Vw polo zamknięcie obwodu prze alternatr.

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kolunio21
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: pn lut 07, 2011 20:21
Lokalizacja: TczeVW

Vw polo zamknięcie obwodu prze alternatr.

Post autor: kolunio21 » czw kwie 05, 2012 20:11

Witam,
Panowie mam problem z moim VW polo z 1991r silnik 1.3 3F(wielopunkt) mianowicie nie mogę gasić auta za pomocą kluczyka, metodą prób i błędów doszedłem do tego że, jak mam podłączony przewód "+" do altka to nie zgaszę auta, odpina przewód "+" odpalam i mogę zgasić auto kluczykiem , teraz pytanie co się stało z alternatorem i czy jest możliwość naprawy tego???, szkoda alternatora bo ładowanie ma bdb nic nie szumi itp.
Będę wdzięczny za podpowiedzi.
PozdraVWiam Rafał.



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Vw polo zamknięcie obwodu prze alternatr.

Post autor: agrala » czw kwie 05, 2012 21:17

Nie masz czasami automatycznego wlacznika do swiatel?
Ktory przewod odpinasz - gruby czy cienki niebieski?
Odlacz kostke stacyjki i zobacz czy zgasnie.



Awatar użytkownika
kolunio21
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: pn lut 07, 2011 20:21
Lokalizacja: TczeVW

Vw polo zamknięcie obwodu prze alternatr.

Post autor: kolunio21 » czw kwie 05, 2012 21:27

Nie mam automatycznego włącznika do świateł, odpina gruby przewód "+" tak jak napisałem, kostka stacyjki jest ok bo po odpięciu wtyczki z kostki auto dalej chodzi,
Wymieniałem cała wiązkę silnika nic nie dało, wszystkie przekaźniki też sprawdzałem. auto gaśnie z kluczyka dopiero po odpięciu przewodów od altka.



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Vw polo zamknięcie obwodu prze alternatr.

Post autor: agrala » czw kwie 05, 2012 21:54

Odpinaj tak alternator dalej to zaraz sie zdziwisz.
Pewnie radio niefabryczne. Odlacz radio od ORYGINALNEJ wtyczki w aucie lub zobacz czy tam nie bylo cos kombinowane.
Od kiedy tak sie dzieje?



Awatar użytkownika
kolunio21
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: pn lut 07, 2011 20:21
Lokalizacja: TczeVW

Vw polo zamknięcie obwodu prze alternatr.

Post autor: kolunio21 » czw kwie 05, 2012 22:08

Radio też odpinałem nic nie pomogło, stało się tak jak przekaładałem silnik z 1,0 na 1.3 altek został przełożony z 1.3.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Vw polo zamknięcie obwodu prze alternatr.

Post autor: Zico63b » czw kwie 05, 2012 22:45

Myślę, że udało się Koledze pozamieniać w jakiś sposób przewody.
Na grubym, tym z rozrusznika, ma być stale plus i idzie on na śrubę M6 lub większy konektor alternatora, oznaczenie B+.
Cienki ma włączać kontrolkę po dotknięciu do masy i włączonym kluczyku, idzie do D+ alternatora, mniejszy konektor lub śrubka M5.
Czy tak jest u Kolegi?



Awatar użytkownika
kolunio21
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: pn lut 07, 2011 20:21
Lokalizacja: TczeVW

Vw polo zamknięcie obwodu prze alternatr.

Post autor: kolunio21 » wt kwie 10, 2012 20:39

Zico63b,
Tak jest jak napisałeś. Dziś przełożyłem alternator na inny sprawny i nić nie pomogło;/ myślałem że może to jest ten cienki przewód po odpięciu go od alternatora auto zaczęło gasnąć z kluczyka, myślałem że już jest ok. Założyłem z powrotem swój alternator i zaś to samo dalej działa po zgaszeniu z kluczyk.
Zauważyłem tylko coś takiego że jak zapale i od razu kluczyk w dół to zgaśnie, a jak pochodzi kilka sekund zaś kaplica, tak jak by auto się przełączało na jakieś dodatkowe zasilanie.
Eh.. nie wiem co dalej z tym;/



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Vw polo zamknięcie obwodu prze alternatr.

Post autor: Zico63b » wt kwie 10, 2012 20:51

No cóż, ja bym posprawdzał wszystkie obwody, ze schematami - czy napięcie jest w wymaganych chwilach. Może być zwarcie jakiegoś przewodu, podgrzewania sondy powiedzmy - cóż gdybać.
Proponuję poszukać schematów i według nich to skontrolować. Tak zrobiłbym, mając wóz u siebie. Z tym, że odradzam mierniki, nawet te za kilkaset złotych! Najlepsza żarówka o mocy od 10 do 21W bo miernik wykaże nawet minimalne przepływy, jest "za dobry" i trzeba umieć odczytać to co nam wyświetla.
A instalka gazowa jest?



Awatar użytkownika
kolunio21
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: pn lut 07, 2011 20:21
Lokalizacja: TczeVW

Vw polo zamknięcie obwodu prze alternatr.

Post autor: kolunio21 » wt kwie 10, 2012 21:07

Nie gazu niet, obadam jeszcze te przewody z altka do rozrusznika.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości