Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
FisheR
- ...

- Posty: 3579
- Rejestracja: ndz cze 15, 2008 22:40
- Lokalizacja: Pelplin>Silent Hill
-
Kontakt:
Post
autor: FisheR » sob kwie 21, 2012 20:00
Witam,
przymierzam sie do wymiany akumulatora bo fabryczny po 8 latach już nie daje rady,i od razu chciałbym wsadzić większy. obecnie mam 72Ah i alternator 90A. myśle nad jakimś w okolicach 100Ah i zapewne ten alternator nie da rady go doładować...sa alternatory 120A i 140A,120 powinien podpasować ale czy 140 tez da rade czy to już za duży?jest jakiś minus włożenia większego alternatora i akumulatora? proszę o opinie

MK IV TDI 4MOTION

-
szpieg
- Gadatliwa bestia

- Posty: 536
- Rejestracja: sob mar 26, 2011 17:02
- Lokalizacja: krk
Post
autor: szpieg » sob kwie 21, 2012 20:19
kup żelowy o podobnych parametrach do obecnego, bedzie dluzej służył i jest praktycznie bezobsługowy

wiekszy aku bedzie cieższy, a tej dodatkowej pojemnosci nigdzie nie uzyjesz, no chyba ze masz jakies mega plany co do systemu audio

Mój GTI: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=499693
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Samochód jest dopiero mocny, kiedy boisz się do niego wsiąść i przekręcić kluczyk"
-
Qto
- _

- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
-
Kontakt:
Post
autor: Qto » sob kwie 21, 2012 20:23
FisheR pisze:jest jakiś minus włożenia większego alternatora i akumulatora?
minusów raczej nie ma, sam wkładałem do swojego 1.4 altek 120A - pasował bez problemów. Aku mam do tego 72Ah...w razie potrzeby biorę z drugiego auta 100Ah.
Jak chcesz większy niż 120A to chyba z Passata bo nie kojarzę aby w Golfie były...ale czy taki 150A pasuje P&P to nie wiem
-
FisheR
- ...

- Posty: 3579
- Rejestracja: ndz cze 15, 2008 22:40
- Lokalizacja: Pelplin>Silent Hill
-
Kontakt:
Post
autor: FisheR » sob kwie 21, 2012 20:36
żeby komp nie zwariował od nadmiaru A

wg obrazka 140A ma taką samą obudowe i mocowania ... czyli do akumulatora 100Ah altek 120A a do aku 120Ah altek 140A?? w obecnym aku prad rozruchowy to marne 360A a jak zapodam takie z rozruchem 900A to nie zaszkodzi to rozrusznikowi?
MK IV TDI 4MOTION

-
szpieg
- Gadatliwa bestia

- Posty: 536
- Rejestracja: sob mar 26, 2011 17:02
- Lokalizacja: krk
Post
autor: szpieg » sob kwie 21, 2012 20:51
bedziesz musial przerobić instalacje bo moze nie wytrzymac ... przekroje przewodów liczone byly na duzo mniejsze prądy, rozrusznikowi nic nie bedzie bo 'wezmie' tylko tyle prądu ile bedzie potrzebował
Mój GTI: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=499693
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Samochód jest dopiero mocny, kiedy boisz się do niego wsiąść i przekręcić kluczyk"
-
FisheR
- ...

- Posty: 3579
- Rejestracja: ndz cze 15, 2008 22:40
- Lokalizacja: Pelplin>Silent Hill
-
Kontakt:
Post
autor: FisheR » sob kwie 21, 2012 21:00
o ktore przewody chodzi?
MK IV TDI 4MOTION

-
szpieg
- Gadatliwa bestia

- Posty: 536
- Rejestracja: sob mar 26, 2011 17:02
- Lokalizacja: krk
Post
autor: szpieg » sob kwie 21, 2012 21:18
najwazniejszy to przewod z alternatora do akumulatora poza tym bezpiecznik nr 1 (jest niby 50 A, ale moze byc za malo w przypadku akumulatora z dostawczaka ..)
dodatkowo, wiekszy alternetor bardziej obciaza silnik i zwieksza spalanie
nadal nie rozumiem pomyslu ze zwiekszaniem ...

Mój GTI: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=499693
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Samochód jest dopiero mocny, kiedy boisz się do niego wsiąść i przekręcić kluczyk"
-
FisheR
- ...

- Posty: 3579
- Rejestracja: ndz cze 15, 2008 22:40
- Lokalizacja: Pelplin>Silent Hill
-
Kontakt:
Post
autor: FisheR » sob kwie 21, 2012 21:26
zwiększenia spalania nie uwzględniałem

... zmiana bezpiecznika to nie problem kabla tak samo mam taki grubszy niż kciuk

a chce dać większy bo doszło pare rzeczy w prądzie i jeszcze dojdzie

MK IV TDI 4MOTION

-
szpieg
- Gadatliwa bestia

- Posty: 536
- Rejestracja: sob mar 26, 2011 17:02
- Lokalizacja: krk
Post
autor: szpieg » sob kwie 21, 2012 21:46
napisz gdzie i co dochodzi, zawodowo zajmuje sie projektowaniem elektryki samochodowej to postaram sie doradzic co i gdzie mozna dołożyć zeby nie przeciazać instalacji ...

zmiana kabla na grubszy nie zawsze pomaga bo najsłabszym ogniem zazwyczaj jest miejsce połączenia przewodów, a instalacje są projektowanie bez zbednego naddatku (redukcja kosztów)
Mój GTI: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=499693
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Samochód jest dopiero mocny, kiedy boisz się do niego wsiąść i przekręcić kluczyk"
-
FisheR
- ...

- Posty: 3579
- Rejestracja: ndz cze 15, 2008 22:40
- Lokalizacja: Pelplin>Silent Hill
-
Kontakt:
Post
autor: FisheR » sob kwie 21, 2012 21:59
głównie to audio czyli 2 wzmaki (narazie 1) potem grzane stołki, webasto wpadnie wiec ma to już być na przyszłość i rozne duperelki na diodach kratki z bory lampka w8 i takie tam
MK IV TDI 4MOTION

-
wesol
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 9272
- Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
- Lokalizacja: Goleniów
Post
autor: wesol » sob kwie 21, 2012 22:02
altek wydajniejszy raczje nie bedzi eprodukowal az tak duzo prady by to bylo zauwazalne. Poza tym jedynie tylko wyjdzie na to ze doladuje akumulator powiedzmy o minuty szybciej jak ten seryjny. Alternator 90 amperowy nie daje 90 amper zaraz po odpaleniu czy jak jedziesz. Ona daje gdzies okolo 30 gora 40 amper. Na tym 120 amperowym orznica moze bedzie ze 2 amper a moz ei nawet nie. Przeplyw pradu z wytwornika pradu do odbiorników jest zalezny od oporu jaki stawia odbiornik plus opór kabloteki. Tak mowi prawo ohma. I= u/r czyli prad jest rowny stosunkowi naiecia do oporu. Akumulator ma swój opor wewnetrzny( fakt nieduzy) podobnie jak kable miedziane grube tez mają nieduzy opor. Z tego wynika pewien fakt ze ktory tez wyliczamy z tej zaleznosci. Akumulator ma napiecie nominalne okolo 12volt choc podaje sie napiecia tez pelni naladowanego minimalne itd ktore sie nieco roznia. Napiecie na alternatorze natomiast jest uwarunkowane od regulatora. Takie tez napiecie mmay na instalacji w aucie. Majac te wyniki mozemy wyliczyc prad przeplywajacy do aku. Pomiary te sa dosc ciezkie i wyliczenia takze bo sa to male jednostki i tak np. majac roznice napiec miedzy altkiem a aku powiedzmy 2 V i opory aku i pabloteki mniejwiecej 0,01 ohma + kable 0,1-0,2 ohma wyliczamy prad. od 10 do 20 amper idzie do aku. To by sie zgadzalo bo odpalamy diesla i swieczki sie jeszcz egrzeja chwilke oraz swieczkiw dogrzewaczu wodnym czy inne odbiorniki i wychodzi ten prad co pisalem na poczatku- 30-40 amper. Poza tym jak wiadomo altek 120 Amerowy moze ten prad produkowac owszem ale przy pewnych obrotach czyli okolo 4000 obr silnika cyzli altka mniejwiecej jakies 8-9 tys ( jest takie przelozenie na kolach pasowych).
Wniosek nasuwa sie jeden. Chcesz to zakladaj nawet akumulator 200Ah i bedzie doladowany tak jak 74 Ah bo bilans pradowy jest taki sam. Nie ma to znaczenia i taki aku pozyje nawet dluzej jak ten mniejszy przy tym samym alternatorze.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
FisheR
- ...

- Posty: 3579
- Rejestracja: ndz cze 15, 2008 22:40
- Lokalizacja: Pelplin>Silent Hill
-
Kontakt:
Post
autor: FisheR » sob kwie 21, 2012 22:14
wlasnie o to mi chodzi ze jak zaloze aku 100Ah to 90 go nie doladuje nawet na trasie
MK IV TDI 4MOTION

-
Qto
- _

- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
-
Kontakt:
Post
autor: Qto » sob kwie 21, 2012 22:27
szpieg pisze:bedziesz musial przerobić instalacje bo moze nie wytrzymac ... przekroje przewodów liczone byly na duzo mniejsze prądy
że jak...przecież prąd nie popłynie dopóki nie będzie odbiornika o takiej mocy, jedynie elektrownia w postaci alternatora będzie mogła go dostarczyć - jak będzie potrzeba. Na akumulatorze jest bezpiecznik, dopóki on jest cały to o kable nie ma się co martwić.
-
szpieg
- Gadatliwa bestia

- Posty: 536
- Rejestracja: sob mar 26, 2011 17:02
- Lokalizacja: krk
Post
autor: szpieg » sob kwie 21, 2012 22:30
wesol pisze:
Wniosek nasuwa sie jeden. Chcesz to zakladaj nawet akumulator 200Ah i bedzie doladowany tak jak 74 Ah bo bilans pradowy jest taki sam. Nie ma to znaczenia i taki aku pozyje nawet dluzej jak ten mniejszy przy tym samym alternatorze.
Nie zgodze sie, niedoładowany akumulator traci swoją żywotnosc.
@FisheR podciagnij sobie dodatkowe grube przewody od akumulatora do wnetrza (z bezpiecznikiem) i bedziesz mial gotowe zasilanie do wszystkiego co potrzeba
ilu watowe wzmacniacze ?
Qto pisze:
że jak...przecież prąd nie popłynie dopóki nie będzie odbiornika o takiej mocy, jedynie elektrownia w postaci alternatora będzie mogła go dostarczyć - jak będzie potrzeba. Na akumulatorze jest bezpiecznik, dopóki on jest cały to o kable nie ma się co martwić.
kable beda sie po prostu przegrzewac ... co chwile jakie ferrari idzie z dymem przez zbyt małe przekroje zaproponowane przez 'inzynierów' grupy fiata ;0
Mój GTI: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=499693
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Samochód jest dopiero mocny, kiedy boisz się do niego wsiąść i przekręcić kluczyk"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości