Jak działa centralny zamek ?
U mnie w GOLFIE IV, centralny działa z kluczyka oraz z pilota od alarmu. Dodam, ze nie wiem jak z centralnym, ale na pewno alarm + moduł domykania szyb MKS 02 (obie rzeczy firmy DEST TRONIC ) zostały dołożone w salonie. Czy oprócz centralki alarmowej (takiej jak tutaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=140&t=462443" onclick="window.open(this.href);return false; ) jest jakiś sterownik centralnego zamka?
Wszystko chodzi poprawnie, ale ze względu na upierdliwy charakter postanowiłem dowiedzieć się JAK TO DZIAŁA.
Postów na forum jest masa, jednak nie do końca znalazłem odpowiedzi na moje pytania.
Po pierwsze.
Po zamknięciu drzwi od strony kierowcy (siłownik MASTER) kluczykiem ryglują się wszystkie drzwi, i teraz:
1) co jest źródłem informacji, że drzwi (od strony kierowcy) zostały zakluczone?
2) czy jest to (najprawdopodobniej) jakiś styk?
3) w którym miejscy styk jest zamontowany – w siłowniku czy gdzieś we np. wkładce zamka, tam gdzie wkładamy kluczyk?
4) jak ten styk on działa (bistabilny, czy może chwilowy)?
5) jak styk rozróżnia, że drzwi są zakluczone / odkluczone
6) czy sygnał z tego styku podawany jest do sterownika centralnego zamka, a ten podaje sygnał do pozostałych siłowników?
Po drugie
Po zamknięciu drzwi pilotem ryglują się wszystkie drzwi, i teraz:
7) co jest źródłem informacji, że drzwi zostały zakluczone?
czy jest to (najprawdopodobniej) jakiś styk?
9) w którym miejscy styk jest zamontowany - w siłowniku czy gdzieś we np. wkładce zamka, tam gdzie wkładamy kluczyk?
10) jak ten styk on działa (bistabilny, czy może chwilowy)?
11) jak styk rozróżnia, że drzwi są zakluczone / odkluczone
12) czy sygnał z tego styku podawany jest do sterownika centralnego zamka, a ten podaje sygnał do pozostałych siłowników?
Wiem, że pytania zdublowane ale przynajmniej odpowiedzi na każde z nich będę miał jasną odpowiedź
Po trzecie
O co chodzi z tymi różnymi długościami impulsów zamykających / otwierających drzwi? Czy:
13) jedna długość impulsu zaklucza, a inna długość mpulsu odklucza drzwi?
14) czy te impulsy wysyłane zostają ze sterownika centralnego zamka do siłowników, a siłownik analizuje długość impulsu i w zależności od tego wykonuje odpowiednie czynności?
15) po co w ogóle są te impulsy? Czy nie można by zastosować po prostu sygnału na zasadzie styków – gdy drzwi mają być zaryglowane to styk w sterowniku zamka centralnego np. zwiera się, i póki jest zwarty to drzwi zamknięte. Gdy sterownik z.central odpuści styk to drzwi otwarte
16) nieco z innej beczki – skąd moduł domykania szyb wie, że szyba się domknęła i przestaje podawać dalej sygnał?
Wiem Panie/Panowie, że dużo pytań, ale nie mogę spać po nocach nie znając na nie odpowiedzi.
Pytania o szczególki centralnego zamka
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- MrMikeHunt
- Nowicjusz
- Posty: 48
- Rejestracja: ndz maja 08, 2011 20:21
- Lokalizacja: Gdańsk
Pytania o szczególki centralnego zamka
jedno pytanie - po co ci te informacje? w czym masz poblemMrMikeHunt pisze:Wiem Panie/Panowie, że dużo pytań, ale nie mogę spać po nocach nie znając na nie odpowiedzi.
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Pytania o szczególki centralnego zamka
ajjjj. styki sa w zamku w drzwiach. Zamek ów jest jakby zbudowany z czesci mechanicznej i czesci elektrycznej. W czesci elektrycznej jest silniczek i miktowlaczniki. Sa odpwoiednei zwierane a odpowiednie rozwierane. Daje to sygnal do modulu komfortu o stanie drzwi a nawet zapala lampke w drzwiach itp.
W drzwiach kierowcy masz dosc duzo kabli i np jeden jest tym co zamyka a drugi otwiera zamki poprzez zwieranie tych kabelkow z masa- tzw sterowanie masa. Po co sa rozne dlugosci impulsów w centralkach dokupowanych? a chocby do tego zeby domykac szyby czy nawet sterowac tym centralnym zamkiem bo np golfy mk3 mialy centralny pneumatyczny( sterowany powietrzem a nie elektrycznie) i ulamek sekundy impulsu jest za maly by zakluczyć. Skad modul domykania szyb wie? a bo w silniczku szyb masz elektronike ktora to zlicza obroty silniczka i zna polozenie startowe szyby na podstawie czujnika halotronowego. Czasami jest tez tak ze jest czujnik tylko hala by elektronika widziala ze silnik sie kreci. Jesli szyba dojdzie do samej gory czy dołu to spowoduje to zatrzymanie silniczka, silnik stoi to nie daje impulsów, alektronika jak widzi ze silnik stoi 1,5 sekundy to rozlacza prad by sie nie spalił. ?Czasami jest sytem wykrywajacy przeciazenie-zwiekszony pobór pradu. Wszystko zalezne jest od tego jak zostalo to w danym aucie i marce rozwiazane.
W drzwiach kierowcy masz dosc duzo kabli i np jeden jest tym co zamyka a drugi otwiera zamki poprzez zwieranie tych kabelkow z masa- tzw sterowanie masa. Po co sa rozne dlugosci impulsów w centralkach dokupowanych? a chocby do tego zeby domykac szyby czy nawet sterowac tym centralnym zamkiem bo np golfy mk3 mialy centralny pneumatyczny( sterowany powietrzem a nie elektrycznie) i ulamek sekundy impulsu jest za maly by zakluczyć. Skad modul domykania szyb wie? a bo w silniczku szyb masz elektronike ktora to zlicza obroty silniczka i zna polozenie startowe szyby na podstawie czujnika halotronowego. Czasami jest tez tak ze jest czujnik tylko hala by elektronika widziala ze silnik sie kreci. Jesli szyba dojdzie do samej gory czy dołu to spowoduje to zatrzymanie silniczka, silnik stoi to nie daje impulsów, alektronika jak widzi ze silnik stoi 1,5 sekundy to rozlacza prad by sie nie spalił. ?Czasami jest sytem wykrywajacy przeciazenie-zwiekszony pobór pradu. Wszystko zalezne jest od tego jak zostalo to w danym aucie i marce rozwiazane.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości