Zasilanie po zapłonie

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Alexandre
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: pn lut 06, 2012 01:21
Lokalizacja: Olesno, woj. Opolskie

Zasilanie po zapłonie

Post autor: Alexandre » czw maja 31, 2012 17:18

Witam !
przejrzałem już różne tematy ale nie potrafię znaleźć jednej prostej rzeczy więc proszę o pomoc, mianowicie potrzebuje prąd 12V i coś w okolicach 3A ale żeby włączał się po przekręceniu stacyjki. Skąd najlepiej wziąć taki prąd w kabinie, przy stacyjce ?
jak tak to jaki kabel i trzeba by pewnie zastosować do tego jakiś bezpiecznik prawda ?

myślałem żeby też może dało radę coś ze skrzynki bezpieczników ? np. klakson ma chyba 10 czy 15 A i przynajmniej w moim Golfie działa tylko po zapłonie. Tyle że tych kabli tam tyle jest że wolę nie grzebać.

Dzięki za pomoc !



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Zasilanie po zapłonie

Post autor: Zico63b » czw maja 31, 2012 18:17

Po zapłonie to zwyczajowo w VW przewód czarny, nawet przy kostce stacyjki - tylko wolałbym się wpiąć tam z przekaźnikiem, ten styk ma już sporo do roboty w dodatku zasila zapłon silnika: jakakolwiek awaria gasi silnik, np. przy wyprzedzaniu. Więc "jak mówię": z czarnego przy stacyjce ALE przez przekaźnik - i wówczas można nawet i "farelkę" :hmm:



Alexandre
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: pn lut 06, 2012 01:21
Lokalizacja: Olesno, woj. Opolskie

Zasilanie po zapłonie

Post autor: Alexandre » czw maja 31, 2012 19:10

dzięki
a coś gdzie będzie mniej do kombinowania ? bo z elektryką to ja zaczynam jak na razie

a co sądzicie żeby wlutować się od zasilania klaksonu ? on tam ma 15A więc 3A w te czy w te to różnicy mu pewnie nie zrobi tym bardziej że nie trąbi się cały czas.
najwyżej bezpiecznik zmienić z 15A na 20A a klakson nie jest skomplikowany więc nie powinien się wyjarać

tylko jaki to kabel ? albo gdzie szukać zasilania klaksonu za bezpiecznikiem ? bo z pod maski nie chce mi się ciągnąć kabla do wewnątrz

pozdro



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Zasilanie po zapłonie

Post autor: Zico63b » czw maja 31, 2012 21:45

Prąd do sygnału gaśnie w chwili kręcenia rozrusznikiem - jeśli to nie przeszkoda - to kolor czarny z żółtym paskiem. gdzie się znajduje to zależy od rocznika, od typu instalacji.



Awatar użytkownika
Karmel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: wt mar 22, 2011 00:36
Lokalizacja: Lublinitz
Kontakt:

Zasilanie po zapłonie

Post autor: Karmel » czw maja 31, 2012 22:57

Jeżeli nie zamienialeś bezpieczników to 15A na klaksonie mówi że masz starą instalacje. Jeśli zamierzasz sie podpiąć pod zasilanie klaksonu najłatwiej będzie pod czorny wtyczki L. Osobiście bym jednak zastosował rozwiązanie Zico63b z drugiego postu.


Obrazek

Alexandre
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: pn lut 06, 2012 01:21
Lokalizacja: Olesno, woj. Opolskie

Zasilanie po zapłonie

Post autor: Alexandre » pt cze 01, 2012 11:43

Dzięki za pomoc
urządzenie to taki mały wzmacniacz do głośników komputerowych które są starsze ale są naprawde dobre a sprzedam za grosze a wyrzucać szkoda. jedyny minus to taki że biorą w trybie czuwania drobny prąd bo wiadomo w domu 230V jest ciągle a szkoda męczyć tym akumulator.
podłączałem to próbnie bezpośrednio pod aku w aucie i fajnie śmiga i chce zastosować ten wzmacniacz tylko na tylne głośniki więc na postoju będą mi grały tylko przednie głośniczki a po włączeniu silnika wszystkie (że nie będą grały podczas rozruchu też mi nie przeszkadza)

to z przekaźnikiem wbije sobie do głowy na przyszłość i w razie czegoś będę z tym kombinował a na razie chyba spróbuje faktycznie z tym klaksonem

możecie coś więcej o tym napisać ?

co do instalacji to mam golfa z sierpnia 1988r. golf mk2 gti
i fabrycznie jest tam 15A, nic nie zmieniałem

z góry dzięki



Awatar użytkownika
Karmel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: wt mar 22, 2011 00:36
Lokalizacja: Lublinitz
Kontakt:

Zasilanie po zapłonie

Post autor: Karmel » pt cze 01, 2012 14:26

Obrazek


Obrazek

Alexandre
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: pn lut 06, 2012 01:21
Lokalizacja: Olesno, woj. Opolskie

Zasilanie po zapłonie

Post autor: Alexandre » sob cze 02, 2012 13:46

Dzięki za schemat, lecę właśnie badać co i jak
tylko mam małe pytanko czy ten czarny z wtyczki L to on już jest za bezpiecznikiem ?
dzięki



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Zasilanie po zapłonie

Post autor: Zico63b » ndz cze 03, 2012 00:31

Coś nie tak: w całym złączu "L" nie będzie czarnego przewodu; nie będzie także przydatnego dla Kolegi "plusa po zapłonie".
Przewód taki należy odszukać w złączu C, pin 12, kolor czarny z żółty paskiem i będzie "po bezpieczniku", tym od sygnału.



Awatar użytkownika
Karmel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: wt mar 22, 2011 00:36
Lokalizacja: Lublinitz
Kontakt:

Zasilanie po zapłonie

Post autor: Karmel » pn cze 04, 2012 01:14

będzie ale po bezpieczniku 18, dual Horn. :smirk:


Obrazek

Alexandre
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: pn lut 06, 2012 01:21
Lokalizacja: Olesno, woj. Opolskie

Zasilanie po zapłonie

Post autor: Alexandre » pn cze 04, 2012 11:53

Witam
dzięki za posty
właśnie miałem pisać że dziwne bo już to zrobiłem i działa :] wszystko jest fajnie po zapłonie 12V
nawet udało mi się spalić ten bezpiecznik :) numer 18 ale opis mojej skrzynki mówi że to
Czujnik poziomu płynu chłodniczego, podgrzewanie spryskiwaczy, tempomat
a od klaksonu jest numer 16 i faktycznie klakson nie działa po wyjęciu 16 więc gdzie ja się dokładnie wpiąłem ?
pozdr.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Zasilanie po zapłonie

Post autor: Zico63b » pn cze 04, 2012 16:33

W obwód sterowania (czyli tzw. "słaboprądowy") przekaźnika sygnału dźwiękowego oraz wymienionych przez Kolegę elementów. Może zostać. Wersja Kolegi ma pewnie trochę inne sterowanie kontrolki płynu, także przez przekaźnik (choć jeszcze inny).



Alexandre
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: pn lut 06, 2012 01:21
Lokalizacja: Olesno, woj. Opolskie

Zasilanie po zapłonie

Post autor: Alexandre » wt cze 05, 2012 14:18

jak może zostać to tak zostawię, jak działa :D

ale mam inny problem i nie wiem czy tu może ktoś pomoże czy w innym dziale ?
mianowicie podłączyłem zasilanie pod ten wzmacniacz i kablem chinch-jack z radia na wzmacniacz sygnał i buczy bardzo
słychać co leci ale jest takie bucznie basem

i jestem w kropce ponieważ jak podłączę pod ten wzmacniacz komórkę to działa wszystko wyśmienicie
czyli jak by wina radia ale jak podłączę pod radio same słuchawki to wyjście z radia też gra czysto
kable dobre bo sprawdzałem w aucie kolegi
więc co będzie nie tak ?



jaziek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: sob sie 27, 2011 23:11

Zasilanie po zapłonie

Post autor: jaziek » śr cze 06, 2012 22:34

masa w radiu jest ok ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości