nie pali, nie ma kierunków itd...

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
misio4you
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: śr kwie 07, 2010 21:54
Lokalizacja: Kraków

nie pali, nie ma kierunków itd...

Post autor: misio4you » śr kwie 11, 2012 09:03

Witam, proszę o pomoc!!

Auto golf III 94 rok 2l benzyna..
Problem jest taki, że auto nie odpala, po przekręceniu stacyjki słychać że przekaźnik jakiś działa ale nic się nie dzieje... Żadna kontrolka nie świeci na liczniku.
Dodam też że nie działa klakson, i kierunkowskazy...!!

Awaryjne działąją, światła krótkie długie też są, wentylator i światło wewnętrzne jest, oraz centalny zamek działa...
Wymiana stacyjki nie pomogła....

Proszę o jakieś pomysły...



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

nie pali, nie ma kierunków itd...

Post autor: Zico63b » śr kwie 11, 2012 11:00

Kostka stacyjki: Przed kupnem próba - we wtyku stacyjki, na kolumnie kierowniczej dotknąć ostrożnie czarny z czerwonym, kontrolki mają się pojawić.



Awatar użytkownika
misio4you
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: śr kwie 07, 2010 21:54
Lokalizacja: Kraków

Re: nie pali, nie ma kierunków itd...

Post autor: misio4you » śr kwie 11, 2012 11:08

misio4you pisze: Wymiana stacyjki nie pomogła....

kostaka kupiona nowa i jest ten sam efekt, więc to nie wina stacyjki... nic nie świeci



Awatar użytkownika
misio4you
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: śr kwie 07, 2010 21:54
Lokalizacja: Kraków

nie pali, nie ma kierunków itd...

Post autor: misio4you » śr kwie 11, 2012 12:05

dodam że bezpieczniki są ok....
tak jakby prądu nie dostawała stacyjka, czy jakoś tak, albo jakiegoś zasilania brakuje.....
pompa paliwa też się nie odzywa



Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

nie pali, nie ma kierunków itd...

Post autor: skaktus » śr kwie 11, 2012 12:56

Więc należy sprawdzić całą instalację, zaczynając od skrzynki bezpieczników - czy nie doszło do poluzowania blokady i wypadnięcia któregoś wtyku ?



Awatar użytkownika
misio4you
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: śr kwie 07, 2010 21:54
Lokalizacja: Kraków

Re: nie pali, nie ma kierunków itd...

Post autor: misio4you » śr kwie 11, 2012 13:08

skaktus pisze:Więc należy sprawdzić całą instalację, zaczynając od skrzynki bezpieczników - czy nie doszło do poluzowania blokady i wypadnięcia któregoś wtyku ?

jakiej blokady.....



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

nie pali, nie ma kierunków itd...

Post autor: Zico63b » śr kwie 11, 2012 16:37

Kolega Skaktus ma na myśli takie języczki na kazdym z konektorków, by konektorek nie wysuwał się przy wkładaniu wtyczki. Po prostu - czy konektory WE WTYCZCE są równo wysunięte .
Stacyjka prąd dostaje, skoro są reflektory i dmuchawa.

Porady step by step:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... k3+stacyjk*" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.golf3.pl/kostka-stacyjki-wymiana-vt40948.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
...i jeszcze wiele innych po wpisaniu w googla "wymiana kostki stacyjki Golf 3".

Czy po złączeniu czarnego z czerwonym kontrolki ożyły? To, jak piszą Koledzy, mechaniczne uszkodzenie stacyjki tym razem, nie samej kostki; szkoda, że mając to rozebrane w rękach, nie spojrzał Kolega co tam się dzieje.



Awatar użytkownika
misio4you
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: śr kwie 07, 2010 21:54
Lokalizacja: Kraków

nie pali, nie ma kierunków itd...

Post autor: misio4you » śr kwie 11, 2012 16:51

Kolega Skaktus ma na myśli takie języczki na kazdym z konektorków, by konektorek nie wysuwał się przy wkładaniu wtyczki. Po prostu - czy konektory WE WTYCZCE są równo wysunięte .
Stacyjka prąd dostaje, skoro są reflektory i dmuchawa.
ale nie ma kierunkowskazów i klaksonu, podświetlanie licznika (kontrolek) nie dział...
więc nie dostaje za dużo tego prądu....

pomysł na jakiś przekaźnik?



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

nie pali, nie ma kierunków itd...

Post autor: Zico63b » śr kwie 11, 2012 17:01

misio4you pisze:więc nie dostaje za dużo tego prądu....
Dostaje dość.
Błąd myślenia:
Do stacyjki przychodzi prąd czerwonym (stały plus). Z niej jest rozdzielany według wymagań pojazdu RÓŻNYMI stykami na różne obwody. Jednym czyli z 15 (na kostce są cyferki) na te kierunki, sygnał i zapłon (to nie działa); drugim na reflektory i dmuchawę, grzanie szyby itd to jest tzw "X" - pisałem to samo dwa razy na dwóch forach!
Przekaźnika na linii zapłonu (15) nie stosuje się.

No i złączał Kolega te kable? Bo do niczego nie dojdziemy.
Albo zrobić tak:
Obrazek
Po przekręcaniu śrubokrętem będzie wiadomo co jest.
Jest też możliwość że jest tam niefabryczny (bo fabryczny też odcina, ale kierunkowskazy zostają!) alarm czy jakieś odcięcie typu domowy "immobiliser" (fabryczny też inaczej zadziała).
Można też prześledzić całą drogę czarnego przewodu od wtyczki kostki aż po czerwoną wtyczkę skrzynki bezpieczników H1 pin 4 według:
http://translate.google.pl/translate?hl ... 26hs%3DS28" onclick="window.open(this.href);return false;
co jednak zdarza się niebywale rzadko, by tam się rozpięło. No i jeszcze pozostają myszy :kac:



Awatar użytkownika
misio4you
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: śr kwie 07, 2010 21:54
Lokalizacja: Kraków

Re: nie pali, nie ma kierunków itd...

Post autor: misio4you » śr kwie 11, 2012 17:35

Zico63b pisze:
No i złączał Kolega te kable? Bo do niczego nie dojdziemy.
Albo zrobić tak:
Obrazek
Po przekręcaniu śrubokrętem będzie wiadomo co jest.
Jest też możliwość że jest tam niefabryczny (bo fabryczny też odcina, ale kierunkowskazy zostają!) alarm czy jakieś odcięcie typu domowy "immobiliser" (fabryczny też inaczej zadziała).
Można też prześledzić całą drogę czarnego przewodu od wtyczki kostki aż po czerwoną wtyczkę skrzynki bezpieczników H1 pin 4 według:
http://translate.google.pl/translate?hl ... 26hs%3DS28" onclick="window.open(this.href);return false;
co jednak zdarza się niebywale rzadko, by tam się rozpięło. No i jeszcze pozostają myszy :kac:

Więc nie złączałem na krótko w tej kostce, ale kupione została nowe gniazdo i tak jak na fotce śrubokręt w ruch, nie zadziałało więc powiedzmy że przy stacyjce ok...
Aha podczas prób przez 2-3 godziny dwa razy mrógły kontrolki na ułamek sek....



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

nie pali, nie ma kierunków itd...

Post autor: Zico63b » śr kwie 11, 2012 17:42

Czyli jednak coś "po drodze". Wiązka idzie od wtyczki stacyjki do skrzynki. Po drodze nie ma już żadnych złącz:
Obrazek
Z rosyjskiej strony o VW.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości