Uciekający prąd, rozładowany akumulator.

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

dawidk92
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: wt sty 03, 2012 00:44
Lokalizacja: Bytom

Uciekający prąd, rozładowany akumulator.

Post autor: dawidk92 » czw sie 09, 2012 00:33

Cześć,
W aucie mam akumulator 65Ah. Po kilku dniach, kiedy auto stoi nieużywane rozładowuje się akumulator.
Zmierzyłem pobór prądu - jest on na poziomie ok. 0.13A (wszystko wyłączone).
Po wyjęciu bezpiecznika radia (nr 22) spada do 0.08A, a po wyjęciu dodatkowo bezpiecznika odpowiedzialnego za zegar, podświetlenie wnętrza itd (nr 21) spada do 0.02A.
1.Jaki jest normalny pobór prądu (dopuszczalny)? I czy zmierzony przeze mnie (0.13A) może, w powiedzmy 5 dni rozładować do zera akumulator?
2.Czy taki pobór prądu przez radio w stanie czuwania jest normalny? Zaznaczam, że mam jego zasilanie odpowiedzialne za pamięć zrobione "na stałe".
3.Nie mam w bagażniku oświetlenia. Czy było ono tam montowane do WSZYSTKICH Golfów? Jeśli tak, to prawdopodobne, że kable zostały ucięte i gdzieś plus zwiera się do blachy.
4.Mam nieszczelną klapę tylną co skutkuje tym, że w środku zbiera się nieco wody jak popada deszcz. Czy jest możliwe, żeby akumulator wyładowywał się pod wpływem zwarcia na oświetleniu tablicy? Właśnie mniej więcej tamtędy woda dostaje się "do klapy".
Bardzo proszę o wszelkie sugestie które mogą mi pomóc, bo szkoda mi akumulatora, który co chwilę dostaje mocno w kość.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
kleszczyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: czw paź 22, 2009 23:01
Lokalizacja: Chorzenice / Częstochowa
Kontakt:

Uciekający prąd, rozładowany akumulator.

Post autor: kleszczyk » czw sie 09, 2012 01:34

Ja miałem tak samo. Tylko, że u mnie padał po nocy. Powodem była żarówka kierunkowskazu, a konkretnie zardzewiała oprawka, przez co robiło się zwarcie. Sprawdź najpierw żarówki, bo ja zrobiłem odwrotnie i zacząłem od rozgrzebania elektryki i przypadkowo podczas jazdy odkryłem to , bo kierunkowskaz przestał świecić.



Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Uciekający prąd, rozładowany akumulator.

Post autor: skaktus » czw sie 09, 2012 10:41

0,13 A to 130 mA - stanowczo za dużo. MK3, radio + alarm w stanie czuwania z powiadomieniem na pilota z LCD + centralny = od 9 do 15 mA max.



dawidk92
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: wt sty 03, 2012 00:44
Lokalizacja: Bytom

Uciekający prąd, rozładowany akumulator.

Post autor: dawidk92 » czw sie 09, 2012 17:56

Dziś włożyłem aku do samochodu i pomiary przeprowadziłem ponownie - bez zmian.
Później "rozkopałem" też skrzynkę bezpieczników, znalazłem tam jakiś sprzęcik do głośnomówiącego zestawu, wyrzuciłem to dziadostwo. Całkowicie odłączyłem alarm od prądu. Poprzedni właściciel zamontował w zderzaku przednim 'obrysówki', ale zrobił to byle jak (na zasadzie cięcia oryginalnych kabli reflektorów), usunąłem te lampki, zaizolowałem jak w oryginale. Radio cały czas było odłączone na bezpieczniku. Żarówki 'przepatrzyłem', raczej nie są pordzewiałe/zaśniedziałe.
Pomiar ponowiłem - nic się nie zmieniło, czyli wyniósł on ok. 0.07-0.08A.

Co w takim razie sprawdzić w układzie, który zasilany jest przez bezpiecznik nr 21?

Oświetlenie wnętrza i bagażnika - lampki w bagazniku nie mam, oświetlenie wnętrza jest cały czas w pozycji "0"

zegar - ?

centralny zamek - ?

zapalniczka - styki sprawdziłem, nie są zasniedziałe, poza tym w ogóle nie używam zapalniczki (rzadko zdaży się, że podłączę mały kompresor, żeby podpompować koła)

MFA - nie mam w ogóle

A jest możliwe, że to wina przeciekającej klapy? Woda dostaje się do kabli od oświetlenia tablicy i może tam coś się zwiera.



Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Uciekający prąd, rozładowany akumulator.

Post autor: skaktus » czw sie 09, 2012 19:07

Centralny nie ori może powodować takie zamieszanie, klapa tak samo.



dawidk92
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: wt sty 03, 2012 00:44
Lokalizacja: Bytom

Re: Uciekający prąd, rozładowany akumulator.

Post autor: dawidk92 » czw sie 09, 2012 22:26

skaktus pisze:Centralny nie ori może powodować takie zamieszanie
Centralny zamek jest oryginalny, więc raczej nie posądzałbym go o zamieszanie.
Ale skąd ten pobór stały? Jak dojść do tego co konkretnie bierze tyle prądu?



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2808
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Uciekający prąd, rozładowany akumulator.

Post autor: waski1 » czw sie 09, 2012 22:47

Miałem kiedyś przypadek że alternator był przyczyna poboru prądu. Odłącz go i zrób pomiar.



Awatar użytkownika
xlsss
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: czw gru 18, 2008 17:03
Lokalizacja: Opole/Wróblowice
Auto: MK3
Silnik: AAZ
Kontakt:

Uciekający prąd, rozładowany akumulator.

Post autor: xlsss » pt sie 10, 2012 00:50

Aku nowe, wodę ma ?



dawidk92
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: wt sty 03, 2012 00:44
Lokalizacja: Bytom

Re: Uciekający prąd, rozładowany akumulator.

Post autor: dawidk92 » pt sie 10, 2012 01:03

xlsss pisze:Aku nowe, wodę ma ?
Akumulator był wymieniony jakoś w sierpniu 2011roku. Wodę ma.



Awatar użytkownika
xlsss
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: czw gru 18, 2008 17:03
Lokalizacja: Opole/Wróblowice
Auto: MK3
Silnik: AAZ
Kontakt:

Uciekający prąd, rozładowany akumulator.

Post autor: xlsss » pt sie 10, 2012 11:28

Ładowanie sprawdzałeś ?



dawidk92
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: wt sty 03, 2012 00:44
Lokalizacja: Bytom

Uciekający prąd, rozładowany akumulator.

Post autor: dawidk92 » pt sie 10, 2012 11:35

Na jałowym biegu jest 14.33-14.34V. Przy ok. 2000 obr/min 14.3V.



Awatar użytkownika
xlsss
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: czw gru 18, 2008 17:03
Lokalizacja: Opole/Wróblowice
Auto: MK3
Silnik: AAZ
Kontakt:

Uciekający prąd, rozładowany akumulator.

Post autor: xlsss » pt sie 10, 2012 12:35

Na początku wyeliminowałbym wilgoć/wodę z tylnej klapy. Akumulator może się rozładowywać poprzez zwarcia instalacji.

http://infobus.pl/text.php?id=2452" onclick="window.open(this.href);return false;

Tak więc, zacząłbym od tylnej klapy, zanim rozbierzesz połowę elektryki :bajer:



dawidk92
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: wt sty 03, 2012 00:44
Lokalizacja: Bytom

Uciekający prąd, rozładowany akumulator.

Post autor: dawidk92 » czw sie 16, 2012 23:27

Problemem okazał się alarm - po jego odłączeniu całkowitym auto zachowuje się tak jak powinno, odpala 'na strzała' po tygodniu postoju.
Teraz jest pytanie. Co mogę sprawdzić w alarmie, czemu pobiera tyle prądu?
Sprawdziłem już, że + bezpośrednio z aku i + po stacyjce są podłączone dobrze.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Uciekający prąd, rozładowany akumulator.

Post autor: Paweł Marek » pt sie 17, 2012 10:40

Niema sensu zastanawiać się co jest nie tak w tym alarmie tylko wywalić go i założyć nowy, to jest niedroga sprawa nawet z montażem bo wykorzystuje się już wykonane połączenia. Wiele alarmów zużywa za dużo prądu, jeśli się jeździ na co dzień to się tego nie odczuwa


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości