witam mam pewien problem wczoraj zapalily sie kontrolki abs ch. ręczny, i brakuje wspomagania chamulca w mk2 1.8 rp czy to moze byc pompa??
vagiem nie moge sie połączyc przez oryginalne złącza. podpowie ktoś moze gdzie znalezc sterownik ABSu pod jakim pinem zrobić diagnoze z gory dzieki za podpowiedz pozdrawiam!!
mk2 brak ABS
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- mk2manhattan
- Ma gadane
- Posty: 216
- Rejestracja: pt mar 11, 2011 23:46
- Lokalizacja: Pniewy WLKP
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
mk2 brak ABS
Hehe, takie rzeczy tylko w Erze . Musisz sprawdzać na piechotę. Zacznij od bezpieczników.mk2manhattan pisze:vagiem nie moge sie połączyc przez oryginalne złącza
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
mk2 brak ABS
W mk2 diagnostykę ABS robi się kodami błyskowymi:
Flash code Fault location
0000 End of sequence
1111 Electronic control unit (ECU)
1112 Solenoid valve, LH front inlet
1114 Solenoid valve, RH front inlet
1122 Solenoid valve, rear inlet
1132 Solenoid valve, LH front outlet
1134 Solenoid valve, RH front outlet
1142 Solenoid valve, rear outlet
1222 Solenoid valve, main
1222 Solenoid valves, inlet & outlet
1233 Wheel speed sensor, LH front
1241 Wheel speed sensor, RH front
1243 Wheel speed sensor, RH rear
1311 Wheel speed sensor, LH rear
1312 Brake fluid level switch/pressure switch 2
4444 No fault found
Dostęp do kodów:
1. Wyłącz zapłon
2. Zewrzyj pin nr 1 czarnej wtyczki diagnostycznej (masa - brązowy) z pinem nr 1 niebieskiej lub szarej (zależy co masz) wtyczki diagnostycznej.
3. Włącz zapłon.
4. Poczekaj 3 sekundy, rozłącz połączenie.
Jak zauważyłeś kody nie obejmują pompy płynu hamulcowego. Pompa sterowana jest poprzez czujnik ciśnienia ( kabelek żółto-czerwony zwierany jest z masą), za pośrednictwem przekaźnika 78. Zobacz, czy po przekręceniu kluczyka ten przekaźnik pyka. Jak pyka, to sprawdź, czy pompa pracuje. Jak pracuje, to jakaś usterka mechaniczna - i niestety jest to najbardziej prawdopodobna wersja wydarzeń. Podobne pompy były w pasku B3 - wiec w razie czego tam można szukać, łatwiej znaleźć.
Flash code Fault location
0000 End of sequence
1111 Electronic control unit (ECU)
1112 Solenoid valve, LH front inlet
1114 Solenoid valve, RH front inlet
1122 Solenoid valve, rear inlet
1132 Solenoid valve, LH front outlet
1134 Solenoid valve, RH front outlet
1142 Solenoid valve, rear outlet
1222 Solenoid valve, main
1222 Solenoid valves, inlet & outlet
1233 Wheel speed sensor, LH front
1241 Wheel speed sensor, RH front
1243 Wheel speed sensor, RH rear
1311 Wheel speed sensor, LH rear
1312 Brake fluid level switch/pressure switch 2
4444 No fault found
Dostęp do kodów:
1. Wyłącz zapłon
2. Zewrzyj pin nr 1 czarnej wtyczki diagnostycznej (masa - brązowy) z pinem nr 1 niebieskiej lub szarej (zależy co masz) wtyczki diagnostycznej.
3. Włącz zapłon.
4. Poczekaj 3 sekundy, rozłącz połączenie.
Jak zauważyłeś kody nie obejmują pompy płynu hamulcowego. Pompa sterowana jest poprzez czujnik ciśnienia ( kabelek żółto-czerwony zwierany jest z masą), za pośrednictwem przekaźnika 78. Zobacz, czy po przekręceniu kluczyka ten przekaźnik pyka. Jak pyka, to sprawdź, czy pompa pracuje. Jak pracuje, to jakaś usterka mechaniczna - i niestety jest to najbardziej prawdopodobna wersja wydarzeń. Podobne pompy były w pasku B3 - wiec w razie czego tam można szukać, łatwiej znaleźć.
- mk2manhattan
- Ma gadane
- Posty: 216
- Rejestracja: pt mar 11, 2011 23:46
- Lokalizacja: Pniewy WLKP
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości