[MK4] Notlauf, a sterownik silnika

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tasior87
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 14:58
Lokalizacja: Jarosław

[MK4] Notlauf, a sterownik silnika

Post autor: tasior87 » sob mar 31, 2012 09:53

Witam,
Otóż jakiś czas temu dopadła moje Mk4 choroba zwana notlaufem :grrr: . Była czyszczona turbina (+wymieniona gruszka), N75 wymienione na nowe, sprawdzane wężyki. Dopiero wymiana sterownika silnika wyeliminowała ten problem. Zakupiłem inną używkę i teraz stary sterownik zalega mi w garażu. Wie ktoś może czy istnieje szansa na naprawę tego, który jest walnięty?? Czy raczej nic już z niego nie będzie?? Dodam jeszcze, że poprzedni właściciel wgrał do niego chipa. Mój silnik to 1.9tdi ATD 101KM.

Pozdrawiam


Obrazek
CZYSTA FURA JEŹDZI SZYBCIEJ !!!!!!!
TRAKTUJ LEWY JAK KIBEL. MUSISZ? WCHODZISZ, ROBISZ, WRACASZ!

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

[MK4] Notlauf, a sterownik silnika

Post autor: italiano_83 » sob mar 31, 2012 10:31

tasior87 pisze:Dodam jeszcze, że poprzedni właściciel wgrał do niego chipa. Mój silnik to 1.9tdi ATD 101KM.
To raczej tam upatruj problemu a nie w samym sterowniku- tak sam z siebie to się nie popsuł, bez logów ze starego sterownika nikt nie będzie w stanie stwierdzić co było przyczyną problemu.

Temat przenoszę do działu elektryka- bo to usterka nie związana z silnikiem.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

[MK4] Notlauf, a sterownik silnika

Post autor: edzio » sob mar 31, 2012 11:37

tasior87 pisze:Wie ktoś może czy istnieje szansa na naprawę tego, który jest walnięty??
oczywiście ,że można naprawić,ale nie chce mi się wierzyć,że on jest przyczyną.
Po programie podniesiny jest limit,to powinno być lepiej.Podejrzewam ,problem gdzie indziej,a nowy sterownik ma mniejsze osiągi i pewnie dlatego nie blokuje.
Ten notlauf ,to przy jakich obrotach występował?,pewnie na bardzo wysokich?



Awatar użytkownika
tasior87
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 14:58
Lokalizacja: Jarosław

[MK4] Notlauf, a sterownik silnika

Post autor: tasior87 » ndz kwie 01, 2012 13:53

italiano_83 pisze:bez logów ze starego sterownika nikt nie będzie w stanie stwierdzić co było przyczyną problemu.
Szkoda, że szybciej ich nie zrobiłem. Teraz to już mi się zbytnio nie uśmiecha go podmieniać.
edzio pisze:Po programie podniesiny jest limit,to powinno być lepiej.Podejrzewam ,problem gdzie indziej,a nowy sterownik ma mniejsze osiągi i pewnie dlatego nie blokuje.
Początkowo mechanik wgrał mi sterownik z całkiem innym numerem+ mój wirus - wszystko było ok. Później zakupiłem identyczny sterownik o nr 038 906 019DF, który posiadał standardowe parametry - jeździłem na nim jakieś 2 tygodnie i również wszystko było ok. Na dzień dzisiejszy jeżdżę już tydzień na wirusie i jak dotąd nie odnotowałem żadnego notlaufa.
edzio pisze:Ten notlauf ,to przy jakich obrotach występował?,pewnie na bardzo wysokich?

Początkowo kiedy zaczęły pojawiać się pierwsze notlaufy to faktycznie występowały przy wysokich obrotach. Po czyszczeniu turbiny i podmianie N75 na nowy notlauf pojawiał się przy niskich obrotach najczęściej jak zwalniałem i włączałem bieg jałowy.


Obrazek
CZYSTA FURA JEŹDZI SZYBCIEJ !!!!!!!
TRAKTUJ LEWY JAK KIBEL. MUSISZ? WCHODZISZ, ROBISZ, WRACASZ!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości