Styk "p" w kostce stacyjki

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Styk "p" w kostce stacyjki

Post autor: SToRM » śr maja 09, 2012 07:49

Golf MK IV: Do czego służy styk "P" w kostce stacyjki? Czy powinien być podłączony bezpośrednio ze stykiem "P" w kostce manetki kierunkowskazów?



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Styk "p" w kostce stacyjki

Post autor: edzio » śr maja 09, 2012 09:33

Stały plus po przekręceniu stacyjki w pozycję zero,czyli wyłączenia,nie zależnie czy kluczyk w stacyjce czy nie.



Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Styk "p" w kostce stacyjki

Post autor: SToRM » śr maja 09, 2012 09:53

OK, proszę tylko o potwierdzenie czy ma być wpięty w kostkę manetki kierunkowskazów również w styk "P"
Jak dobrze rozumiem, ma on za zadanie dawać +12V przy wyłączonym zapłonie na manetkę, celem możliwości włączenia świateł pozycyjnych prawa/lewa strona?

Problem wynika z tego ze w rzeczonym mk4 nigdy nie działały pozycyjne włączane na wyłączonym zapłonie manetką kierunkowskazów. Na pinie P w kostce stacyjki pojawia się 12V tylko w momencie kręcenia rozrusznikiem - obstawiam więc uwaloną kostkę.

Nie mniej coś ostatnio się dziwnego zadziałało - po wyjeździe z garażu i włączeniu lewego kierunkowskazu nastąpiło zwarcie w instalacji. Spalił się doszczętnie kabel od lewego postoju, łączący manetkę z włącznikiem świateł oraz właśnie kabel przy styku "P" przy kostce stacyjki.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Styk "p" w kostce stacyjki

Post autor: Zico63b » śr maja 09, 2012 13:10

SToRM pisze:Nie mniej coś ostatnio się dziwnego zadziałało - po wyjeździe z garażu i włączeniu lewego kierunkowskazu nastąpiło zwarcie w instalacji. Spalił się doszczętnie kabel od lewego postoju, łączący manetkę z włącznikiem świateł oraz właśnie kabel przy styku "P" przy kostce stacyjki.
Ponieważ ten przewód nie jest zabezpieczony bezpiecznikiem - to było przyczyną zniszczenia styku w stacyjce, potem ktoś to odpiął by nie stało się to, co się stało. Manetka jest tu przyczyną, lub przetarte przewody na kolumnie kierowniczej.
SToRM pisze:OK, proszę tylko o potwierdzenie czy ma być wpięty w kostkę manetki kierunkowskazów również w styk "P"
Jak dobrze rozumiem, ma on za zadanie dawać +12V przy wyłączonym zapłonie na manetkę, celem możliwości włączenia świateł pozycyjnych prawa/lewa strona?
Tak ma by wpięty. Ma dawać napięcie na manetkę ale do włączenia na POSTOJOWE, to pewna różnica.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 22 gości