Witam,
otóż nie dawno musiałem wymienić swój stary wentylator (oznaczenie 165 959 455 L) http://zapodaj.net/b6aefbb4203a.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false; od chłodnicy na inny, gdyż miałem okropny luz na wiatraku od silniczka wentylatora i wiatrak ledwo dyszał (zapewne zużyte łożyska). Udało mi się więc kupić inny wentylator, z innym gniazdem o oznaczeniu 191 959 455 H http://zapodaj.net/febf5ad2a1e8.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;, przerobiłem kable, podłączyłem i tu pojawił się problem, gdyż w nowym wentylatorze nie działa pierwszy bieg chłodzenia.Odpiąłem wtyczkę od czujnika z chłodnicy (3 pinowa) i zwarłem na krótko, przy pierwszym biegu nic się nie dzieje, przy drugim zaś już działa (kręci szybko). Myślałem, że coś źle przerobiłem i odłączyłem nowo założony wentylator i podpiąłem na chwilę stary, aby sprawdzić czy przypadkiem coś nie padło i o dziwo w starym (oznaczenie 165..) pierwszy i drugi bieg jednak działa. Pytanie, czy jest to wina nowego wentylatora, czy coś jest nie tak z gniazdem, że nie działa pierwszy bieg czy też wentylator nie jest dedykowany pod moje auto? Posiadam 1.6 benzyna silnik PN rok 1991r
Brak 1'ego biegu wentylatora chłodnicy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Brak 1'ego biegu wentylatora chłodnicy
No cóż. Należy najpierw powtórzyć układ przewodów we wtyku według starego (np jeśli pierwszy od lewej w starym wtyku był brązowy - dać brązowy; i tak z pozostałymi).
Jeśli nie zadziała - próbować dwoma przewodami z akumulatora różnego układu kabli we wtyku. Silnikowi niepoprawne podanie napięcia nie zaszkodzi, najwyżej zacznie się kręcić w drugą stronę. I tak znajdzie Kolega pierwszą i drugą prędkość.
Później już Kolega to podłączy, pamiętając że brąz to masa; czerwono-czarny - II-bieg; czerwono-biały - I-bieg.
Jeśli nie zadziała - próbować dwoma przewodami z akumulatora różnego układu kabli we wtyku. Silnikowi niepoprawne podanie napięcia nie zaszkodzi, najwyżej zacznie się kręcić w drugą stronę. I tak znajdzie Kolega pierwszą i drugą prędkość.
Później już Kolega to podłączy, pamiętając że brąz to masa; czerwono-czarny - II-bieg; czerwono-biały - I-bieg.
Brak 1'ego biegu wentylatora chłodnicy
Zrobiłem, tak jak Kolega powiedział i niestety, działa tylko szybszy II bieg. Najprawdopodobniej wentylator ma walnięty I bieg (może coś w środku, w silniczku wiatraka padło) dlatego też, problem rozwiązałem podłączając kable biegnące od czujnika wentylatora w chłodnicy pod drugi bieg wentylatora (środkowe gniazdo w wentylatorze zostawiłem wolne) wiec po zwarciu w kostce czujnika na I i II biegu wentylator pracuje na najszybszym II biegu. Przynajmniej auto będzie mi się szybciej chłodziło dzięki Zico za pomoc! Temat do zamknięcia
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości