Kilka laickich pytań nt GolfaIV

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
leachim
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: śr lis 23, 2011 00:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Kilka laickich pytań nt GolfaIV

Post autor: leachim » pt kwie 06, 2012 12:03

Witam,

1)otóż pierwsze moje pytanie brzmi w jaki sposób/ i czy w ogóle jest możliwość coby podczas odpalonego silnika/podczas jazdy zamiast temperatury : http://dl.dropbox.com/u/11804238/DSC_0017.JPG" onclick="window.open(this.href);return false; - była widoczna godzina? Jak tym sterować żeby zobaczyć godzinę a jak żeby temp? Wcześniej miałem widoczną godzinę, ale teraz JAKIMŚ magicznym sposobem jest temp.


2) Do czego służą przyciski na dzwigniach kierunków i wycieraczek RESET oraz SET? http://dl.dropbox.com/u/11804238/DSC_0021.JPG" onclick="window.open(this.href);return false; - naciskałem to i nie widziałem jakiejś zmiany w czymkolwiek- ale może źle patrzyłem?


Golf IV 1.9 TDI, 90 KM, '99, 3 drzwiowy
mglapa - fotografia ślubna, reportażowa (klik)

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Kilka laickich pytań nt GolfaIV

Post autor: Qto » pt kwie 06, 2012 12:05

pytanie nr 2 jest odpowiedzią na pytanie nr 1 :bajer:



Awatar użytkownika
leachim
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: śr lis 23, 2011 00:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Kilka laickich pytań nt GolfaIV

Post autor: leachim » pt kwie 06, 2012 12:16

No co Ty? :) Haha, czyli np SET należy przytrzymać, czy pojedynczo naciskać? Tam gdzie kierunki to zegar a tam gdzie wycieraczki to co? Jak zejdę do auta to przyjrzę się mocno, ale jak mówię naciskałem to dość bezwiednie. Myślałem, że to katapulta.


Golf IV 1.9 TDI, 90 KM, '99, 3 drzwiowy
mglapa - fotografia ślubna, reportażowa (klik)

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Kilka laickich pytań nt GolfaIV

Post autor: Qto » pt kwie 06, 2012 12:20

Sorry teraz doczytałem dokładniej...
leachim pisze:Tam gdzie kierunki to zegar a tam gdzie wycieraczki to co?
tam gdzie wycieraczki to sterowanie MFA (przycisku na boku - góra-dół - przełączanie funkcji...z dołu reset do kasowania kiedy się przytrzyma i do przełączania pomiędzy MFA1 i MFA2 kiedy się krótko przydusi)
tam gdzie kierunki to sterowanie tempomatu...



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Kilka laickich pytań nt GolfaIV

Post autor: jhosef » pt kwie 06, 2012 13:49

Licznik będzie Ci się zmieniał na temp po osiągnięciu pewnych poziomów temp. Jest to np 4 stopnie, wówczas pojawia się też gong. Poza tym chyba 1,5 , 0, -1,5, -4 - przynajmniej u mnie w polo.
Jak Ci przełączy to tak jak pisze Qto.
Niestety ten mały wyświetlacz mieści tylko jedną daną. Ale zawsze można założyć FIS lub 1/2 FIS. Ale o tym pod szukajką.



Awatar użytkownika
leachim
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: śr lis 23, 2011 00:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Kilka laickich pytań nt GolfaIV

Post autor: leachim » pt kwie 06, 2012 16:31

Super dzięki za odzew ;)
1)Próbowałem jak to wygląda i faktycznie zmienia się przyciskami góra,dół (tam gdzie spryskiwacz)- jednak nie ogarniam przycisku RESET - zmienia na MFA1 MFA2 , ale co to daje i do czego służy?

2)SET oraz RESET przy dźwigni kierunków niestety nie rozumiem - TEMPOMAT? Z tego co zerknąłem w necie to jakaś dość zaawansowana funkcja utrzymywania stałej prędkości auta czy coś? Nie jestem jednak świadom co to znaczyć może w PRAKTYCE oraz jak to aktywować i dezaktywować.

3)Zastanawiam się również co tak naprawdę pokazuje mi w każdej z opcji ten MFA w kolejności wyświetlania: http://w343.wrzuta.pl/film/9ifJts0Vdut/zegar" onclick="window.open(this.href);return false; (mój filmik).
1- zegar
2- temperatura powietrza
3- .... ? itd.

Przeczytałem o MFA na wikipedii tam jednak podane są te dane, które są pokazywane nie w kolejości i ni e wiem czy to to samo.


Golf IV 1.9 TDI, 90 KM, '99, 3 drzwiowy
mglapa - fotografia ślubna, reportażowa (klik)

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Kilka laickich pytań nt GolfaIV

Post autor: Qto » pt kwie 06, 2012 16:37

1), 2) - proponuję poczytać instrukcję obsługi auta...na necie jest tego pełno. MFA 1 i MFA 2 było opisywany na forum wiele razy - sam kilka razy pisałem

3)
- zegar
- temperatura zewnętrzna
- spalanie chwilowe
- spalanie średnie
- przejechany dystans
- średnia prędkość
- czas jazdy



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Kilka laickich pytań nt GolfaIV

Post autor: jhosef » pt kwie 06, 2012 16:41

leachim pisze:1)Próbowałem jak to wygląda i faktycznie zmienia się przyciskami góra,dół (tam gdzie spryskiwacz)- jednak nie ogarniam przycisku RESET - zmienia na MFA1 MFA2 , ale co to daje i do czego służy?
Dwie pamięci:
1 Pamięć na podróż. Jeśli ja przerwiesz powyżej 30 minut czy 1 h to zlicza od nowa
2 pamięć całościowa

Jak przytrzymasz reset na jednej z nich to ją skasujesz
leachim pisze:2)SET oraz RESET przy dźwigni kierunków niestety nie rozumiem - TEMPOMAT? Z tego co zerknąłem w necie to jakaś dość zaawansowana funkcja utrzymywania stałej prędkości auta czy coś? Nie jestem jednak świadom co to znaczyć może w PRAKTYCE oraz jak to aktywować i dezaktywować.
Podczas jazdy włączasz przełącznikiem na manetce na ON, przy wybranej prędkości naciskach SET i możesz zdjąć nogę z gazy, zabawa pedałami rozłączy utrzymanie prędkości, ale ponowne naciśnięcie SET i auto będzie chciało wrócić do wybranej prędkości. Góra-dół zmniejsz lub zwiększasz wybraną prędkość. Trzymając górę przyśpieszasz jakbyś naciskał gaz, dół zwalniasz jakbyś puścił.

Temp, godzina, czas podróży, spalanie średnie, chwilowe, średnia prędkość - nie w kolejności bo jej nie pamietam.



Awatar użytkownika
leachim
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: śr lis 23, 2011 00:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Kilka laickich pytań nt GolfaIV

Post autor: leachim » pt kwie 06, 2012 16:43

To spalanie chwilowe mi pokazuje 41.1? :O Dlaczego tak?





jhosef dzięki bardzo za wyjaśnienie tempomatu , obaczaję to , ale aż nie chce mi się wierzyć , że coś takiego mam! :cool:


Golf IV 1.9 TDI, 90 KM, '99, 3 drzwiowy
mglapa - fotografia ślubna, reportażowa (klik)

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Kilka laickich pytań nt GolfaIV

Post autor: Qto » pt kwie 06, 2012 16:53

leachim pisze:To spalanie chwilowe mi pokazuje 41.1? :O Dlaczego tak?
jak będziesz jechał to będzie się zmieniało...na postoju niestety nie pokazuje aktualnego spalania w litrach na godzinę - dopiero w nowszych licznikach (immo3) był taki bajer
jhosef pisze:1 Pamięć na podróż. Jeśli ja przerwiesz powyżej 30 minut czy 1 h to zlicza od nowa
po 2h się resetuje samo



Awatar użytkownika
leachim
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: śr lis 23, 2011 00:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Kilka laickich pytań nt GolfaIV

Post autor: leachim » pt kwie 06, 2012 21:43

Świetny bajer ten tempomat. SET ustawia prędkość i ja utrzymuje a ten drugi button "dodaje gazu " :)
Czy częste używanie tempomatu- lub przez długi odcinek na trasie np może jakoś negatywnie wpływać na niego albo na silnik?


Golf IV 1.9 TDI, 90 KM, '99, 3 drzwiowy
mglapa - fotografia ślubna, reportażowa (klik)

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Kilka laickich pytań nt GolfaIV

Post autor: Qto » pt kwie 06, 2012 21:51

leachim pisze:Czy częste używanie tempomatu- lub przez długi odcinek na trasie np może jakoś negatywnie wpływać na niego
tempomat to nie jest jakaś wymyślna machina...manetka przy kierownicy, parę kabelków - resztę robi sterownik. Co się może zepsuć...np przycisk w manetce... ale myślenie "nie używam bo się zepsuje" jest trochę bez sensu
...
leachim pisze:albo na silnik
może mieć wpływ na spalanie...

...tego używa się raczej na dłuższych trasach, dla wygody...a nie żeby co 2min pstrykać manetką i się denerwować że za chwilę trzeba zwalniać albo wyprzedzać.



Awatar użytkownika
leachim
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: śr lis 23, 2011 00:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Kilka laickich pytań nt GolfaIV

Post autor: leachim » pt kwie 06, 2012 22:29

A jeszcze jedno w tej kwestii. Czy jeśli nie używam/ podczas danej trasy nie chcę użyć tempomatu to na dźwigni przesuwak ON->OFF dać na OFF czy jak będzie ciągle na ON to też nic się nie stanie?


Golf IV 1.9 TDI, 90 KM, '99, 3 drzwiowy
mglapa - fotografia ślubna, reportażowa (klik)

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Kilka laickich pytań nt GolfaIV

Post autor: Haki » sob kwie 07, 2012 00:00

Nic się nie stanie


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości