Zamiana akumulatora z benzyny 1.6 do TDI 1.9
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- mycobacterium
- Mały gagatek
- Posty: 107
- Rejestracja: pt wrz 14, 2012 21:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Zamiana akumulatora z benzyny 1.6 do TDI 1.9
Witam,
po zakupie pojazdu pierwszą rzeczą jaką należy rozważyć przed zimą, jest wymiana akumulatora.
Pod maską znalazłem stary, czarny, wielki akumulator varty 70Ah.
Chciałem przełożyć rocznego Bosch'a 60Ah, który jest trochę mniejszy i krótszy, który zasilał pojazd z silnikiem benzynowym 1.6.
Wiem, że diesel potrzebuje dużo mocy na start silnika, chciałem was zapytać:
- Jakie parametry powinien posiadać akumulator do silnika 1.9TDI ?
- Czy mogę spokojnie odkręcić klemy (czy niczego nie skasuje w komputerze) ?
- Jaki pobór zasilania powinien wykazać miernik:
-- Na wyłączonym silniku
-- Na włączonym silniku
Z góry dziękuje wam za informacje,.
po zakupie pojazdu pierwszą rzeczą jaką należy rozważyć przed zimą, jest wymiana akumulatora.
Pod maską znalazłem stary, czarny, wielki akumulator varty 70Ah.
Chciałem przełożyć rocznego Bosch'a 60Ah, który jest trochę mniejszy i krótszy, który zasilał pojazd z silnikiem benzynowym 1.6.
Wiem, że diesel potrzebuje dużo mocy na start silnika, chciałem was zapytać:
- Jakie parametry powinien posiadać akumulator do silnika 1.9TDI ?
- Czy mogę spokojnie odkręcić klemy (czy niczego nie skasuje w komputerze) ?
- Jaki pobór zasilania powinien wykazać miernik:
-- Na wyłączonym silniku
-- Na włączonym silniku
Z góry dziękuje wam za informacje,.
Ostatnio zmieniony wt wrz 18, 2012 11:18 przez mycobacterium, łącznie zmieniany 1 raz.
Golf IV 1.9 TDI ASV 2000r. 151.000k
Moje 4 kółka
Moje 4 kółka
Zamiana akumulatora z benzyny 1.6 do TDI 1.9
Fabrycznie montowany do Diesla (takiego 90-konego np.) był 70Ah/360A. taki też i ja miałem i jakoś to tam działało, ale zima w tym roku zweryfikowała jego stan. Lato całe jeszcze na nim przejeździłem, teraz kupiłem nowy, Exide premium 77Ah/760A. Najważniejszy dla diesla jest prąd rozruchu - im większy, tym lepszy. Musisz zobaczyć ile Amper ma ten Twój akumulator, bo jak będzie mały, to zimą może być kiepsko.
Akumulator spokojnie możesz odłączyć, nic się nie stanie, nie rozprogramuje, poza radiem i zegarkiem w liczniku, ale to chyba nie problem. A jeśli boisz się o rozprogramowanie, bo nie znasz np. kodu do radia, możesz połączyć np. dwa aku równolegle i wówczas wyciągniesz stary, a podtrzymanie pamięci wciąż będzie. Nie musisz grubymi kablami podłączać, zwykły przewód spokojnie wystarczy i nawet 10V na aku też sobie z tym poradzi. Nowy akumulator, jak kupiłem, sprawdziłem go miernikiem i pokazał 12.4V (tak mniej więcej). Podczas uruchomionego silnika bez obciążenia ładowanie wynosiło 14.2-14.3V, a przy pełnym obciążeniu (klima, podgrzewanie szyby, światła mijania, drogowe, halogeny, klakson napięcie spadło do 13.8-13.9V. Moim zdaniem te 5Ah różnicy może nie zrobić, ale najważniejszy jest sam prąd rozruchu. Jak będzie mały, to nawet nie warto zakładać, bo w zimie będziesz żałował i tak kupisz nowy.
Akumulator spokojnie możesz odłączyć, nic się nie stanie, nie rozprogramuje, poza radiem i zegarkiem w liczniku, ale to chyba nie problem. A jeśli boisz się o rozprogramowanie, bo nie znasz np. kodu do radia, możesz połączyć np. dwa aku równolegle i wówczas wyciągniesz stary, a podtrzymanie pamięci wciąż będzie. Nie musisz grubymi kablami podłączać, zwykły przewód spokojnie wystarczy i nawet 10V na aku też sobie z tym poradzi. Nowy akumulator, jak kupiłem, sprawdziłem go miernikiem i pokazał 12.4V (tak mniej więcej). Podczas uruchomionego silnika bez obciążenia ładowanie wynosiło 14.2-14.3V, a przy pełnym obciążeniu (klima, podgrzewanie szyby, światła mijania, drogowe, halogeny, klakson napięcie spadło do 13.8-13.9V. Moim zdaniem te 5Ah różnicy może nie zrobić, ale najważniejszy jest sam prąd rozruchu. Jak będzie mały, to nawet nie warto zakładać, bo w zimie będziesz żałował i tak kupisz nowy.
- mycobacterium
- Mały gagatek
- Posty: 107
- Rejestracja: pt wrz 14, 2012 21:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Zamiana akumulatora z benzyny 1.6 do TDI 1.9
Dzięki wielkie.
Ten BOSCH ma 60Ah 540A - mógłby sobie dać radę ?
Ten BOSCH ma 60Ah 540A - mógłby sobie dać radę ?
Ostatnio zmieniony wt wrz 18, 2012 12:46 przez mycobacterium, łącznie zmieniany 2 razy.
Golf IV 1.9 TDI ASV 2000r. 151.000k
Moje 4 kółka
Moje 4 kółka
Zamiana akumulatora z benzyny 1.6 do TDI 1.9
Skoro mój stary miał 380A i pomimo upływu kilku lat (a sam nawet nie wiem od kiedy ta bateria siedziała w aucie), to do tegorocznej zimy dawał sobie jakoś radę. Podejrzewam więc, że i ten powinien sobie dać radę. Tylko jeszcze jedna kwestia... ten mój stary, oryginalny aku, wszystkie jego parametry były opisane według standardowej, normalnej i uniwersalnej normy wg DIN. Ten mój nowy ma normę AN. Nie mam więc pojęcia co to za norma, co to za oznaczenie, ale też na pewno on tych 760A mieć nie będzie. Może to jakieś inne oznaczenie producenta, a pewnie jak przyjdzie co do czego, to okaże się, że porównując te normy wyjdzie, że też będzie miał te 380A (DIN). Ale różnicę czuć. Może i da sobie radę, nie wątpię, ale tak czy owak - zima to przetestuje i sam będziesz wiedział, czy nadaje się, czy nie. Ciężko tak gdybać, rozumiesz. Będziesz po prostu musiał pamiętać, żeby częściej go ładować, jeśli będziesz jeździł na krótkich odcinkach i za długo nie kręcić rozrusznikiem - jak nie będzie chciał za pierwszym razem odpalić, to odpuścić, chwilę poczekać i spróbować raz jeszcze. Bo to się okazuje, że nie 5Ah różnicy, a 10Ah, więc to już jednak coś...mycobacterium pisze:Ten BOSCH ma 60Ah 540A - mógłby sobie dać radę ?
- mycobacterium
- Mały gagatek
- Posty: 107
- Rejestracja: pt wrz 14, 2012 21:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Zamiana akumulatora z benzyny 1.6 do TDI 1.9
Chłop za ladą sklepu z akumulatorami twierdzi, że absolutnym minimum do mojego silnika jest akumulator 72Ah - 680A.
Proponuje VARTA BLUE 72Ah/680A w promocyjnej cenie 280pln - dużo gadał o normach DIN i EN ..
Tak czy siak będę sprawdzał żywotność obecnego aku, jeśli okaże się, że jest umierający zastanowię się nad przekładką ..
Proponuje VARTA BLUE 72Ah/680A w promocyjnej cenie 280pln - dużo gadał o normach DIN i EN ..
Tak czy siak będę sprawdzał żywotność obecnego aku, jeśli okaże się, że jest umierający zastanowię się nad przekładką ..
Golf IV 1.9 TDI ASV 2000r. 151.000k
Moje 4 kółka
Moje 4 kółka
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Zamiana akumulatora z benzyny 1.6 do TDI 1.9
mycobacterium pisze:Ten BOSCH ma 60Ah 540A - mógłby sobie dać radę ?
tylko na pewno wg innych normseebst pisze:Skoro mój stary miał 380A
mycobacterium, czy da radę czy nie to zima pokaże... ja np w 1.4 mam 72Ah/720A...a czasami wstawiam 100Ah/900A
nie ma czegoś takiego, że ma mieć takie parametry o koniec...im większy aku tym lepszy, tyle że czasami nie wykorzystywany...mycobacterium pisze:- Jakie parametry powinien posiadać akumulator do silnika 1.9TDI ?
jak radio kodowane to pamiętaj o nimmycobacterium pisze:- Czy mogę spokojnie odkręcić klemy (czy niczego nie skasuje w komputerze) ?
mycobacterium pisze:- Jaki pobór zasilania powinien wykazać miernik:
-- Na wyłączonym silniku
-- Na włączonym silniku
-- nie przekraczać (bynajmniej nie znacząco) 20mA (0,02A)
-- zależy co włączysz
Zamiana akumulatora z benzyny 1.6 do TDI 1.9
według normy DIN - napisane na aku byłoQto pisze: seebst napisał(a):Skoro mój stary miał 380A
tylko na pewno wg innych norm
Ten mój nowy jest już wg normy AN, a co to znaczy, nie mam pojęcia, ale producenci różne chwyty stosują...
Qto pisze:im większy aku tym lepszy, tyle że czasami nie wykorzystywany...
- mycobacterium
- Mały gagatek
- Posty: 107
- Rejestracja: pt wrz 14, 2012 21:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Zamiana akumulatora z benzyny 1.6 do TDI 1.9
Radio to pierwsza rzecz jaka została zmieniona.
Dzięki Panowie
Jutro podjadę zbadać pobór prądu. Zobaczę w jakim stanie jest akumulator.
Gdzie mogę sprawdzić ile ma lat ?
Varta w jakimś szczególnym miejscu wybija rocznik akumulatorów ?
Dzięki Panowie
Jutro podjadę zbadać pobór prądu. Zobaczę w jakim stanie jest akumulator.
Gdzie mogę sprawdzić ile ma lat ?
Varta w jakimś szczególnym miejscu wybija rocznik akumulatorów ?
Golf IV 1.9 TDI ASV 2000r. 151.000k
Moje 4 kółka
Moje 4 kółka
Zamiana akumulatora z benzyny 1.6 do TDI 1.9
Nie wiem jak Varta ale Bosch wyciska taki 3 literowy kod. To podobno jest data produkcji (podobnie jak z oponami). Podejrzewam, ze Varta robi podobnie chociaz jak kupowałem Vartę to nic takiego nie wpisywali w karcie gwarancyjnej. Za to w Boschu wpisywali własnie ten kod.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Zamiana akumulatora z benzyny 1.6 do TDI 1.9
Jak dla mnie skoro mam aku w aucie, to data jego produkcji jest mało istotna...aku jest dobry, jeszcze ujdzie albo nadaje się do wymiany
Zamiana akumulatora z benzyny 1.6 do TDI 1.9
no dokładnie, możesz mieć aku nawet roczny i nie nadający się do użytkowania - różnie to bywa i nie zawsze jego wiek oznacza sprawność. A swoją drogą można jakoś sprawdzić, mierząc napięcie na aku miernikiem, w jakim stopniu (%) jest naładowany?Qto pisze:Jak dla mnie skoro mam aku w aucie, to data jego produkcji jest mało istotna...aku jest dobry, jeszcze ujdzie albo nadaje się do wymiany
Re: Zamiana akumulatora z benzyny 1.6 do TDI 1.9
Akumulator akumulatorem, ale ważne są również jego warunki pracy. Istotny jest stan połączeń masowych, czy też przewodów przy samym rozruszniku no i oczywiście odpowiednie napięcie ładowania (13.8-14.4V). Pomiaru należy dokonać na klemach jak również na wyjściu z alternatora ( zarówno z masą z alternatora i masą prosto z akumulatora) wtedy można wychwycić ewentualne spadki napięcia ładowania jeżeli takowe występują i ewentualnie poprawić (pomijam niesprawność samego alternatora). Przebiegi także odgrywają istotną rolę w ładowaniu akumulatora, ale tego każdy zapewne jest świadom. Oczywiście należy pamiętać także o kontrolowaniu poziomu elektrolitu, zwłaszcza w akumulatorach tzw. bezobsługowych do których rzekomo nie dolewa się wody destylowanej bo niby jak dolać wody destylowanej do czegoś co z nazwy jest bezobsługowe. Mowa tutaj o akumulatorach które nie są hermetycznie zamknięte i posiadają odpowietrzniki z boku a mimo to nie posiadają widocznych korków do kontrolowania i uzupełnienia elektrolitu. Są one często ukryte pod naklejkami czy też obudowami bądź rzeczywiście nie ma ich wcale i żeby móc kontrolować poziom elektrolitu trzeba się jednak postarać i użyć mniej lub bardziej inwazyjnych metod co nie każdy oczywiście będzie chciał praktykować tylko da sobie spokój i grzecznie poczeka na szybszy koniec swojego akumulatora i zakupi nowy o co tak naprawdę chodzi w dzisiejszym rynku
- mycobacterium
- Mały gagatek
- Posty: 107
- Rejestracja: pt wrz 14, 2012 21:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Zamiana akumulatora z benzyny 1.6 do TDI 1.9
Przyszła pora na zmianę akumulatora, stary wyzionął ducha przy temperaturze -1*C
Mój wybór padł na aku VARTA SILVER 74Ah 750A, mam nadzieję, że samochód trochę na nim pojeździ.
Jesteście w stanie określić czy poniższe zdjęcia przedstawiają seryjnie ORI montowany akumulator do MK4 ?
Mój wybór padł na aku VARTA SILVER 74Ah 750A, mam nadzieję, że samochód trochę na nim pojeździ.
Jesteście w stanie określić czy poniższe zdjęcia przedstawiają seryjnie ORI montowany akumulator do MK4 ?
Golf IV 1.9 TDI ASV 2000r. 151.000k
Moje 4 kółka
Moje 4 kółka
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości