Sterowanie spryskiwaczem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Sterowanie spryskiwaczem
Witam,
Gdy kupiłem niedawno golfa 4-ke i gdy wciskam spryskiwacz (nie ważne czy przód czy tył) to płyn leci mi na przednią i na tylną szybę.
Sprawdzałem pompkę i poprzedni właściciel nie podpiął przewodu do tylnego spryskiwacza widocznie wiedział o problemie a drugi wylot na pompie był zalepiony taśmą.
Gdzie szukać przyczyny tego "zjawiska" ? Jest jakiś przekaźnik? gdzie go zlokalizować.
Gdy kupiłem niedawno golfa 4-ke i gdy wciskam spryskiwacz (nie ważne czy przód czy tył) to płyn leci mi na przednią i na tylną szybę.
Sprawdzałem pompkę i poprzedni właściciel nie podpiął przewodu do tylnego spryskiwacza widocznie wiedział o problemie a drugi wylot na pompie był zalepiony taśmą.
Gdzie szukać przyczyny tego "zjawiska" ? Jest jakiś przekaźnik? gdzie go zlokalizować.
Sterowanie spryskiwaczem
JA problemu szukałbym w manetce .. skoro za każdym razem działają obie wycieraczki ... może ( nie zawsze ) - wystarczy wyczyszczenie , innymi razy wymiana .. styki się wycierają , etc
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
Re: Sterowanie spryskiwaczem
Jak działa w ogóle ten układ w samochodzie,
Rozumiem jakby były 2 pompki gdzie manetka na przód włącza się pompa nr 1 i leci na przód, jeżeli manetka na tył to kolejno pompa numer 2. A w układzie jest jedna pompka od której idą dwa przewody - tył , przód.
Rozumiem że manetka spełnia 2 funkcje :
- daje sygnał na 12 V dla pompy
- zamyka któryś z przewodów (w zależności w którą stronę ją naciśniemy)
Dobrze to rozumuję ? W takim wypadku gdzie w samochodzie znajdują się te "łapki" zamykające przewód. Chyba że niemieccy inżynierowie inaczej wymyślili rozwiązanie do tego układu.
Rozumiem jakby były 2 pompki gdzie manetka na przód włącza się pompa nr 1 i leci na przód, jeżeli manetka na tył to kolejno pompa numer 2. A w układzie jest jedna pompka od której idą dwa przewody - tył , przód.
Rozumiem że manetka spełnia 2 funkcje :
- daje sygnał na 12 V dla pompy
- zamyka któryś z przewodów (w zależności w którą stronę ją naciśniemy)
Dobrze to rozumuję ? W takim wypadku gdzie w samochodzie znajdują się te "łapki" zamykające przewód. Chyba że niemieccy inżynierowie inaczej wymyślili rozwiązanie do tego układu.
Sterowanie spryskiwaczem
W pompce ...
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Sterowanie spryskiwaczem
Jeżeli nie jest coś namotane z wężykami - a z tego co piszesz to nie jest - to raczej będzie pompka do wymiany.
Sterowanie spryskiwaczem
kolego przed wymianą pompki polecam pobawić się Vagiem w blokach wartości mierzonych nie znam numeru bloku poszukaj
dla manetki z tempomatem było to 051? 052? tam zobaczysz jaki sygnał wysyła manetka w konkretnej pozycji.
tak upewnisz sie czy to na 100% pompa.
pozdrawiam.
dla manetki z tempomatem było to 051? 052? tam zobaczysz jaki sygnał wysyła manetka w konkretnej pozycji.
tak upewnisz sie czy to na 100% pompa.
pozdrawiam.
Co to jest żona i teściowa w samochodzie?
Zestaw głośnomówiący!
Zestaw głośnomówiący!
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Sterowanie spryskiwaczem
pendzel_3, jesteś pewien że takie coś można sprawdzić na VAGu ?? Nie wydaje mi się aby manetka wycieraczek (nie licząc przycisków MFA) miała połączenie z jakimkolwiek ze sterowników...
Poza tym budowa pompki wyklucza jednoczesne podawanie płynu na przód i tył - do pompki dochodzą tylko dwa kabelki, pompka nie może kręcić się jednocześnie w dwie strony...więc moim zdaniem uszkodzenie jest w pompce.
Poza tym budowa pompki wyklucza jednoczesne podawanie płynu na przód i tył - do pompki dochodzą tylko dwa kabelki, pompka nie może kręcić się jednocześnie w dwie strony...więc moim zdaniem uszkodzenie jest w pompce.
Re: Sterowanie spryskiwaczem
I tu muszę przyznać ze pewien nie jestem, kiedy miałem uszkodzoną lewą manetkę dotarłem przyczyny właśnie w ten sposób.Qto pisze:pendzel_3, jesteś pewien że takie coś można sprawdzić na VAGu ?? Nie wydaje mi się aby manetka wycieraczek (nie licząc przycisków MFA) miała połączenie z jakimkolwiek ze sterowników...
Poza tym budowa pompki wyklucza jednoczesne podawanie płynu na przód i tył - do pompki dochodzą tylko dwa kabelki, pompka nie może kręcić się jednocześnie w dwie strony...więc moim zdaniem uszkodzenie jest w pompce.
Jeżeli rzeczywiście się nie da to zwracam honory.
Co to jest żona i teściowa w samochodzie?
Zestaw głośnomówiący!
Zestaw głośnomówiący!
Sterowanie spryskiwaczem
Z tą pompą to może była by prawda, poprzedni właściciel zalepił taśmą drugi otwór na przewód w pompie. Jak dawało się lewe obroty to nie miał płyn gdzie uciekać i musiało się tam coś po przestawiać.
Pompę raczej nie można rozebrać, pozostaje wymiana. Mam nadzieję że tutaj jest problem. Jak kupię nową to starą przetnę i rozbiorę na części pierwsze.
Pompę raczej nie można rozebrać, pozostaje wymiana. Mam nadzieję że tutaj jest problem. Jak kupię nową to starą przetnę i rozbiorę na części pierwsze.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 22 gości