Audi a3 1.6 akl problem z elektrozaworem kolektora dolotowe

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

dasty22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr sie 08, 2012 12:06

Audi a3 1.6 akl problem z elektrozaworem kolektora dolotowe

Post autor: dasty22 » śr sie 08, 2012 12:23

Witam, posiadam Audi a3 silnik 1,6 AKL 98r. Pewnego razu podpiołem auto do vaga wywala mi taki bład nr 1243 (Elektrozawór zmiany długości kolektora dolotowego (N156) i pisze coś o masą po usunięciu powraca. Co zdążyłem ustalić. Sprawdziłem ten zaworek w innej audi i działa poprawnie wiec gdzieś tkwi problem z okablowaniem, na wtyczce brak masy. Podałem masę na czujnik ale żadnej reakcji. I tutaj moje pytanie czy ktoś spotka się z podobną usterką lub ktoś wie jak rozwiązać ten problem. Proszę o pomoc



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2808
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Audi a3 1.6 akl problem z elektrozaworem kolektora dolotowe

Post autor: waski1 » śr sie 08, 2012 15:54

Może coś pomoże.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=320934" onclick="window.open(this.href);return false;



dasty22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr sie 08, 2012 12:06

Audi a3 1.6 akl problem z elektrozaworem kolektora dolotowe

Post autor: dasty22 » czw sie 09, 2012 06:51

Dzięki za podesłany temat. Ale nie napisałem wcześniej ze gruszka jest sprawna i zaworek tez. Problem tkwi w okablowaniu i tu moje pytanie jak sie do tego zabrać ? gdzie szukac ? do kad ten kabel od czujnika biegnie



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2808
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Audi a3 1.6 akl problem z elektrozaworem kolektora dolotowe

Post autor: waski1 » czw sie 09, 2012 09:33

Czerwono żółty idzie z sterownika silnika a żółto czarny idzie do skrzynki bezpieczników w kabinie i jest to bezpiecznik 34. 10A
Tak pokazuje schemat mk4



Bohnooze
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: ndz wrz 19, 2010 02:29
Auto: Seat Leon 1.6
Silnik: AKL

Re: Audi a3 1.6 akl problem z elektrozaworem kolektora dolot

Post autor: Bohnooze » pt kwie 29, 2016 19:52

Podobny problem w Leonie 1M 1.6 AKL, elektrozawór na krótko podpięty zadziała, nawet na zgaszonym silniku przestawia klapy / przepustnice (czyli w dolocie komora podciśnienia na 15 razy jest szczelna i gruszka też).

Ale nie wykazuje działania książkowego przy pracy silnika, a chyba powinno działać około jałowych obrotów potem się zamykać i znów się otwierać po 4000 (albo źle pamiętam z opisu z książki o Octavi).

Zastanawiałbym się nad tymi bezpiecznikami czy tam wszystko dobrze łączy czy styki elektryczne 12V ciągną (czy bezpiecznik dobrze łączy) oraz czy nie przypalone podłączenie do sterownika. Kabel od tego jeden cienki czerwony z żółty paskiem, drugi gruby może ten cienki gdzieś się złamał. Z masą powinien być złączony pewnie ten gruby z czarnym/szarym paskiem?Zobaczę czy przewodzi do masy. Zepnę na krótko masę elektrozaworu zobaczymy czy coś się zmieni. Zobaczę czy do ECU wchodzi jakiś cienki czerwony z żółtym paskiem czy przewodzi prąd aż do wtyczki przy elektrozaworze.



Bohnooze
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: ndz wrz 19, 2010 02:29
Auto: Seat Leon 1.6
Silnik: AKL

Audi a3 1.6 akl problem z elektrozaworem kolektora dolotowe

Post autor: Bohnooze » sob kwie 30, 2016 19:01

Kabel od elektrozaworu żółty z czarnym paskiem ma z masą silnika opór 20 omów, podobnie styk na 34 bezpieczniku z podłogą. To normalna wartość? Czy problem ze skrzynką bezpieczników?



Bohnooze
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: ndz wrz 19, 2010 02:29
Auto: Seat Leon 1.6
Silnik: AKL

Re: Audi a3 1.6 akl problem z elektrozaworem kolektora dolot

Post autor: Bohnooze » wt maja 10, 2016 11:40

Okazuje się, przy zlutowanym kabelku (-) od elektrozaworka do masy silnika na VAGu wypada błąd 01243 N156 coś o zwarciu do masy na początku było, ale teraz jest otwarty obwód może cewka na elektrozaworze padła. Albo 12V leci i gdzieś nie syka ten elektozawór do ECU tak ja powinien. Trzeba by rozbierać podszybie i szukać który styk (po kolorze kabla) jest od tego i czy łączy. O ile da się po kolorze odnaleźć i wchodzi bezpośrednio do ECU z tym samym kolorem.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości