Brak komunikacji VAG-a ze sterownikiem.

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Tomaso007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: wt paź 14, 2008 18:34
Lokalizacja: Okolice Aleksandrowa Łódzkiego

Brak komunikacji VAG-a ze sterownikiem.

Post autor: Tomaso007 » sob mar 03, 2012 16:06

Witam!!
Byłem dziś Golfem u znajomego na zczytanie błędów.
Mam kostkę 16-pinową i idą 3 kable. Stały + i - oraz prosto z wiązki silnikowej szaro-biały kabelek K-diagnozy.
Niestety błędów nie zczytało, bo wyskoczył błąd w komunikacji. Auto tak to chodzi. Czego to może być wina???
Mieliście taki problem??

p.s. auto: golf 2 z bebechami od 3ki GTI 2E.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Brak komunikacji VAG-a ze sterownikiem.

Post autor: Paweł Marek » ndz mar 04, 2012 08:55

szczegółów nie znam ale szukaj pod tym kątem że we wtyczce mają być 4 kable, nie siedzę w temacie żeby ci napisać czy ten 4-ty kabel jest konieczny do diagnozy w tym typie wtrysku i skąd leci ale pewnie potrzebna jest linia k i l.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Brak komunikacji VAG-a ze sterownikiem.

Post autor: agrala » ndz mar 04, 2012 10:23

Jezeli instalacja jest od tego silnik a wraz z gniazdem OBD to ilosc przewodow powinna byc ok.
O ile pamietam to tylko przy starym typpie gniazda OBD (2 gniazda 2 pinowe) byly 2 linie diagnostyczne K i L.
Czy to diagnozowaliscie?
Sprawdzales przewod pomiedzy OBD a ECU?



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Brak komunikacji VAG-a ze sterownikiem.

Post autor: jeryk10 » ndz mar 04, 2012 13:02

wystarczy ze w gnieździe diagnostycznym jest plus masa i przewód K ten szaro biały i powinieneś się połączyć ze sterownikiem silnika bez problemu


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

Tomaso007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: wt paź 14, 2008 18:34
Lokalizacja: Okolice Aleksandrowa Łódzkiego

Brak komunikacji VAG-a ze sterownikiem.

Post autor: Tomaso007 » ndz mar 04, 2012 14:48

jeryk10, tak też jest a z wiązki silnikowej wychodził ten jeden kabel - akurat w tego typie wiązki.
agrala, wiem o czym mówisz, bo u mojego kuzyna w seacie jest K i L-żółtawy kabelek.
Raz się kiedyś udało połączyć ale teraz nie chce. Połączone wszystko jest tj być powinno więc to wydaje mi się grubsza sprawa... :/



Tomaso007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: wt paź 14, 2008 18:34
Lokalizacja: Okolice Aleksandrowa Łódzkiego

Brak komunikacji VAG-a ze sterownikiem.

Post autor: Tomaso007 » ndz mar 04, 2012 14:50

agrala pisze:Sprawdzales przewod pomiedzy OBD a ECU?
no musze jeszcze sprawdzić ten szaro-biały kabel...



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Brak komunikacji VAG-a ze sterownikiem.

Post autor: jeryk10 » ndz mar 04, 2012 17:43

podłącz inny vag i sprawdź czy kabel K ma przejście


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

modell85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz lut 26, 2012 01:56

Re: Brak komunikacji VAG-a ze sterownikiem.

Post autor: modell85 » ndz mar 04, 2012 19:19

Witam, ja również kiedyś miałem problem z diagnozą samochodu - nie mogłem odczytać błędów, cały czas łączyło, ale nie mogło połączyć. Nie wiem dlaczego ale przez przypadek odpiąłem radio samochodowe (sony) i komputer momentalnie wczytał wszystkie błędy. Do dzisiaj nie mam zielonego pojęcia jaki to miało wpływ, ale spróbować nie zaszkodzi, a kto wie może pomoże ;)



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Brak komunikacji VAG-a ze sterownikiem.

Post autor: jeryk10 » pn mar 05, 2012 08:45

modell85 tak ale ty masz mk4 i miałeś po prostu źle radio podłączone jakiś kabel z kostki radia zgrywał się z kablem od diagnozy radia i z tego powodu nie miałeś diagnozy bo były zakłócenia a co do mk3 to w tych modelach nie było diagnozy z radiem


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Brak komunikacji VAG-a ze sterownikiem.

Post autor: Lipek81 » czw mar 15, 2012 13:01

Do zczytania błędów potrzeba jest tylko linia K, oraz zasilanie. Linia K Powinna być na 7 pinie gniazda OBD. Zobacz, czy masz zasilanie na pozostałych dwóch pinach.



Tomaso007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: wt paź 14, 2008 18:34
Lokalizacja: Okolice Aleksandrowa Łódzkiego

Brak komunikacji VAG-a ze sterownikiem.

Post autor: Tomaso007 » śr kwie 18, 2012 18:09

Lipek81 pisze:Zobacz, czy masz zasilanie na pozostałych dwóch pinach.
Zasilanie jest.
Lipek81 pisze:Linia K Powinna być na 7 pinie gniazda OBD
Gniazdo jest z passata b4 bez przeróbek no i są 3 kable ( + czerwono-biały, - brązowy, K - szaro biały). Nie wiem nadal..



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Brak komunikacji VAG-a ze sterownikiem.

Post autor: Lipek81 » śr kwie 18, 2012 23:22

Powtórzę może jeszcze raz, bo chyba nie doczytałeś - czy linia K dochodzi do pinu 7 w gnieździe?



Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Brak komunikacji VAG-a ze sterownikiem.

Post autor: Lucki » czw kwie 19, 2012 09:51

Kolego nie prościej podłączyć Ci się jest pod 43 pin na ecu (linia K) a zasilanie i masę z aku bezpośrednio na czas diagnozy pociągnąć ?


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

Tomaso007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: wt paź 14, 2008 18:34
Lokalizacja: Okolice Aleksandrowa Łódzkiego

Brak komunikacji VAG-a ze sterownikiem.

Post autor: Tomaso007 » czw sty 31, 2013 17:12

Panowie.. A czy to może być tego wina, że przy Swapie gratów z mk3 do mk2 zastosowałem gniazdo 16pinowe gdzie powinno być na 4..??
Ori w mk3 było coś takiego:
Obrazek

A zastosowałem coś takiego:
Obrazek

Pod to 16 pinowe gniazdo wszystko podłączyłem prawidłowo, więc nie wiem... Może powinno być gniazdo takie jak było orginalnie. i dlatego nie chciało błędów zczytać.?? :blush:
Ma ktoś może pinologię tego pierwszego gniazda jakie było orginalnie???



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości