Jak podłączyć elek. szyby i centralny razem - moduł komfortu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Jak podłączyć elek. szyby i centralny razem - moduł komfortu
Witam!
Postanowiłem założyć do swojego Golfa MK3 (z oryginalnym szyberdachem i zamkiem centralnym, autoalarm legendford f-14) elektryczne szyby i lusterka. Lusterka działają prawidłowo, elektryczne szyby na przyciskach również, ale nie działa domykanie z pilota tak jak i z kluczyka. Wszystko jest podłączone tzn.
1. czerwono-żółty (wtyczka czerwona) - "+" z akumulatora
2. czarno-biały (wtyczka zielona) - "+" z zapłonu i podświetlenie tylnych przełączników
3. biały (gniazdo białe) - podgrzewanie lusterek
4. szaro-fioletowy (wtyczka szara) - podświetlenie przednich i centralnego przełącznika
5. brązowo-biały (gniazdo szara) - krańcówki (jak drzwi otwarte wtedy jest "masa")
6. czarno- zielony (wtyczka czarna) - szyberdach ("+", kiedy zamykam z pilota lub kluczykiem, szyberdach się wtedy zamyka. Wtyczka nie jest podpięta, ponieważ już gniazdo było zajęte)
Dodam, że z wiązki centralnej pozbyłem się resztki przewodów starego centralnego, bo chciałem zostawić oryginalną wiązkę, ale tam nigdzie przewody nie łączyły się, więc raczej tutaj nie ma problemu. Przewody sprawdzałem, są OK.
Ktoś z was wie jak mogę połączyć te szyby z centralnym? Gdyby chociaż z kluczyka szyby dały zamykać się to bym wiedział, że coś z alarmem, a tak nie ma żadnego połączenia.
Postanowiłem założyć do swojego Golfa MK3 (z oryginalnym szyberdachem i zamkiem centralnym, autoalarm legendford f-14) elektryczne szyby i lusterka. Lusterka działają prawidłowo, elektryczne szyby na przyciskach również, ale nie działa domykanie z pilota tak jak i z kluczyka. Wszystko jest podłączone tzn.
1. czerwono-żółty (wtyczka czerwona) - "+" z akumulatora
2. czarno-biały (wtyczka zielona) - "+" z zapłonu i podświetlenie tylnych przełączników
3. biały (gniazdo białe) - podgrzewanie lusterek
4. szaro-fioletowy (wtyczka szara) - podświetlenie przednich i centralnego przełącznika
5. brązowo-biały (gniazdo szara) - krańcówki (jak drzwi otwarte wtedy jest "masa")
6. czarno- zielony (wtyczka czarna) - szyberdach ("+", kiedy zamykam z pilota lub kluczykiem, szyberdach się wtedy zamyka. Wtyczka nie jest podpięta, ponieważ już gniazdo było zajęte)
Dodam, że z wiązki centralnej pozbyłem się resztki przewodów starego centralnego, bo chciałem zostawić oryginalną wiązkę, ale tam nigdzie przewody nie łączyły się, więc raczej tutaj nie ma problemu. Przewody sprawdzałem, są OK.
Ktoś z was wie jak mogę połączyć te szyby z centralnym? Gdyby chociaż z kluczyka szyby dały zamykać się to bym wiedział, że coś z alarmem, a tak nie ma żadnego połączenia.
- Mavrick
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2064
- Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Jak podłączyć elek. szyby i centralny razem - moduł komfortu
A wiazki w drzwiach wymieniales czy dokladales tylko piny do el. szyb i lusterek?
Odp: Jak podłączyć elek. szyby i centralny razem - moduł kom
Wyjąłem z wiązki elektryczne szyby i lusterka i włożyłem do oryginalnej z centralnym zamkiem, bo w tamtej były ucięte kable od centralnego ponieważ ktoś założył tam elektryczny zamek centralny. Wygodniej było też sprawdzić wszystkie kable zwłaszcza przy wtyczce gdzie w niektórych izolacja była popękana.
Wysyłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk 2
Wysyłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk 2
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Jak podłączyć elek. szyby i centralny razem - moduł komfortu
zamykanie: szary od zamykania centrala z włącznika w zamku do pinu 14 modułów szyb (orginalnie kabel szaroczerwony) otwieranie zielony do zielonoczerwonego pin 8
z tyłu inne piny sa schematy szyb na forum poszukaj sobie
z tyłu inne piny sa schematy szyb na forum poszukaj sobie
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Jak podłączyć elek. szyby i centralny razem - moduł komfortu
Paweł Marek, rozumiem że mam te kable zmostkować, aby plus szedł też i do szyb?
Ok, mam już schemat.
Ok, mam już schemat.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Jak podłączyć elek. szyby i centralny razem - moduł komfortu
tak. Impuls plusowy krótszy uruchamia tylko central dłuższy szyby , jeszcze dłuższy po domknięciu szyb zamykanie dachu jeśli go masz. Połącznie o którym piszmy o iel pamiętam jest nie w dzrwiach tylko koło skrzynki - więc wiązki chyba niepotrzebnie dekompletowałeś bo wszystko by działało chociaż niedokładnie rozumiem co z nimi robiłeś.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Jak podłączyć elek. szyby i centralny razem - moduł komfortu
Z dawcy musiałem wywalić z wiązki centralnej przewody od zamka centralnego, bo był on wywalony i wstawiony nieoryginalny zamek. Z drzwi wiązka tak samo, bo kable były pocięte i nie było końcówek od zamka centralnego, ale już zobaczyłem, że od strony kierowcy kable nie były połączone. Pod koniec tygodnia będę lutował, bo teraz samochód jest mi potrzebny. Alarm jest ustawiony na otwieranie 0,8s i zamykanie na 30s, więc nie powinno być problemu z otwierającymi się szybami. Dzięki Paweł Marek za pomoc, pochwała leci.
Jak podłączyć elek. szyby i centralny razem - moduł komfortu
Witam ponownie, wszystko ładnie działa, tylko jest jeden problem. Jak zamknę samochód, a następnie mniej więcej po kilku sekundach, albo nawet minucie otworzę samochód to szyby po prawej stronie, czasami też i tylne lewe otworzą się na kilka centymetrów. Problemu nie występuje gdy samochód jest dłużej zamknięty, albo po zamknięciu od razu go otworzę. Wie ktoś co to może być i jak to zlikwidować?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości