LED do jazdy dziennej, watpliwosci
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
LED do jazdy dziennej, watpliwosci
Spoko, ale ty masz "zwykłe" lampy bez automatycznego startera. Z twoich lamp wychodzą 3 przewody - biały, czarny i żółty. Biały i czarny to zasilanie i po podłączeniu pod to zasilanie odrazu masz włączone lampy. Puszczenie 12V na żółty przewód powoduje gaśnięcie lamp. W twoim wypadku i tak trzeba szukać plusa po zapłonie w stacyjce, który dostarczy zasilanie do lamp po przekręceniu kluczyka. W przypadku philipsa nie trzeba tego robić - przetwornica wraz z starterem wykrywa w którym momencie doszło do uruchomienia silnika i automatycznie włącza światła.
Nie widzę sensu kombinowania z przekaźnikami i mam wrażenie że tutaj ktoś na siłę chce je wcisnąć
Nie widzę sensu kombinowania z przekaźnikami i mam wrażenie że tutaj ktoś na siłę chce je wcisnąć
Re: LED do jazdy dziennej, watpliwosci
Witam.Może zle napisałem ,dopiero co klepnąłem na allegro i zapytałem może troche za wcześnie bo w środe mają być a w piątek montuje.........ale cenna uwaga bo jeśli chodzi o podpięcie pod akum to pierwszy raz słysze jak dostane i zamontuje to dam znać-jak z tym podłączeniem jest naprawde.........niestety tylko na cztery diody bo pod spodem mam przeciwmgielne i na pięć nie wejdzie.........a tak wogóle to czy ktoś może mi napisać czy ten mój zakup będzie cieszył oko,czy bedą coś warte?skaktus pisze:Lampy Philipsa mają automatyczny starter, który wykrywa pracę alternatora na podstawie skoku napięcie z około 12V na około 14V. Nie trzeba się nigdzie wpinać w skrzynkę, jedynie podpiąć się pod akumulator. Jak by tego było mało, przewody mają odpowiednie "oczka" które idealnie pasują na śruby klem. Wszystko jest w instrukcji, lenistwo jednak wygrało...doggie pisze:
gdzie to wyczytałeś?
Wszystko jest w tym tym temacie. Nie spodziewaj się że za 50 czy to 100 zł kupisz dobre lampy. Minimalna cena to od około 200 do 500 zł i to też trzeba wiedzieć co brać, ale jak wspomniałem - wszystko jest w temacie.witam zamierzem zakupic swiatła do jazdy dziennej poprzez allegro.czym kierowac sie w wyborze takich swiatem i na co zwrócic szczególna uwage
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10578
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: LED do jazdy dziennej, watpliwosci
he he, może masz takie wrażenie i wiem do kogo pijesz ale uwierz że to pozoryskaktus pisze: mam wrażenie że tutaj ktoś na siłę chce je wcisnąć
LED do jazdy dziennej, watpliwosci
Do nikogo nie pije
Lampki philipsa sa ok,z starterem nic nie musisz sprawdzac.Mam to cudo i dziala,tak samo jest w wersji 4 led.Na www sa instrukcje i tam mozesz przeczytac co i jak.
Lampki philipsa sa ok,z starterem nic nie musisz sprawdzac.Mam to cudo i dziala,tak samo jest w wersji 4 led.Na www sa instrukcje i tam mozesz przeczytac co i jak.
LED do jazdy dziennej, watpliwosci
Witam swiatla podpiete pez problemu: do kolgi ktory krytykowal troszke to powiem ze swieca BAArdzo jasno podpiete tylko na 2 przewodach (czerwony czarny zmostkowane ze soba) jeden podpiety pod maska pod przekaznik nr 53 (prad po stacyjce) drugi czarny przewod pod plus swiatel mijania, mijania akurat u mnie dlatego ze postojowki mam 3W a producent nie zaleca podpinania ponizej 5W, swiatelka swieca po zaplonie a gasna po wlaczeniu swiatel mijania, nie trzeba zadnych przekaznikow przelacznikow itp szmelcu zadnego, zalozone juz 2 tyg temu ale pisze teraz bo chcialem sprawdzic czy beda dzialac a nie spala sie po tygodniu Pozdrawiam
Zawsze warto mieć pod nogą więcej niżeli mniej ale w głowie mieć więcej jak w nodze to tak ku przestrodze
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10578
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: LED do jazdy dziennej, watpliwosci
sklejku pisze: nie trzeba zadnych przekaznikow przelacznikow itp szmelcu zadnego,
żebyś przypadkiem nie musiał się jeszcze przeprosić z przekaźnikiem jak ci za jakiś czas zaczną po wyłączeniu lekko świecić
Re: LED do jazdy dziennej, watpliwosci
Zastanawiam się jak mogłeś razem połączyć plus i minus i to jeszcze działa...sklejku pisze: podpiete tylko na 2 przewodach (czerwony czarny zmostkowane ze soba)
- guziolek
- Forum Master
- Posty: 1400
- Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
- Lokalizacja: Lublin okolice
- Kontakt:
LED do jazdy dziennej, watpliwosci
skaktus, słuszna uwaga z tym mostkowaniem też się zastanawiam, może jakieś inne napięcie kolega ma w instalacji, albo lampy specjalnie przerobione, że po takim podłączeniu działają Druga sprawa, to podpięte niezgodnie z prawem, bo po włączeniu pozycji nadal świecą. Przeglądu podbić nie powinni, u mnie sprawdzali
LED do jazdy dziennej, watpliwosci
Co do pozycji to może tak być Prawo po nowelizacji chyba w 2009 roku, upraszczając montaż, zezwala na świecenie dziennych z postojami przednimi / tylnymi. Mają gasnąć po włączeniu mijania
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10578
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: LED do jazdy dziennej, watpliwosci
dobrze że napisałeś chyba, jeśli tak jest to pokaż mi przepis prawnyskaktus pisze:Co do pozycji to może tak być Prawo po nowelizacji chyba w 2009 roku, upraszczając montaż, zezwala na świecenie dziennych z postojami przednimi / tylnymi. Mają gasnąć po włączeniu mijania
zgodnie z warunkami technicznymi czyli RMI w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać pojazdy w momencie włączenia postojówek powinny palić się dwa punkty czyli dwie żarówki, w tym momencie łącznie z dziennymi mamy 4 punkty i jest to niezgodne z rozporządzeniem, po drugie żeby dzienne mogły się palić po włączeniu włącznika na pozycję postojówek to muszą mieć podwójną homologację czyli RL dziennych i A postojowych, ale i tak nadal mamy 4 punkty a żarówek W5W z reflektorów nie możemy wyjmować
to co ty napisałeś czyli "zezwala na świecenie dziennych z postojami przednimi / tylnymi." dotyczy nowych z ledami fabrycznymi aut np. Audi gdzie ledy robią za postojówki i dzienne a w momencie włączenia postojówek przygasają
LED do jazdy dziennej, watpliwosci
Zgodnie z zmianami jakie zaszły pierwsza wersja mówiła :
1-światła dzienne gasną po włączeniu świateł postojowych
Zgodnie z tym rozporządzeniem, światła dzienne miały gasnąć po włączeniu postojowych, mijało to się z rozwiązaniami w Audi / BMW / KIA gdzie dzienne są "zespolone" z postojowymi, co również nastręczało problemów z montażem w autach niemających fabrycznych dziennych
2-nowelizacja z 31 grudnia 2009 r
Światła w autach doposażonych w światła dzienne zgodnie z rozporządzeniem, mogą świecić wraz z światłami postojowymi (co niweluje problem włączania dziennych wraz z zapłonem) ale mają gasnąć po włączeniu mijania, więc w tym momencie nie masz 4 postojowych
3-nie mniej jednak, wszystko zależy od gliniarza - miałem już kontrole, gdzie gliniarze byli bardzo zdziwieni na dzienne, soczewki jak i na przyciemniane fabryczne światła tylne itd...jedni puszczają xenony na H4 a inni plują się o BlueVision...
1-światła dzienne gasną po włączeniu świateł postojowych
Zgodnie z tym rozporządzeniem, światła dzienne miały gasnąć po włączeniu postojowych, mijało to się z rozwiązaniami w Audi / BMW / KIA gdzie dzienne są "zespolone" z postojowymi, co również nastręczało problemów z montażem w autach niemających fabrycznych dziennych
2-nowelizacja z 31 grudnia 2009 r
Światła w autach doposażonych w światła dzienne zgodnie z rozporządzeniem, mogą świecić wraz z światłami postojowymi (co niweluje problem włączania dziennych wraz z zapłonem) ale mają gasnąć po włączeniu mijania, więc w tym momencie nie masz 4 postojowych
3-nie mniej jednak, wszystko zależy od gliniarza - miałem już kontrole, gdzie gliniarze byli bardzo zdziwieni na dzienne, soczewki jak i na przyciemniane fabryczne światła tylne itd...jedni puszczają xenony na H4 a inni plują się o BlueVision...
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10578
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
LED do jazdy dziennej, watpliwosci
nie przedstawiłeś mi podstawy prawnej, to co piszesz jest nie do końca prawdą, poczytaj sobie Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać pojazdy zarejestrowane w Polsce, zwłaszcza załącznik o światłach
już pisałem że w przepisach jest nieścisłość gdyż dotyczy to lamp homologowanych fabrycznie jako dzienne i postojowe, pkt 6 i 18 tabelki załącznika Nr 6 nie są jednoznaczne
absolutnie nie, w załączniku Nr 6 powyższego RMI wyraźnie jest napisane że ilość postojówek ma wynosić 2, po dołożeniu dziennych robi się 4, nie ma zapisu o dokładaniu dziennych, za takie rzeczy zatrzymuje się dowód rejestracyjnymogą świecić wraz z światłami postojowymi
już pisałem że w przepisach jest nieścisłość gdyż dotyczy to lamp homologowanych fabrycznie jako dzienne i postojowe, pkt 6 i 18 tabelki załącznika Nr 6 nie są jednoznaczne
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
LED do jazdy dziennej, watpliwosci
Kolego Doggie! Kompletnie inaczej:
Dawniej przy używaniu świateł do jazdy dziennej MUSIAŁ świecić cały pełny fabryczny układ świateł pozycyjnych jeszcze.
4 maja 2009r. weszła nowelizacja przepisów ( http://www.lex.pl/du-akt/-/akt/dz-u-09-75-639" onclick="window.open(this.href);return false; ) mówiąca, że pojazdy PO RAZ PIERWSZY rejestrowane do 31 grudnia 2009 roku MOGĄ mieć włączone pozycyjne z dziennymi, ale NIE MUSZĄ, zależy to od możliwości samochodu czy woli właściciela. W samochodach noworejestrowanych PO 31 grudnia 2009 pozycyjne już świecić się NIE MOGĄ.
Zawsze natomiast dzienne muszą gasnąć w chwili włączenia jakichkolwiek reflektorów czyli mijania, drogowych czy przeciwmgłowych. To akurat jest zrozumiałe, zważywszy na rozsył światła dziennych - na około, rażący w ciemności. Gaśnięcie to nie jest wymagane przy "błysku" drogowymi.
M. in. temat na elektrodzie, posty #9 i #10:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... 9#10704909" onclick="window.open(this.href);return false;
Dawniej przy używaniu świateł do jazdy dziennej MUSIAŁ świecić cały pełny fabryczny układ świateł pozycyjnych jeszcze.
4 maja 2009r. weszła nowelizacja przepisów ( http://www.lex.pl/du-akt/-/akt/dz-u-09-75-639" onclick="window.open(this.href);return false; ) mówiąca, że pojazdy PO RAZ PIERWSZY rejestrowane do 31 grudnia 2009 roku MOGĄ mieć włączone pozycyjne z dziennymi, ale NIE MUSZĄ, zależy to od możliwości samochodu czy woli właściciela. W samochodach noworejestrowanych PO 31 grudnia 2009 pozycyjne już świecić się NIE MOGĄ.
Zawsze natomiast dzienne muszą gasnąć w chwili włączenia jakichkolwiek reflektorów czyli mijania, drogowych czy przeciwmgłowych. To akurat jest zrozumiałe, zważywszy na rozsył światła dziennych - na około, rażący w ciemności. Gaśnięcie to nie jest wymagane przy "błysku" drogowymi.
M. in. temat na elektrodzie, posty #9 i #10:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... 9#10704909" onclick="window.open(this.href);return false;
Kolega myli rodzaje świateł.doggie pisze:wyraźnie jest napisane że ilość postojówek ma wynosić 2, po dołożeniu dziennych robi się 4,
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10578
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
LED do jazdy dziennej, watpliwosci
elektroda nie jest dla mnie wyznacznikiem prawa, ja za takie podłączenie zatrzymuję dowód rejestracyjny
pokaż mi taki zapis w przepisachczy woli właściciela.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości