Podpięcie pompy paliwa pod stacyjkę etc

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

fujimoto
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: wt maja 22, 2012 13:11
Lokalizacja: Gdynia

Podpięcie pompy paliwa pod stacyjkę etc

Post autor: fujimoto » wt lip 31, 2012 12:33

Hej,
poprzedni właściciel zrobił manualny włącznik wyłącznik pompy paliwa ( osobny kabelek do akumulatora ).
Problem w tym że dzisiaj po raz czwarty zapomniałem tego wyłączyć i rozładował mi się akumulator do zera.
Chciałbym podłączyć to pod stacyjkę albo zrobić to tak jak to było w standardzie czyli pompa chodzi zawsze...

Co da się zrobić szybciej/łatwiej? Nie mam zbyt dużej wiedzy i doświadczenia z elektryką (aczkolwiek mam chęci by się tego poduczyć) nawet kupiłem multimetr z allegro ale niestety nie działa.. a mam już dosyć tego przycisku .. pomożecie?


pozdrówka
Fujimoto.

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Podpięcie pompy paliwa pod stacyjkę etc

Post autor: Paweł Marek » wt lip 31, 2012 22:09

pierwszy na dole po prawej w skrzynce jest przekaźnik od pompy paliwa, wstępnie sprawdź przykładając do niego palec czy cyka po włączeniu zapłonu, po sekundzie odpuszcza a ponownie włącza się gdy zaczynasz uruchamiać rozrusznik. Ogólnie działa to tak że przekaźnik jest uruchamiana przez sterownik silnika i zasila pompę.Więc przyczyn może być dużo: uszkodzenie przekaźnika, uszkodzenie kabli, uszkodzenie sterownika silnika i trzeba dojść do sedna używając mulimetru. Na razie podmień na próbę przekaźnik od dowolnego benzynowego VW z lat 80-90 - tych


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

fujimoto
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: wt maja 22, 2012 13:11
Lokalizacja: Gdynia

Re: Podpięcie pompy paliwa pod stacyjkę etc

Post autor: fujimoto » śr sie 01, 2012 12:49

Paweł Marek pisze:pierwszy na dole po prawej w skrzynce jest przekaźnik od pompy paliwa, wstępnie sprawdź przykładając do niego palec czy cyka po włączeniu zapłonu, po sekundzie odpuszcza a ponownie włącza się gdy zaczynasz uruchamiać rozrusznik. Ogólnie działa to tak że przekaźnik jest uruchamiana przez sterownik silnika i zasila pompę.Więc przyczyn może być dużo: uszkodzenie przekaźnika, uszkodzenie kabli, uszkodzenie sterownika silnika i trzeba dojść do sedna używając mulimetru. Na razie podmień na próbę przekaźnik od dowolnego benzynowego VW z lat 80-90 - tych


Przekaźnik "cyka" przy przekręcaniu kluczyka...
Co dalej? przypominam, że pompa paliwa podłączona jest pod dodatkowy przycisk wmontowany przez poprzedniego właściciela, prąd do pompy idzie bezpośrednio z akumulatora także jeżeli nie wyłączę tego przycisku po zgaszeniu auta to po kilku godzinach nie mam akumulatora...

Jak przepiąć to pod ten przekaźnik?


pozdrówka
Fujimoto.

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Podpięcie pompy paliwa pod stacyjkę etc

Post autor: Lipek81 » ndz sie 05, 2012 15:21

Sprawdź bezpiecznik nr 18, czy jest cały. Sprawdź dokąd idą te kabelki od tego dodatkowego przełącznika. Trzeba znaleźć miejsce, w którym oryginalne kabelki od pompy są przecięte i gdzie wpięty jest ten przełącznik w oryginalną instalację. Trzeba połączyć wszystko tak, jak w oryginale. W oryginale było tak, że ten przekaźnik, który sprawdziłeś, że działa steruje tą pompą. Z jakiegoś powodu nie ma tylko połączenia między tym przekaźnikiem a pompą paliwa.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 15 gości