Nie odpala! żaden mechanik nie może z tym poradzić.

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Yuriy_Jr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz gru 18, 2011 15:39

Nie odpala! żaden mechanik nie może z tym poradzić.

Post autor: Yuriy_Jr » pt lut 17, 2012 15:05

Witam, odstawiłem samochód do innego warsztatu, jedynie co zrobili, to poprawili niemal całą elektrykę, wszystkie złącza itd. Powiem, że czasami odpala super, ale jak pojeździłem dzisiaj jak jest cieplej to już znowu ciągnie jakieś 3-4 sek, zanim załapie.
Niestety, to tyle co mogę powiedzieć.

Ale słyszałem, że ten czujnik g28 warto wymienić kosztuje jakieś 70 zł. Warto, a czasami pomaga z tego co słyszałem, ale nie w moim przypadku.



Awatar użytkownika
kllimek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: wt lip 20, 2010 20:54
Lokalizacja: LB

Nie odpala! żaden mechanik nie może z tym poradzić.

Post autor: kllimek » pt lut 17, 2012 22:13

Dziś miałem to samo auto całą noc stało na dworze zachodzę i zong nie pali kontrolka od świec miga. podpinam VAg i jest błąd 16705 P0321 4141 Czujnik obrotów silnika lub jego obwód CKP - zły sygnał. Po dłuższym kręceniu w końcu odpala i chodzi. Mam tak już od jakiegoś czasu i dzieje się jak jest duża wilgoć. Słyszałem że w podszybiu kable idące do sterownika zawilgotnieją i dlatego tak się dzieje. Koledzy może słyszeli coś o tym to może podpowiedzą.


Obrazek

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Nie odpala! żaden mechanik nie może z tym poradzić.

Post autor: edzio » sob lut 18, 2012 18:42

Yuriy_Jr pisze:Ale słyszałem, że ten czujnik g28 warto wymienić kosztuje jakieś 70 zł. Warto, a czasami pomaga z tego co słyszałem, ale nie w moim przypadku.
za 70 złotych to loteria,może nie działać,nigdy nie montuje podróbek,bo takie cyrki się dzieją.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Nie odpala! żaden mechanik nie może z tym poradzić.

Post autor: Zico63b » sob lut 18, 2012 18:53

Kolega Grg474 już tydzień temu pisał (pytał) - jest wilgoć we wtyku ECU?
Jeśli te kłopoty występują po myciu czy opadach (przy ogólnie dużej wilgotności) - może warto lekko zakasać rękawy i oprócz złącza na podszybiu, sprawdzić czy nie jest przetarta wiązka do podszybia, czy też w komorze silnika.
A numery błędu VAG powyżej 16 . . . oznaczają nieprawidłową pracę ECU, z różnych przyczyn - od uszkodzenia wewnętrznego po usterki których nie przewidział VW.



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Nie odpala! żaden mechanik nie może z tym poradzić.

Post autor: edzio » sob lut 18, 2012 18:59

To nie wilgoć,jest powodem.Żeby kolega miał jakieś pojęcie i sprzęt to podpowiedział bym jak sprawdzić kilka rzeczy i wykluczyć usterki elektryczne.Wg.mnie powód jest czysto mechaniczny,jestem prawie pewien na 100%.Pomijając ten czujnik wału,jeśli jest zamiennik to pewności nie ma ,że sprawny .



Awatar użytkownika
kllimek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: wt lip 20, 2010 20:54
Lokalizacja: LB

Re: Nie odpala! żaden mechanik nie może z tym poradzić.

Post autor: kllimek » ndz lut 19, 2012 08:58

edzio pisze:To nie wilgoć,jest powodem.Żeby kolega miał jakieś pojęcie i sprzęt to podpowiedział bym jak sprawdzić kilka rzeczy i wykluczyć usterki elektryczne.Wg.mnie powód jest czysto mechaniczny,jestem prawie pewien na 100%.Pomijając ten czujnik wału,jeśli jest zamiennik to pewności nie ma ,że sprawny .
Może kolega opisze jak sprawdzić?
Dziś rano znowu ciężko zapalił wsiadam i po wielkim trudzie zapalił. Przyjechałem do pracy po 20 minutach postoju próbuje odpalić i znowu miał problemy za pierwszym razem nie odpalił :(


Obrazek

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Nie odpala! żaden mechanik nie może z tym poradzić.

Post autor: edzio » ndz lut 19, 2012 12:28

Trzeba sprawdzić,pomiędzy plus akumlatora ,a plusem zasilania sterownika czy się nie robią jakieś "szpilki" jeśli tak to coś(rozrusznik) sieje zakłucenia ,co powoduje zakłucenia sygnału z czujnika.Potrzebny oscyloskop.Lecz w twoim przypadku ,gdy dzieje się to podczas dużej wilgoci ,to masz problem ze stykami.



Awatar użytkownika
kllimek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: wt lip 20, 2010 20:54
Lokalizacja: LB

Re: Nie odpala! żaden mechanik nie może z tym poradzić.

Post autor: kllimek » ndz lut 19, 2012 13:24

edzio pisze:dy dzieje się to podczas dużej wilgoci ,to masz problem ze stykami.
Tak tylko jak jest wilgoć jak były mrozy to palił od pierwszego strzału bez zająknięcia.
A które to styki??


Obrazek

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Nie odpala! żaden mechanik nie może z tym poradzić.

Post autor: Haki » ndz lut 19, 2012 14:45

MI to pachnie utopionym ECU - którego wspaniali magicy z Wolfsburga umieścili w najlepszym miejscu by pływał w wodzie


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
kllimek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: wt lip 20, 2010 20:54
Lokalizacja: LB

Re: Nie odpala! żaden mechanik nie może z tym poradzić.

Post autor: kllimek » ndz lut 19, 2012 17:53

Haki pisze:MI to pachnie utopionym ECU
Kolego powiem że jak jest wilgotność poniżej 65% to pali bez zarzutu.


Obrazek

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Nie odpala! żaden mechanik nie może z tym poradzić.

Post autor: Haki » ndz lut 19, 2012 18:00

Więc masz 2 diagnozy - ECU ( demontaż podszybia ) + to co pisze kolega Edzio do dzieła ...


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
szadrak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: czw mar 25, 2010 23:28
Lokalizacja: PO
Auto: Seat Leon ST

Nie odpala! żaden mechanik nie może z tym poradzić.

Post autor: szadrak » ndz lut 19, 2012 21:23

kllimek pisze:jak jest wilgotność poniżej 65% to pali bez zarzutu
Ja tez moge potwierdzić, że jak nie pada z kilka dni to od razu golf zaczyna lepiej palić. Też mi się wydaje, że bede musiał dać auto do elektryka żeby zdemontowac podszybie i zobaczyć co się dzieje z tymi kablami.



Awatar użytkownika
kllimek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: wt lip 20, 2010 20:54
Lokalizacja: LB

Re: Nie odpala! żaden mechanik nie może z tym poradzić.

Post autor: kllimek » pn lut 20, 2012 11:41

Haki pisze:Więc masz 2 diagnozy - ECU ( demontaż podszybia ) + to co pisze kolega Edzio do dzieła ...
poczekam jak się zrobi cieplej i zabiorę się do roboty ;)


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 22 gości