Audi a3 1.6 akl problem z elektrozaworem kolektora dolotowe
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Audi a3 1.6 akl problem z elektrozaworem kolektora dolotowe
Witam, posiadam Audi a3 silnik 1,6 AKL 98r. Pewnego razu podpiołem auto do vaga wywala mi taki bład nr 1243 (Elektrozawór zmiany długości kolektora dolotowego (N156) i pisze coś o masą po usunięciu powraca. Co zdążyłem ustalić. Sprawdziłem ten zaworek w innej audi i działa poprawnie wiec gdzieś tkwi problem z okablowaniem, na wtyczce brak masy. Podałem masę na czujnik ale żadnej reakcji. I tutaj moje pytanie czy ktoś spotka się z podobną usterką lub ktoś wie jak rozwiązać ten problem. Proszę o pomoc
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
Audi a3 1.6 akl problem z elektrozaworem kolektora dolotowe
Może coś pomoże.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=320934" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=320934" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi a3 1.6 akl problem z elektrozaworem kolektora dolotowe
Dzięki za podesłany temat. Ale nie napisałem wcześniej ze gruszka jest sprawna i zaworek tez. Problem tkwi w okablowaniu i tu moje pytanie jak sie do tego zabrać ? gdzie szukac ? do kad ten kabel od czujnika biegnie
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
Audi a3 1.6 akl problem z elektrozaworem kolektora dolotowe
Czerwono żółty idzie z sterownika silnika a żółto czarny idzie do skrzynki bezpieczników w kabinie i jest to bezpiecznik 34. 10A
Tak pokazuje schemat mk4
Tak pokazuje schemat mk4
Re: Audi a3 1.6 akl problem z elektrozaworem kolektora dolot
Podobny problem w Leonie 1M 1.6 AKL, elektrozawór na krótko podpięty zadziała, nawet na zgaszonym silniku przestawia klapy / przepustnice (czyli w dolocie komora podciśnienia na 15 razy jest szczelna i gruszka też).
Ale nie wykazuje działania książkowego przy pracy silnika, a chyba powinno działać około jałowych obrotów potem się zamykać i znów się otwierać po 4000 (albo źle pamiętam z opisu z książki o Octavi).
Zastanawiałbym się nad tymi bezpiecznikami czy tam wszystko dobrze łączy czy styki elektryczne 12V ciągną (czy bezpiecznik dobrze łączy) oraz czy nie przypalone podłączenie do sterownika. Kabel od tego jeden cienki czerwony z żółty paskiem, drugi gruby może ten cienki gdzieś się złamał. Z masą powinien być złączony pewnie ten gruby z czarnym/szarym paskiem?Zobaczę czy przewodzi do masy. Zepnę na krótko masę elektrozaworu zobaczymy czy coś się zmieni. Zobaczę czy do ECU wchodzi jakiś cienki czerwony z żółtym paskiem czy przewodzi prąd aż do wtyczki przy elektrozaworze.
Ale nie wykazuje działania książkowego przy pracy silnika, a chyba powinno działać około jałowych obrotów potem się zamykać i znów się otwierać po 4000 (albo źle pamiętam z opisu z książki o Octavi).
Zastanawiałbym się nad tymi bezpiecznikami czy tam wszystko dobrze łączy czy styki elektryczne 12V ciągną (czy bezpiecznik dobrze łączy) oraz czy nie przypalone podłączenie do sterownika. Kabel od tego jeden cienki czerwony z żółty paskiem, drugi gruby może ten cienki gdzieś się złamał. Z masą powinien być złączony pewnie ten gruby z czarnym/szarym paskiem?Zobaczę czy przewodzi do masy. Zepnę na krótko masę elektrozaworu zobaczymy czy coś się zmieni. Zobaczę czy do ECU wchodzi jakiś cienki czerwony z żółtym paskiem czy przewodzi prąd aż do wtyczki przy elektrozaworze.
Audi a3 1.6 akl problem z elektrozaworem kolektora dolotowe
Kabel od elektrozaworu żółty z czarnym paskiem ma z masą silnika opór 20 omów, podobnie styk na 34 bezpieczniku z podłogą. To normalna wartość? Czy problem ze skrzynką bezpieczników?
Re: Audi a3 1.6 akl problem z elektrozaworem kolektora dolot
Okazuje się, przy zlutowanym kabelku (-) od elektrozaworka do masy silnika na VAGu wypada błąd 01243 N156 coś o zwarciu do masy na początku było, ale teraz jest otwarty obwód może cewka na elektrozaworze padła. Albo 12V leci i gdzieś nie syka ten elektozawór do ECU tak ja powinien. Trzeba by rozbierać podszybie i szukać który styk (po kolorze kabla) jest od tego i czy łączy. O ile da się po kolorze odnaleźć i wchodzi bezpośrednio do ECU z tym samym kolorem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości