Na wstępie przepraszam stałych bywalców bo problem może się kilkakrotnie pewnie przewinął ale nie znalazłem jak dotąd konkretnej odpowiedzi.
Mam Golfa IV Cabrio (jak wiadomo to taka hybryda trójki z czwórką), dodam, że auto ma fabryczny centralny ((kluczyk bez pilota - tradycyjny wkładany do klamki) i elektryczne 4 szyby.
Po pierwsze po otwarciu samochodu (przekręceniu kluczyka w klamce) słychać, że pompka centralnego zamka (znajdująca się w bagażniku pod prawą lampą) pracuje (i to dość głośno) jeszcze przez ok 5-7 sek. Efektu takiego nie ma jak samochód zamykam - po prostu słychać klapnięcie centralnego i dalej cisza.
Wymieniłem ze 2 tygodnie temu pompkę bo pomyślałem, że pewnie się zepsuła ale efekt jest taki sam - czyli dalej słychać ją przy otwieraniu centralnego zamka.
Drugi problem i to gorszy bo od dłuższego czasu wariowały mi szyby przednie. Polegało to na tym, że niekiedy po naciśnięciu zamykania (zamykanie przez jednokrotne wciśnięcie klawisza - i szyba sama idzie do końca czy w drugą stronę jednokrotne naciśnięcie i szyba sama opada) szyba trochę się zamykała i w pewnym miejscu zatrzymywała się i schodziła do dołu (nie było to to samo miejsce za każdym razem - po prostu na różnych wysokościach). Tak samo było w drugą stronę czyli jak naciskałem przycisk na drzwiach i szyba zaczynała się otwierać, w pewnym momencie zatrzymywała się i cofała. Pomagało tylko jak wcisnąłem przycisk i trzymałem bez przerwy aż dochodziła do pewnego momentu i tam się zatrzymywała potem naciskałem ponownie i trzymałem i dopiero zamykała czy otwierała się do końca. Tak samo zachowywała się szyba kierowcy i pasażera. Szyby tylne chodziły bez zarzutów i chodzą do dzisiaj (ale tylne szyby nie mają otwierania jednym naciśnięciem tylko trzeba przytrzymać przycisk otwierania). Pewnego dnia Odmówiła posłuszeństwa szyba kierowcy i wcale nie chciała działać - jak wsiadłem następnego dnia działała ale za kilka dni odmówiła posłuszeństwa szyba pasażera - też nie chciała wcale działać.
Teraz niestety od jakiegoś miesiąca przestały działać obie szyby przednie. Ani dół ani góra (całe szczęście że są w pozycji zamkniętej). Po wciśnięciu klawisza zamykania i otwierania słychać tylko "klikanie" w obu szybach jest tak samo - nie ważne czy klawiszem od kierowcy czy od pasażera ale szyba ani kierowcy ani pasażera ani drgnie. Czytałem tutaj o różnych przypadkach i jedni mówią, że moduł komfortu inni że sterownik szyby i nie znalazłem żadnej sensownej odpowiedzi. Wczoraj podłączaliśmy auto pod WAG ale on nie znalazł modułu komfortu to może w tym aucie nie ma takiego modułu (dodam, że jak przekręcę kluczyk w klamce i przytrzymam to szyby tylne się i otwierają i zamykają jak powinny a szyby przednie ani drgną).
Czekam na pomoc w tym temacie czy na forum czy na mail: sunnyboy@interia.eu bo nie ukrywam, że bez szyb to udręka )
z góry dzięki
VW Golf IV Cabrio nie chodzą przednie szyby - tył chodzi OK
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
VW Golf IV Cabrio nie chodzą przednie szyby - tył chodzi OK
i dostaję różne informacje - z jednej strony że to moduł komfortu - bo skoro szyby z kluczyka się opuszczają (opuszczały) - tylne nadal się opuszczają to taki moduł ma, a skoro WAG go nie wykrył to prawdopodobnie właśnie padł i WAG nie ma z nim komunikacji.
Ale nikt mi nie potrafi powiedzieć gdzie ten moduł jest.
Z drugiej strony, że może padły przekaźniki w sterowniku szyb - ale że oba sterowniki w obu drzwiach padły ??? hmmm...
Może już ktoś spotkał się z czymś takim...
Ale nikt mi nie potrafi powiedzieć gdzie ten moduł jest.
Z drugiej strony, że może padły przekaźniki w sterowniku szyb - ale że oba sterowniki w obu drzwiach padły ??? hmmm...
Może już ktoś spotkał się z czymś takim...
VW Golf IV Cabrio nie chodzą przednie szyby - tył chodzi OK
kurcze nie ma żadnego mądrego co by coś doradził ???
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
VW Golf IV Cabrio nie chodzą przednie szyby - tył chodzi OK
Nie grzebałem w tych hybrydach Cabrio, nie zabierałem głosu; lecz skoro mają pneumatyczny zamek to i system jest przejęty jeszcze z Golfa 3. A wówczas nie ma "centralnego" modułu komfortu, funkcję tą pełni elektronika przy każdym z silniczków. Podejrzewam zwykłe spalenie najpierw jednego, potem drugiego silniczka w wyniku za dużych oporów przesuwu szyby.
Rozebrać tapicerkę i sprawdzić, jak silniczki się czują.
Inną możliwością jest upalenie przewodów zasilań (najczęściej w najsłabszym, poprzeginanym po wielokroć odcinku - czyli w gumie z budy do drzwi) obu przednich szyb z powodu jak wyżej.
Długa czy wydłużona praca to minimalna (na razie) nieszczelność w pneumatyce. Jak wiadomo, pompy mają łatwiej tłoczyć niż zasysać, stąd niesymetryczne objawy: ciężko otwiera, łatwiej zamyka. Bo tu pompka tłoczy lub ssie powietrze w system. Potrzeba chyba starannego osłuchiwania, gdzie występuje syk powietrza.
Rozebrać tapicerkę i sprawdzić, jak silniczki się czują.
Inną możliwością jest upalenie przewodów zasilań (najczęściej w najsłabszym, poprzeginanym po wielokroć odcinku - czyli w gumie z budy do drzwi) obu przednich szyb z powodu jak wyżej.
Długa czy wydłużona praca to minimalna (na razie) nieszczelność w pneumatyce. Jak wiadomo, pompy mają łatwiej tłoczyć niż zasysać, stąd niesymetryczne objawy: ciężko otwiera, łatwiej zamyka. Bo tu pompka tłoczy lub ssie powietrze w system. Potrzeba chyba starannego osłuchiwania, gdzie występuje syk powietrza.
VW Golf IV Cabrio nie chodzą przednie szyby - tył chodzi OK
dzięki kolego za przekazane uwagi.
Faktycznie masz rację jeśli chodzi o moduł komfortu - po nr vin w serwisie VW powiedzieli, że po prostu modułu komfortu nie ma.
A co do silniczków brrrrrr.... w serwisie aż mnie przygięło bo silniczek jest w zestawie ze sterownikiem na jedną stronę to ok 1400 zł !!! na obie strony wychodzi prawie 3.000 zł !!! (więc pozostaje szukać sprawnych używek lecz ciężko taki sam nr trafić - prawie niewykonalne ale nie tracę nadziei) )
A tak przez przypadek nie wiesz czy żeby silniczek wyjąć trzeba rozbierać wszystko włącznie z szybą czy jest jakaś prosta technika - bo to niestety szyby bez ramki, więc... już to widzę co się będzie działo przy ponownej próbie założenia.
Jeśli chodzi o centralny i buczenie pompki - jak się będę zabierał za szyby to przy okazji można rzucić okiem na zamki czy coś tam przez przypadek nie ucieka ciśnienie.
Faktycznie masz rację jeśli chodzi o moduł komfortu - po nr vin w serwisie VW powiedzieli, że po prostu modułu komfortu nie ma.
A co do silniczków brrrrrr.... w serwisie aż mnie przygięło bo silniczek jest w zestawie ze sterownikiem na jedną stronę to ok 1400 zł !!! na obie strony wychodzi prawie 3.000 zł !!! (więc pozostaje szukać sprawnych używek lecz ciężko taki sam nr trafić - prawie niewykonalne ale nie tracę nadziei) )
A tak przez przypadek nie wiesz czy żeby silniczek wyjąć trzeba rozbierać wszystko włącznie z szybą czy jest jakaś prosta technika - bo to niestety szyby bez ramki, więc... już to widzę co się będzie działo przy ponownej próbie założenia.
Jeśli chodzi o centralny i buczenie pompki - jak się będę zabierał za szyby to przy okazji można rzucić okiem na zamki czy coś tam przez przypadek nie ucieka ciśnienie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości