zasilanie do maty grzewczej
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
zasilanie do maty grzewczej
Cześć,
Mam uszkodzoną matę grzewczą w fotelu kierowcy i chcę kupić sobie taką zewnętrzną na zasilanie 12 V z gniazda zapalniczki.
Czy mogę podłączyć zasilanie tej maty do kostki od grzania foteli pod fotelem kierowcy i sterować oryginalnym regulatorem? (wystarczy włączy/wyłącz)?
Jeśli nie to gdzie można najwygodniej na stałe wpiąć się w zasilanie 12 V?
Golf 4 2000 r. 1.9 TDI
Pozdrawiam!
Mam uszkodzoną matę grzewczą w fotelu kierowcy i chcę kupić sobie taką zewnętrzną na zasilanie 12 V z gniazda zapalniczki.
Czy mogę podłączyć zasilanie tej maty do kostki od grzania foteli pod fotelem kierowcy i sterować oryginalnym regulatorem? (wystarczy włączy/wyłącz)?
Jeśli nie to gdzie można najwygodniej na stałe wpiąć się w zasilanie 12 V?
Golf 4 2000 r. 1.9 TDI
Pozdrawiam!
zasilanie do maty grzewczej
Właśnie badałem sprawę. Na kostce pod fotelem są 4 piny - dwa od termistora i 2 od zasilanie. Gdy wepnę rezystor 20 kOhm to napięcie pojawia się od nastawy '1'. Gdy jest to 10 kOhm to od nastawy '2'. Więc widzę takie rozwiązanie mojego problemu:
- na stałe rezystor 20 kOhm
- zasilanie maty zamiast do zapalniczki to właśnie to tej wtyczki
I wtedy włączam matę oryginalnym regulatorem.
Dobry pomysł czy o czymś nie wiem
?
Pozdrawiam!
- na stałe rezystor 20 kOhm
- zasilanie maty zamiast do zapalniczki to właśnie to tej wtyczki
I wtedy włączam matę oryginalnym regulatorem.
Dobry pomysł czy o czymś nie wiem

Pozdrawiam!
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
zasilanie do maty grzewczej
Sprawdzales mate czy tylko swtierdzilesz ze jest uszkodzona. Moze tylko odlutowal sie termisotr i wystaczy go polutowac.
zasilanie do maty grzewczej
Witaj agrala 
Stwierdzam tak z góry właściwie. Nie wiem jak się dostać do tego termistora.

Stwierdzam tak z góry właściwie. Nie wiem jak się dostać do tego termistora.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
zasilanie do maty grzewczej
Termistor jest w siedzisku.
Zmierz rezytsancje pomiedzy masa a pinem 3 we wtyczce wlacznika od podgrzewanych foteli, na wypietym wlaczniku - sprawdz w obu wtyczkach.
Mozesz tez wypiac wlacznik od spawnego fotela i z pinu 3 wtyczki polaczyc sie z pinem 3 wtyczki wlacznika sprawnego, mata powinna grzac jak wlaczysz wlacznik.
Zmierz rezytsancje pomiedzy masa a pinem 3 we wtyczce wlacznika od podgrzewanych foteli, na wypietym wlaczniku - sprawdz w obu wtyczkach.
Mozesz tez wypiac wlacznik od spawnego fotela i z pinu 3 wtyczki polaczyc sie z pinem 3 wtyczki wlacznika sprawnego, mata powinna grzac jak wlaczysz wlacznik.
Re: zasilanie do maty grzewczej
Kolego a możesz powiedzieć który to będzie pin nr. 3 ( kolor przewodu ) i ewentualnie jaka powinna być rezystancja przy dobrych i przepalonych matach ?! A tak przy okazji czy u was też są tak krótkie przewody od włacznika podgrzewania foteli ? Bo ja musiałem demontować półke nad radiem żeby wcisnąć włacznik w kostke ...agrala pisze:Termistor jest w siedzisku.
Zmierz rezytsancje pomiedzy masa a pinem 3 we wtyczce wlacznika od podgrzewanych foteli, na wypietym wlaczniku - sprawdz w obu wtyczkach.
Mozesz tez wypiac wlacznik od spawnego fotela i z pinu 3 wtyczki polaczyc sie z pinem 3 wtyczki wlacznika sprawnego, mata powinna grzac jak wlaczysz wlacznik.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
zasilanie do maty grzewczej
Przewod czarno-bialy, piny sa ponumerowane na wtyczce.
Przewody u mnie tez sa krotkie, zwlaszcza te od strony pasazera.
Rezystancja zmienia sie w zaleznosci od temperatury ale o ile pamietam to chyba 20k przy 20 stopniach.
Ja na probe podpialem pin 3 z wtyczki od strony paszera (wlacznik po stronie pasazera byl wtedy odpiety) pod pin 3 wtyczki kierowcy - mata wtedy zaczela grzac. Nie wolno grzac w ten sposob ciagle bo wtedy nie ma kontroli nad grzaniem maty i mozna ja spalic.
Przewody u mnie tez sa krotkie, zwlaszcza te od strony pasazera.
Rezystancja zmienia sie w zaleznosci od temperatury ale o ile pamietam to chyba 20k przy 20 stopniach.
Ja na probe podpialem pin 3 z wtyczki od strony paszera (wlacznik po stronie pasazera byl wtedy odpiety) pod pin 3 wtyczki kierowcy - mata wtedy zaczela grzac. Nie wolno grzac w ten sposob ciagle bo wtedy nie ma kontroli nad grzaniem maty i mozna ja spalic.
zasilanie do maty grzewczej
OK. Juz wszytko wiem, miernik w łape i sprawdze to w tygodniu. Jedno co mnie zdziwiło że fotel pasażera grzał aż do czasu wyciągnięcia włącznika. Teraz to już mi żaden nie grzeje;/
A co pomysłu kolegi mantus87 myśle że to nie rozwiąże problemu . Przupuszczam że mata się spali ?!
A co pomysłu kolegi mantus87 myśle że to nie rozwiąże problemu . Przupuszczam że mata się spali ?!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości