Zmulenie i błąd 513

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2051
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

Zmulenie i błąd 513

Post autor: KoguT » wt maja 01, 2012 14:45

Panowie mam problem z ABA.

Przy przygazowaniu wyraźnie czuć i słychać opóźnienie.

A podczas jazdy nie ciągnie tak jak powinien. Jak go rozpędzałem to tak gdzieś przy 4tys. zaczął coś tak jak by delikatnie bardziej ciągnąć. Ale dalej zmuła.

Po podpięciu VAGa wyskoczyły błędy 515 oraz 513.

Może być przeskoczony ząbek na pasku? Źle ustawiony zapłon?



I jeszcze pytanie - jak przeprowadzić adaptacje przepustnicy?



boleK1315
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn lis 01, 2010 20:42
Lokalizacja: Wrocław

Zmulenie i błąd 513

Post autor: boleK1315 » wt maja 01, 2012 14:54

Czujnik prędkości obrotowej (czujnik położenia wału korbowego) oraz czujnik położenia wałka rozrządu. Ten pierwszy raczej do wymiany na pierwszy strzał bo będzie co raz gorzej.



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2051
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

Zmulenie i błąd 513

Post autor: KoguT » wt maja 01, 2012 14:59

boleK1315, a może być przeskoczony rozrząd? albo zapłon nie ustawiony? nie ważne czy silnik ciepły czy zimny

po wykasowaniu błędów i odpaleniu auta wyskakuje tylko 515. kasuje go a on dalej wyskakuje na pracującym silniku



boleK1315
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn lis 01, 2010 20:42
Lokalizacja: Wrocław

Zmulenie i błąd 513

Post autor: boleK1315 » wt maja 01, 2012 15:16

Raczej to nie jest wina rozrządu. Zobaczyć możesz, ale raczej to czujniki do wymiany. Dziwne tylko, że padły tak dwa na raz.



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2051
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

Zmulenie i błąd 513

Post autor: KoguT » wt maja 01, 2012 15:37

ale mozliwe zeby podczas pracy silnika nie pokazywało już 513?

515 cały czas wyskakuje tak jakby hall był walnięty



boleK1315
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn lis 01, 2010 20:42
Lokalizacja: Wrocław

Zmulenie i błąd 513

Post autor: boleK1315 » wt maja 01, 2012 15:48

Na wyłączonym silniku to normalne, że pokaże się ten błąd bo są to czujniki, które działają na zasadzie róźnicy potencjału. Zapal auto i zobacz co pokazuje. Jak się pokazują no to czujniki do wymiany. Jeżeli nie no to szukamy przyczyny gdzie indziej.



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2051
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

Zmulenie i błąd 513

Post autor: KoguT » wt maja 01, 2012 16:00

na zapalonym poazuje nadal 515. nawet jak go kasuje podczas pracy silnika to wyskakuje po 2 sekundach



boleK1315
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn lis 01, 2010 20:42
Lokalizacja: Wrocław

Zmulenie i błąd 513

Post autor: boleK1315 » wt maja 01, 2012 16:05

No to czujnik do wymiany.



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2051
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

Zmulenie i błąd 513

Post autor: KoguT » wt maja 01, 2012 16:13

a możliwe żeby oba błędy wyskakiwały przez padniętego halla?

i jeszcze pytanie jaki hall do niego pasuje?

silnik 2.0 ABA



boleK1315
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn lis 01, 2010 20:42
Lokalizacja: Wrocław

Zmulenie i błąd 513

Post autor: boleK1315 » wt maja 01, 2012 16:27

Szczerze to pierwszy raz widzę silnik ABA .. Jak już to 2.0 ABF to się zgodzę. Podasz rok, model i silnik w sklepie to Ci dobiorą odpowiedni.

Kolego zanim wyrazisz taką niepewność to przecież sprawdź w necie - czemu ma służyć ten post? Paweł Marek



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Zmulenie i błąd 513

Post autor: Paweł Marek » wt maja 01, 2012 16:46

KoguT, tu zawsze są niepewności czy to wina czujnika czy kabla więc przynajmniej napięcie zasilania po zapłonie sprawdź na bocznych pinach. Pożyczyć do ABA aparat zapłonowy sprawny byłoby najlepiej ale pewnie bedzie ciężko znaleźć, więc chyba pozostaje ci zerknąć do aparatu co to za czujnik halla i szukać takiego. A to że chodzi na niesprawnym hallu ( i odcina) przy sprawnym czujniku wału to bedzie norma


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2051
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

Zmulenie i błąd 513

Post autor: KoguT » śr maja 02, 2012 06:38

Paweł Marek, ok rozbiorę aparat i poszukam po numerach nowego halla.

I zauważyłem jeszcze takie coś że jak włączam zapłon to cału czas tyka mi przekaźnik 167 od pompy paliwa. Gdy zapale silnik przestaje tykać.
A tylko czasami udaje się tak że po przekręceniu na zapłon raz tyknie (czyli tak jak powinno)
boleK1315 pisze:Szczerze to pierwszy raz widzę silnik ABA .. Jak już to 2.0 ABF to się zgodzę. Podasz rok, model i silnik w sklepie to Ci dobiorą odpowiedni.
kolego ABA to 2.0 8v z ventyla US



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości