Chyba trochę wyolbrzymiasz i straszysz ludzi.. Nie zdarzył się chyba ani jeden przypadek detonacji podczas pomiaru omomierzem. Prąd jaki płynie podczas takiego pomiaru to 1.3mA (przy rezystancji poniżej 3 Om. Prąd jaki płynie podczas detonacji poduchy to mniej więcej 4700mA - takie 1,3mA jakie płynie podczas pomiaru wysyła zapewne sam sterownik poduszki żeby sprawdzić czy jest podpięta.norek111 pisze:mamy do czynienia z materiałem wybuchowym który może nas pozbawić życiassarna1 pisze:.. poniewaz?
100 razy się uda a za 101- BUM
zapytaj sapera czy mądrym pomysłem jest pomiar oporności zapalnika elektrycznego omomierzem
nie powinno się nawet pisać jak bezpiecznie to zrobić ponieważ jest zasada że się tego nie robi i koniec
AirBag zamiast opornika
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Re: AirBag zamiast opornika
MK3 ADZ->AGU
AirBag zamiast opornika
troche racji przy tym jest. Fakt zakladalem ze miernik to bedzie powiedzmy taki za 15 zl elektroniczny to ten bez obawy nic nie wywoła. Mam takie starsze mierniki w domu co to jakdobrze pamietam zaroweczke 3,5 V zaswieca na pomiarze opornosci w zakresie do 500 ohmów. Tak wiec moze byc pewne niebezpieczenstwo na miernikach wsakzówkowych starszej generacji.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
AirBag zamiast opornika
wiadomo, mowie o sprzecie pomiarowym z tego tysiaclecia:)
sterownik poduszek musi sprawdzac ciaglasc obwodu i robi to przepuszczajac niewielki prad i nic sie nie dzieje
sterownik poduszek musi sprawdzac ciaglasc obwodu i robi to przepuszczajac niewielki prad i nic sie nie dzieje
MK3 ADZ->AGU
AirBag zamiast opornika
Tak tak, Opornośc poduszek, napinaczy sprawdzalem nie raz i nie dwa i moge zapewnic iz taki mierniczek z wyswietlaczem elektronicznym z cieklych kryszatałów za 15 zl spokojnie daje rade i nie odpali poduszek.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
AirBag zamiast opornika
No a jeśli auto miało "bum", straciło poduchy, w ich miejscu znalazły się oporniczki, to czy po ich wyeliminowaniu i wstawieniu poduch na swoje miejsce, w razie kolejnego "bum" poduchy zadziałają?
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
AirBag zamiast opornika
seebst, na początku tematu masz o crashdacie - sterownik musi być ogarnięty aby wszystko później działało jak należy
AirBag zamiast opornika
No ok, a czy są jeszcze poza tym jakieś sensory, czujniki zderzeniowe? Bo w zasadzie nawet nie wiem gdzie ich szukać pod maską?
- Waqa
- Gadatliwa bestia
- Posty: 923
- Rejestracja: wt cze 30, 2009 16:58
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
- Kontakt:
Re: AirBag zamiast opornika
dobre pytanie... czy taki sterownik po skasowaniu crashdaty zadziała poprawnie w razie bum ,czyli wyśle prąd do zapalnika?seebst pisze:No a jeśli auto miało "bum", straciło poduchy, w ich miejscu znalazły się oporniczki, to czy po ich wyeliminowaniu i wstawieniu poduch na swoje miejsce, w razie kolejnego "bum" poduchy zadziałają?
AirBag zamiast opornika
Temat jest bardzo śliski i dąży w bardzo złym kierunku,bez wiedzy na poziomie minimum średnim generuje więcej szkody niż pożytku .
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
AirBag zamiast opornika
nikt Ci tego nie zagwarantujeWaqa pisze:czy taki sterownik po skasowaniu crashdaty zadziała poprawnie w razie bum ,czyli wyśle prąd do zapalnika?
AirBag zamiast opornika
Jeśli jest zamiast poduszki założony oporniczek, dzięki któremu nie świeci się ciągle kontrolka od poduch, to czy montując tak, jak być powinno - poduchę, i podpinając do niej wtyczkę - ten opornik trzeba z powrotem odlutować, czy można wtyczkę podłączyć do poduchy wraz z tym oporniczkiem?
AirBag zamiast opornika
Boże! ładunek pirotechniczny ma oporność wlasnie okolo 2 ohmów. Nie ma poduchy to wstawia sie wlasnie opornik ktory symuluje obecnosc poduszki.
Po wykasowaniu crash daty sterownik jest taki jak nowy. Kto wie czy producent tych sterownikow nie robi na kazdym jakiejs symulacji. Crash data to informacja w oprogramowaniu sterownika ze była kolizja w ktorej to odpalano poduszki. Tylko tyle. Mozna nawet nie kasowac tej crash daty, wpiac nowe poduchy i przy kolizji poduchy odpala. Jedyny minus to to ze pali sie ta kontrolka nieszczesna.
Po wykasowaniu crash daty sterownik jest taki jak nowy. Kto wie czy producent tych sterownikow nie robi na kazdym jakiejs symulacji. Crash data to informacja w oprogramowaniu sterownika ze była kolizja w ktorej to odpalano poduszki. Tylko tyle. Mozna nawet nie kasowac tej crash daty, wpiac nowe poduchy i przy kolizji poduchy odpala. Jedyny minus to to ze pali sie ta kontrolka nieszczesna.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
AirBag zamiast opornika
wesol, ale czy nie mając tej poduchy zamontowanej, tylko przy wtyczce jest opornik, to czy wkładając nową poduchę, opornik trzeba wylutować, czy można podłączyć nową poduchę do wtyczki, w której jest ten opornik? o to mi chodziło...
No i jeśli zajdzie potrzeba odlutowania tegoż opornika, to czy lutując później sam kabelek, rezystancja się jakoś zmieni na kablu czy nie ma to żadnego znaczenia? Jak to bezpiecznie zrobić?
I czy kupować poduchę trzeba z takim i tylko wyłącznie numerem jaki podaje etka, czy może być z inna końcówką? przykładowo - powinna być 1j0 880 204 K, a założyć z końcówką B ?
No i jeśli zajdzie potrzeba odlutowania tegoż opornika, to czy lutując później sam kabelek, rezystancja się jakoś zmieni na kablu czy nie ma to żadnego znaczenia? Jak to bezpiecznie zrobić?
I czy kupować poduchę trzeba z takim i tylko wyłącznie numerem jaki podaje etka, czy może być z inna końcówką? przykładowo - powinna być 1j0 880 204 K, a założyć z końcówką B ?
AirBag zamiast opornika
Mam kilka pytań: Czy w każdym golfie MK4 jest pirotechniczny napinacz pasów?? Na jakiej zasadzie to działa?? Kiedy wystrzelają poduszki?? Po każdym zblokowaniu pasów bezwładnościowych czy tylko przy mocnym napięciu pasów. Oświeci mnie ktoś??
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości