Błąd 00778, czujnik skrętu G-85- jak wyzerować?

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
JacekB
let it green.
let it green.
Posty: 780
Rejestracja: śr mar 09, 2011 14:57
Lokalizacja: DPL

Błąd 00778, czujnik skrętu G-85- jak wyzerować?

Post autor: JacekB » śr maja 02, 2012 20:46

Witam.
Dzisiaj po zdjęciu kierownicy nieuważnie traciłem obrotowy zwijak który ma w sobie taśmę od Airbagu oraz podobno czujnik skrętu G-85. Taśma mi się rozwinęła ale udało mi się ją jakoś zwinąć, namęczyłem się ale za n-tą próbą dałem radę ogarnąć temat. Po złożeniu wszystkiego do kupy i próbie wyjazdu z podwórka zapaliła mi się kontrolka kontroli trakcji. Podłączyłem VAG-COM i okazało się, że występuje błąd 00778 który mówi o BRAKU LUB NIEPOPRAWNA WARTOŚĆ, błędu nie mogę skasować bo ciągle się pojawia, przejażdżka też nie pomogła.

Słyszałem, że wyzerowanie tego czujnika może pomóc. Czy ktoś mógłby mi pomóc z tym? Dysponuje OBDII KKL i VAG-COM.

Tak wygląda ten zwijak z taśmą, bo wiem, że jest wiele ich rodzajów.
Obrazek

pozdrawiam, Jacek


Obrazek

Kupię:
- fotele 5d recaro lub półkubły czarno-białe
- dystanse przelotowe 20mm 5x100 z śrubami

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Błąd 00778, czujnik skrętu G-85- jak wyzerować?

Post autor: Qto » śr maja 02, 2012 20:59

poszukaj o kalibracji ESP...zakładamy że nie uszkodziłeś nic w środku



Awatar użytkownika
JacekB
let it green.
let it green.
Posty: 780
Rejestracja: śr mar 09, 2011 14:57
Lokalizacja: DPL

Błąd 00778, czujnik skrętu G-85- jak wyzerować?

Post autor: JacekB » śr maja 02, 2012 21:30

Qto, no właśnie co do uszkodzenia samej taśmy to nie jestem do końca pewny bo wyglądała na bardzo delikatną, póki co chciałbym wykluczyć wszystko inne a na sam koniec pozostawić wymianę.


Obrazek

Kupię:
- fotele 5d recaro lub półkubły czarno-białe
- dystanse przelotowe 20mm 5x100 z śrubami

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Błąd 00778, czujnik skrętu G-85- jak wyzerować?

Post autor: Qto » śr maja 02, 2012 21:35

więc spróbuj wykonać kalibrację...



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Błąd 00778, czujnik skrętu G-85- jak wyzerować?

Post autor: edzio » czw maja 03, 2012 10:09

Podejrzewam ,że nie kalibracja ale ustawinie spowrotem na zero.Zresztą kalibracji nie przeprowadzisz jak nie będzie zero.Czyli vag,czy co tam posiadasz wchodzisz w abs i tam w podglądzie parametrów obserwujesz kąt ,kręcąc w lewo lub w prawo taśmę(kąt) ustawiasz na zero i montujesz spowrotem taśmę.
Jeśli kontrolka abs ,gaśnie po odpaleniu ,a zapala się podczasz ruszania ,to wystarczy ustawić,chyba ,że już się bawiłeś vagiemi wywaliłeś kalibrację.



Awatar użytkownika
JacekB
let it green.
let it green.
Posty: 780
Rejestracja: śr mar 09, 2011 14:57
Lokalizacja: DPL

Błąd 00778, czujnik skrętu G-85- jak wyzerować?

Post autor: JacekB » czw maja 03, 2012 10:41

edzio, nic nie ustawiałem, tak jak pisałem wcześniej taśma mi się cała rozwinęła, pozwijałem ją i złożyłem wszystko. Sprawdzę czy w ogóle są odczyty bo jeśli nie ma to taśma palnięta. Nie wiem za bardzo jak mam tą taśmę ustawić na zero. Zdjąć kierownicę i zostawić samą taśmę i kręcić nią aż wskazanie vaga się wyzeruje? A co w przypadku gdy zero taśmy nie będzie odpowiadało z nabiciem punktu zerowego przy wieloklinie na kolumnie kierowniczej? Jak wtedy zakładać kierownicę, wg taśmy? Nie wiem jak się za to zabrać.

A kontrolka świeci nawet bez odpalenia auta, na zapłonie już się pali gdy reszta gaśnie rzecz jasna prócz ładowania aku.

Obrazek


Obrazek

Kupię:
- fotele 5d recaro lub półkubły czarno-białe
- dystanse przelotowe 20mm 5x100 z śrubami

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości