Problem z ładowaniem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: pt wrz 21, 2012 14:45
Problem z ładowaniem
Witam. Tak jak w tytule mam problem z ładowaniem w golfie3,silnik 1.6 abu.Podczas jazdy zaczęła świecić kontrolka od ładowania(początkowo z przerwami,teraz już cały czas).Sprawdziłem ładowanie na klemach i na altku tak samo-czyli 11.9.Wymieniałem stopniowo najpierw regulator,potem mostek prostowniczy i łożyska-lecz to wszystko nadal nie pomogło.Ładowania jak nie było,tak dalej nie ma.Proszę o jakieś porady bo powoli brak mi pomysłów czy to może stojan?(chociaż w czasie rozbiórki altka nie zauważyłem nic niepokojącego na uzwojeniu stojana,jak również na wirniku)
- Montrey1990
- Ma gadane
- Posty: 200
- Rejestracja: czw lis 12, 2009 21:30
- Lokalizacja: Krotoszyn
- Auto: Golf 4 1.9TDi
- Silnik: ALH
- Kontakt:
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: pt wrz 21, 2012 14:45
Problem z ładowaniem
Dokładnie nie wiem jaką grubość minimalną powinny mieć pierścienie komutatora ale nie wyglądały jeszcze na zjechane zbyt mocno.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: pt wrz 21, 2012 14:45
Problem z ładowaniem
Sprawdziłem, jak radził mi jeden z kolegów na forum,niebieski kabelek za pomocą żarówki i okazało się ,że żaróweczka ledwie się żarzy.Przypuszczam ,że powinna świecić porządnie.Jeśli tak to proszę o poradę co może być tego przyczyną.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: pt wrz 21, 2012 14:45
Problem z ładowaniem
Mam też jeszcze jedno pytanko-jeżeli podepnę do owego niebieskiego przewodu + z akumulatora to alternator powinien się wzbudzić? Czy nic nie spalę w ten sposób?
Problem z ładowaniem
Nawet gdybyś miał ten przwód niebieski przerwany to ładowanie powinno byc. Najwyżej wzbudzenie altka nastąpi dopiero od ok 2500 obr/min silnika. Sprawdź napięcie pomiędzy zaciskiem altka a minusem na aku. Po uruchomieniu silnika wkręć go na obroty powyżej 2500 i pozwól mu wrócic do biegu jałowego. Wtedy sprawdzaj ładowanie. Jeżeli będzie takie same jak na aku to do sprawdzenia ten gruby przwód co idzie od altka do aku.
Problem z ładowaniem
Mam od niedawna podobną przypadłość w TDI ALH firmowym. 440 tyś km nawinięte. Wczoraj np odpaliłem silnik koło południa, patrzę a tu ładowanie się pali. Chwilkę chodził, nadal się pali, delikatnie wkręcam na obroty, przekroczyły 2,5 tyś, puściłem gaz - nadal się pali. Po ok 5 sek zgasło, silnik się lekko przydławił czyli pojawiło się ładowanie i obciążenie alternatora. Sprzęgiełko sprawdzane kilka dni temu (OK), pasek wieloklin - nowy i nowy napinacz bo stary już się wysłużył, sam zaś altek cichutko się obraca, lekko, czyli łożyska tez w porządku. Co zatem może powodować takie objawy ? Czyżby już dawało o sobie znać elementarne zużycie eksploatacyjne alternatora czy też te typy na coś cierpią ?
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Problem z ładowaniem
Byc może podwiesiła się któraś ze szczotek bądź dolega niedokładnie do pierscienia po którym sie slizga.
Problem z ładowaniem
Czyli demontaż i rozbiórka alternatora nieuniknione
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Problem z ładowaniem
Jeżeli będzie liche ładowanie lub jego brak to bez rozbiórki regulatora sie nie obędzie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: pt wrz 21, 2012 14:45
Problem z ładowaniem
Siemanko.Jednak spróbowałem z tym niebieskim kabelkiem i okazało się,że ładuje tylko wtedy gdy daję prąd z akumulatora na niebieski-jak rozłączę to przestaje ładować.Co Wy na to? Czy to diody czy też jest jakiś przekaznik od wzbudzenia ładowania?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Problem z ładowaniem
marcin12345, prąd z niebieskiego kabelka potrzebny jest tylko do wzbudzenia - juz to kolega wyżej napisał. Potem możesz kabelek odłączyć a alternator i tak bedzie ładował. Ogólnie z tego wynika że alternator nadal jest zepsuty. Zdarza się jeszcze brak zmasowania aku do łapy z powodu tworzących się na połaczeniu tlenków, ale to poznajesz po tym że napięcie mierzone między śrubą altka z plusem a obudową altka jest dobre, a mierzone pomiędzy śrubą a masa silnika jest niskie. Idac dalej - jest jezcze pare elementów w altku które sie mogły zepsuć, tylko czy warto się z tym bawić skoro sprawną używkę można dostać za stówkę? Moim zdaniem szkoda czasu.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Problem z ładowaniem
Sęk w tym żeby nie kupić używki w podobnym stanie...
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości