błąd sondy lambda 2
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
błąd sondy lambda 2
Witam,
to mój pierwszy post i wątek na tym forum także proszę o wyrozumiałość w razie nieścisłości.
Pacjent to VW Golf IV 1.4 16V (AKQ)
Naświetlę nieco sytuację: od dnia zakupu samochodu z komisu świeciła się kontrolka check, kupując nie widziałem tego, bo została zamazana jakimś flamastrem, dopiero o zmierzchu cokolwiek widać. KTS w warsztacie wskazał na sondę lambda, wówczas nie orientowałem co to i ile tego w aucie. Specjaliści ochoczo wymienili ją na nówkę boscha, ale po ujechaniu 5 km kontrolka zaświeciła się ponownie. W warsztacie nie wiedzą do dziś dlaczego, czyszczono przepustnicę, zawór EGR, nic to nie zmieniło. Pożyczyłem kabel VAG, ściągnąłem błędy (16525 O2 obwód ogrzewania czujnika - usterka (bank 1 sensor 2) oraz 17526 Podgrzewana sonda lambda 2 strona 1 - przerwa grzejnika brak osprzętu / nie związany ze sprzętem) zacząłem sam zgłębiać tajniki mechaniki i elektryki. Ustaliłem, że silnik AKQ ma tylko jedną sondę lambda przed katalizatorem, a komputer wyraźnie wskazuję na 2. Po odłączeniu tej która de facto w aucie jest, komputer reaguje prawidłowo i "twierdzi", że z sondą 1 na daną chwilę też jest problem.
Pomijam, czy sonda którą zmieniłem na nową była dobra czy nie, nie patrzyłem na ręce mechanikom ani na pierwsze sprawdzanie KTS czy błąd dotyczył pierwszej czy drugiej, przeżyję to, ale fakt, że komputer wskazuje na sondę 2, podczas gdy w aucie jest tylko jedna (i jest jedna - sprawdzałem na całej długości układu wydechowego;)), jest co najmniej dziwny.
Jeśli macie jakiekolwiek sugestie co jest nie tak, proszę o pomoc.
to mój pierwszy post i wątek na tym forum także proszę o wyrozumiałość w razie nieścisłości.
Pacjent to VW Golf IV 1.4 16V (AKQ)
Naświetlę nieco sytuację: od dnia zakupu samochodu z komisu świeciła się kontrolka check, kupując nie widziałem tego, bo została zamazana jakimś flamastrem, dopiero o zmierzchu cokolwiek widać. KTS w warsztacie wskazał na sondę lambda, wówczas nie orientowałem co to i ile tego w aucie. Specjaliści ochoczo wymienili ją na nówkę boscha, ale po ujechaniu 5 km kontrolka zaświeciła się ponownie. W warsztacie nie wiedzą do dziś dlaczego, czyszczono przepustnicę, zawór EGR, nic to nie zmieniło. Pożyczyłem kabel VAG, ściągnąłem błędy (16525 O2 obwód ogrzewania czujnika - usterka (bank 1 sensor 2) oraz 17526 Podgrzewana sonda lambda 2 strona 1 - przerwa grzejnika brak osprzętu / nie związany ze sprzętem) zacząłem sam zgłębiać tajniki mechaniki i elektryki. Ustaliłem, że silnik AKQ ma tylko jedną sondę lambda przed katalizatorem, a komputer wyraźnie wskazuję na 2. Po odłączeniu tej która de facto w aucie jest, komputer reaguje prawidłowo i "twierdzi", że z sondą 1 na daną chwilę też jest problem.
Pomijam, czy sonda którą zmieniłem na nową była dobra czy nie, nie patrzyłem na ręce mechanikom ani na pierwsze sprawdzanie KTS czy błąd dotyczył pierwszej czy drugiej, przeżyję to, ale fakt, że komputer wskazuje na sondę 2, podczas gdy w aucie jest tylko jedna (i jest jedna - sprawdzałem na całej długości układu wydechowego;)), jest co najmniej dziwny.
Jeśli macie jakiekolwiek sugestie co jest nie tak, proszę o pomoc.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
błąd sondy lambda 2
Problemem jest grzalka w sondzie lub uszkodzony przewod do zasilania grzalki.
Jestes pewien ze tam nie ma 2 sondy?
Jestes pewien ze tam nie ma 2 sondy?
błąd sondy lambda 2
Tak, 100%, wynika to zarówno z typu silnika (AKQ) jak i z moich wnikliwych poszukiwań.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
błąd sondy lambda 2
Sterownik pasuje do tego modelu silnika.
To jest nr z obudowy czy nr jaki podaje VAG?
To jest nr z obudowy czy nr jaki podaje VAG?
błąd sondy lambda 2
Z VAG'a mam numer.
Co do sterownika, sam w międzyczasie na stronie ross-tech.com znalazłem coś takiego:
"036-906-032-AXP.LBL (1.4l SR @ 75 HP - AXP/BCA)" podczas gdy dla AKQ:
"036-907-014-AHW.LBL (1.4l E @ 75 HP - AHW/AKQ)". Nie wiem czy dobrze wnioskuję, ale chyba mam sterownik nie od mojego auta, co myślicie?
Co do sterownika, sam w międzyczasie na stronie ross-tech.com znalazłem coś takiego:
"036-906-032-AXP.LBL (1.4l SR @ 75 HP - AXP/BCA)" podczas gdy dla AKQ:
"036-907-014-AHW.LBL (1.4l E @ 75 HP - AHW/AKQ)". Nie wiem czy dobrze wnioskuję, ale chyba mam sterownik nie od mojego auta, co myślicie?
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
błąd sondy lambda 2
W necie sa tez informacje ze pasuje do AKQ.
ZObacz jaka jest naklejka na komputerze bo moze ktos zmienial program.
W ETCE nie moge znalezc tego nr kompa zeby potwierdzic.
Poszukaj kogos kto ma ETKE i zeby CI to sprawdzil.
ZObacz jaka jest naklejka na komputerze bo moze ktos zmienial program.
W ETCE nie moge znalezc tego nr kompa zeby potwierdzic.
Poszukaj kogos kto ma ETKE i zeby CI to sprawdzil.
błąd sondy lambda 2
Niestety nie udało mi się znaleźć kogoś kto mógłby to zrobić, w takim razie zapytam czy może tu na forum jest ktoś kto ma dostęp do etki?
błąd sondy lambda 2
W związku z brakiem pomysłów i pustostanem w odpowiedziach proszę o zamknięcie tematu dziękując za uwagę.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości