problem po swapie. 1.8 ABS gubi napiecie

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
centek1991
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: pn lis 01, 2010 18:46
Lokalizacja: Gorzeń CNA

problem po swapie. 1.8 ABS gubi napiecie

Post autor: centek1991 » pt cze 15, 2012 13:22

Witam, mam problem a mianowicie zrobiłem swap z 1.6 PN 1991 na 1.8 ABS z seata cordoby 1994r, instalacja poszła cała od skrzynki bezpieczników, te trzy białe kostki i przekaznik,, zmieniłem zbiornik na ta z pompka paliwa w zbiorniku. Problem polega na tym, ze podczas jazdy nagle odcina albo iskre na swiecach albo dopływ paliwa, bo jak wyłącze stacyjke i prubuje odpalic na nowo to odpala co moze byc nie tak?? na co zwrócic uwage??
Ostatnio zmieniony pn cze 18, 2012 13:12 przez centek1991, łącznie zmieniany 1 raz.


Jest : Golf III GTI 2.0 8v
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=484487" onclick="window.open(this.href);return false; My GTI
Obrazek
ZAPRASZAMY :)

Był: VW GOLF 2 1.8 ABS ;]
2013 - I ZLOT VAG PERFORMANCE SQUAD, VW MANIA
2014 - ROZPOCZĘCIE SEZONU VAG FAMILIA IŁAWA, VAG STORY ZDBICE
2015 - II ROZPOCZĘCIE SEZONU VAG FAMILIA IŁAWA
GTI - Wyraża wiecej niz tysiąc słów

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

problem po swapie. 1.8 ABS

Post autor: Lipek81 » pt cze 15, 2012 21:30

Sprawdź, czy przyczyna leży w zaniku napięcia. Jak masz obrotomierz, to będzie to widać po tym, ze jak silnik gaśnie, to strzałka nagle spadnie do zera, tak, jak przy wyłączeniu zapłonu.



Awatar użytkownika
centek1991
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: pn lis 01, 2010 18:46
Lokalizacja: Gorzeń CNA

problem po swapie. 1.8 ABS

Post autor: centek1991 » pt cze 15, 2012 23:44

tylko ze po załozeniu nowej instalacju straciłem obrotomierz, wiem ze musze podpiac pod moduł-cewke capłonowa, tylko niewiem jaki kabel wychodzi z licznika. bo to polega na tym ze podczas jazdy nagle traci moc jak bym wogóle wyłaczył stacyjke... i po ponownym uruchomieniu silnika wszystko wraca do normy na jakis czas az znowu nie zgasnie, ostatnio nasila sie to i jazda jest okropna... co chwile trzeba odpalac na nowo... znajomy mówił ze to ta moduł-cewka siada i raz podaje prąd a raz nie...


Jest : Golf III GTI 2.0 8v
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=484487" onclick="window.open(this.href);return false; My GTI
Obrazek
ZAPRASZAMY :)

Był: VW GOLF 2 1.8 ABS ;]
2013 - I ZLOT VAG PERFORMANCE SQUAD, VW MANIA
2014 - ROZPOCZĘCIE SEZONU VAG FAMILIA IŁAWA, VAG STORY ZDBICE
2015 - II ROZPOCZĘCIE SEZONU VAG FAMILIA IŁAWA
GTI - Wyraża wiecej niz tysiąc słów

Awatar użytkownika
centek1991
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: pn lis 01, 2010 18:46
Lokalizacja: Gorzeń CNA

problem po swapie. 1.8 ABS

Post autor: centek1991 » pt cze 15, 2012 23:52

wiem ze problem nie lezy w pompie paliwa bo za kazdym razem sie załącza tak wiec zostaje ta cewka lub bóg wie co ;/ ;/ ;/


Jest : Golf III GTI 2.0 8v
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=484487" onclick="window.open(this.href);return false; My GTI
Obrazek
ZAPRASZAMY :)

Był: VW GOLF 2 1.8 ABS ;]
2013 - I ZLOT VAG PERFORMANCE SQUAD, VW MANIA
2014 - ROZPOCZĘCIE SEZONU VAG FAMILIA IŁAWA, VAG STORY ZDBICE
2015 - II ROZPOCZĘCIE SEZONU VAG FAMILIA IŁAWA
GTI - Wyraża wiecej niz tysiąc słów

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

problem po swapie. 1.8 ABS

Post autor: Lipek81 » ndz cze 17, 2012 09:50

Jak nie masz obrotka, to sprawdź woltomierzem. Można jeszcze podłączyć pod vaga i odczytać błędy.



Awatar użytkownika
Sokol9185
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 823
Rejestracja: sob gru 10, 2011 16:17
Lokalizacja: Gęstowice

problem po swapie. 1.8 ABS

Post autor: Sokol9185 » ndz cze 17, 2012 12:37

nie wiem wydaje mi się kolego że w tym aucie z którego pobierałeś swap mógł mieć zabezpieczenia typu imobilaizer którego mogłeś nie zauważyć a zabezpieczenia były z tego co pamiętam takie że auto ci przejedzie kawałek i staje także sprawdź elektrykę czy czegoś nie masz dołożonego może akurat


Masz ochotę zajrzyj i zostaw coś po sobie :):)

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=459809" onclick="window.open(this.href);return false;

kupie wzmocnienia zderzaków przód + tyl pod szeroki zdeś tylko ori wchodzi w grę

Awatar użytkownika
centek1991
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: pn lis 01, 2010 18:46
Lokalizacja: Gorzeń CNA

problem po swapie. 1.8 ABS

Post autor: centek1991 » ndz cze 17, 2012 13:22

dawca nie miał imobilajzera :) pytałem sie własciciela :) :D Ale frustrujaca staje sie taka jazda wiec narazie samochód stoi, narazie wymienie cewke zapłonowa i zobaczymy,, a jak nie to to juz niewiem


Jest : Golf III GTI 2.0 8v
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=484487" onclick="window.open(this.href);return false; My GTI
Obrazek
ZAPRASZAMY :)

Był: VW GOLF 2 1.8 ABS ;]
2013 - I ZLOT VAG PERFORMANCE SQUAD, VW MANIA
2014 - ROZPOCZĘCIE SEZONU VAG FAMILIA IŁAWA, VAG STORY ZDBICE
2015 - II ROZPOCZĘCIE SEZONU VAG FAMILIA IŁAWA
GTI - Wyraża wiecej niz tysiąc słów

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

problem po swapie. 1.8 ABS

Post autor: Zico63b » ndz cze 17, 2012 14:08

Immobiliser (przynajmniej ten fabryczny) to to nie jest - pozwala na bezproblemowe odpalenie silnika ale wyłącza silnik zawsze i po dwu sekundach pracy.
Ja podpiąłbym zwykłą żaróweczkę pod zasilanie cewki i poprowadził aż do kabiny. Gdy w czasie jazdy silnik zgaśnie - będzie widać czy odcięło prąd cewce. To samo ale w następnym badaniu dałbym pod zasilanie pompy paliwa, i tak kolejno...



Awatar użytkownika
centek1991
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: pn lis 01, 2010 18:46
Lokalizacja: Gorzeń CNA

problem po swapie. 1.8 ABS

Post autor: centek1991 » pn cze 18, 2012 10:55

zrobiłem tak podpiołem zarówke pod pompe paliwa, i wszystko ładnie, po odpaleniu paliła sie cały czas, samochód jechał dobrze, nagle silnik zgasł a zarówka nadal sie swieciła, wiec pompa ok... tylko gdzie podpiac ta zarówke pod ta cewke, wchodza do niej trzy przewody Brązowo zółty, zielony i czarny??


Jest : Golf III GTI 2.0 8v
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=484487" onclick="window.open(this.href);return false; My GTI
Obrazek
ZAPRASZAMY :)

Był: VW GOLF 2 1.8 ABS ;]
2013 - I ZLOT VAG PERFORMANCE SQUAD, VW MANIA
2014 - ROZPOCZĘCIE SEZONU VAG FAMILIA IŁAWA, VAG STORY ZDBICE
2015 - II ROZPOCZĘCIE SEZONU VAG FAMILIA IŁAWA
GTI - Wyraża wiecej niz tysiąc słów

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

problem po swapie. 1.8 ABS

Post autor: Zico63b » pn cze 18, 2012 11:36

CZARNY!



Awatar użytkownika
centek1991
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: pn lis 01, 2010 18:46
Lokalizacja: Gorzeń CNA

problem po swapie. 1.8 ABS

Post autor: centek1991 » pn cze 18, 2012 12:06

zrobiłem test, po właczeniu zapłonu cały czas sie swieci, nawet podczas jazdy jak samochód gasnie swieci sie zarówka


Jest : Golf III GTI 2.0 8v
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=484487" onclick="window.open(this.href);return false; My GTI
Obrazek
ZAPRASZAMY :)

Był: VW GOLF 2 1.8 ABS ;]
2013 - I ZLOT VAG PERFORMANCE SQUAD, VW MANIA
2014 - ROZPOCZĘCIE SEZONU VAG FAMILIA IŁAWA, VAG STORY ZDBICE
2015 - II ROZPOCZĘCIE SEZONU VAG FAMILIA IŁAWA
GTI - Wyraża wiecej niz tysiąc słów

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

problem po swapie. 1.8 ABS

Post autor: Zico63b » pn cze 18, 2012 12:08

Czyli zasilania na pompę i układ zapłonu - są. Pozostaje elektronika lub paliwo.



Awatar użytkownika
centek1991
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: pn lis 01, 2010 18:46
Lokalizacja: Gorzeń CNA

problem po swapie. 1.8 ABS

Post autor: centek1991 » pn cze 18, 2012 12:10

a czujnik halla?? moze robic takie objawy??


Jest : Golf III GTI 2.0 8v
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=484487" onclick="window.open(this.href);return false; My GTI
Obrazek
ZAPRASZAMY :)

Był: VW GOLF 2 1.8 ABS ;]
2013 - I ZLOT VAG PERFORMANCE SQUAD, VW MANIA
2014 - ROZPOCZĘCIE SEZONU VAG FAMILIA IŁAWA, VAG STORY ZDBICE
2015 - II ROZPOCZĘCIE SEZONU VAG FAMILIA IŁAWA
GTI - Wyraża wiecej niz tysiąc słów

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

problem po swapie. 1.8 ABS

Post autor: Zico63b » pn cze 18, 2012 12:32

Teraz mam troszkę luzu - napiszę więcej.
Czujnik Halla, jeśli się psuje, zwykle działa odwrotnie: łatwo zapala się na zimnym, pracuje, ale ciepłego nie idzie odpalić. Ale to elektronika i różnie może być...
Chyba najskuteczniejszą metodą jest podmienianie od przyjaciela z takim samym sprawnym silnikiem co tylko się da z elektroniki, zawsze po jednym elemencie - i próby.
Myślałem o paliwie. Jednak na pewno choć raz brakło Koledze paliwa i inaczej to wygląda: najpierw szarpanie, co raz częstsze i dopiero zgaszenie. Jeśli gasnie "jak nożem uciął" - raczej elektryka. Kłopotem jest że od razu odpala - nie można sprawdzać iskry, pracy Halla itd, no bo rusza jakby nigdy nic.
Podsumowując: trudno, ale chyba pozostają te podmianki...
Ciekawe, co by się działo, gdyby obłożyć wrażliwe elementy elektryczne (np. cewkę) szczelnym (!) workiem z kostkami lodu. Czy to chodzi o usterkę po nagrzaniu?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości