włącznik awaryjnych z mk4 do mk3
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
włącznik awaryjnych z mk4 do mk3
Pin 1 – zasilanie (możliwe oznakowanie "30");
Pin 2 – wyjście na silniczek (plus lub jego hamowanie) (możliwe 53);
Pin 3 – stała masa (możliwe 31);
Pin 4 – podświetlenie (możliwe 58).
Pin 2 jest w spoczynku złączony z 3. Po nacisku łączy pin 2 z 1.
Pin 2 – wyjście na silniczek (plus lub jego hamowanie) (możliwe 53);
Pin 3 – stała masa (możliwe 31);
Pin 4 – podświetlenie (możliwe 58).
Pin 2 jest w spoczynku złączony z 3. Po nacisku łączy pin 2 z 1.
- matisim
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2651
- Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
włącznik awaryjnych z mk4 do mk3
kolego Zico63b, po podłączeniu włącznik atak jak napisałeś na wyjściu mam stały plus i rozłączam go poprzez naduszenie przycisku... i nie ma podświetlania ale jak zamienię masę z podświetlaniem to świeci ale jak podłącze resztę robi się zwarka.. ten przycisk musi być pod jakiś przekaźnik podłączony czy coś? bo nie moge dojść jak go podłączyć, albo nie działa albo jest zwarka, oznaczenia jakie mam na włączniku to tylko 1,2,3,4
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
włącznik awaryjnych z mk4 do mk3
Szukałem i szukałem, znalazłem inny schemat gdzie – pin 3 to podświetlenie przycisku. Pin 2 to masa, ale nie tylko podświetlenia a również hamowania silniczka klapki. Pin 1 to zasilanie a 4 – wyjście na silniczek. W sumie zupełnie inaczej.
W stanie spoczynku 4 i 2 są zwarte. Przy nacisku powinny się rozwierać a zwierać 1 z 4.
Silniczek musi być także z Golfa IV.
W stanie spoczynku 4 i 2 są zwarte. Przy nacisku powinny się rozwierać a zwierać 1 z 4.
Silniczek musi być także z Golfa IV.
-
- Nowicjusz
- Posty: 35
- Rejestracja: śr sty 14, 2009 23:50
- Lokalizacja: ufolandia KGR KBR
włącznik awaryjnych z mk4 do mk3
Witajcie
Koledzy troszkę podobny temat: chcę założyć włącznik awaryjnych z Lupo do instalacji z Ibizy II GT 1,9 TDI '96r. - od razu dodaję, że całość będzie jeździła w Arosie z deską z Lupo, więc proszę nie pisać uwag dotyczących kształtów deski rozdzielczej i innych. Całkowicie przerabiam Arosę z 1,7 SDI, na 1,9 TDI. Wentylatory, deska rozdzielcza i panoramiczny dach są z Lupo, a silnik, elektronika (licznik z MFA, ECU i kable) z Ibizy II. Licznik i deskę rozdzielczą mam spasowaną idealnie, pomimo że z różnych pojazdów, to istna rzeźba ale zaje....biaszcza :-D
Wracając do tematu. Ibiza też ma włącznik awaryjnych "na kierownicy" jak Golf III.
Problem jest taki, że nigdzie nie mogę dorwać schematu Lupo (Polo i Arosy po 2000 r.). Włącznik z Lupo ma w środku przerywacz, i podejrzewam, że on pełni też rolę przerywacza kierunkowskazów. Gniazdo włącznika ma 7 pinów, a z pierwszego schematu wnioskuję, że GOLF IV ma 8 pinów we włączniku awaryjnych. Czy da się przerobić włącznik tak, aby wszystko działało jak powinno?
Problem mam jeszcze z zaadoptowaniem tylnej wycieraczki, gdyż Arosa ma silniczek sterowany wiązką 4-żyłową (Golf IV, Octavia I i nowsze VAGi z bodajże hallotronem w mechanizmie wycieraczki), a silniczek Ibizy jest standardowo na 3 przewodach (+ , - , sygnał dodatni z przekaźnika do załączenia silniczka).
Proszę o pomoc w mojej przeróbce dotyczącą powyższych dwóch problemów z elektryką.
Pozdrawiam
GT.
Koledzy troszkę podobny temat: chcę założyć włącznik awaryjnych z Lupo do instalacji z Ibizy II GT 1,9 TDI '96r. - od razu dodaję, że całość będzie jeździła w Arosie z deską z Lupo, więc proszę nie pisać uwag dotyczących kształtów deski rozdzielczej i innych. Całkowicie przerabiam Arosę z 1,7 SDI, na 1,9 TDI. Wentylatory, deska rozdzielcza i panoramiczny dach są z Lupo, a silnik, elektronika (licznik z MFA, ECU i kable) z Ibizy II. Licznik i deskę rozdzielczą mam spasowaną idealnie, pomimo że z różnych pojazdów, to istna rzeźba ale zaje....biaszcza :-D
Wracając do tematu. Ibiza też ma włącznik awaryjnych "na kierownicy" jak Golf III.
Problem jest taki, że nigdzie nie mogę dorwać schematu Lupo (Polo i Arosy po 2000 r.). Włącznik z Lupo ma w środku przerywacz, i podejrzewam, że on pełni też rolę przerywacza kierunkowskazów. Gniazdo włącznika ma 7 pinów, a z pierwszego schematu wnioskuję, że GOLF IV ma 8 pinów we włączniku awaryjnych. Czy da się przerobić włącznik tak, aby wszystko działało jak powinno?
Problem mam jeszcze z zaadoptowaniem tylnej wycieraczki, gdyż Arosa ma silniczek sterowany wiązką 4-żyłową (Golf IV, Octavia I i nowsze VAGi z bodajże hallotronem w mechanizmie wycieraczki), a silniczek Ibizy jest standardowo na 3 przewodach (+ , - , sygnał dodatni z przekaźnika do załączenia silniczka).
Proszę o pomoc w mojej przeróbce dotyczącą powyższych dwóch problemów z elektryką.
Pozdrawiam
GT.
Road to hell
- matisim
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2651
- Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
włącznik awaryjnych z mk4 do mk3
Zico63b pisze:Szukałem i szukałem, znalazłem inny schemat gdzie – pin 3 to podświetlenie przycisku. Pin 2 to masa, ale nie tylko podświetlenia a również hamowania silniczka klapki. Pin 1 to zasilanie a 4 – wyjście na silniczek. W sumie zupełnie inaczej.
W stanie spoczynku 4 i 2 są zwarte. Przy nacisku powinny się rozwierać a zwierać 1 z 4.
Silniczek musi być także z Golfa IV.
podłączone wg tego i smiga nawet z zwykłym silniczkiem z allegro na dwa kable. Więc sprawa tego włącznika ogarnięta.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: włącznik awaryjnych z mk4 do mk3
Co do przycisku świateł awaryjnych, faktycznie jest tam przerywacz. Przerywa kierunkowskazy i awaryjne - jest wspólny. Problem ósmego pinu nie jest tak ważny: po krótkiej serii Golfów, od maja 98 wprowadzono aktywny pin „4” do kontrolki pracy kierunkowskazów PRZYCZEPY. I to cała różnica.GreenTroll pisze:chcę założyć włącznik awaryjnych z Lupo do instalacji z Ibizy II GT 1,9 TDI '96r. (...) Czy da się przerobić włącznik tak, aby wszystko działało jak powinno?(...)
Problem mam jeszcze z zaadoptowaniem tylnej wycieraczki(...)
Pozdrawiam
GT.
Gorzej jest z wycieraczką tylną. Należałoby odpiąć się od przekaźnika czasowego (duży, 377, 378 lub inny numer) i zastąpić go dawnym, znanym przekaźnikiem „72”. Trzeba zdobyć w miarę czytelne schematy może Golfa 4 oraz Golfa 3 i po analizie dokonać zmian połączeń. Ale jest to wykonalne.
-
- Nowicjusz
- Posty: 35
- Rejestracja: śr sty 14, 2009 23:50
- Lokalizacja: ufolandia KGR KBR
Re: włącznik awaryjnych z mk4 do mk3
Kolego Zico dzięki za informacje.
Prawdopodobnie wykorzystam ten włącznik awaryjnych z Lupo tylko do włączania awaryjnych (chyba jest tam taka możliwość wykorzystania kilku pinów do sterowania całością). A po większym zastanawianiu się nad moim problemem, to prawdopodobnie zrobię stałe podświetlenie z szaro-niebieskiej żyły (np. na stosunkowo słabym ledzie), a sygnalizację pracy awaryjnych zrobię na jakimś ledzie ultralight, żeby w dzień też było to widoczne. Czyli ewentualnie mogę spokojnie zakładać ten przełącznik z Lupka?
Co do tego przekaźnika czasowego, to jutro popatrzę na instalację i spróbuję coś wykombinować. Chyba, że zostawię ten duży przekaźnik i jakoś go podłączę do instalacji starego typu z Ibizy.
Dodam, że mam kompletną instalację elektryczną z Lupo 1,0 benzyny, jednak tylko jej część będzie wykorzystana w "nowym" samochodzie (od bezpieczników do tyłu samochodu oraz część odpowiedzialnaa za wentylację). Elektronika sterująca i silnik, to 1,9 TDI AHU z Ibizy II, a wszystko trafi do Arosy przed liftem - Arosa aktualnie posiada jedynie przewody do czujników ABS tylnych kół (cała totalnie ogołocona z instalacji). Pozwoliłem sobie tutaj wrzucić mój problem, gdyż instalacja Ibizy II jest taka sama, jak w Golfie MK3 - jeśli się mylę, to proszę o poprawienie mnie.
PS. na tym linku http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=460474 znalazłem także przeróbkę awaryjnych w golfie III
Pozdrawiam
Prawdopodobnie wykorzystam ten włącznik awaryjnych z Lupo tylko do włączania awaryjnych (chyba jest tam taka możliwość wykorzystania kilku pinów do sterowania całością). A po większym zastanawianiu się nad moim problemem, to prawdopodobnie zrobię stałe podświetlenie z szaro-niebieskiej żyły (np. na stosunkowo słabym ledzie), a sygnalizację pracy awaryjnych zrobię na jakimś ledzie ultralight, żeby w dzień też było to widoczne. Czyli ewentualnie mogę spokojnie zakładać ten przełącznik z Lupka?
Co do tego przekaźnika czasowego, to jutro popatrzę na instalację i spróbuję coś wykombinować. Chyba, że zostawię ten duży przekaźnik i jakoś go podłączę do instalacji starego typu z Ibizy.
Dodam, że mam kompletną instalację elektryczną z Lupo 1,0 benzyny, jednak tylko jej część będzie wykorzystana w "nowym" samochodzie (od bezpieczników do tyłu samochodu oraz część odpowiedzialnaa za wentylację). Elektronika sterująca i silnik, to 1,9 TDI AHU z Ibizy II, a wszystko trafi do Arosy przed liftem - Arosa aktualnie posiada jedynie przewody do czujników ABS tylnych kół (cała totalnie ogołocona z instalacji). Pozwoliłem sobie tutaj wrzucić mój problem, gdyż instalacja Ibizy II jest taka sama, jak w Golfie MK3 - jeśli się mylę, to proszę o poprawienie mnie.
PS. na tym linku http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=460474 znalazłem także przeróbkę awaryjnych w golfie III
Pozdrawiam
Road to hell
włącznik awaryjnych z mk4 do mk3
Byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś podesłał rozpiskę kolorów kabli wraz z ich funkcjami pod włącznik awaryjnych w Golfie IV.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: włącznik awaryjnych z mk4 do mk3
Rozumiem. A Kolega czytał temat? Obejrzał wstawiony przeze mnie rysunek w poście, podstrona 1, post z 28 czerwca? Tam są kolory, choć w kodzie Bosch'a .momoslaw pisze:Byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś podesłał rozpiskę kolorów kabli wraz z ich funkcjami pod włącznik awaryjnych w Golfie IV.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 21 gości