wskazówki i ocierają o tarcze,jestem prawie pewien.
Problem z licznikiem
robiłeś test wskaźników licznika programem ?
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
- artist1987
- Mały gagatek
- Posty: 96
- Rejestracja: pt kwie 16, 2010 16:56
- Lokalizacja: MAŁA WIEŚ
- Kontakt:
Problem z licznikiem
Jest możliwość tego zbyt mocnego wciśnięcia wskazówek,ale też mogą być zbyt lekko wciśnięte i trybiki w tym mechanizmie nie będą zazębiać...podczas poruszania palcem wskazówkami na dwóch z czterech wskazówkach słychać pracę mechanizmu...ale też zmyłka taka że słychać to na obrotomierzu który działa i na wskaźniku temperatury który nie działa,czyli zero w tym podpowiedzi...
W zasadzie testu wskaźników nie robiłem,nie mam programu,sprawdzałem tylko czujniki i ich działanie oraz obrotomierz
a więc czujnik temperatury działa ponieważ PCMSCAN pokazywał temperaturę silnika około 40stopni i temperatura rosła
obrotomierz chodzi jako licznik i programik też pokazywał obroty
co do paliwa,programik tego mi nie pokazuje...ale wskaźnik paliwa działa i wskazuje stan paliwa
a prędkości chyba nie mierzyłem i tego nie wiem
Pewnie udam się do kolegi żeby mi pod VAGa podłączył i tam może coś wyjdzie i testy zrobię jakieś...
Teraz jeszcze przelutowałem na liczniku te mechanizmy od prędkościomierza i temperatury...ale nic to nie zmieniło
Chyba mam taki problem jak jeden z kolegów na forum http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=331500" onclick="window.open(this.href);return false;
Wydaje mi się że padły silniczki wskazówek w tym liczniku...i chyba mała szansa jest na naprawę,transplantacja z innego licznika też chyba się nie uda,podobno to nierozbieralne...
W zasadzie testu wskaźników nie robiłem,nie mam programu,sprawdzałem tylko czujniki i ich działanie oraz obrotomierz
a więc czujnik temperatury działa ponieważ PCMSCAN pokazywał temperaturę silnika około 40stopni i temperatura rosła
obrotomierz chodzi jako licznik i programik też pokazywał obroty
co do paliwa,programik tego mi nie pokazuje...ale wskaźnik paliwa działa i wskazuje stan paliwa
a prędkości chyba nie mierzyłem i tego nie wiem
Pewnie udam się do kolegi żeby mi pod VAGa podłączył i tam może coś wyjdzie i testy zrobię jakieś...
Teraz jeszcze przelutowałem na liczniku te mechanizmy od prędkościomierza i temperatury...ale nic to nie zmieniło
Chyba mam taki problem jak jeden z kolegów na forum http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=331500" onclick="window.open(this.href);return false;
Wydaje mi się że padły silniczki wskazówek w tym liczniku...i chyba mała szansa jest na naprawę,transplantacja z innego licznika też chyba się nie uda,podobno to nierozbieralne...
Problem z licznikiem
no jak wyjałeś wskazówki razem z ośkami to na pewno nie będzie działaćartist1987 pisze:ale też mogą być zbyt lekko wciśnięte i trybiki w tym mechanizmie nie będą zazębiać..
- artist1987
- Mały gagatek
- Posty: 96
- Rejestracja: pt kwie 16, 2010 16:56
- Lokalizacja: MAŁA WIEŚ
- Kontakt:
Problem z licznikiem
Wskazówki to element który można w "cywilizowany" i prosty sposób wyciągnąć...tak też zrobiłem "lekko do góry i w lewo przekręcić" i wskazówki schodzą...
No ale dziś znów się pokusiłem o rozebranie tego jak przeczytałem na jednej ze stron ogłaszających usługi naprawy liczników to "VW GOLF 4 5 - uszk. IMMO, uszk. silniczków wskazówek" to są najczęstsze usterki liczników VW Golf 4
A więc rozebrałem te mechanizmy,nie 4 a 3...obrotomierz jak działa to niech działa,nie dotykam...
Sprawdziłem czy niema tam jakichś luzów,no i niestety są...to wszystko jest polutowane do płyty licznika i niestety to jakiś miękki metal (aluminum) i się lekko porusza,do tego jest tam uszkodzenie tego metalu,ciężko to opisać "nie trzyma się" plastyk tego metalu,jakieś chińskie łączenie na zgrzewy...
A i jak już wiem że to ten mechanizm/y i że są luzy,to wyciągnąłem te ośki z trybikami do wierzchu aby obadać,nic nadzwyczajnego nie zauważyłem więc złożyłem wszystko i teraz jest tak z licznikiem że PRĘDKOŚĆ ROŚNIE DO GÓRY,ALE NIE OPADA,TYLKO ZOSTAJE W MIEJSCU OSTATNIEJ NAJWYŻSZEJ PRĘDKOŚCI.
A temperatura nie wiem,silnik się nie nagrzał.
więć
-albo drugi licznik + VAG TACHO,5 minut roboty i wszystko gra
-albo wysyłam licznik do panów z Warszawy i też go składają i też wszystko gra
No ale dziś znów się pokusiłem o rozebranie tego jak przeczytałem na jednej ze stron ogłaszających usługi naprawy liczników to "VW GOLF 4 5 - uszk. IMMO, uszk. silniczków wskazówek" to są najczęstsze usterki liczników VW Golf 4
A więc rozebrałem te mechanizmy,nie 4 a 3...obrotomierz jak działa to niech działa,nie dotykam...
Sprawdziłem czy niema tam jakichś luzów,no i niestety są...to wszystko jest polutowane do płyty licznika i niestety to jakiś miękki metal (aluminum) i się lekko porusza,do tego jest tam uszkodzenie tego metalu,ciężko to opisać "nie trzyma się" plastyk tego metalu,jakieś chińskie łączenie na zgrzewy...
A i jak już wiem że to ten mechanizm/y i że są luzy,to wyciągnąłem te ośki z trybikami do wierzchu aby obadać,nic nadzwyczajnego nie zauważyłem więc złożyłem wszystko i teraz jest tak z licznikiem że PRĘDKOŚĆ ROŚNIE DO GÓRY,ALE NIE OPADA,TYLKO ZOSTAJE W MIEJSCU OSTATNIEJ NAJWYŻSZEJ PRĘDKOŚCI.
A temperatura nie wiem,silnik się nie nagrzał.
więć
-albo drugi licznik + VAG TACHO,5 minut roboty i wszystko gra
-albo wysyłam licznik do panów z Warszawy i też go składają i też wszystko gra
Problem z licznikiem
szukaj drugiego licznika,nie baw się w naprawy bo szkoda kasy
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
- artist1987
- Mały gagatek
- Posty: 96
- Rejestracja: pt kwie 16, 2010 16:56
- Lokalizacja: MAŁA WIEŚ
- Kontakt:
Problem z licznikiem
Dopiszę swoje dalsze spostrzeżenia związane z licznikiem
Dziś znów rozbierałem licznik,kupiłem w elektronicznym owe stabilizatory,nie takie same jak są przylutowane ale o tej samej specyfikacji i oczywiście zaraz je zamontowałem...
-stabilizatory miały taką samą specyfikację,ale rozmiarem się różniły,te nowe były większe oraz odwrotnie trzeba było je przylutować (gość w sklepie już sprzedawał to właścicielom VW i Audi więc coś tam się znał i mi to przekazał)
-przylutowałem nowy stabilizator tak jak polecił sprzedawca w sklepie(do góry nogami) i montaż licznika,okazało się że obrotomierz po tym stał się niemrawy jakiś a paliwo ciężko określić,pozostałe wskaźniki nie działały dalej
-przylutowałem tak jak stary był zamontowany (radiatorem do płytki) efekt taki sam jak wyżej opisałem
-założyłem stary stabilizator na swoje miejsce a zabrałem się za wymianę drugiego "stabilizatora" na płycie.Po przylutowaniu montaż licznika i co,immo nie widzi kluczyka (chyba w takim razie wylutowałem jakiś przekaźnik/nadajnik/odbiornik od immo) no i rozbiórka znów i założyłem ten element,sprawdziłem licznik i odpalanie auta,zadziałało
-ostatecznie wszystkie stare elementy założyłem jak były a zabrałem się za mechanizmy wskazówek ;] okazało się że te małe "cewki" w mechanizmach mają przerwany przewód oraz luzy i nie styka to tak jak powinno,to znów lutownica,kabelek i cyna i jakoś to połatałem.
Montaż licznika do auta i co,temperatura podniosła się na 2gą kreskę i stoi ;]
A prędkość dochodzi do 40km/h i stoi oraz nie opada
Więc tą drogą wiem że padły mechanizmy wskazówek a nie stabilizatory napięcia.I chyba tego ja nie zrobię,teraz tylko wymiana licznika bo jeszcze podczas tej operacji zepsułem wyświetlacz od komputera,pojawiła się jakby martwa pionowa kreska.Taka naprawa
A i zastanawia mnie ten element który wylutowałem i immo nie działał...wiem że do zgrania immo potrzebny VAG TACHO,ale gdyby mieć licznik inny a niemieć VAG TACHO i przelutować tą kostkę to czy to by chodziło? Bez zgrywania pamięci licznika??
Dziś znów rozbierałem licznik,kupiłem w elektronicznym owe stabilizatory,nie takie same jak są przylutowane ale o tej samej specyfikacji i oczywiście zaraz je zamontowałem...
-stabilizatory miały taką samą specyfikację,ale rozmiarem się różniły,te nowe były większe oraz odwrotnie trzeba było je przylutować (gość w sklepie już sprzedawał to właścicielom VW i Audi więc coś tam się znał i mi to przekazał)
-przylutowałem nowy stabilizator tak jak polecił sprzedawca w sklepie(do góry nogami) i montaż licznika,okazało się że obrotomierz po tym stał się niemrawy jakiś a paliwo ciężko określić,pozostałe wskaźniki nie działały dalej
-przylutowałem tak jak stary był zamontowany (radiatorem do płytki) efekt taki sam jak wyżej opisałem
-założyłem stary stabilizator na swoje miejsce a zabrałem się za wymianę drugiego "stabilizatora" na płycie.Po przylutowaniu montaż licznika i co,immo nie widzi kluczyka (chyba w takim razie wylutowałem jakiś przekaźnik/nadajnik/odbiornik od immo) no i rozbiórka znów i założyłem ten element,sprawdziłem licznik i odpalanie auta,zadziałało
-ostatecznie wszystkie stare elementy założyłem jak były a zabrałem się za mechanizmy wskazówek ;] okazało się że te małe "cewki" w mechanizmach mają przerwany przewód oraz luzy i nie styka to tak jak powinno,to znów lutownica,kabelek i cyna i jakoś to połatałem.
Montaż licznika do auta i co,temperatura podniosła się na 2gą kreskę i stoi ;]
A prędkość dochodzi do 40km/h i stoi oraz nie opada
Więc tą drogą wiem że padły mechanizmy wskazówek a nie stabilizatory napięcia.I chyba tego ja nie zrobię,teraz tylko wymiana licznika bo jeszcze podczas tej operacji zepsułem wyświetlacz od komputera,pojawiła się jakby martwa pionowa kreska.Taka naprawa
A i zastanawia mnie ten element który wylutowałem i immo nie działał...wiem że do zgrania immo potrzebny VAG TACHO,ale gdyby mieć licznik inny a niemieć VAG TACHO i przelutować tą kostkę to czy to by chodziło? Bez zgrywania pamięci licznika??
Problem z licznikiem
kupisz identyczny licznik to podmień pamięć i masz swój przebieg i kluczykiartist1987 pisze:ale gdyby mieć licznik inny a niemieć VAG TACHO i przelutować tą kostkę to czy to by chodziło? Bez zgrywania pamięci licznika??
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
- artist1987
- Mały gagatek
- Posty: 96
- Rejestracja: pt kwie 16, 2010 16:56
- Lokalizacja: MAŁA WIEŚ
- Kontakt:
Re: Problem z licznikiem
Może to głupie pytanie,może zbyt mało szukałem,nic nie znalazłem co by mi pomogło...no i zapytam,która kość na płycie licznika to ta zawierająca pamięć licznika,przebieg immo itp?
Problem z licznikiem
24Cxx lub 93Cxx
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości