Przekaźniki do uruchomienia samochodu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Przekaźniki do uruchomienia samochodu
Panowie, potrzebna mi pomoc w uruchomieniu samochodu.
Potrzebna mi lista, które przekaźniki są niezbędnie potrzebne do chociaż krótkotrwałego uruchomienia samochodu (np. do dojechania do mechanika-elektryka). Potrzebuję informacje o przekaźnikach na pewno od świec (o ile są, bo na razie silnik nie pali, tylko kręci), niezbędnych do działania silnika podzespołów (nawet nie wiem jakich) i świateł.
Kolejności mam tutaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=2&t=171531" onclick="window.open(this.href);return false; ale potrzebne mi numerki przekaźników i które MUSZĘ mieć.
Jakby jeszcze znalazła się dobra dusza, która w Katowicach użyczyła by swoich przekaźników w celu sprawdzenia autka, byłbym dozgonnie dźwięczny!
Potrzebna mi lista, które przekaźniki są niezbędnie potrzebne do chociaż krótkotrwałego uruchomienia samochodu (np. do dojechania do mechanika-elektryka). Potrzebuję informacje o przekaźnikach na pewno od świec (o ile są, bo na razie silnik nie pali, tylko kręci), niezbędnych do działania silnika podzespołów (nawet nie wiem jakich) i świateł.
Kolejności mam tutaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=2&t=171531" onclick="window.open(this.href);return false; ale potrzebne mi numerki przekaźników i które MUSZĘ mieć.
Jakby jeszcze znalazła się dobra dusza, która w Katowicach użyczyła by swoich przekaźników w celu sprawdzenia autka, byłbym dozgonnie dźwięczny!
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Przekaźniki do uruchomienia samochodu
A jaki to silnik, Szanowny Kolego? Każdy miał inne przekaźniki funkcyjne + ogólne przekaźniki jak do wycieraczek czy migaczy.
Przekaźniki do uruchomienia samochodu
No tak, mea culpa. Silnik RF 1,6 na gaźniku. Bez wspomagania, klimy i w ogóle czegokolwiek
Generalnie na razie muszę po prostu uruchomić silnik, sprawdzić czy działa i czy działa sprzęgło/skrzynia biegów, bo próbowałem go dzisiaj odpalić, to na biegu silnik się kręcił, a nie powinien 


- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Przekaźniki do uruchomienia samochodu
kompletnie żadne, ma być plus po zapłonie i to starczy do uruchomieniaDydzio pisze:które przekaźniki są niezbędnie potrzebne do chociaż krótkotrwałego uruchomienia samochodu
A z tym kręceniem na biegu to coś chyba się źle wyraziłeś, o co chodzi?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Przekaźniki do uruchomienia samochodu
Na zapłonie czyli przed cewką? Jutro pomierzę.Paweł Marek pisze:kompletnie żadne, ma być plus po zapłonie i to starczy do uruchomienia
A światła mijania i kierunkowskazy? Bo to by się przydało do dojazdu do mechanika.
Na pewno nie trzeba żadnego przekaźnika do zapłonu?
Normalnie, był wrzucony bieg, przekręciłem stacyjkę,. a silnik zamiast szarpnąć kręcił się z jakimś oporem (jakby lekkim zgrzytem)Paweł Marek pisze:A z tym kręceniem na biegu to coś chyba się źle wyraziłeś, o co chodzi?
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Przekaźniki do uruchomienia samochodu
Kolega Paweł Marek - na posterunku
Tak jest! Odpali a jedyny funkcyjny przekaźnik jest tam do podgrzewania kolektora - w najbliższy weekend Koledze Dydzio nie będzie potrzebny 
Potrzebne są: przekaźnik "18" - ogólne urządzenia elektr., "21" - kierunki, ewentualnie przednie wycieraczki - "19". A jaka to instalacja, jaki rocznik? _RF były ze starszą i nowszą (taki ich urok) i wówczas są inne gniazda w których ma się te przekaźniki włożyć.


Natomiast to jest "inna inszość".Dydzio pisze:A światła mijania i kierunkowskazy? Bo to by się przydało do dojazdu do mechanika.
Potrzebne są: przekaźnik "18" - ogólne urządzenia elektr., "21" - kierunki, ewentualnie przednie wycieraczki - "19". A jaka to instalacja, jaki rocznik? _RF były ze starszą i nowszą (taki ich urok) i wówczas są inne gniazda w których ma się te przekaźniki włożyć.
Ostatnio zmieniony śr kwie 18, 2012 22:05 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.
Przekaźniki do uruchomienia samochodu
No to kontynuujemy temat, dlaczego silnik kręci, a nie zaskakuje? Czego może brakować, jaki kabel być urwany/rozpięty?
Czy do wskaźnika poziomu paliwa też jest jakiś przekaźnik/bezpiecznik?
Czy do wskaźnika poziomu paliwa też jest jakiś przekaźnik/bezpiecznik?
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Przekaźniki do uruchomienia samochodu
Dopisałem w poście wyżej: Jaki rocznik, od tego wiele rzeczy zależy.
A tego wpisu nie rozumiem. Ma być wrzucony LUZ, nacisnięte sprzęgło - to co ma szarpać?Dydzio pisze:Normalnie, był wrzucony bieg, przekręciłem stacyjkę,. a silnik zamiast szarpnąć kręcił się z jakimś oporem (jakby lekkim zgrzytem)
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Przekaźniki do uruchomienia samochodu
Dydzio, no to miernik do ręki sprawdź czy na cewce kabel czarny masz plus po zapłonie, sprawdź czy czujnika halla ma zasilanie na bocznych stykach po zapłonie, moduł zapłonu wg schematu z forum, ale jeśli jest iskra to winny będzie układ podawania paliwa czyli pompka gaźnik, czyli grube rzeczy, to jest silnik który nie potrzebuje żadnej elektroniki do zwykłego działania poza modułem wzmocnienia zapłonu, cewką. Reszta to są dodatki tym się zajmiesz później
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Re: Przekaźniki do uruchomienia samochodu
Rocznik 1987. Wiem, że ma być wrzucony luz, ale NIE był, samochód był na biegu, sprzęgło zwolnione, a mimo to silnik coś tam kręcił. Jak się nie mylę był wrzucony 3 lub 4 bieg...Zico63b pisze:Dopisałem w poście wyżej: Jaki rocznik, od tego wiele rzeczy zależy.A tego wpisu nie rozumiem. Ma być wrzucony LUZ, naciśnięte sprzęgło - to co ma szarpać?Dydzio pisze:Normalnie, był wrzucony bieg, przekręciłem stacyjkę,. a silnik zamiast szarpnąć kręcił się z jakimś oporem (jakby lekkim zgrzytem)
Jeszcze jedno pytanko, z ujemnej klemy normalnie idę dwa kable, gruby do ramy i cienki gdzieś tam, cienki jest urwany, muszę kupić oczko i dorobić. Czy to może być problem? Dodam, że na liczniku kontrolki się palą po przekręceniu stacyjki, ale ten cienki minusowy kabel... Do czego może być?
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Przekaźniki do uruchomienia samochodu
I może to i dobrze, ze nie odpalił. Po słowach Kolegi, zastanawiałem się co odpisać.
Z już merytorycznych uwag to pewnie sprzęgło nie łapie - ślizga, bo już Kolega byłby na pobliskiej ścianie.
Dalej: cienki przewód to o ile się nie mylę masa z silnika - konieczna do jego pracy.
Napięcie na zacisku 15 cewki (to znaczenie już Kolega powinien znać, inaczej trudy nasze marne) ma byc po włączeniu kluczyka i razem ze świeceniem kontrolek.
To tak na dobry
początek...
Z już merytorycznych uwag to pewnie sprzęgło nie łapie - ślizga, bo już Kolega byłby na pobliskiej ścianie.
Dalej: cienki przewód to o ile się nie mylę masa z silnika - konieczna do jego pracy.
Napięcie na zacisku 15 cewki (to znaczenie już Kolega powinien znać, inaczej trudy nasze marne) ma byc po włączeniu kluczyka i razem ze świeceniem kontrolek.
To tak na dobry

Ostatnio zmieniony śr kwie 18, 2012 23:24 przez Zico63b, łącznie zmieniany 2 razy.
Przekaźniki do uruchomienia samochodu
Sprzęgło ma kilka miesięcy, jest po wymianie, więc nie straszZico63b pisze:Z już merytorycznych uwag to pewnie sprzęgło nie łapie - ślizga, bo już Kolega byłby na pobliskiej ścianie.


To by wiele wyjaśniało (chociaż silnik jest galwanicznie chyba połączony z karoserią czyli masą?), jutro kupię oczko, obrobię go i przykręcę albo chociaż na szybko podepnę pod ujemną klemę.Zico63b pisze:Dalej: cienki przewód to o ile się nie mylę masa z silnika - konieczna do jego pracy.
Niestety, kolega nie bardzo kojarzy, ale na pocieszenie domyślam się, gdzie jest cewkaZico63b pisze:Napięcie na zacisku 15 cewki (to znaczenie już Kolega powinien znać, inaczej trudy nasze marne) ma byc po włączeniu kluczyka i razem ze świeceniem kontrolek.

Podsumowując: jutro podepnę ten cienki kabelek i ew. pomierzę napięcia względem masy na cewce.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Przekaźniki do uruchomienia samochodu
*) Silnik jest na poduszkach gumowostalowych by nie przenosił drgań na budę; nawet taki "produkt" (bo raczej nie samochód) jak Fiat 126p też miał masę z silnika na budę - tu jest z silnika na aku, jeszcze lepiej.
**) No troszkę podpowiem: "15" to ta śrubka czy pin we wtyczce, na który przychodzi plus od samochodu, kolor przewodu - zwykle czarny. Drugi przewód (druga śrubka lub pin wtyczki) idzie do sześcioprzewodowej wtyczki modułu sterującego.
**) No troszkę podpowiem: "15" to ta śrubka czy pin we wtyczce, na który przychodzi plus od samochodu, kolor przewodu - zwykle czarny. Drugi przewód (druga śrubka lub pin wtyczki) idzie do sześcioprzewodowej wtyczki modułu sterującego.
Przekaźniki do uruchomienia samochodu
To jeszcze jedno pytanko przed snem: czy cewka jest zabezpieczona i gdzie jest bezpiecznik? W skrzynce bezpiecznikowej czy gdzieś na kablu?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości