ciekawe czy tam nie ma żarówki dwu włóknowej (H4) bo drl świeci jakby rochę tak jak mijania - górna część odbłyśnika?ssarna1 pisze:Z ciekawości, jak to jest w mkVI że takie "dzienne" nie ślepią?
światła do jazdy dziennej "w długich"
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Re: światła do jazdy dziennej "w długich"
światła do jazdy dziennej "w długich"
Nie chcialbym wszczynac jakiejs wojny ale w celach informacyjnych dodam iz na forum elektrody byl juz podobny temat walkowany pare lat temu. Sporo ludzi majstrowalo nad przepinaniem oswietlania w uklad szeregowy czy stosowali inne triki do zmniejszenia podawania pradu na zarowki. Owszem swiecilo to duzo słabiej, byly pomiary pradu robione i tez duzo mniej wychodziło. PAmietam ze niektorzy pisali ze z powodu iz zarowki typu H1, H7 traktowane napieciem 5-6 voltów wcale nie swieca dluzej tylko wrecz krócej jak na nominalnym (12V). Włókno w zarowce jak wiemy sklada sie z roznch pierwiastkow tak jak i banka jest tez wypelniona roznymi mieszankami gazu ( zazwyczaj wieksz ailosc to azot). Osiada sie na bance zarowkiosad czarny. Czy to umniejszanie napiecia na zarowki jest takie dobre to ja nie wiem ale moze byc cos w tym.
Dodam takze ze np w insigni jako swiatla do jazdy dziennej sa wykozystane specjalne zarowki z dwoma wlóknami- takie symetryczne zdaje sie 2x 10 wat czy 2x 20W. Zarowki pryzpominaja tradycyjne W5W z tym ze sa duzo wieksze. Oba wlókna sa tej samej mocy. Jak to dokladnie jest spiete to juz nie moege sobie przypomniec. Na allegro to sa w srzedazy zarowki z dwo ma wloknami 21 i 5W w jednej bance ale wydaje mi sie ze to nie to bo w insigni wymienialem taka zarowke i nie istotne bylo jak sie ja wklada bo moc byla taka sama.
Dodam takze ze np w insigni jako swiatla do jazdy dziennej sa wykozystane specjalne zarowki z dwoma wlóknami- takie symetryczne zdaje sie 2x 10 wat czy 2x 20W. Zarowki pryzpominaja tradycyjne W5W z tym ze sa duzo wieksze. Oba wlókna sa tej samej mocy. Jak to dokladnie jest spiete to juz nie moege sobie przypomniec. Na allegro to sa w srzedazy zarowki z dwo ma wloknami 21 i 5W w jednej bance ale wydaje mi sie ze to nie to bo w insigni wymienialem taka zarowke i nie istotne bylo jak sie ja wklada bo moc byla taka sama.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
światła do jazdy dziennej "w długich"
Jezli bedzie to zrobione tak jak powinno byc to ciekawe skad pan policjant bedize wiedzial ze tak nie powinno byc w tym aucie?
W MK6 jest to wlasnie zrobione w ten sposob ze po odpaleniu pala sie tylko swiatla drogowe ktore sterowane sa za pomoca PWM a wypelnienie ego sygnalu jest ustawione w okolicy 70% wiec zarowki nie siwca z pelna moca. Jakos nie ma tam wtedy pomarancowego swiatla i nie oslepia sie innych kierowcow. Nie ma tam jakis dodatkowych przeslon montowanych wiec nie piszcie bzdur.
W MK6 jest to wlasnie zrobione w ten sposob ze po odpaleniu pala sie tylko swiatla drogowe ktore sterowane sa za pomoca PWM a wypelnienie ego sygnalu jest ustawione w okolicy 70% wiec zarowki nie siwca z pelna moca. Jakos nie ma tam wtedy pomarancowego swiatla i nie oslepia sie innych kierowcow. Nie ma tam jakis dodatkowych przeslon montowanych wiec nie piszcie bzdur.
światła do jazdy dziennej "w długich"
oslapia oslepia. Chyba wiesz ze np w zarowkach H4 masz jedno wlókno 55 wat a drugie 60 wat. Jak myslisz ktore jest od jakiego swiatla??
Swiatla mijania maja miec odpowiednia charakterystyke granicy swiatl- cienia a swiatla drogowe wala mozna powiedziec po całości. Czy to ze bedziesz mial ustawione drogowe na 70% to juz nie bedzie walić w niebo??
Druga sprawa jest to 70%. Czego sa to procenty? napiecia podawanego, mocy na ązrówkach maja 70% nominalnej czymoze ilosci swiatła w odpowiednich jednostkach?? Poza tym prawo stanowi bardzo prosto i pan policjant nie bedzie mial z tym problemu- odpwoiedni reflektor służy do odpowiedniego rodzaju oswietlenia( mijania, drogowe, postojowe itd). To czy to masz zmodzone przedrutowaniem kabloteki, wstawieniem oporników, diód czy przeprogramowaniem kompa nikogo nie interesuje i policjanta takze. Masz niezgodne z prawem i wrazie kolizji ja bede sie upierał o odpowiednia notante kolizyjna stwierdzajaca ze oswietlenie pojazdu nie jest zgodne z wymogami prawa oraz tym co producent zastosował. Ja bede twierdzil ze mnie oślepiłeś nawet jakbym zasnął za kółkiem. Udowodnij mi ze zrobilem cos nie tak bo ja tobie udowodnie ze masz to zdrutowane/kombinowane oswietlenie.
Tak samo sa odpowiednie przepisy na montaz swiatel do jazdy ziennej- tych osobnych najczesciej ledów. Ma byc homologacja na lmpkach odpwoiednia( oznaczenie) oraz odpowiednie usytuowanie tych lampek a tazke sposob uruchamiania tego oswietlenia.
Dla mnie to policja juz powinna wkroczyc i w koncu zaczac dziala bo co drugiego na drodze mijanego kierowce to widze z wlaczonymi mijania i tymi ledami albo sa zamontowane po koncach rejestracji co swiadczy ze odleglosc miedzy lamkami jes za mała. Moze i sie czepiam ale puki co przepis mówi wyraznie. Jak bedziemy naginac troszke to moze za chwile bedziemy naginac nieco wiecej.
Swiatla mijania maja miec odpowiednia charakterystyke granicy swiatl- cienia a swiatla drogowe wala mozna powiedziec po całości. Czy to ze bedziesz mial ustawione drogowe na 70% to juz nie bedzie walić w niebo??
Druga sprawa jest to 70%. Czego sa to procenty? napiecia podawanego, mocy na ązrówkach maja 70% nominalnej czymoze ilosci swiatła w odpowiednich jednostkach?? Poza tym prawo stanowi bardzo prosto i pan policjant nie bedzie mial z tym problemu- odpwoiedni reflektor służy do odpowiedniego rodzaju oswietlenia( mijania, drogowe, postojowe itd). To czy to masz zmodzone przedrutowaniem kabloteki, wstawieniem oporników, diód czy przeprogramowaniem kompa nikogo nie interesuje i policjanta takze. Masz niezgodne z prawem i wrazie kolizji ja bede sie upierał o odpowiednia notante kolizyjna stwierdzajaca ze oswietlenie pojazdu nie jest zgodne z wymogami prawa oraz tym co producent zastosował. Ja bede twierdzil ze mnie oślepiłeś nawet jakbym zasnął za kółkiem. Udowodnij mi ze zrobilem cos nie tak bo ja tobie udowodnie ze masz to zdrutowane/kombinowane oswietlenie.
Tak samo sa odpowiednie przepisy na montaz swiatel do jazdy ziennej- tych osobnych najczesciej ledów. Ma byc homologacja na lmpkach odpwoiednia( oznaczenie) oraz odpowiednie usytuowanie tych lampek a tazke sposob uruchamiania tego oswietlenia.
Dla mnie to policja juz powinna wkroczyc i w koncu zaczac dziala bo co drugiego na drodze mijanego kierowce to widze z wlaczonymi mijania i tymi ledami albo sa zamontowane po koncach rejestracji co swiadczy ze odleglosc miedzy lamkami jes za mała. Moze i sie czepiam ale puki co przepis mówi wyraznie. Jak bedziemy naginac troszke to moze za chwile bedziemy naginac nieco wiecej.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
światła do jazdy dziennej "w długich"
Widziales swiatla do jazdy dziennej w MK6, ktora zarowka tam swieci? Swiatla do jazdy dziennej to swiatla drogowe, po wlaczeniu swiatel mijani one gasna a po wlaczeniu drogowych swieca z wieksza moca. Jak cos takiego moze byc niezgodne z przepisami skoro auto zostalo wyprodukowane na rynek polski i tak wyjechalo z salonu?
Od kiedy to w MK6 sa zarowki H4?
Co do policji i pracownikow stacji diagnostycznej to 99% z nich nie zna przepisow - przeciez to oni stanowia prawo.
Co do LEDowych swiatel do jazdy dziennej to radze zajrzec do przepisow gdzie jest wyraznie napisne ze przy autach wyprodukowanych do konca 2010r (o ile pamietam) swiatla do jazdy dziennej powinny swiecic wraz z oswietleniem z tylu a po rodu 2010 swiatla do jazdy dziennej powinny zapalac sie bez swiatel tylnych. 99% aut ktore ma pozakladane ledy ma zrobione tak ze nie pala sie z tylu swiatla i panowie policjanci mysla ze tak ma byc bo przeciez tak jest w audi czy w innych nowych autach.
Przypatrzcie sie audi z ledami w lampach ze nie kazde jedno ma tak ze jak jedzie na ledach to z tylu sie swiatla nie pala. Tego nikt nie modzil - tak to zostalo wyprodukowane wedle panujacych przepisow.
Od kiedy to w MK6 sa zarowki H4?
Co do policji i pracownikow stacji diagnostycznej to 99% z nich nie zna przepisow - przeciez to oni stanowia prawo.
Co do LEDowych swiatel do jazdy dziennej to radze zajrzec do przepisow gdzie jest wyraznie napisne ze przy autach wyprodukowanych do konca 2010r (o ile pamietam) swiatla do jazdy dziennej powinny swiecic wraz z oswietleniem z tylu a po rodu 2010 swiatla do jazdy dziennej powinny zapalac sie bez swiatel tylnych. 99% aut ktore ma pozakladane ledy ma zrobione tak ze nie pala sie z tylu swiatla i panowie policjanci mysla ze tak ma byc bo przeciez tak jest w audi czy w innych nowych autach.
Przypatrzcie sie audi z ledami w lampach ze nie kazde jedno ma tak ze jak jedzie na ledach to z tylu sie swiatla nie pala. Tego nikt nie modzil - tak to zostalo wyprodukowane wedle panujacych przepisow.
światła do jazdy dziennej "w długich"
W MK6 są chyba P21W, lub w nowym Polo, dobrze już nie kojarzę. Podobnie w niższych modelach stosuje Audi, Opel, Skoda itp.
Co do Audi - nie wiem czy to była nowa A6 czy A8, ale z dziennymi świeciły się tylne postoje - wszystko zależy od producenta.
Co do Audi - nie wiem czy to była nowa A6 czy A8, ale z dziennymi świeciły się tylne postoje - wszystko zależy od producenta.
światła do jazdy dziennej "w długich"
agrala, To ze tak ludzi ejezdza nie jest dowodem ze tak to przewidzial producent. Przeprogramowac to sobie mozna w dzisiejszych czasach wszystko i tak jak ktos juz pisal mozna nawet i kierunki ustawic by swiecily jako dzienne. Czy to bedzie zgodne z prawem?? Drugą sprawą jest fakt taki czy na lampie znajduja sie odpowiednie oznaczenia o swiatlach do jazdy dziennej i jakiej lampy dotycza czy mijania czy drogowej?
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
światła do jazdy dziennej "w długich"
Kolego Agrala, otóż mylisz sie twierdzac e policja i diagnosci nie znaja sie na przepisach. Z diagnostami sprawa wyglada tak, ze z u wagi na duza konkurencje i chcec zatrzymania klienta u siebie sa sklonni podbijac przeglady nie widzac nawet auta na oczy. Sam nie jednokrotnie kierowałem na badania czastkowe samochody z drobnymi usterkami zatrzymujac przy tym dowod rejestracyjny a kierowcy po kilku godzinach wracali z zaswiadczeniami od diagnostow ze auto przeszlo przeglad i usterka zostala usunieta. Wychodze z gosciem do jego auta a tam jak bylo tak jest, usterka nawet nie ruszona. Diagnosta taki poswiadczajac w ten sposob nieprawde stracil prace a sad odebral mu uprawnienia na iles tam lat. Druga sprawa to policja... policjanci prewencji itp istotnie nie znaja sie na szczególowych przepisac ruchu drogowego bo to nie jest ich działka, ale policjant ruchu drogowego ma raczej opanowane przepisy ruchu drogowego i warunkow technicznych. Tak jak napisal kolega Wesol odnosnie ledow do jazdy dziennej, sposob ich wlaczania, dzialania i zamontowania w aucie scisle sa okreslone w przepisach dotyczacych warunkow technicznych pojazdów, tak samo jak i uzywanie swiatel drogowych do jazdy dziennej, tak samo ja uzywanie "chinskich ksenonow" w lampach do tego nie przystosowanych, bez spryskiwaczy i systemu samopoziomowania itp sytuacji. Z przyjemnoscia utrudnie komus zycie jesli zauwaze takie przerobki w samochodzie, nie dlatego ze jestem zlosliwy ale dlatego ze takie przerobki powoduja oslepianie innych kierowcow, poza tym przepisy mamy takie a nie inne i policja jest zobligowana do ich egzekwowania. Tak na marginesie dodam tylko, ze np przyciemnienie bocznych przednich szyb i szyby czołowej jest zabronione bez wzgledu na to czy jest to wykonane poprzez oklejenie ich folia, piecowo czy pomalowanie smołą. Szyby te maja min. przepuszczalnosc swiatła 75% i 70% i w wiekszosci samochodów juz maja tak fabrycznie, ponad to przepisy rowniez zabraniaja oklejania tych szyb jaka kolwiek folia nawet przeźroczysta. Moze fajnie to wyglada, ale przez to mozna stracic dowod i dostac wysoki mandat bo nawet do 500zł. To tak jako ciekawostka. Pozdrawiam.
światła do jazdy dziennej "w długich"
Stary temat ale odswieżę.
Golf MK 6 ma światła dzienne w długich... mianowicie dlatego, że jest tam inna żarówka 12V 55/19W stąd są drl w długich i nie oślepiają.
Mając mfa plus to można je właczać wyłączać.
Pozdrawiam.
Golf MK 6 ma światła dzienne w długich... mianowicie dlatego, że jest tam inna żarówka 12V 55/19W stąd są drl w długich i nie oślepiają.
Mając mfa plus to można je właczać wyłączać.
Pozdrawiam.
światła do jazdy dziennej "w długich"
No, tak więc zagadka PWM-ów i innego druciarstwa w światłach długich (no bo w mk6 tak jest!! to ja też robie...) rozwiązana
MK3 ADZ->AGU
światła do jazdy dziennej "w długich"
dajcie konkretną instrukcję jak vcdsem ustawić dzienne w długich. Mam 30 bitowy sterownik i jakoś nigdzie nie zauważyłem takiej opcji.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
światła do jazdy dziennej "w długich"
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=248603" onclick="window.open(this.href);return false;
tu ktos podaje przyklad jak powinny wygladac wedle przepisow swiatla do jazdy dzienej.
O ile sie nie myle kolga marcin.w
tu ktos podaje przyklad jak powinny wygladac wedle przepisow swiatla do jazdy dzienej.
O ile sie nie myle kolga marcin.w
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10578
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: światła do jazdy dziennej "w długich"
agrala pisze:Widziales swiatla do jazdy dziennej w MK6, ktora zarowka tam swieci?
ale Mk6 ma na obudowie reflektora homologację RL
wystarczy spojrzeć na homologacjęagrala pisze: ciekawe skad pan policjant bedize wiedzial ze tak nie powinno byc w tym aucie?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości