Witam , Nie dawno kupiłem sobie radio do mk2 i chciałem podepiąc zółty przewód (po stacyjce ze by odcinało +12 v jak wyłączę zapłon i ze by radio gasło.)
i nie ma prądu w żółtym przewodzie , teraz jest podłączony stały Plus (czerwony przewód) i jak wyłączę radio to ciągle jest na wygaszaczu, i gdzie szukać przyczyny ? Stacyjka ? bezpiecznik ?
Brak +12 po stacyjce
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Brak +12 po stacyjce
Od grzania szyby weź +12 po zapłonie
Moje MK2: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=414862 - sprzedane
Nowe auto: W202 c280 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=169&t=560183
Nowe auto: W202 c280 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=169&t=560183
Brak +12 po stacyjce
Na pewno masz tam żółty przewód a nie czasem żółto/biały? Sprawdź również kostkę stacyjki czy ma pin "S" oraz czy wychodzi kabel od tego pinu.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Brak +12 po stacyjce
Pewnie ktoś wstawił nie oryginalną kostkę radia, która na sygnale +12V po zapłonie ma zazwyczaj kolor żółty. Oryginalnie powinien być przewód brązowo-czerwony. MatVWeusz, sprawdź, gdzie dalej idzie ten żółty przewód, do czego jest podłączony, powinien być podłączony do przewodu brązowo-czerwonego. Czasami zdarza się, że tego przewodu nie ma, lub jest, ale nie aktywny (nie pojawia się na nim napięcie). Wtedy niektórzy robią różne kombinacje i tutaj ciężko będzie doradzić, bo nie wiadomo, gdzie się ktoś podłączył. Albo należy dojść samemu, co autor miał na myśli i naprawić połączenie, albo je zlikwidować i zrobić po swojemu.
Jeżeli na oryginalnym brązowo-czerwonym przewodzie nie pojawia się +12V po włożeniu kluczyka, to należy sprawdzić, czy ten przewód doprowadzony jest w ogóle do wtyczki kostki stacyjki (odpiąć wtyczkę włącznika zapłonu i zobaczyć, czy jest tam przewód brązowo-czerwony). Jeżeli jest, to sprawdzić, czy jest przejście między pinem z przewodem brązowo-czerwonym z kostki stacyjki do kostki radia. Brak przejścia - prawdopodobnie rozłączona kostka za panelem bezpieczników. Jeżeli przejście jest, to albo uszkodzona kostka stacyjki, albo kostka stacyjki nie jest przystosowana do sterowania radiem (nie ma pinu sterującego radiem). Trzeba sprawdzić, czy taki pin fizycznie jest w kostce stacyjki (może być we wtyczce, ale nie ma go w kostce stacyjki - włączniku zapłonu). Jeżeli pinu w kostce stacyjki brak, wtedy należy wymienić kostkę stacyjki na taką z pinem sterującym radiem.
Jeżeli pin jest, to najprawdopodobniej uszkodzona kostka stacyjki i również w tym przypadku trzeba ją wymienić.
Może być jeszcze tak, że sama stacyjka nie obsługuje sterowania radiem - powinna mieć dwa wałeczki, które są umieszczane w otworze na kluczyk, są rozsuwane na boki podczas wkładania kluczyka.
Jeżeli stacyjka nie ma takich wałeczków, to nie może ona sterować radiem.
Jeżeli nie ma przewodu brązowo-czerwonego, to trzeba sobie samemu pociągnąć kabelek i tutaj już wedle uznania - można zrobić tak, jak w oryginale - wyprowadzić kabelek z kostki stacyjki, można też podłączyć się właśnie np. pod włącznik ogrzewania tylnej szyby. Różnica jest taka, że w oryginale radio włącza się po włożeniu kluczyka (nie trzeba przekręcać), a jeżeli podłączymy się pod +12V po zapłonie, to radio włączy się po przekręceniu kluczyka.
Jeżeli na oryginalnym brązowo-czerwonym przewodzie nie pojawia się +12V po włożeniu kluczyka, to należy sprawdzić, czy ten przewód doprowadzony jest w ogóle do wtyczki kostki stacyjki (odpiąć wtyczkę włącznika zapłonu i zobaczyć, czy jest tam przewód brązowo-czerwony). Jeżeli jest, to sprawdzić, czy jest przejście między pinem z przewodem brązowo-czerwonym z kostki stacyjki do kostki radia. Brak przejścia - prawdopodobnie rozłączona kostka za panelem bezpieczników. Jeżeli przejście jest, to albo uszkodzona kostka stacyjki, albo kostka stacyjki nie jest przystosowana do sterowania radiem (nie ma pinu sterującego radiem). Trzeba sprawdzić, czy taki pin fizycznie jest w kostce stacyjki (może być we wtyczce, ale nie ma go w kostce stacyjki - włączniku zapłonu). Jeżeli pinu w kostce stacyjki brak, wtedy należy wymienić kostkę stacyjki na taką z pinem sterującym radiem.
Jeżeli pin jest, to najprawdopodobniej uszkodzona kostka stacyjki i również w tym przypadku trzeba ją wymienić.
Może być jeszcze tak, że sama stacyjka nie obsługuje sterowania radiem - powinna mieć dwa wałeczki, które są umieszczane w otworze na kluczyk, są rozsuwane na boki podczas wkładania kluczyka.
Jeżeli stacyjka nie ma takich wałeczków, to nie może ona sterować radiem.
Jeżeli nie ma przewodu brązowo-czerwonego, to trzeba sobie samemu pociągnąć kabelek i tutaj już wedle uznania - można zrobić tak, jak w oryginale - wyprowadzić kabelek z kostki stacyjki, można też podłączyć się właśnie np. pod włącznik ogrzewania tylnej szyby. Różnica jest taka, że w oryginale radio włącza się po włożeniu kluczyka (nie trzeba przekręcać), a jeżeli podłączymy się pod +12V po zapłonie, to radio włączy się po przekręceniu kluczyka.
Brak +12 po stacyjce
Dzięki Lipek81, zobaczę dziś o co kaman i napiszę co było
Trzy Literki a znaczą tak wiele - GTI
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości