czytam...i dopóki nie ma wzmianki o mocach to nie ma sensu wymieniać kabli, a nawet jak wymienimy bezpiecznik ze 110A na 150A, to kable i tak to wytrzymają.szpieg pisze:Qto czy Ty czytasz co chce zrobic FisheR ?
większy alternator i akumulator
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
większy alternator i akumulator
większy alternator i akumulator
Owszem musze przyznac racje ale zwracam sie takz edo tych co to choc kilka razy rozbierali alternator na czesci pierwsze. Siedza tam podzespoly dosc małe a polaczenia sa raczje nieduze. Ten kabel łaczacy aku z altkiem to najmocniejsze ogniwo. Kabli nie ma sensu ruszac a kazdy altek ma swoja moc zalezna od predkosci obrotowej. 120 czy 140 amperowy ma cos kolo 30-40 amper na jalowych obrotach. Po drugie alternator nie ma powiazania z akumulatorem. W sztaplarkach sa aku po 120-180 Ah a altek nie siedzi tam 200A tylko nawet mniej jak w osobowce. Owszem nie ma grzanych siedzen czy innych wynalazkow ale to nie sa jakies powazne pobory. Tak jak w domu mamy rozne urządzenia na baterie i mamay ładowarki szybkie i wolne. Mozemy ładowac godzine jak i 6 godzin wszystko zaleznie od pradu ładowania.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- FisheR
- ...
- Posty: 3579
- Rejestracja: ndz cze 15, 2008 22:40
- Lokalizacja: Pelplin>Silent Hill
- Kontakt:
większy alternator i akumulator
no własnie ale nie bede robił tras po 300km zeby doładować większe aku... a jak np. bede musiał jeździć miesiąc po 20km to mniejszy altek nie doładuje mi większego aku...poza tym nie chce sie martwic ze audio zostanie włączone na jakiś czas i rozładuje mi aku , ma być jakiś zapas a nie ze prądu zabraknie jak dowiem sie jakie aku i altki mają auta z webasto i grzanymi tylkami to wtedy zdecyduje jakie bedzie aku i jaki altek ale min 120A i aku 100Ah
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
większy alternator i akumulator
największy aku pakowany do mk4 to 85Ah...altek 120A (przynajmniej nie słyszałem o większym, seryjnym w mk4)FisheR pisze:jak dowiem sie jakie aku i altki mają auta z webasto i grzanymi tylkami to wtedy zdecyduje jakie bedzie aku i jaki altek
ilekroć puszczam gdzieś muzykę na postoju, to puszczam spokojnie do momentu kiedy radio się wyłączy od spadku napięcia...auto odpala wtedy jeszcze na dotyk. Przy dużym poborze prądu przez audio raczej nie ma się co martwić o rozładowanie aku do takiego stopnia żeby się silnika nie dało odpalić - bynajmniej mój 1.4 pali na dotyk nawet kiedy radio już nie chce gadać (oczywiście w miarę głośno).FisheR pisze:poza tym nie chce sie martwic ze audio zostanie włączone na jakiś czas i rozładuje mi aku
Na Twoim miejscu wpakowałbym altek 120A i aku 85Ah
...przy najbliższej okazji będę testował u siebie aku 100Ah, normalnie mam 72Ah co na silnik 1.4 i tak jest raczej sporym akumulatorem.
- FisheR
- ...
- Posty: 3579
- Rejestracja: ndz cze 15, 2008 22:40
- Lokalizacja: Pelplin>Silent Hill
- Kontakt:
większy alternator i akumulator
a masz seryjne radio ze tak sie wyłącza? jeszcze nie spotkałem sie z tym żeby radio sie wyłączylo z braku napięcia a auto jeszcze odpaliło... cena miedzy 120 a 140 nie jest kosmiczna jeśli chodzi i części z demontażu...wiec chyba lepiej założyć większy tym bardziej ze nie zaszkodzi...kolejną sprawą jest to żeby zimą na nie bylo problemów z odpalaniem czyli większy prąd rozruchowy
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
większy alternator i akumulator
Qto pisze:Przy dużym poborze prądu przez audio
raczej nie pakowałem do 1.4 alternatora 120A i większego aku dla podgrzewanych lusterekFisheR pisze:a masz seryjne radio ze tak sie wyłącza?
tylko dowiedz się jak z wsadzeniem takiego 140A...120A pasuje P&PFisheR pisze:cena miedzy 120 a 140 nie jest kosmiczna jeśli chodzi i części z demontażu...
Re: większy alternator i akumulator
Nie czytasz postów dokladnie! wyraznie napisalem ze ubierasz sklanke wody i musisz oddac ta szklenke by bylo pełno. Czy to bedzie pojemnik wielkosci wiadra czy beczki to nie istotne. Nawet jakby był altek i 50 amperowy to naladuje akumulator i 150Ah. Roznica w czasie to zaledwie kilka minut.FisheR pisze:no własnie ale nie bede robił tras po 300km zeby doładować większe aku... a jak np. bede musiał jeździć miesiąc po 20km to mniejszy altek nie doładuje mi większego aku...poza tym nie chce sie martwic ze audio zostanie włączone na jakiś czas i rozładuje mi aku , ma być jakiś zapas a nie ze prądu zabraknie jak dowiem sie jakie aku i altki mają auta z webasto i grzanymi tylkami to wtedy zdecyduje jakie bedzie aku i jaki altek ale min 120A i aku 100Ah
Robilem kiedys próby z amperomierzem. Jak odpalisz auto do aku jest dosc mocnym pradem ładowany ale dosc szybko spada. Tak czy siak aku nie jest ładowany naprawde duzym pradem- nawet głębko wyladowany ( sluchanie muzyki na postoju itp) -To czy jest altek 90 czy 140 amperowy nie ma znaczenia. Po odpaleniu prad do aku poleci mniejwiecej 10 do 15A ale juz po paru sekundach zacznie spadac i lekko sie stabilizowac. ładowanie bedzie wynosci okolo 6 amper przez jakies 10-15 minut i tez bedzie spadac. Mniejwiecej 3 A to ładowanie juz podtrzymujace ktore utryzmuje sie tak caly czas jak jedziemy. To czy to beda trasy po 5 km czy 50 nie jest istotne i wazne dla wielkosci akumulatora. Nie ma powiazan miedzy wielkoscia aku, altka i trasami. Jesli bedzieś robił trasy po 2 km to zaden aku i zaden alternator ci nie naladuje go tak by był naladowany w 100%. Nie ma takiej opcji kolego konic i kropka nawet jak zalozysz do 1.4 altek 150 amperowy a aku bedzie 40Ah.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- FisheR
- ...
- Posty: 3579
- Rejestracja: ndz cze 15, 2008 22:40
- Lokalizacja: Pelplin>Silent Hill
- Kontakt:
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
większy alternator i akumulator
ładowanie ładowaniem, ale jeszcze jest pobór prądu przez urządzenia...u mnie alternator 90A nie dawał rady na wolnych obrotach uciągnąć radia, klimy, świateł i wycieraczek...na 120A wyraźna poprawa
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: pn lis 11, 2013 20:01
Re: większy alternator i akumulator
Witam . Odgrzeję trochę temat ponieważ uważam, że nie ma sensu zakładać nowego. Chciałem się tylko dowiedzieć od Qto gdzie kupował alternator i czy jego przeznaczenie przy kupnie nie było np. golf 4 1.8Tczy coś w tym stylu?Qto pisze:minusów raczej nie ma, sam wkładałem do swojego 1.4 altek 120A - pasował bez problemów. Aku mam do tego 72Ah...w razie potrzeby biorę z drugiego auta 100Ah.FisheR pisze:jest jakiś minus włożenia większego alternatora i akumulatora?
Jak chcesz większy niż 120A to chyba z Passata bo nie kojarzę aby w Golfie były...ale czy taki 150A pasuje P&P to nie wiem
większy alternator i akumulator
Podejrzewam ze w wiekszosci przypadkow wystarczylo by dobre poczyszczenie wszelkich polaczen w altku i powinno duzo wzrosnac ladowanie itp. Kable dobrze zagniesc i poprawic mocowania. Te altki o wiekszej mocy nie maja wcale wiekszych rdzeni ani stojanów a drut tez nie jest grubszy.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
większy alternator i akumulator
Temat archiwalny ale nadal aktualny.Wymieniłem alternator na 120A-czuje spadek mocy silnika szczególnie przy ruszaniu...czy tak powinno byc ?
większy alternator i akumulator
w benzynie ze sladowym niutonem to raczej tak.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości