Zasilanie po zapłonie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 105
- Rejestracja: pn lut 06, 2012 01:21
- Lokalizacja: Olesno, woj. Opolskie
Zasilanie po zapłonie
Witam !
przejrzałem już różne tematy ale nie potrafię znaleźć jednej prostej rzeczy więc proszę o pomoc, mianowicie potrzebuje prąd 12V i coś w okolicach 3A ale żeby włączał się po przekręceniu stacyjki. Skąd najlepiej wziąć taki prąd w kabinie, przy stacyjce ?
jak tak to jaki kabel i trzeba by pewnie zastosować do tego jakiś bezpiecznik prawda ?
myślałem żeby też może dało radę coś ze skrzynki bezpieczników ? np. klakson ma chyba 10 czy 15 A i przynajmniej w moim Golfie działa tylko po zapłonie. Tyle że tych kabli tam tyle jest że wolę nie grzebać.
Dzięki za pomoc !
przejrzałem już różne tematy ale nie potrafię znaleźć jednej prostej rzeczy więc proszę o pomoc, mianowicie potrzebuje prąd 12V i coś w okolicach 3A ale żeby włączał się po przekręceniu stacyjki. Skąd najlepiej wziąć taki prąd w kabinie, przy stacyjce ?
jak tak to jaki kabel i trzeba by pewnie zastosować do tego jakiś bezpiecznik prawda ?
myślałem żeby też może dało radę coś ze skrzynki bezpieczników ? np. klakson ma chyba 10 czy 15 A i przynajmniej w moim Golfie działa tylko po zapłonie. Tyle że tych kabli tam tyle jest że wolę nie grzebać.
Dzięki za pomoc !
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Zasilanie po zapłonie
Po zapłonie to zwyczajowo w VW przewód czarny, nawet przy kostce stacyjki - tylko wolałbym się wpiąć tam z przekaźnikiem, ten styk ma już sporo do roboty w dodatku zasila zapłon silnika: jakakolwiek awaria gasi silnik, np. przy wyprzedzaniu. Więc "jak mówię": z czarnego przy stacyjce ALE przez przekaźnik - i wówczas można nawet i "farelkę"
-
- Mały gagatek
- Posty: 105
- Rejestracja: pn lut 06, 2012 01:21
- Lokalizacja: Olesno, woj. Opolskie
Zasilanie po zapłonie
dzięki
a coś gdzie będzie mniej do kombinowania ? bo z elektryką to ja zaczynam jak na razie
a co sądzicie żeby wlutować się od zasilania klaksonu ? on tam ma 15A więc 3A w te czy w te to różnicy mu pewnie nie zrobi tym bardziej że nie trąbi się cały czas.
najwyżej bezpiecznik zmienić z 15A na 20A a klakson nie jest skomplikowany więc nie powinien się wyjarać
tylko jaki to kabel ? albo gdzie szukać zasilania klaksonu za bezpiecznikiem ? bo z pod maski nie chce mi się ciągnąć kabla do wewnątrz
pozdro
a coś gdzie będzie mniej do kombinowania ? bo z elektryką to ja zaczynam jak na razie
a co sądzicie żeby wlutować się od zasilania klaksonu ? on tam ma 15A więc 3A w te czy w te to różnicy mu pewnie nie zrobi tym bardziej że nie trąbi się cały czas.
najwyżej bezpiecznik zmienić z 15A na 20A a klakson nie jest skomplikowany więc nie powinien się wyjarać
tylko jaki to kabel ? albo gdzie szukać zasilania klaksonu za bezpiecznikiem ? bo z pod maski nie chce mi się ciągnąć kabla do wewnątrz
pozdro
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Zasilanie po zapłonie
Prąd do sygnału gaśnie w chwili kręcenia rozrusznikiem - jeśli to nie przeszkoda - to kolor czarny z żółtym paskiem. gdzie się znajduje to zależy od rocznika, od typu instalacji.
Zasilanie po zapłonie
Jeżeli nie zamienialeś bezpieczników to 15A na klaksonie mówi że masz starą instalacje. Jeśli zamierzasz sie podpiąć pod zasilanie klaksonu najłatwiej będzie pod czorny wtyczki L. Osobiście bym jednak zastosował rozwiązanie Zico63b z drugiego postu.
-
- Mały gagatek
- Posty: 105
- Rejestracja: pn lut 06, 2012 01:21
- Lokalizacja: Olesno, woj. Opolskie
Zasilanie po zapłonie
Dzięki za pomoc
urządzenie to taki mały wzmacniacz do głośników komputerowych które są starsze ale są naprawde dobre a sprzedam za grosze a wyrzucać szkoda. jedyny minus to taki że biorą w trybie czuwania drobny prąd bo wiadomo w domu 230V jest ciągle a szkoda męczyć tym akumulator.
podłączałem to próbnie bezpośrednio pod aku w aucie i fajnie śmiga i chce zastosować ten wzmacniacz tylko na tylne głośniki więc na postoju będą mi grały tylko przednie głośniczki a po włączeniu silnika wszystkie (że nie będą grały podczas rozruchu też mi nie przeszkadza)
to z przekaźnikiem wbije sobie do głowy na przyszłość i w razie czegoś będę z tym kombinował a na razie chyba spróbuje faktycznie z tym klaksonem
możecie coś więcej o tym napisać ?
co do instalacji to mam golfa z sierpnia 1988r. golf mk2 gti
i fabrycznie jest tam 15A, nic nie zmieniałem
z góry dzięki
urządzenie to taki mały wzmacniacz do głośników komputerowych które są starsze ale są naprawde dobre a sprzedam za grosze a wyrzucać szkoda. jedyny minus to taki że biorą w trybie czuwania drobny prąd bo wiadomo w domu 230V jest ciągle a szkoda męczyć tym akumulator.
podłączałem to próbnie bezpośrednio pod aku w aucie i fajnie śmiga i chce zastosować ten wzmacniacz tylko na tylne głośniki więc na postoju będą mi grały tylko przednie głośniczki a po włączeniu silnika wszystkie (że nie będą grały podczas rozruchu też mi nie przeszkadza)
to z przekaźnikiem wbije sobie do głowy na przyszłość i w razie czegoś będę z tym kombinował a na razie chyba spróbuje faktycznie z tym klaksonem
możecie coś więcej o tym napisać ?
co do instalacji to mam golfa z sierpnia 1988r. golf mk2 gti
i fabrycznie jest tam 15A, nic nie zmieniałem
z góry dzięki
-
- Mały gagatek
- Posty: 105
- Rejestracja: pn lut 06, 2012 01:21
- Lokalizacja: Olesno, woj. Opolskie
Zasilanie po zapłonie
Dzięki za schemat, lecę właśnie badać co i jak
tylko mam małe pytanko czy ten czarny z wtyczki L to on już jest za bezpiecznikiem ?
dzięki
tylko mam małe pytanko czy ten czarny z wtyczki L to on już jest za bezpiecznikiem ?
dzięki
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Zasilanie po zapłonie
Coś nie tak: w całym złączu "L" nie będzie czarnego przewodu; nie będzie także przydatnego dla Kolegi "plusa po zapłonie".
Przewód taki należy odszukać w złączu C, pin 12, kolor czarny z żółty paskiem i będzie "po bezpieczniku", tym od sygnału.
Przewód taki należy odszukać w złączu C, pin 12, kolor czarny z żółty paskiem i będzie "po bezpieczniku", tym od sygnału.
-
- Mały gagatek
- Posty: 105
- Rejestracja: pn lut 06, 2012 01:21
- Lokalizacja: Olesno, woj. Opolskie
Zasilanie po zapłonie
Witam
dzięki za posty
właśnie miałem pisać że dziwne bo już to zrobiłem i działa :] wszystko jest fajnie po zapłonie 12V
nawet udało mi się spalić ten bezpiecznik numer 18 ale opis mojej skrzynki mówi że to
Czujnik poziomu płynu chłodniczego, podgrzewanie spryskiwaczy, tempomat
a od klaksonu jest numer 16 i faktycznie klakson nie działa po wyjęciu 16 więc gdzie ja się dokładnie wpiąłem ?
pozdr.
dzięki za posty
właśnie miałem pisać że dziwne bo już to zrobiłem i działa :] wszystko jest fajnie po zapłonie 12V
nawet udało mi się spalić ten bezpiecznik numer 18 ale opis mojej skrzynki mówi że to
Czujnik poziomu płynu chłodniczego, podgrzewanie spryskiwaczy, tempomat
a od klaksonu jest numer 16 i faktycznie klakson nie działa po wyjęciu 16 więc gdzie ja się dokładnie wpiąłem ?
pozdr.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Zasilanie po zapłonie
W obwód sterowania (czyli tzw. "słaboprądowy") przekaźnika sygnału dźwiękowego oraz wymienionych przez Kolegę elementów. Może zostać. Wersja Kolegi ma pewnie trochę inne sterowanie kontrolki płynu, także przez przekaźnik (choć jeszcze inny).
-
- Mały gagatek
- Posty: 105
- Rejestracja: pn lut 06, 2012 01:21
- Lokalizacja: Olesno, woj. Opolskie
Zasilanie po zapłonie
jak może zostać to tak zostawię, jak działa
ale mam inny problem i nie wiem czy tu może ktoś pomoże czy w innym dziale ?
mianowicie podłączyłem zasilanie pod ten wzmacniacz i kablem chinch-jack z radia na wzmacniacz sygnał i buczy bardzo
słychać co leci ale jest takie bucznie basem
i jestem w kropce ponieważ jak podłączę pod ten wzmacniacz komórkę to działa wszystko wyśmienicie
czyli jak by wina radia ale jak podłączę pod radio same słuchawki to wyjście z radia też gra czysto
kable dobre bo sprawdzałem w aucie kolegi
więc co będzie nie tak ?
ale mam inny problem i nie wiem czy tu może ktoś pomoże czy w innym dziale ?
mianowicie podłączyłem zasilanie pod ten wzmacniacz i kablem chinch-jack z radia na wzmacniacz sygnał i buczy bardzo
słychać co leci ale jest takie bucznie basem
i jestem w kropce ponieważ jak podłączę pod ten wzmacniacz komórkę to działa wszystko wyśmienicie
czyli jak by wina radia ale jak podłączę pod radio same słuchawki to wyjście z radia też gra czysto
kable dobre bo sprawdzałem w aucie kolegi
więc co będzie nie tak ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości