Strona 1 z 1

naciaganie paska klinowego

: ndz cze 24, 2012 04:21
autor: majko
dzisiaj w trakcie jazdy zgaslo mi auto, aku siadlo, pewnie przez pasek bo piszczy, a wczoraj tez mi przygasal, ale na wylaczonych swiatlach, jakos sie dokulalem. jak naciagnac pasek, bo luzny troche. pod alternatorem widzialem dosc specyficzna srube, ale nie wiem, jak sie za nia zabrac, pomoze ktos? z gory dzieki (1.3 nz)

naciaganie paska klinowego

: ndz cze 24, 2012 08:48
autor: antekswirol
potrzebujesz 2 kluczy 13 i chyba 17
1 popuszczasz tą mniejszą śrubę
2 bierzesz 17 (nie jestem pewien czy to 17) i przekręcasz ją do siebie. ta śruba jest o tyle specficzna że ma na sobie takie ząbki uważaj na nie bo sa dośc miękkie.
3 Jezeli naciącnołeś pasek kontrujesz to i po sprawie :)
PAMIĘTAJ ŻE PASEK MUSI DAC SIĘ UCIĄC OK 1CM JAK GO NACIŚNIESZ BO JAK BĘDZIE ZA MOCNO NACIĄGNIĘTY PEKNIE!!! :pub:

naciaganie paska klinowego

: ndz cze 24, 2012 10:46
autor: Paweł Marek
Bez poluzowania drugiej śruby na której altek ma oś obrotu w tym momencie niszczysz ząbki na śrubie od naciągu. Więc luzujesz 2 śruby tą kontrującą i tą co wspomniałem. Możesz już nie mieć śruby z ząbkami wówczas ręką można naciągnąć alternator zakontrować drugą ręką

Re: naciaganie paska klinowego

: ndz cze 24, 2012 15:37
autor: majko
Ok dzięki zrobione, chociaż i tak niedlugo kupie ten pasek. a i jeszcze pytanko, na właczonym silniku, napięcie na aku, oscyluje między 14 - 14.1 V, tak powinno być?

Re: naciaganie paska klinowego

: ndz cze 24, 2012 17:31
autor: ajvan
majko pisze:Ok dzięki zrobione, chociaż i tak niedlugo kupie ten pasek. a i jeszcze pytanko, na właczonym silniku, napięcie na aku, oscyluje między 14 - 14.1 V, tak powinno być?
jak na dany samochód to bardzo dobre ładowanie