większy alternator i akumulator

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

większy alternator i akumulator

Post autor: Qto » sob kwie 21, 2012 22:38

szpieg pisze:Qto napisał(a):
że jak...przecież prąd nie popłynie dopóki nie będzie odbiornika o takiej mocy, jedynie elektrownia w postaci alternatora będzie mogła go dostarczyć - jak będzie potrzeba. Na akumulatorze jest bezpiecznik, dopóki on jest cały to o kable nie ma się co martwić.

kable beda sie po prostu przegrzewac ...
nie będą...
szpieg pisze:najwazniejszy to przewod z alternatora do akumulatora poza tym bezpiecznik nr 1 (jest niby 50 A
raczej 150A w przypadku alternatora 120A...i 110A w przypadku alternatora 90A
na prawdę nie rozumiem skąd obawy o przekroje przewodów - prąd płynie dopiero jak jest odbiornik, kable wytrzymają dużo więcej niż zmiana z 90A na 120A...dodatkowo jest bezpiecznik który czuwa nad tym aby kable się nie spaliły

ja u siebie nie wymieniałem bezpiecznika po wymianie alternatora...z bezpiecznikiem przez grubo ponad rok nic się nie stało, czyli na pewno nie płynie prąd większy niż dopuszczalny



Awatar użytkownika
FisheR
...
...
Posty: 3579
Rejestracja: ndz cze 15, 2008 22:40
Lokalizacja: Pelplin>Silent Hill
Kontakt:

większy alternator i akumulator

Post autor: FisheR » sob kwie 21, 2012 22:48

jeszcze nie wiem jakie wzmaki ale juz jest do nich kabel 1Ga (35mm2) czyli wymieniac kable od alternatora do aku i od aku do rozrusznika na grubsze? i ten z bezpiecznikiem 150A?


MK IV TDI 4MOTION :dol:
Obrazek

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

większy alternator i akumulator

Post autor: Qto » sob kwie 21, 2012 22:50

FisheR pisze:czyli wymieniac kable od alternatora do aku i od aku do rozrusznika na grubsze?
a myślisz że rozrusznik będzie potrzebował więcej prądu bo zmieniłeś alternator ??...zostaw te kable w spokoju, niech sobie będą
FisheR pisze:i ten z bezpiecznikiem 50A?
tam jest bezpiecznik 110A - też zostaw w spokoju
Po prostu zmień alternator :bigok:



Awatar użytkownika
szpieg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 536
Rejestracja: sob mar 26, 2011 17:02
Lokalizacja: krk

Re: większy alternator i akumulator

Post autor: szpieg » sob kwie 21, 2012 23:07

Qto pisze:
FisheR pisze:czyli wymieniac kable od alternatora do aku i od aku do rozrusznika na grubsze?
a myślisz że rozrusznik będzie potrzebował więcej prądu bo zmieniłeś alternator ??...zostaw te kable w spokoju, niech sobie będą
FisheR pisze:i ten z bezpiecznikiem 50A?
tam jest bezpiecznik 110A - też zostaw w spokoju
Po prostu zmień alternator :bigok:
Nie masz racji, do alternatora jest bezpiecznik 50 A
Obrazek

w silniku 1.4 masz troche mniejszy pobór pradu przez rozrusznik i przez to bilans energetyczny o wiele nizszy, kable sie nie grzeja ale przy wiekszej ilosci odbiornikow (wzmacniacze, maty grzewcze i webasto) beda ;)


Mój GTI: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=499693
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Samochód jest dopiero mocny, kiedy boisz się do niego wsiąść i przekręcić kluczyk"

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

większy alternator i akumulator

Post autor: Qto » sob kwie 21, 2012 23:14

szpieg pisze:Nie masz racji, do alternatora jest bezpiecznik 50 A
w tym programie jest błąd...
...poza tym na logikę, skoro bezpiecznik miałby być 50A to po co alternatory 70A, 90A, 120A ??



Awatar użytkownika
szpieg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 536
Rejestracja: sob mar 26, 2011 17:02
Lokalizacja: krk

większy alternator i akumulator

Post autor: szpieg » sob kwie 21, 2012 23:22

ok racja :) dla wyjasnienia
Obrazek do wiekszego alternatora trzeba zmienic bezpiecznik, a zarazem kable :)


Mój GTI: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=499693
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Samochód jest dopiero mocny, kiedy boisz się do niego wsiąść i przekręcić kluczyk"

Awatar użytkownika
FisheR
...
...
Posty: 3579
Rejestracja: ndz cze 15, 2008 22:40
Lokalizacja: Pelplin>Silent Hill
Kontakt:

większy alternator i akumulator

Post autor: FisheR » sob kwie 21, 2012 23:28

to kwestia bezpiecznika wyjaśniona kable tez moge zmienić bo mam grubsze...wiec jak nie zaszkodzi to i nawet 140A wrzuce chyba ze mocowanie bedzie inne... a co z tym zwiekszonym spalaniem?? o ile bedzie wieksze na 120A czy 140?


MK IV TDI 4MOTION :dol:
Obrazek

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

większy alternator i akumulator

Post autor: Qto » sob kwie 21, 2012 23:30

szpieg pisze:do wiekszego alternatora trzeba zmienic bezpiecznik, a zarazem kable
też nie trzeba, przeczytaj co wyżej napisałem

FisheR pisze:a co z tym zwiekszonym spalaniem?? o ile bedzie wieksze na 120A czy 140?
ja po zmianie z 90A na 120A nie zauważyłem różnicy w spalaniu...ile wleje tyle spali :hmm:



Awatar użytkownika
FisheR
...
...
Posty: 3579
Rejestracja: ndz cze 15, 2008 22:40
Lokalizacja: Pelplin>Silent Hill
Kontakt:

większy alternator i akumulator

Post autor: FisheR » sob kwie 21, 2012 23:52

ja uwazam ze altek to altek i kazdy kreci sie tak samo ale pewien nie jestem...chyba tylko uzwojenia sa inne i to roznica w A??


MK IV TDI 4MOTION :dol:
Obrazek

Awatar użytkownika
szpieg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 536
Rejestracja: sob mar 26, 2011 17:02
Lokalizacja: krk

większy alternator i akumulator

Post autor: szpieg » ndz kwie 22, 2012 00:22

FisheR alternator obciaza silnik zgodnie z wytwarzanym prądem: przy sprawnosci 50 % ,czyli 2 * 14V * 90 A = 2,5 kW , niby nie duzo ale 3,5 KM mozna odczuc (jak po włączeniu klimatyzacji) jest to wartosc maksymalna lecz uśredniajac, moze to odrobine zwiekszyc spalanie

@Qto niestety ale gubisz sie w swojej logice, instalacje są projektowane pod konkretne potrzeby, mozliwe ze przez jakis czas dziala na ekstremach, ale dla zachowania niezawodnosci musza byc spełnione odpowienie normy i zachowane tolerancje


Mój GTI: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=499693
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Samochód jest dopiero mocny, kiedy boisz się do niego wsiąść i przekręcić kluczyk"

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

większy alternator i akumulator

Post autor: Qto » ndz kwie 22, 2012 00:38

szpieg pisze:@Qto niestety ale gubisz sie w swojej logice, instalacje są projektowane pod konkretne potrzeby, mozliwe ze przez jakis czas dziala na ekstremach, ale dla zachowania niezawodnosci musza byc spełnione odpowienie normy i zachowane tolerancje
skoro nie zwiększam poboru prądu to po kiego mi grubsze przewody ??
Alternator może wytworzyć więcej prądu ale ten nigdzie nie popłynie nie mając odbiornika...odbiornik potrzebuje 2A to po kablu idzie 2A a nie 120A
...poza tym przekrój kabla ma większy margines błędu niż bezpiecznik, skoro bezpiecznik wytrzymuje to i kablom nic się nie stanie
Wg Twojej logiki powinno się wymienić całą instalację w aucie bo alternator daje większy prąd...kabel daje się pod konkretny odbiornik a nie pod elektrownię...masz w bagażniku prądożerce 150A, to dajesz kabel 50mm^2 i nie obchodzi Cię czy alternator da radę to pociągnąć czy nie - oryginalnie kable są dostosowane do odbiornika...przecież nie dam kabla 35mm^2 do lampki w podsufitce bo mam alternator 120A :kac:



Awatar użytkownika
szpieg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 536
Rejestracja: sob mar 26, 2011 17:02
Lokalizacja: krk

większy alternator i akumulator

Post autor: szpieg » ndz kwie 22, 2012 00:57

Qto czy Ty czytasz co chce zrobic FisheR ? przy dodaniu kilku odbiornikow i zwiekszeniu akumulatora oraz alternatora musisz zmienic odpowiednio instalacje


Mój GTI: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=499693
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Samochód jest dopiero mocny, kiedy boisz się do niego wsiąść i przekręcić kluczyk"

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Re: większy alternator i akumulator

Post autor: wesol » ndz kwie 22, 2012 08:07

szpieg pisze:
wesol pisze:
Wniosek nasuwa sie jeden. Chcesz to zakladaj nawet akumulator 200Ah i bedzie doladowany tak jak 74 Ah bo bilans pradowy jest taki sam. Nie ma to znaczenia i taki aku pozyje nawet dluzej jak ten mniejszy przy tym samym alternatorze.
Nie zgodze sie, niedoładowany akumulator traci swoją żywotnosc.

@FisheR podciagnij sobie dodatkowe grube przewody od akumulatora do wnetrza (z bezpiecznikiem) i bedziesz mial gotowe zasilanie do wszystkiego co potrzeba
ilu watowe wzmacniacze ?
Qto pisze: że jak...przecież prąd nie popłynie dopóki nie będzie odbiornika o takiej mocy, jedynie elektrownia w postaci alternatora będzie mogła go dostarczyć - jak będzie potrzeba. Na akumulatorze jest bezpiecznik, dopóki on jest cały to o kable nie ma się co martwić.
kable beda sie po prostu przegrzewac ... co chwile jakie ferrari idzie z dymem przez zbyt małe przekroje zaproponowane przez 'inzynierów' grupy fiata ;0

AKu nawet 200Ah bedzie doladowany tak jak taki 70Ah. To czy wezmiesz sklanke wody z wiaderka czy z beczki to i tak by byly oba pojemniki pelne musisz oddac po szklance wody do kazdego. Tak samo z pradem. AKu w zasadzie ma byc caly czas naladowany na fula i pobór nastepuje tylko przy rozruchu.

Kable sa zaprojektowane na duzo wiekszy przeplyw pradu. SPokojnie oto. Jak jest bezpiecznik 50A na tym kablu od altka to zniesie nawet prad dwa razy wiekszy. Grzac sie bedzie i tak tylko po koncach (opor stykowy). Nikt nie robi instalacji tak by zniosla 50A a przy 60 czy 70 A sie sfajczyła.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
FisheR
...
...
Posty: 3579
Rejestracja: ndz cze 15, 2008 22:40
Lokalizacja: Pelplin>Silent Hill
Kontakt:

większy alternator i akumulator

Post autor: FisheR » ndz kwie 22, 2012 10:36

musze skontaktować sie z kimś kto ma już grzane stołki webasto i jakieś lepsze audio i jakie ma kable w serii i bezpieczniki...


MK IV TDI 4MOTION :dol:
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości