brak mocy przy 140km/h ciężkie ustawienie zapłonu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: wt mar 20, 2012 22:06
brak mocy przy 140km/h ciężkie ustawienie zapłonu
Mam problem z moim Golfem 3 1.8 CL 90KM V8, Gaz + Benzyna rocznik '93. Samochód strasznie dużo pali (13l benzyny) kłopoty zaczynają się na kole od wałka rozrządu gdy punkt OT jest ustawiony w punkcie, przy uruchomieniu silnika i sprawdzeniu lampą stroboskopową ucieka do przodu i do tyłu, nie zostaje w stałym punkcie OT. Autko podczas jazdy delikatnie przerywa, przy ostrym starcie robi się "mułowaty". Ledwo rozpędza się do 140km/h... nie ma nawet mowy żeby przekroczyć ta prędkość. Przy silniku wymieniłem: cały rozrząd, sondę lambda, świece, przewody wysokiego napięcia, kopułkę, palec, olej, filtry, głowica jest po planowaniu i ma nową uszczelkę. Ciśnienie na tłokach zmierzyłem i wyszło mi na pierwszym 12, na drugim 10, na trzecim 11 i na czwartym 11. Czy przyczyną może być aparat zapłonowy? Nie mam już pomysłu co innego, pomóżcie dobrzy użytkownicy VW .
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
brak mocy przy 140km/h ciężkie ustawienie zapłonu
Albo są niedostatki z wytwarzaniem sygnału dla iskry , z winy czujnika halla cewki kabli do tych rzeczy, albo rzadziej uszkodzony sterownik silnika. Sprawdź jeszcze stroboskopem czy po zwiększeniu obrotów znak wyraźnie się przesuwa, powinno być jakieś 38 stopni przy 3000/min, jeśli niema tego wyprzedzenia to prawdopodobnie sterownik silnika padł. Ale to jest rzadkie. Sam aparat musi być własciwie włożony na znaki opisy znajdziesz
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: wt mar 20, 2012 22:06
brak mocy przy 140km/h ciężkie ustawienie zapłonu
właśnie przy 3000/min ucieka ten punkt i czy to może być od czujnika halla?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
brak mocy przy 140km/h ciężkie ustawienie zapłonu
ale co znaczy ucieka, ma się cofnąć o ok 25 stopni czyli ok 2 cm na kole pasowym. Sam czujnik się tak rzadko pusuje, działa albo nie. Sprawdziłeś zamontowanie aparatu?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości