Podłączenie cewki zapłonowej Passat

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

grzesiek2009
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: śr gru 24, 2008 17:54
Lokalizacja: W-wa

Podłączenie cewki zapłonowej Passat

Post autor: grzesiek2009 » śr sie 22, 2012 22:10

Czy ktoś mógłby powiedzieć do czego jest podłączona cewka zapłonowa w Passat B3 z 1991 roku z ECU Motronic?

Do cewki przychodzi wtyczka 3 pinowa z 3 przewodami. Do czego są podłączone te 3 przewody? Do dwóch z nich są podłączone przewodziki od instalacji gazowej (do jakich?).

Domyślam się, że jeden z tych przewodów to jest +12V po włączeniu zapłonu do jednego końca uzwojenia pierwotnego cewki; kolejny jest podłączony do drugiego końca uzwojenia pierwotnego cewki i przerywacza, który zwiera go do masy, a trzeci (o ile dobrze myśle co do tych wcześniejszych dwóch)?

Jest jeszcze 4 podłączenie, ale to do wysokiego napięcia więc mnie nie interesuje. Chodzi mi tylko o tą wtyczkę 3 pinową. Jakby ktoś napisał do czego są podłączone końce cewki pokazane na zdjęciu wg numeracji to już by było super.

Obrazek



Awatar użytkownika
peja2000
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: sob lut 06, 2010 21:11
Lokalizacja: Szczecinek
Kontakt:

Podłączenie cewki zapłonowej Passat

Post autor: peja2000 » śr sie 22, 2012 22:23

pin 1 masa
pin 2 sterownik silnika podaje na ten pin impulsy na wyzwolenie iskry... (można podłączyć obrotomierz, do instalacji lpg pin wykorzystywany do podania obrotów silnika)
pin3 + po zapłonie (w instalacji lpg służy za tzw. + po zapłonie)


Jadę powoli... Ale przed Tobą :D

grzesiek2009
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: śr gru 24, 2008 17:54
Lokalizacja: W-wa

Podłączenie cewki zapłonowej Passat

Post autor: grzesiek2009 » czw sie 23, 2012 08:52

Tak, potwierdzam.

Brązowy - masa
Zielony (cieńszy) - niezweryfikowany przeze mnie
Czarny - +12V po włączeniu zapłonu; 0V przy wyłączonym zapłonie

Obrazek



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Podłączenie cewki zapłonowej Passat

Post autor: Paweł Marek » czw sie 23, 2012 17:21

grzesiek2009 pisze:Domyślam się, że jeden z tych przewodów to jest +12V po włączeniu zapłonu do jednego końca uzwojenia pierwotnego cewki; kolejny jest podłączony do drugiego końca uzwojenia pierwotnego cewki i przerywacza, który zwiera go do masy, a trzeci (o ile dobrze myśle co do tych wcześniejszych dwóch)?
nie tak dokładnie ponieważ taka cewka zawiera w sobie moduł wzmocnienia, który wzmacnia impulsy z kabla zielonego, tak jak napisałeś jest "mniej więcej" w starszych modelach gdzie cewka okrągła jest osobno a moduł wzmocnienia osobno. Masz też na cewce widoczną czarną klapkę a pod nią dwie śruby - i to są dopiero bezpośrednio końce uzwojeń które można wykorzystać np do podłączenia obrotomierza


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

grzesiek2009
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: śr gru 24, 2008 17:54
Lokalizacja: W-wa

Podłączenie cewki zapłonowej Passat

Post autor: grzesiek2009 » czw sie 23, 2012 23:12

Tak mi się wydawało, ponieważ coś tam wyczytałem w necie na temat cewek zapłonowych, ale teraz mi potwierdziłeś, że cewka jest zintegrowana z modułem i to rozwiązanie różni się od tego klasycznego (edukacyjnego). Racja - ten zielony przewodzik jest dużo cieńszy od pozostałych dwóch, co może świadczyć o tym, że jest to jakiś przewód sygnałowy. Brązowy ma galwaniczne połączenie z masą - to obala też mój pierwszy pogląd, że przerywacz dołącza uzwojenie cewki do masy. Dzięki za wyjaśnienie.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Podłączenie cewki zapłonowej Passat

Post autor: Paweł Marek » pt sie 24, 2012 09:13

grzesiek2009, dla precyzji, era przerywaczy (platynki) skończyła się w vw gdzieś w 1985 roku a i to tylko w paru silnikach. Od tej pory odbywa sie to elektronicznie: czujnik halla w aparacie zapłonowym i/lub czujnik położenia wału korbowego wytwarza impulsy dla wytworzenia iskry które są przetwarzane w sterowniku silnika i dopiero z niego zielonym kablem sa podawane do moduło-cewki.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości