ciepły motor wsokie obroty na lpg ale...

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

castmaan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw mar 29, 2012 21:30

ciepły motor wsokie obroty na lpg ale...

Post autor: castmaan » ndz kwie 01, 2012 21:04

Witam, przeglądałem forum pod kątem mojego przypadku i jest kilka podobnych tematów niestety tylko podobnych,

Chodzi o silnik 1.8 AAM LPG+B samochód z 95,r Przypadek jest taki, na zimnym silniku benzyna jak i lpg chodzi bez zastrzeżeń .Ale po nagrzaniu na lpg p przkroczeniu ok 3500 obr. silnik krokowy trzyma takie obroty plus minus . Przełączając na dosłownie ułamek sekundy na benzynę i powracając na lpg obroty się normują. Na benzynie nic takiego się nie dzieje. Muszę hamować przed skrzyżowaniem na biegu i gdy tylko zhamuję go do dokładnie 2150 obr/min same spadają do jałowego,lub ruszę minimalnie potencjometrem przepustki też się wtedy normują. Instalacja właśnie szukając przyczyny została uproszczona do 0,5 generacji bez kontrolera lambdy , przejżałem całe zasilanie lpg , zmieniałem podstawę wtrysku, parownik (razy kilka) , zmieniłem aparat zapłonu po zmianie aparatu zauważyłem że obroty utrzymywał nieco w innych granicach z tąd też pytanie w tym dziale , zamieniałem ECU, Vag nie pokazuje zadnych błędów poza błędem sondy L (odłączony kontroler). Z czasem powinienem dojść o co chodzi bo trochę znam te auta , ale może ktoś z szanownych kolegów miał taki problem . Nie zabardzo trawię głęboką elektronikę i myślę że gdzieś jest właśnie w elektronice problem.
Jest to pierwszy post na tym forum więc może czegoś nie napisałem dokładnie, ale jak co to dopiszę jakieś szczegóły.

Pozdrawiam Przemek



ssarna1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1117
Rejestracja: sob sty 16, 2010 00:08
Lokalizacja: jest istotna.

ciepły motor wsokie obroty na lpg ale...

Post autor: ssarna1 » pn kwie 02, 2012 20:36

Sprawdź przewody podciśnień, ewentualnie gumową podstawę przepustnicy.


MK3 ADZ->AGU

castmaan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw mar 29, 2012 21:30

ciepły motor wsokie obroty na lpg ale...

Post autor: castmaan » pt kwie 06, 2012 09:59

Witam, podstawa tez oczywiście wymieniona i niema chocby 1% zmian. Przewody podciśnienia sprawdzałem, poprawnie wszystko. Zauwarzyłem też, że termostat powietrza w filtrze nie pracuje . Hm jakoś za małe podciśnienie uzyskuje bo ustami jak zassam to klapka chce się przemieszczać . A po podłączeniu do pokrywy wtrysku ani drgnie, palcem jak zatkam to czuje że jakiś przelot powietrza jest . Coś zapchane we wtrysku ? Brakuje mi już pomysłów . Na bęzynie smiga , nie szarpie normalnie chodzi motor . A z gazem takie numery niewiem o co biega.spala 14l/100 lpg , benzyny dokładnie nie wiem. Jeżdze nim dopracy 60km dziennie, chciałbym aby spalał trochę mniej gazu.Czekam na sugestie



ssarna1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1117
Rejestracja: sob sty 16, 2010 00:08
Lokalizacja: jest istotna.

ciepły motor wsokie obroty na lpg ale...

Post autor: ssarna1 » pt kwie 06, 2012 11:15

jak sonda była podpięta to działała? masz kabel diagnostyczny do instalacji lpg? jakiej generacji jest instalacja? kiedy wystąpił problem? z jakiejś przyczyny czy sam z siebie? u mnie były podciśnienia pozamieniane i efekt taki sam


MK3 ADZ->AGU

castmaan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw mar 29, 2012 21:30

ciepły motor wsokie obroty na lpg ale...

Post autor: castmaan » pt kwie 06, 2012 14:23

Sonda po podpięciu działa, miernikiem mierzę to od 0,2- 1,1v myślę ze dośc poprawnie oczywicie vagiem kasuje ją i jest ok. Instalacja została jak już pisałem zdegradowana z 2 do 1 generacji bo nie chodził silnik na gazie jak kupiłem, gazman znajomy, mówił żebym pojeździł trochę aby się zorietowac ile pali tak a ile po podpięciu sterowania , no i wielkiej różnicy nie było tylko że robiłem to sam i zadymilo się z kontrolera L i tyle , padł. Kontroler to "lechomini" czy jakoś tak, podłączyliśmy staga 100 ale spalanie wzrosło , natomiast problem z obrotami był wtedy cały czas.Czy problem pojawił się sam ? problem z gazem zaczoł sie jak tylko uruchomiłem instalację.Przewody podciśnienia, podłączone tak jak i znajomego z silnikiem 90 konnym .Na benynie nie ma tego problemu.

czyba 90 konnym bo sam nie wie dokładnie miał nprzekładkę a auto ojca



castmaan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw mar 29, 2012 21:30

ciepły motor wsokie obroty na lpg ale...

Post autor: castmaan » pn kwie 09, 2012 12:30

Zrobiłem odłączenie silnika krokowego poprzez przekaźnik który wyłączam po nagrzaniu no i tak chyba zostanie. W sobote przejżałem znowu podstawę wtrysku, zamieniałem podciśnieniowe przewody . Zauwarzyłem ze przy naciskaniu pedału przyśpieszenia na podłączonym vag-u kąt wyprzedzenia zapłonu spada do około 10 st. a jaki powinien być na jałowym biegu ? jest obecnie około 22 st.: Przy przyśpieszaniu powinien według mnie kąt liczbowo wzrastać .Może to jest jakiś mankament . :banghead: masakra . pozdrawaiam



ssarna1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1117
Rejestracja: sob sty 16, 2010 00:08
Lokalizacja: jest istotna.

ciepły motor wsokie obroty na lpg ale...

Post autor: ssarna1 » pn kwie 09, 2012 12:57

na jałowym chyba 6 stopni.. było gdzies w necie napisane upewnij się.


MK3 ADZ->AGU

castmaan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw mar 29, 2012 21:30

ciepły motor wsokie obroty na lpg ale...

Post autor: castmaan » ndz kwie 22, 2012 14:56

Obrazek


Witam śpieszę z rozwiązaniem tego problemu , poszłem tropem kąta zapłonu coś mi nie zabardzo pasowało. Postanowiłem rozebrać rozrząd .I znalazłem odpowiedz, klin na kole wału był przesunięty (urwany) dokładnie o jeden ząbek.Foto powyzej.Po wymianie ,silnik śmiga aż milo .Zastanawiałem się tylko co mogło to spowodować .Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

ciepły motor wsokie obroty na lpg ale...

Post autor: Paweł Marek » ndz kwie 22, 2012 22:49

na 90 % ktoś kiedyś zdejmował to koło pewnie dla zmiany simeringu, potem użył starej śruby, kleju nie dał za słabo dokręcił itp. W benzynowcach ta awaria praktycznie nie występuje jeśli ktoś niefachowo rąk tam nie wkładał


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

castmaan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw mar 29, 2012 21:30

ciepły motor wsokie obroty na lpg ale...

Post autor: castmaan » czw maja 03, 2012 10:44

Witam . To znowu wróciło . Ręce opadają . Po rozgrzaniu na LPG i naciśnięciu pedału gazu , trzyma teraz 4,500 obr/min .Oczywiście na Pb nie ma tego "efektu" . Naładuję akumulator i od dziś jeżdzę t-4. Pozdrawiam.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 19 gości