brak mocy przy 140km/h ciężkie ustawienie zapłonu

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tomaszornot
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt mar 20, 2012 22:06

brak mocy przy 140km/h ciężkie ustawienie zapłonu

Post autor: tomaszornot » śr mar 21, 2012 21:49

Mam problem z moim Golfem 3 1.8 CL 90KM V8, Gaz + Benzyna rocznik '93. Samochód strasznie dużo pali (13l benzyny) kłopoty zaczynają się na kole od wałka rozrządu gdy punkt OT jest ustawiony w punkcie, przy uruchomieniu silnika i sprawdzeniu lampą stroboskopową ucieka do przodu i do tyłu, nie zostaje w stałym punkcie OT. Autko podczas jazdy delikatnie przerywa, przy ostrym starcie robi się "mułowaty". Ledwo rozpędza się do 140km/h... nie ma nawet mowy żeby przekroczyć ta prędkość. Przy silniku wymieniłem: cały rozrząd, sondę lambda, świece, przewody wysokiego napięcia, kopułkę, palec, olej, filtry, głowica jest po planowaniu i ma nową uszczelkę. Ciśnienie na tłokach zmierzyłem i wyszło mi na pierwszym 12, na drugim 10, na trzecim 11 i na czwartym 11. Czy przyczyną może być aparat zapłonowy? Nie mam już pomysłu co innego, pomóżcie dobrzy użytkownicy VW ;).



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

brak mocy przy 140km/h ciężkie ustawienie zapłonu

Post autor: Paweł Marek » śr mar 21, 2012 21:58

Albo są niedostatki z wytwarzaniem sygnału dla iskry , z winy czujnika halla cewki kabli do tych rzeczy, albo rzadziej uszkodzony sterownik silnika. Sprawdź jeszcze stroboskopem czy po zwiększeniu obrotów znak wyraźnie się przesuwa, powinno być jakieś 38 stopni przy 3000/min, jeśli niema tego wyprzedzenia to prawdopodobnie sterownik silnika padł. Ale to jest rzadkie. Sam aparat musi być własciwie włożony na znaki opisy znajdziesz


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

tomaszornot
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt mar 20, 2012 22:06

brak mocy przy 140km/h ciężkie ustawienie zapłonu

Post autor: tomaszornot » śr mar 21, 2012 22:31

właśnie przy 3000/min ucieka ten punkt i czy to może być od czujnika halla?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

brak mocy przy 140km/h ciężkie ustawienie zapłonu

Post autor: Paweł Marek » czw mar 22, 2012 09:09

ale co znaczy ucieka, ma się cofnąć o ok 25 stopni czyli ok 2 cm na kole pasowym. Sam czujnik się tak rzadko pusuje, działa albo nie. Sprawdziłeś zamontowanie aparatu?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości