Jako że jest to mój pierwszy post na forum chciałbym się z Wszystkimi serdecznie przywitać : a więc witajcie !!
Niestety mam problem z moim golfikiem, normanie chyba nie będę przez to spał.
Szukałem w innych postach i u "gugla" ale niestety poszukiwania nie przydały się.
A więc w czym rzecz:
18080 - Coolant Fan Control 1: Open or Short to Ground P1672 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A
Taki oto error wyskoczył mi gdzieś pod koniec zimy (chyba gdzieś na początku marca), nie działa klima (nie włącza się sprzęgło). Po włączeniu zapłonu i jego wyłączeniu duży wentylator cały czas się kręci " na pół gwizdka". Pomaga tylko wyciągnięcie bezpiecznika (tego nad aku.)
Pierwsze co zrobiłem to przeczyściłem kostki (połączenia) sprayem do czyszczenia połączeń ale niestety lipa nic to nie pomogło.
Następnie wymieniłem sterownik wentylatorów - równierz lipa.
Następnie dorwałem jakiś schemat elektryczny i zacząłem sprawdzać przewody od sterownika , co mogłem to znalazłem w schemacie i wszystko było OK tylko że schemat nie do końca do mojego golfika.
Po rozebraniu całego przodu i sprawdzeniu tego co mogłem dałem sobie spokój.
Ale sami wiecie - ciepło się robi a klimy niet!
Więc wczoraj rozebrałem znowu cały przód i sprawdziłem wentylatory na krótko i co się okazało - mały wentylator nie daje oznak życia, więc go wymontowałem rozebrałem i okazało się że opornik (ten co jest w środku) wyglądał tak jakby wogóle nie był przylutowany. Myślę sobie "mam cie ha!" więc przylutowałem, sprawdziłem na krótko - wentylator działa na obydwuch biegach bez zarzutu (duży też ma oba biegi). Efekt taki że teraz kręcą się oba wentylatory a error dalej ten sam.
Próbowałem jeszcze podmienić czujnik temp. w silniku ale nic to nie dało.
Poprostu "nie mam pomysła" co dalej. Vag mówi o nie działającym sterowniku 1 wentylatora a polski Vag o problemie z pierwszym biegiem wentylatora. Aha całkowite odłączenie sterownika wentylatora nic nie daje ( w sensie nie wyskakuje inny error).
Z góry dzięki za pomoc.
VW Golf IV 2003
silnik ATD 101 kucyków
skrzynia automat TIP-TRONIC
bez żadnych bajerów - z bajerów jedynia klima manualna
Chyba to jest wersja Basic.
Problem z wentylatorami 18080 P1672 35-10
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Re: Problem z wentylatorami 18080 P1672 35-10
Witam.
Problem został rozwiązany.
W rozwiązaniu problemu pomógł mi bardzo przez przypadek znaleziony post
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1690509.html" onclick="window.open(this.href);return false;
za każdym razem wpisywałem "guglowi" że ma szukać albo coś o sterowniku 1J0 919 506 K albo wogóle o sterowniku,
aż w końcu wpisałem zamiast powyższego 89 8972 000 to jest jakiś numer na sterowniku ale sam nie wiem czego.
Gość w poście ma gdzieś tam w połowie zrzut z programu Tolerance Data.
Ja takowego nie miałem "ale miałem dostęp" do Autodata gdzie znalazłem schemat podłączenia sterownika.
Okazało się że jest przerwa na kablu w samej wtyczce (tej bodajże 14 pinowej) na pinie 4 (na schemacie b4 - wszystkie piny Ax to są piny w dużej złączce)
Pin B4 (czyli 4 w małej kostce) do którego podpięty jest kabel czerwono/szary ma zasilanie z bezpiecznika F16 (10A) - drugi od prawej w górnym rzędzie w skrzynce bezpiecznikowej. Od w/w bezpiecznika równierz odchodzi kabelek czerwono / szary.
I tu tkwił problem bo we wtyczce była przerwa. Dobry schemat + miernik + trochę zacięcia = chłodek klimy w przytulnej kabince
Pozdrawiam wszystkich którzy nad tym główkowali.
Problem został rozwiązany.
W rozwiązaniu problemu pomógł mi bardzo przez przypadek znaleziony post
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1690509.html" onclick="window.open(this.href);return false;
za każdym razem wpisywałem "guglowi" że ma szukać albo coś o sterowniku 1J0 919 506 K albo wogóle o sterowniku,
aż w końcu wpisałem zamiast powyższego 89 8972 000 to jest jakiś numer na sterowniku ale sam nie wiem czego.
Gość w poście ma gdzieś tam w połowie zrzut z programu Tolerance Data.
Ja takowego nie miałem "ale miałem dostęp" do Autodata gdzie znalazłem schemat podłączenia sterownika.
Okazało się że jest przerwa na kablu w samej wtyczce (tej bodajże 14 pinowej) na pinie 4 (na schemacie b4 - wszystkie piny Ax to są piny w dużej złączce)
Pin B4 (czyli 4 w małej kostce) do którego podpięty jest kabel czerwono/szary ma zasilanie z bezpiecznika F16 (10A) - drugi od prawej w górnym rzędzie w skrzynce bezpiecznikowej. Od w/w bezpiecznika równierz odchodzi kabelek czerwono / szary.
I tu tkwił problem bo we wtyczce była przerwa. Dobry schemat + miernik + trochę zacięcia = chłodek klimy w przytulnej kabince
Pozdrawiam wszystkich którzy nad tym główkowali.
Tu się podpisałem
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości