Świeżo upieczony właściciel golfa mk II wita wszystkich. Moj samochód posiada kilka ustrek i chcialem was prosic o porade.W mechanice pojazdow jestem dosc zielony.
1) Awaria spryskiwacza. Przeczytalem kilka tematow i wnioskuje, ze trzeba przeczyscic styki. Przyciagajac wajche do
siebie plyn do spryskiwaczy nie reaguje. Wlaczaja sie same wycieraczki. Moze ktos ma jakis rysunek co i jak zdjac? ;P Nie cchcialbym oddawac do mechanika bo zaraz mi policzy sporo a samochod stary i prosty w konstrukcji. Chyba, ze znacie jakiegos taniego speca w Gdansku co naprawi od reki. Boje sie ze cos popsuje
2)Podswietlenie predkosciomierza. Zegarek jako tako na zielono swieci. Predkosciomierz juz jednak nie. Dosc utrudnia jazde w nocy
3) Predkosciomierz zawyza predkosc. Tj. np. Wskazuje, ze jade 60km/h a w rzeczywistosci jest 40km/h. Da sie to jakos recznie we wlasnym zakresie naprawic?
4) Przycinajace wycieraczki. Wymienilem piora na nowe ale to nie pomoglo. Podczas deszczu musze miec wcisnieta caly czas manetke by pracowaly bez samoczynnego zatrzymania
Jeszcze mam problem ze skrzynia biegow, poniewaz zbyt czesto i latwo wchodzi mi wsteczny i trojka zamiast jedynki ale to juz zaloze osobny temat
Pytania świeżaka: podświetlenie, wycieraczki, spryskiwacz
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Pytania świeżaka: podświetlenie, wycieraczki, spryskiwacz
A sprawdzałeś czy w ogóle dochodzi prąd do pompki spryskiwacza?SonyVegas pisze:1) Awaria spryskiwacza.
Pompka jest na zbiorniczku pod maską. Weź próbnik z żarówką, odłącz wtyczkę od pompki, wepnij się w nią próbnikiem i niech ktoś spróbuje włączyć spryskiwacz. Inny sposób - podłącz zasilanie bezpośrednio do pompki, w celu sprawdzenia jej działania.
W MK2 podświetlenie licznika jest dość prosto skonstruowane. Musisz wyjąć licznik i sprawdzić / wymienić żarówki w jego podświetleniu.SonyVegas pisze:2)Podswietlenie predkosciomierza.
Może też być to przyczyna przetarcia / przepalenia ścieżek w miejscu, w którym są styki z oprawkami żarówek.
W celu wyjęcia licznika musisz odkręcić całą ramkę (już nie pamiętam ile tam było śrubek, ale zdaje się, że 2 w okolicy licznika, 1 pod włącznikiem świateł, 2 we wnęce radia i 2 pod panelem nawiewów - ale głowy sobie nie dam ściąć, a ostatni raz ściągałem to z 6 lat temu).
A czy inne wartości również są zawyżone?SonyVegas pisze:3) Predkosciomierz zawyza predkosc.
Być może ktoś grzebał przy liczniku i przestawił wskazówkę.
Jak już wyjmiesz licznik do zmiany żarówek podświetlenia to rozkręć go i sprawdź czy wskazówka prędkościomierza pokrywa się z kreseczką na tarczy prędkościomierza.
Wymontuj mechanizm wycieraczek i porządnie go oczyść i przesmaruj.SonyVegas pisze:4) Przycinajace wycieraczki.
Obstawiałbym wyrobiony mechanizm dźwigni zmiany biegów, choć tu mogą być i inne przyczyny.SonyVegas pisze:Jeszcze mam problem ze skrzynia biegow, poniewaz zbyt czesto i latwo wchodzi mi wsteczny i trojka zamiast jedynki ale to juz zaloze osobny temat
Tu się nie ma czego bać..SonyVegas pisze:Boje sie ze cos popsuje
MK2 jest w miarę prostym samochodem, dzięki samodzielnym naprawom będziesz miał możliwość poznania go bliżej, nauczenia się czegoś.
I nawet jeśli coś zepsujesz to ewentualne dokupienie nie jest takie drogie, ale jeśli uda Ci się cos samemu naprawić to zobaczysz jaką będziesz miał satysfakcję
. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Pytania świeżaka: podświetlenie, wycieraczki, spryskiwacz
- sprawdź, tak jak Kamel pisze, ale oba kabelki od żaróweczki, czy woltomierza podłącz do wtyczki silniczka spryskiwaczy. Nie rób tak, że np jeden kabelek łączysz do wtyczki a drugi do masy - np. nadwozia. Obojętnie, czy załączysz spryskiwacz na przód, czy na tył, żaróweczka powinna się zaświecić.SonyVegas pisze:1) Awaria spryskiwacza. Przeczytalem kilka tematow i wnioskuje, ze trzeba przeczyscic styki. Przyciagajac wajche do
siebie plyn do spryskiwaczy nie reaguje. Wlaczaja sie same wycieraczki. Moze ktos ma jakis rysunek co i jak zdjac? ;P Nie cchcialbym oddawac do mechanika bo zaraz mi policzy sporo a samochod stary i prosty w konstrukcji. Chyba, ze znacie jakiegos taniego speca w Gdansku co naprawi od reki. Boje sie ze cos popsuje
Podświetlenie licznika - od razu wymień wszystkie żaróweczki (jeżeli masz obrotomierz, to będą 3, jeżeli nie, to 2szt.).
Demontaż licznika:
- wyciągnij radio, wykręć śrubkę nad radiem;
- wyciągnij pokrętło przełącznika nawiewu i suwaki nawiewów (przez pociągnięcie do siebie). Potem zdemontuj panel nawiewu (również przez pociągnięcie do siebie, odłącz wtyczki), wykręć 3 śrubki znajdujące się pod nim;
- wyciągnij włącznik świateł (przez pociągnięcie do siebie). Czasami może być ciężko - jeżeli tak, to zdemontuj znajdujący się nad nim regulator wysokości świecenia reflektorów, lub zaślepkę (zależy co jest) i przez ten otwór naciśnij na zatrzask we włączniku świateł. Odkręć śrubkę znajdującą się pod nim;
- wyciągnij zaślepkę włącznika (lub włącznik, jeżeli jakiś tam się znajduje) który jest pod kontrolką hamulca ręcznego, po lewej stronie. Odkręć śrubkę znajdującą się pod nim.
- odkręć 2 śrubki znajdujące się nad licznikiem;
Pociągnij ramkę do siebie, powinna praktycznie sama wypaść. Odłącz wtyczki od kontrolki ręcznego, włącznika ogrzewania tylnej szyby, świateł przeciwmgielnych i co tam jeszcze masz (w zależności od wyposażenia);
Ramkę masz już wyciągniętą.
Licznik trzyma się na dwóch śrubkach, po bokach. Odkręć je.
Teraz odkręć półkę nad nogami kierowcy - jedna śrubka wkręcona jest w konsolę środkową, 4 śrubki są u góry, przykręcone do deski rozdzielczej (jedna może być schowana pod osłoną bezpiecnzików). Odkręć śrubkę na dole półki, po lewej stronie, opuść półkę na dół.
- wkładając rękę od spodu pod deskę rozdzielczą poprzez otwór po półce, odłącz wtyczki od licznika (dwie lub jedna, w zależności, który rok produkcji auta;
- teraz najtrudniejsze - odepnij linkę prędkościomierza, również wkładając rękę za licznik, od spodu, przez otwór po półce. Trzeba tam ścisnąć plastikowy zatrzask, następnie odczepić linkę. Samo ciągnięcie nic nie pomoże. Dla ułatwienia można otworzyć maskę i odczepić linkę prędkościomierza ze spinek, żeby była luźniejsza;
- można wyciągnąć licznik.
Ogólnie, jak już ktoś ma wprawę, to wyciągnięcie licznika to jakieś 5-10min,ale pierwszy raz może być trudno - ze względu na tę linkę prędkościomierza.
Przy demontowaniu i ponownym montażu licznika nie pomyl śrubek - bo jest ich kilka rodzajów i potem mogą być problemy ze złożeniem.
Wtyczki od włącznika świateł przeciwmgielnych i ogrzewania szyby są bardzo podobne. Nie pomyl ich. Wtyczka od świateł przeciwmgielnych ma o jeden pin (blaszkę) więcej, niż od ogrzewania szyby. W kostce od ogrzewania szyby jest tylko pusty otwór, nie ma tam pinu.
Prędkościomierz - albo nieprawidłowy rozmiar felg/opon, albo nieprawidłowy ślimak w skrzyni biegów, albo tak, jak Kamel pisał - ktoś przełożył strzałkę w liczniku.
Przycinające się wycieraczki - z tego co piszesz, to wygląda na uszkodzoną manetkę. Raczej nie jest to wina mechanizmu, bo skoro przytrzymujesz manetkę i wszystko jest ok, to mechanizm jest sprawny.
Wymiana manetki:
- ustaw kierownicę do jazdy na wprost;
- ściągnij przycisk klaksonu (podważ czymś);
- pod spodem będziesz miał nakrętkę - odkreć ją (klucz nasadowy 24 z przedłużką);
- ściągnij kierownicę (musi być ustawiona na wprost);
- zdejmij obudowę stacyjki (w tym ceku odkręć dwie śrubki od spodu obudowy, śrubokręt krzyżakowy, a następnie zdejmij obudowę przez pociągnięcie tylnej części (trzyma się na zatrzaskach);
- odłącz wtyczki z przewodami (w zależności od wersji niektóre wtyczki posiadają zatrzaski, które trzeba nacisnąć);
- odkręć 3 śrubki od strony kierownicy, na płaski śrubokręt;
- zdejmij manetki (mogą trochę ciężko wychodzić bo górna obudowa stacyjki wciąż jest zamontowana)
Składanie w odrotnej kolejności;
Co do czyszczenia styków manetki - ogólnie czyściłem tylko styki przełącznika świateł/kierunków - wycieraczki nigdy. Jest tam sporo drobnych elementów, trzeba mieć trochę cierpliwości, żeby to zrobić.
Ja polecam wybrać się na szrot np. przy ulicy uczniowskiej w Gdańsku i tam nabyć taką manetkę. Przy zakupie trzeba uważać na rodzaj manetki - były 3 rodzaje: cienkie, grube, grube z włącznikiem świateł awaryjnych. Sprawdź, gdzie masz włącznik świateł awaryjnych - jeżeli na kolumnie kierownicy, to szukaj manetki wycieraczek tylko z takiego auta, który też miał tam włącznik. Wprawdzie włącznik awaryjnych jest przymocowany do manetek kierunkowskazów, ale budowa samych manetek jest wtedy zupełnie inna i manetka wycieraczek też wtedy jest inna.
To czy masz cienkie, czy grube manetki poznasz już na pierwszy rzut oka - cienkie są prawie tak cienkie jak w starych maluchach, grube są grubsze i na końcach mają takie ozdobne, skośne paski. Cienka manetka wycieraczek da się zamontować do grubej manetki kierunków, ale będzie to wyglądało beznadziejnie.
Co do wrzucania biegów - trzeba wyregulować mechanizm, a jeżeli jest zużyty, to dodatkowo wymienić kilka elementów. Poszukaj na forum, bo nawet sam to gdzieś dość dokładnie opisywałem.
- A może być z Pruszcza Gdańskiego? - jak coś to na priv.SonyVegas pisze:Chyba, ze znacie jakiegos taniego speca w Gdansku co naprawi od reki. Boje sie ze cos popsuje
Pytania świeżaka: podświetlenie, wycieraczki, spryskiwacz
Hej,
Mialem chwilke to rzucilem na to okiem. Jesli chodzi o spryskiwacz to nawet tylny nie dziala. Brak zasilania. Obok kierownicy jest polka z bezpiecznikami. Chcialem sprawdzic ale nie lapie sie w tym. Duze, male, kolorowe nie pokrywajace sie z legenda z pokrywki numerki. Nie mam pojecia.
Na dodatek odkrylem, ze wiatraczek od chlodzenia ociera lopatkami o kopułe w ktorej jest zamontowany. Dopiero teraz zauwazylem bo chcialem silnik schlodzic a musze to recznie robic guzikiem z kokpitu. Trzeba bedzie rozkrecic i go od nowa zamontowac?
Reszte sprawdze gdy znajde wiecej czasu. Dziekuje wam za porady
Edit:
Racja!, plusy juz polecialy dla wszystkich. Nie zauwazylem tej opcji
Mialem chwilke to rzucilem na to okiem. Jesli chodzi o spryskiwacz to nawet tylny nie dziala. Brak zasilania. Obok kierownicy jest polka z bezpiecznikami. Chcialem sprawdzic ale nie lapie sie w tym. Duze, male, kolorowe nie pokrywajace sie z legenda z pokrywki numerki. Nie mam pojecia.
Na dodatek odkrylem, ze wiatraczek od chlodzenia ociera lopatkami o kopułe w ktorej jest zamontowany. Dopiero teraz zauwazylem bo chcialem silnik schlodzic a musze to recznie robic guzikiem z kokpitu. Trzeba bedzie rozkrecic i go od nowa zamontowac?
Reszte sprawdze gdy znajde wiecej czasu. Dziekuje wam za porady
Edit:
Racja!, plusy juz polecialy dla wszystkich. Nie zauwazylem tej opcji
Ostatnio zmieniony ndz sie 05, 2012 18:56 przez SonyVegas, łącznie zmieniany 1 raz.
Pytania świeżaka: podświetlenie, wycieraczki, spryskiwacz
skoro jestes nowicjuszem i zadales pytania to wiedz ze po dostaniu na nie odpowiedzi wypada podziekowac:) zrob to takim malym plusikiem ktory znajduje sie w prawym górnym rogu każdego posta użytkownika:) pozdrawiam !:)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości