Witam.
Dzisiaj po zdjęciu kierownicy nieuważnie traciłem obrotowy zwijak który ma w sobie taśmę od Airbagu oraz podobno czujnik skrętu G-85. Taśma mi się rozwinęła ale udało mi się ją jakoś zwinąć, namęczyłem się ale za n-tą próbą dałem radę ogarnąć temat. Po złożeniu wszystkiego do kupy i próbie wyjazdu z podwórka zapaliła mi się kontrolka kontroli trakcji. Podłączyłem VAG-COM i okazało się, że występuje błąd 00778 który mówi o BRAKU LUB NIEPOPRAWNA WARTOŚĆ, błędu nie mogę skasować bo ciągle się pojawia, przejażdżka też nie pomogła.
Słyszałem, że wyzerowanie tego czujnika może pomóc. Czy ktoś mógłby mi pomóc z tym? Dysponuje OBDII KKL i VAG-COM.
Tak wygląda ten zwijak z taśmą, bo wiem, że jest wiele ich rodzajów.
pozdrawiam, Jacek
Błąd 00778, czujnik skrętu G-85- jak wyzerować?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Błąd 00778, czujnik skrętu G-85- jak wyzerować?
poszukaj o kalibracji ESP...zakładamy że nie uszkodziłeś nic w środku
Błąd 00778, czujnik skrętu G-85- jak wyzerować?
Qto, no właśnie co do uszkodzenia samej taśmy to nie jestem do końca pewny bo wyglądała na bardzo delikatną, póki co chciałbym wykluczyć wszystko inne a na sam koniec pozostawić wymianę.
Błąd 00778, czujnik skrętu G-85- jak wyzerować?
Podejrzewam ,że nie kalibracja ale ustawinie spowrotem na zero.Zresztą kalibracji nie przeprowadzisz jak nie będzie zero.Czyli vag,czy co tam posiadasz wchodzisz w abs i tam w podglądzie parametrów obserwujesz kąt ,kręcąc w lewo lub w prawo taśmę(kąt) ustawiasz na zero i montujesz spowrotem taśmę.
Jeśli kontrolka abs ,gaśnie po odpaleniu ,a zapala się podczasz ruszania ,to wystarczy ustawić,chyba ,że już się bawiłeś vagiemi wywaliłeś kalibrację.
Jeśli kontrolka abs ,gaśnie po odpaleniu ,a zapala się podczasz ruszania ,to wystarczy ustawić,chyba ,że już się bawiłeś vagiemi wywaliłeś kalibrację.
Błąd 00778, czujnik skrętu G-85- jak wyzerować?
edzio, nic nie ustawiałem, tak jak pisałem wcześniej taśma mi się cała rozwinęła, pozwijałem ją i złożyłem wszystko. Sprawdzę czy w ogóle są odczyty bo jeśli nie ma to taśma palnięta. Nie wiem za bardzo jak mam tą taśmę ustawić na zero. Zdjąć kierownicę i zostawić samą taśmę i kręcić nią aż wskazanie vaga się wyzeruje? A co w przypadku gdy zero taśmy nie będzie odpowiadało z nabiciem punktu zerowego przy wieloklinie na kolumnie kierowniczej? Jak wtedy zakładać kierownicę, wg taśmy? Nie wiem jak się za to zabrać.
A kontrolka świeci nawet bez odpalenia auta, na zapłonie już się pali gdy reszta gaśnie rzecz jasna prócz ładowania aku.
A kontrolka świeci nawet bez odpalenia auta, na zapłonie już się pali gdy reszta gaśnie rzecz jasna prócz ładowania aku.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości