Przekaźniki do uruchomienia samochodu

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Dydzio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: ndz wrz 07, 2008 07:41
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Przekaźniki do uruchomienia samochodu

Post autor: Dydzio » śr kwie 18, 2012 20:49

Panowie, potrzebna mi pomoc w uruchomieniu samochodu.
Potrzebna mi lista, które przekaźniki są niezbędnie potrzebne do chociaż krótkotrwałego uruchomienia samochodu (np. do dojechania do mechanika-elektryka). Potrzebuję informacje o przekaźnikach na pewno od świec (o ile są, bo na razie silnik nie pali, tylko kręci), niezbędnych do działania silnika podzespołów (nawet nie wiem jakich) i świateł.
Kolejności mam tutaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=2&t=171531" onclick="window.open(this.href);return false; ale potrzebne mi numerki przekaźników i które MUSZĘ mieć.
Jakby jeszcze znalazła się dobra dusza, która w Katowicach użyczyła by swoich przekaźników w celu sprawdzenia autka, byłbym dozgonnie dźwięczny!



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Przekaźniki do uruchomienia samochodu

Post autor: Zico63b » śr kwie 18, 2012 21:03

A jaki to silnik, Szanowny Kolego? Każdy miał inne przekaźniki funkcyjne + ogólne przekaźniki jak do wycieraczek czy migaczy.



Dydzio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: ndz wrz 07, 2008 07:41
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Przekaźniki do uruchomienia samochodu

Post autor: Dydzio » śr kwie 18, 2012 21:29

No tak, mea culpa. Silnik RF 1,6 na gaźniku. Bez wspomagania, klimy i w ogóle czegokolwiek :P Generalnie na razie muszę po prostu uruchomić silnik, sprawdzić czy działa i czy działa sprzęgło/skrzynia biegów, bo próbowałem go dzisiaj odpalić, to na biegu silnik się kręcił, a nie powinien :(



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Przekaźniki do uruchomienia samochodu

Post autor: Paweł Marek » śr kwie 18, 2012 21:46

Dydzio pisze:które przekaźniki są niezbędnie potrzebne do chociaż krótkotrwałego uruchomienia samochodu
kompletnie żadne, ma być plus po zapłonie i to starczy do uruchomienia
A z tym kręceniem na biegu to coś chyba się źle wyraziłeś, o co chodzi?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Dydzio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: ndz wrz 07, 2008 07:41
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Przekaźniki do uruchomienia samochodu

Post autor: Dydzio » śr kwie 18, 2012 21:55

Paweł Marek pisze:kompletnie żadne, ma być plus po zapłonie i to starczy do uruchomienia
Na zapłonie czyli przed cewką? Jutro pomierzę.
A światła mijania i kierunkowskazy? Bo to by się przydało do dojazdu do mechanika.
Na pewno nie trzeba żadnego przekaźnika do zapłonu?
Paweł Marek pisze:A z tym kręceniem na biegu to coś chyba się źle wyraziłeś, o co chodzi?
Normalnie, był wrzucony bieg, przekręciłem stacyjkę,. a silnik zamiast szarpnąć kręcił się z jakimś oporem (jakby lekkim zgrzytem)



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Przekaźniki do uruchomienia samochodu

Post autor: Zico63b » śr kwie 18, 2012 22:00

Kolega Paweł Marek - na posterunku :pub: Tak jest! Odpali a jedyny funkcyjny przekaźnik jest tam do podgrzewania kolektora - w najbliższy weekend Koledze Dydzio nie będzie potrzebny :hmm:
Dydzio pisze:A światła mijania i kierunkowskazy? Bo to by się przydało do dojazdu do mechanika.
Natomiast to jest "inna inszość".
Potrzebne są: przekaźnik "18" - ogólne urządzenia elektr., "21" - kierunki, ewentualnie przednie wycieraczki - "19". A jaka to instalacja, jaki rocznik? _RF były ze starszą i nowszą (taki ich urok) i wówczas są inne gniazda w których ma się te przekaźniki włożyć.
Ostatnio zmieniony śr kwie 18, 2012 22:05 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Dydzio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: ndz wrz 07, 2008 07:41
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Przekaźniki do uruchomienia samochodu

Post autor: Dydzio » śr kwie 18, 2012 22:03

No to kontynuujemy temat, dlaczego silnik kręci, a nie zaskakuje? Czego może brakować, jaki kabel być urwany/rozpięty?
Czy do wskaźnika poziomu paliwa też jest jakiś przekaźnik/bezpiecznik?



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Przekaźniki do uruchomienia samochodu

Post autor: Zico63b » śr kwie 18, 2012 22:09

Dopisałem w poście wyżej: Jaki rocznik, od tego wiele rzeczy zależy.
Dydzio pisze:Normalnie, był wrzucony bieg, przekręciłem stacyjkę,. a silnik zamiast szarpnąć kręcił się z jakimś oporem (jakby lekkim zgrzytem)
A tego wpisu nie rozumiem. Ma być wrzucony LUZ, nacisnięte sprzęgło - to co ma szarpać?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Przekaźniki do uruchomienia samochodu

Post autor: Paweł Marek » śr kwie 18, 2012 22:16

Dydzio, no to miernik do ręki sprawdź czy na cewce kabel czarny masz plus po zapłonie, sprawdź czy czujnika halla ma zasilanie na bocznych stykach po zapłonie, moduł zapłonu wg schematu z forum, ale jeśli jest iskra to winny będzie układ podawania paliwa czyli pompka gaźnik, czyli grube rzeczy, to jest silnik który nie potrzebuje żadnej elektroniki do zwykłego działania poza modułem wzmocnienia zapłonu, cewką. Reszta to są dodatki tym się zajmiesz później


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Dydzio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: ndz wrz 07, 2008 07:41
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Przekaźniki do uruchomienia samochodu

Post autor: Dydzio » śr kwie 18, 2012 22:24

Zico63b pisze:Dopisałem w poście wyżej: Jaki rocznik, od tego wiele rzeczy zależy.
Dydzio pisze:Normalnie, był wrzucony bieg, przekręciłem stacyjkę,. a silnik zamiast szarpnąć kręcił się z jakimś oporem (jakby lekkim zgrzytem)
A tego wpisu nie rozumiem. Ma być wrzucony LUZ, naciśnięte sprzęgło - to co ma szarpać?
Rocznik 1987. Wiem, że ma być wrzucony luz, ale NIE był, samochód był na biegu, sprzęgło zwolnione, a mimo to silnik coś tam kręcił. Jak się nie mylę był wrzucony 3 lub 4 bieg...
Jeszcze jedno pytanko, z ujemnej klemy normalnie idę dwa kable, gruby do ramy i cienki gdzieś tam, cienki jest urwany, muszę kupić oczko i dorobić. Czy to może być problem? Dodam, że na liczniku kontrolki się palą po przekręceniu stacyjki, ale ten cienki minusowy kabel... Do czego może być?



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Przekaźniki do uruchomienia samochodu

Post autor: Zico63b » śr kwie 18, 2012 22:38

I może to i dobrze, ze nie odpalił. Po słowach Kolegi, zastanawiałem się co odpisać.
Z już merytorycznych uwag to pewnie sprzęgło nie łapie - ślizga, bo już Kolega byłby na pobliskiej ścianie.
Dalej: cienki przewód to o ile się nie mylę masa z silnika - konieczna do jego pracy.
Napięcie na zacisku 15 cewki (to znaczenie już Kolega powinien znać, inaczej trudy nasze marne) ma byc po włączeniu kluczyka i razem ze świeceniem kontrolek.
To tak na dobry :? początek...
Ostatnio zmieniony śr kwie 18, 2012 23:24 przez Zico63b, łącznie zmieniany 2 razy.



Dydzio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: ndz wrz 07, 2008 07:41
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Przekaźniki do uruchomienia samochodu

Post autor: Dydzio » śr kwie 18, 2012 23:14

Zico63b pisze:Z już merytorycznych uwag to pewnie sprzęgło nie łapie - ślizga, bo już Kolega byłby na pobliskiej ścianie.
Sprzęgło ma kilka miesięcy, jest po wymianie, więc nie strasz :( Autko stoi w polu, ścian nie ma :)
Zico63b pisze:Dalej: cienki przewód to o ile się nie mylę masa z silnika - konieczna do jego pracy.
To by wiele wyjaśniało (chociaż silnik jest galwanicznie chyba połączony z karoserią czyli masą?), jutro kupię oczko, obrobię go i przykręcę albo chociaż na szybko podepnę pod ujemną klemę.
Zico63b pisze:Napięcie na zacisku 15 cewki (to znaczenie już Kolega powinien znać, inaczej trudy nasze marne) ma byc po włączeniu kluczyka i razem ze świeceniem kontrolek.
Niestety, kolega nie bardzo kojarzy, ale na pocieszenie domyślam się, gdzie jest cewka :)

Podsumowując: jutro podepnę ten cienki kabelek i ew. pomierzę napięcia względem masy na cewce.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Przekaźniki do uruchomienia samochodu

Post autor: Zico63b » śr kwie 18, 2012 23:31

*) Silnik jest na poduszkach gumowostalowych by nie przenosił drgań na budę; nawet taki "produkt" (bo raczej nie samochód) jak Fiat 126p też miał masę z silnika na budę - tu jest z silnika na aku, jeszcze lepiej.
**) No troszkę podpowiem: "15" to ta śrubka czy pin we wtyczce, na który przychodzi plus od samochodu, kolor przewodu - zwykle czarny. Drugi przewód (druga śrubka lub pin wtyczki) idzie do sześcioprzewodowej wtyczki modułu sterującego.



Dydzio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: ndz wrz 07, 2008 07:41
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Przekaźniki do uruchomienia samochodu

Post autor: Dydzio » śr kwie 18, 2012 23:47

To jeszcze jedno pytanko przed snem: czy cewka jest zabezpieczona i gdzie jest bezpiecznik? W skrzynce bezpiecznikowej czy gdzieś na kablu?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości