Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.
Siema wszystkim. Mam malutki problem z centralka odpalania. Ogolnie dziala jak należy, ale chodzi mi o sygnał 12V po odpaleniu silnika. Aktualnie mam podłączone pod kontrolke ładowania (pin 12 wtyczki niebieskiej, kabelek niebieski). Jest tam co prawda +12V, ale nie stety wartość wolno rośnie. I kiedy silnik jest już odpalony, jest tam 10V... Czyli centralka kręci jeszcze ok 2s rozrusznikiem po odpaleniu silnika i czeka na 12V... Czy mogę gdzieś jeszcze znależć taki sygnał? Najlepiej żeby był w kostkach przy zegarach, jesli nie prosze o inne propozycje. Z góry dzieki : )
- slawek987
- Gadatliwa bestia
- Posty: 639
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2010 22:46
- Lokalizacja: cebulandia
- Auto: GOLF SV
- Silnik: DCYA
Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.
Na wzbudzeniu alternatora, o ile się nie mylę to niebieski kabel (który idzie do alternatora). A jak chcesz 12V w kabinie po odpaleniu to masz przy stacyjce.
Re: Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.
Tak właśnie mam wpięty w ten przewodzik od alternatora, ale nie stety jest zly bo napiecie wzrasta zbyt wolno... Aha. ale bedzie na pewno w stacyjce? Jesli nie bedzie klucza? O ktorym przewodzie mówisz?slawek987 pisze:Na wzbudzeniu alternatora, o ile się nie mylę to niebieski kabel (który idzie do alternatora). A jak chcesz 12V w kabinie po odpaleniu to masz przy stacyjce.
- slawek987
- Gadatliwa bestia
- Posty: 639
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2010 22:46
- Lokalizacja: cebulandia
- Auto: GOLF SV
- Silnik: DCYA
Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.
W stacyjce będzie dopiero chyba po zapłonie i musi być kluczyk, tak mi się wydaje ale nie jestem pewien.
Co masz na myśli mówiąc, że napięcie wzrasta zbyt wolno??? chodzi o to że zbyt późno pojawia się prąd???Domcioo20 pisze:...napiecie wzrasta zbyt wolno
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.
Nie ma nigdzie w aucie +12V po odpaleniu silnika oprocz tego niebieskiego przewodu.
W stacyjce nie ma takiego przewodu, jest 12V po przekreceniu kluczyka ktore znika podczas rozruchu silnika i po zakonczeniu rozruchu znow sie pojawia.
W stacyjce nie ma takiego przewodu, jest 12V po przekreceniu kluczyka ktore znika podczas rozruchu silnika i po zakonczeniu rozruchu znow sie pojawia.
- slawek987
- Gadatliwa bestia
- Posty: 639
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2010 22:46
- Lokalizacja: cebulandia
- Auto: GOLF SV
- Silnik: DCYA
Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.
agrala, o tym właśnie myślałemagrala pisze:jest 12V po przekreceniu kluczyka ktore znika podczas rozruchu silnika i po zakonczeniu rozruchu znow sie pojawia.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.
Co to Koledzy opowiadają?
Jest przewód, na którym jest napięcie od chwili przekręcenia na "zapłon" (kontrolki zaświecają się) do wyłączenia silnika - CZARNY.
Można też wykorzystać ten niebieski od "wzbudzenia" alternatora, lecz nie "na żywo" a dobrze dobranym przekaźnikiem, zaczynającym pracę czyli przełączającym przy wymaganym przez nas napięciu (do uzyskania przez odpowiednie doginanie kotwiczki w środku przekaźnika).
Jest przewód, na którym jest napięcie od chwili przekręcenia na "zapłon" (kontrolki zaświecają się) do wyłączenia silnika - CZARNY.
Można też wykorzystać ten niebieski od "wzbudzenia" alternatora, lecz nie "na żywo" a dobrze dobranym przekaźnikiem, zaczynającym pracę czyli przełączającym przy wymaganym przez nas napięciu (do uzyskania przez odpowiednie doginanie kotwiczki w środku przekaźnika).
Re: Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.
Centralka rozłącza rozrusznik przy 12V. Na tym przewodzie jest 12, ale wzrasta wolno. Tzn ze kiedy silnik już jest załączony, na przewodzie tym jest ok 10V, a dopiero po 2s 12. No i tu jest problem, ponieważ rozrusznik chodzi jeszcze 2 senundy po tym jak silnik jest odpalony. Chyba nie zakręciłem mocno i wiecie o co kaman.slawek987 pisze:W stacyjce będzie dopiero chyba po zapłonie i musi być kluczyk, tak mi się wydaje ale nie jestem pewien.
Co masz na myśli mówiąc, że napięcie wzrasta zbyt wolno??? chodzi o to że zbyt późno pojawia się prąd???Domcioo20 pisze:...napiecie wzrasta zbyt wolno
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.
spróbuj pociągnąć prosto od alternatora grubszy przewód niż ten oryginalny...może uda się urwać coś z tego czasu. Na razie podłącz dla próby "na krótko"...jak będzie coś lepiej to ewentualnie podłączysz na stałe.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.
A może sprawdzić ten alternator - coś późno faktycznie wzrasta napięcie.
A tak ogólnie, chodzi o zdalne odpalenie i "wiedzę" centralki o uruchomieniu się silnika? To może skierować się w stronę czujnika niskiego (bo są dwa) ciśnienia oleju i jego jakoś wykorzystać?
A tak ogólnie, chodzi o zdalne odpalenie i "wiedzę" centralki o uruchomieniu się silnika? To może skierować się w stronę czujnika niskiego (bo są dwa) ciśnienia oleju i jego jakoś wykorzystać?
Re: Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.
No właśnie. Z tego co czytalem +12V może być np : z obrotomierza, cewki zapłonowej lub po prostu z kontrolki ciśnienia oleju. Ale gdzie je znależc? Nie mam ukladu tych kostek przy stacyjce i lipa... W ciemno troszke nie widzi mi sie wszystkiego po kolei sprawdzac.Zico63b pisze:A może sprawdzić ten alternator - coś późno faktycznie wzrasta napięcie.
A tak ogólnie, chodzi o zdalne odpalenie i "wiedzę" centralki o uruchomieniu się silnika? To może skierować się w stronę czujnika niskiego (bo są dwa) ciśnienia oleju i jego jakoś wykorzystać?
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.
Te dwa to jeszcze w "trójce"; w IV jest jeden, ale nie takie ważne...
W IV-ce to czujnik do którego dochodzi zielono-czarny przewód i taki sam kolor wchodzi w niebieskie złącze zegarów, pin "10". Sprawdzić po odpięciu wtyku na czujniku, ale chyba jest normalnie, na postoju zwarty i uruchomienie silnika oraz wzrost ciśnienia otwierają styki. Jeśli tak, to poprzez diody (dla odseparowania od instalacji pojazdu) mógłby włączać przekaźnik. Spróbować warto.
W IV-ce to czujnik do którego dochodzi zielono-czarny przewód i taki sam kolor wchodzi w niebieskie złącze zegarów, pin "10". Sprawdzić po odpięciu wtyku na czujniku, ale chyba jest normalnie, na postoju zwarty i uruchomienie silnika oraz wzrost ciśnienia otwierają styki. Jeśli tak, to poprzez diody (dla odseparowania od instalacji pojazdu) mógłby włączać przekaźnik. Spróbować warto.
Re: Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.
Nie za bardzo rozumiem. Mam sprawdzic te 12V na pinie 10. przewód zielono-czarny złącza niebieskiego. A reszty nie kumam...Zico63b pisze:Te dwa to jeszcze w "trójce"; w IV jest jeden, ale nie takie ważne...
W IV-ce to czujnik do którego dochodzi zielono-czarny przewód i taki sam kolor wchodzi w niebieskie złącze zegarów, pin "10". Sprawdzić po odpięciu wtyku na czujniku, ale chyba jest normalnie, na postoju zwarty i uruchomienie silnika oraz wzrost ciśnienia otwierają styki. Jeśli tak, to poprzez diody (dla odseparowania od instalacji pojazdu) mógłby włączać przekaźnik. Spróbować warto.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.
Na silniku jest czujnik, do którego dochodzi jeden kabelek takiego właśnie koloru. Odpinamy od niego wtyk i sprawdzamy czujnik czy na niepracującym silniku jest on zwarty do masy. Jeśli tak, to przy zegarach też odnajdujemy ten przewód i można go wykorzystać.
Jeśli Kolega nie bardzo zna zasadę, jak można by go podłączyć, obawiam się o całość wiedzy Kolegi w elektryce i by Kolega nie uczynił krzywdy autu, np przez pomyłkę w podłączeniach.
Mogę coś wyrysować, jakiś schemacik - lecz co z tymi zastrzeżeniami.
Powiedzmy, coś takiego:
Jeśli Kolega nie bardzo zna zasadę, jak można by go podłączyć, obawiam się o całość wiedzy Kolegi w elektryce i by Kolega nie uczynił krzywdy autu, np przez pomyłkę w podłączeniach.
Mogę coś wyrysować, jakiś schemacik - lecz co z tymi zastrzeżeniami.
Powiedzmy, coś takiego:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości