Hej,
poprzedni właściciel zrobił manualny włącznik wyłącznik pompy paliwa ( osobny kabelek do akumulatora ).
Problem w tym że dzisiaj po raz czwarty zapomniałem tego wyłączyć i rozładował mi się akumulator do zera.
Chciałbym podłączyć to pod stacyjkę albo zrobić to tak jak to było w standardzie czyli pompa chodzi zawsze...
Co da się zrobić szybciej/łatwiej? Nie mam zbyt dużej wiedzy i doświadczenia z elektryką (aczkolwiek mam chęci by się tego poduczyć) nawet kupiłem multimetr z allegro ale niestety nie działa.. a mam już dosyć tego przycisku .. pomożecie?
Podpięcie pompy paliwa pod stacyjkę etc
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Podpięcie pompy paliwa pod stacyjkę etc
pierwszy na dole po prawej w skrzynce jest przekaźnik od pompy paliwa, wstępnie sprawdź przykładając do niego palec czy cyka po włączeniu zapłonu, po sekundzie odpuszcza a ponownie włącza się gdy zaczynasz uruchamiać rozrusznik. Ogólnie działa to tak że przekaźnik jest uruchamiana przez sterownik silnika i zasila pompę.Więc przyczyn może być dużo: uszkodzenie przekaźnika, uszkodzenie kabli, uszkodzenie sterownika silnika i trzeba dojść do sedna używając mulimetru. Na razie podmień na próbę przekaźnik od dowolnego benzynowego VW z lat 80-90 - tych
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Re: Podpięcie pompy paliwa pod stacyjkę etc
Paweł Marek pisze:pierwszy na dole po prawej w skrzynce jest przekaźnik od pompy paliwa, wstępnie sprawdź przykładając do niego palec czy cyka po włączeniu zapłonu, po sekundzie odpuszcza a ponownie włącza się gdy zaczynasz uruchamiać rozrusznik. Ogólnie działa to tak że przekaźnik jest uruchamiana przez sterownik silnika i zasila pompę.Więc przyczyn może być dużo: uszkodzenie przekaźnika, uszkodzenie kabli, uszkodzenie sterownika silnika i trzeba dojść do sedna używając mulimetru. Na razie podmień na próbę przekaźnik od dowolnego benzynowego VW z lat 80-90 - tych
Przekaźnik "cyka" przy przekręcaniu kluczyka...
Co dalej? przypominam, że pompa paliwa podłączona jest pod dodatkowy przycisk wmontowany przez poprzedniego właściciela, prąd do pompy idzie bezpośrednio z akumulatora także jeżeli nie wyłączę tego przycisku po zgaszeniu auta to po kilku godzinach nie mam akumulatora...
Jak przepiąć to pod ten przekaźnik?
pozdrówka
Fujimoto.
Fujimoto.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Podpięcie pompy paliwa pod stacyjkę etc
Sprawdź bezpiecznik nr 18, czy jest cały. Sprawdź dokąd idą te kabelki od tego dodatkowego przełącznika. Trzeba znaleźć miejsce, w którym oryginalne kabelki od pompy są przecięte i gdzie wpięty jest ten przełącznik w oryginalną instalację. Trzeba połączyć wszystko tak, jak w oryginale. W oryginale było tak, że ten przekaźnik, który sprawdziłeś, że działa steruje tą pompą. Z jakiegoś powodu nie ma tylko połączenia między tym przekaźnikiem a pompą paliwa.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 15 gości