AirBag zamiast opornika
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Waqa
- Gadatliwa bestia
- Posty: 923
- Rejestracja: wt cze 30, 2009 16:58
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
- Kontakt:
AirBag zamiast opornika
Moj dobry znajomy ok. pól roku temu kupił golfa MKIV po stłuczce. Sprzedający wcale tego nie ukrywał i mówił ze wszystko jest porobione na zicher. Niestety wczoraj przyjechał i mówi ze nie zwija się pas bezpieczeństwa. Po zdjęciu tapicerki słupka środkowego ujrzałem pas chyba od MKIII a na kablu od napinacza pirotechnicznego... opornik Mysle ładne jaja i zdemontowalem jeszcze schowek i to samo... opornik Teraz moje pytanie czy jak powstawiam airbagi nie bedzie problemow z poduchami, crashdata napewno zostala skasowana bo kontrolka airbag gasnie. dziękuje za wszelaką pomoc
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
AirBag zamiast opornika
jak jest taka szopa odwalona to i kontrolki nie możesz być pewny... VAG może by coś podpowiedział, sprawdzić czy w ogóle łączy się ze sterownikiem i czy wywala jakieś błędyWaqa pisze:crashdata napewno zostala skasowana bo kontrolka airbag gasnie
- Waqa
- Gadatliwa bestia
- Posty: 923
- Rejestracja: wt cze 30, 2009 16:58
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
- Kontakt:
AirBag zamiast opornika
oczywiście ze był podpinany. vag normalnie się łączy ze sterownikiem i zero błędów, także myślę ze sterownik jest ok.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
AirBag zamiast opornika
to chyba można próbować wywalić oporniki i dać sprawne elementy zamiast nich
- Waqa
- Gadatliwa bestia
- Posty: 923
- Rejestracja: wt cze 30, 2009 16:58
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
- Kontakt:
AirBag zamiast opornika
a poduchy roznily sie od rodzaju zastosowanego sterownika? czy był tylko jeden "model" poduch i szły do wszystkich sterowników?
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
AirBag zamiast opornika
poduchy pasażera są takie same, kierowcy zależy od rodzaju kierownicy - wiadomo, w fotelach jest podział na lewe/prawe i 3D/5D, kurtyny też mają podział na lewa/prawa
- Waqa
- Gadatliwa bestia
- Posty: 923
- Rejestracja: wt cze 30, 2009 16:58
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
- Kontakt:
- guziolek
- Forum Master
- Posty: 1400
- Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
- Lokalizacja: Lublin okolice
- Kontakt:
AirBag zamiast opornika
Qto, podczepię się i zapytam o pasy. Były różnice w ich opornościach w zależności od rocznika czy tylko wyglądem zewnętrznym się różniły? Kupując do siebie brałem takie jak miałem, ale zastanawiało mnie, że są chyba 3 rodzaje mechanizmów pirotechnicznych i czy podeszłoby jak leci, czy trzeba brać tak jak fabryka zrobiła?
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
AirBag zamiast opornika
skoro poduchy są takie same to nie sądzę aby zmieniali oporność dla samych napinaczyguziolek pisze:Były różnice w ich opornościach w zależności od rocznika
AirBag zamiast opornika
mozna nawwet walnac kiere od np opla z poducha i bedzie smigac. Poduchy maja miec tylko opornosc okolo 3 ohmów. W realu maja mierzac dobrym miernikiem jakies 2.7-2.8 ohma. Generalnie opor ma byc od 2.5 do 3 ohmów. Nalezy przy tym uwzglednic iż miernik na samych zwartych zesoba kablach pokaze troszke. Czyli taki mierniczek za 15 zl pokaze nawet 0.5 ohma a taki lepszy lub na lepszych kablach pokaze 0.2 ohma. Nalezy wiec od odczytu miernika odjąć te 0.2=0.3 ohma czyli zamiast 2.7 bedzie na wyswietlaczu okolo3 ohmy.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Re: AirBag zamiast opornika
nie opisuj takich porad jak mierzyć miernikiem zapalniki poduszek bo przez taką poradę może ktoś stracić życiewesol pisze:mozna nawwet walnac kiere od np opla z poducha i bedzie smigac. Poduchy maja miec tylko opornosc okolo 3 ohmów. W realu maja mierzac dobrym miernikiem jakies 2.7-2.8 ohma. Generalnie opor ma byc od 2.5 do 3 ohmów. Nalezy przy tym uwzglednic iż miernik na samych zwartych zesoba kablach pokaze troszke. Czyli taki mierniczek za 15 zl pokaze nawet 0.5 ohma a taki lepszy lub na lepszych kablach pokaze 0.2 ohma. Nalezy wiec od odczytu miernika odjąć te 0.2=0.3 ohma czyli zamiast 2.7 bedzie na wyswietlaczu okolo3 ohmy.
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
Re: AirBag zamiast opornika
mamy do czynienia z materiałem wybuchowym który może nas pozbawić życiassarna1 pisze:.. poniewaz?
100 razy się uda a za 101- BUM
zapytaj sapera czy mądrym pomysłem jest pomiar oporności zapalnika elektrycznego omomierzem
nie powinno się nawet pisać jak bezpiecznie to zrobić ponieważ jest zasada że się tego nie robi i koniec
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
- Waqa
- Gadatliwa bestia
- Posty: 923
- Rejestracja: wt cze 30, 2009 16:58
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
- Kontakt:
Re: AirBag zamiast opornika
nic z tych rzeczy. nic nie bedzie kombinowane przy poduszce. odlacze aku podepne kostki i ewentualnie vagnorek111 pisze: nie opisuj takich porad jak mierzyć miernikiem zapalniki poduszek bo przez taką poradę może ktoś stracić życie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości