Styk "p" w kostce stacyjki
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Styk "p" w kostce stacyjki
Golf MK IV: Do czego służy styk "P" w kostce stacyjki? Czy powinien być podłączony bezpośrednio ze stykiem "P" w kostce manetki kierunkowskazów?
Styk "p" w kostce stacyjki
Stały plus po przekręceniu stacyjki w pozycję zero,czyli wyłączenia,nie zależnie czy kluczyk w stacyjce czy nie.
Styk "p" w kostce stacyjki
OK, proszę tylko o potwierdzenie czy ma być wpięty w kostkę manetki kierunkowskazów również w styk "P"
Jak dobrze rozumiem, ma on za zadanie dawać +12V przy wyłączonym zapłonie na manetkę, celem możliwości włączenia świateł pozycyjnych prawa/lewa strona?
Problem wynika z tego ze w rzeczonym mk4 nigdy nie działały pozycyjne włączane na wyłączonym zapłonie manetką kierunkowskazów. Na pinie P w kostce stacyjki pojawia się 12V tylko w momencie kręcenia rozrusznikiem - obstawiam więc uwaloną kostkę.
Nie mniej coś ostatnio się dziwnego zadziałało - po wyjeździe z garażu i włączeniu lewego kierunkowskazu nastąpiło zwarcie w instalacji. Spalił się doszczętnie kabel od lewego postoju, łączący manetkę z włącznikiem świateł oraz właśnie kabel przy styku "P" przy kostce stacyjki.
Jak dobrze rozumiem, ma on za zadanie dawać +12V przy wyłączonym zapłonie na manetkę, celem możliwości włączenia świateł pozycyjnych prawa/lewa strona?
Problem wynika z tego ze w rzeczonym mk4 nigdy nie działały pozycyjne włączane na wyłączonym zapłonie manetką kierunkowskazów. Na pinie P w kostce stacyjki pojawia się 12V tylko w momencie kręcenia rozrusznikiem - obstawiam więc uwaloną kostkę.
Nie mniej coś ostatnio się dziwnego zadziałało - po wyjeździe z garażu i włączeniu lewego kierunkowskazu nastąpiło zwarcie w instalacji. Spalił się doszczętnie kabel od lewego postoju, łączący manetkę z włącznikiem świateł oraz właśnie kabel przy styku "P" przy kostce stacyjki.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Styk "p" w kostce stacyjki
Ponieważ ten przewód nie jest zabezpieczony bezpiecznikiem - to było przyczyną zniszczenia styku w stacyjce, potem ktoś to odpiął by nie stało się to, co się stało. Manetka jest tu przyczyną, lub przetarte przewody na kolumnie kierowniczej.SToRM pisze:Nie mniej coś ostatnio się dziwnego zadziałało - po wyjeździe z garażu i włączeniu lewego kierunkowskazu nastąpiło zwarcie w instalacji. Spalił się doszczętnie kabel od lewego postoju, łączący manetkę z włącznikiem świateł oraz właśnie kabel przy styku "P" przy kostce stacyjki.
Tak ma by wpięty. Ma dawać napięcie na manetkę ale do włączenia na POSTOJOWE, to pewna różnica.SToRM pisze:OK, proszę tylko o potwierdzenie czy ma być wpięty w kostkę manetki kierunkowskazów również w styk "P"
Jak dobrze rozumiem, ma on za zadanie dawać +12V przy wyłączonym zapłonie na manetkę, celem możliwości włączenia świateł pozycyjnych prawa/lewa strona?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 22 gości