Witam
posiadam Golfa 3 1.9td 94r
przy wymianie prawego przedniego kierunkowskazu(w zderzaku) doszlo do spiecia(zlaczyly sie kabelki), od tej pory nie dzialaja kierunkowskazy wogole, ani prawe ani lewe, awaryjne dzialaja normalnie
przy wylaczonej stacyjce postole prawy i lewy dzialaja normalnie, po przekreceniu kluczyka migacze nie dzialaja
sprawdzalem bezpieczniki i przekazniki - z nimi wszystko w porzadku
moje pytanie do Was brzmi: czy mieliscie juz taki problem i gdzie szukac rozwiazania?
przyczyna jest oczywiscie spiecie, tyle ze nie mam pomyslu co moglo zostac uszkodzone i gdzie
z gory dziekuje za kazdy trop
PS: przepraszam za brak polskich znakow(problem z klawiatura)
pozdrawiam
kierunkowskazy golf 3
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
kierunkowskazy golf 3
Bezpiecznik 17; troszkę inwencji: szukamy rozpiski bezpieczników, szukamy napisu na klapce bezpieczników itd.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
kierunkowskazy golf 3
Sprawdź dokładnie bezpiecznik 17 - wyciągnij i zmierz, czy jest przejście, albo zamień na inny bezpiecznik, który jest sprawny. Często można nie zauważyć przepalenia.
Jeżeli tak sprawdziłeś i jest ok, to wyciągnij przekaźnik 21 lub 22 (zależy jaki masz) i zewrzyj kabelkiem piny oznaczone 2 i 4 w gnieździe bezpiecznika. Kierunkowskazy powinny się zapalać na stałe po przełączeniu manetką, natomiast przy włączeniu awaryjnych powinny się zapalić obie strony. Jeżeli tak jest, to przekaźnik do wymiany.
Jeżeli tak nie jest, to do pinu 2 w gnieździe przekaźnika podłącz +12V - zobacz, czy wtedy kierunki będą zapalały się na stałe. Jeżeli nie - to prawdopodobnie wina manetki lub połączenia z manetką. Jeżeli się zapalają, to albo bezpiecznik nr 17, albo przewody do manetki, albo manetka. Napisz, co wyszło z tych badań - będziemy myśleć dalej.
Jeżeli tak sprawdziłeś i jest ok, to wyciągnij przekaźnik 21 lub 22 (zależy jaki masz) i zewrzyj kabelkiem piny oznaczone 2 i 4 w gnieździe bezpiecznika. Kierunkowskazy powinny się zapalać na stałe po przełączeniu manetką, natomiast przy włączeniu awaryjnych powinny się zapalić obie strony. Jeżeli tak jest, to przekaźnik do wymiany.
Jeżeli tak nie jest, to do pinu 2 w gnieździe przekaźnika podłącz +12V - zobacz, czy wtedy kierunki będą zapalały się na stałe. Jeżeli nie - to prawdopodobnie wina manetki lub połączenia z manetką. Jeżeli się zapalają, to albo bezpiecznik nr 17, albo przewody do manetki, albo manetka. Napisz, co wyszło z tych badań - będziemy myśleć dalej.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
kierunkowskazy golf 3
I jak, działa?
Ja postąpiłbym podobne, choć troszkę inaczej: Sprawdzić (ŻARÓWKĄ, nie mierniczkiem) obecność napięcia na pinie 4 w gnieździe przerywacza kierunkowskazów; jeśli jest - zewrzeć go drutem z pinem 2 i sprawdzić, włączając manetkę na lewo lub prawo - czy coś się świecą.
Gdy nic nie będzie - pewnie spalił się styk w manetkach lub włączniku awaryjnych. Czasem, powtarzam, czasem może pomóc kilkakrotne włączanie lewego/prawego migacza lub też włączanie/wyłączanie awaryjnych - tylko jeśli styk przy zwarciu jedynie się "okopcił" a nie wypalił.
Ja postąpiłbym podobne, choć troszkę inaczej: Sprawdzić (ŻARÓWKĄ, nie mierniczkiem) obecność napięcia na pinie 4 w gnieździe przerywacza kierunkowskazów; jeśli jest - zewrzeć go drutem z pinem 2 i sprawdzić, włączając manetkę na lewo lub prawo - czy coś się świecą.
Gdy nic nie będzie - pewnie spalił się styk w manetkach lub włączniku awaryjnych. Czasem, powtarzam, czasem może pomóc kilkakrotne włączanie lewego/prawego migacza lub też włączanie/wyłączanie awaryjnych - tylko jeśli styk przy zwarciu jedynie się "okopcił" a nie wypalił.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości