Nie odpala! żaden mechanik nie może z tym poradzić.

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Yuriy_Jr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz gru 18, 2011 15:39

Nie odpala! żaden mechanik nie może z tym poradzić.

Post autor: Yuriy_Jr » sob lut 11, 2012 16:47

Witam wszystkich, proszę, a wręcz błagam o pomoc!!!
Mam problem z odpalaniem samochodu w sposób następujący: trzeba bardzo długo kręcić silnikiem zanim odpali na zimno, czasami w ogóle nie chce odpalać, na ciepłym rozgrzanym kręci jakieś 4-6 sekund zanim odpali.
Samochód: Golf IV Variant, 1,9 TDI ATD, 101Km. (Literki D i I - są czerwone.) Samochód z 2002 roku.
Mechanicy sprawdzili:
1. Nic nie pobiera prądu
2. Wymieniona pompa paliwa baku
3. Wymieniony czujnik wału korbowego
4. Wymieniony czujnik rozrządu.
5. Sprawdzana i podmieniana pompa wysokiego ciśnienie.
6. Pompowtryski sprawdzane na komputerze, a także ostatnio czyszczone porządnie na jakimś sprzęcie i ponownie ustawiany kąty itd.
7. Sprawdzona koronka wału korbowego.
8. Świece żarowe sprawdzane.
Co ciekawe czasami to się dzieje po tym jak np. umyje się samochód, albo pobada deszcz, ale w obecnych warunkach raczej ciężko o wilgoć.
Jak dłużej pojeżdżę np. w trasę, to lepiej zaczyna odpalać.
Kilka warsztatów w Warszawie już nie chcą tego naprawiać, bo nie wiedzą, co to może być.
Mówią, że to problem z elektroniką, niby.
Pomóżcie mi, bo prowadzę małą firmę stolarską i bez samochodu jestem jak bez rąk.
Jeżeli możecie mi pomóc w Warszawie, to będę baaardzo wdzięczny.
Pozdrawiam,
Jurek.



Awatar użytkownika
mlodyyx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob mar 10, 2007 22:00
Lokalizacja: Polkowice

Nie odpala! żaden mechanik nie może z tym poradzić.

Post autor: mlodyyx » sob lut 11, 2012 17:09

Może jakaś nieszczelność układu paliwowego?
Nie wiem jak to jest w silniach z PD.. ale nie widać gdzieś w przewodach bąbelek powietrza?
Filtr paliwa jest ok ?



trucha
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:12
Lokalizacja: ale kto skąd?

Nie odpala! żaden mechanik nie może z tym poradzić.

Post autor: trucha » sob lut 11, 2012 17:11

Hmm, mialem kiedys podobny problem, mianowicie w deszcz, albo jak najechalem na kaluze (i zalewalo od spodu), to auto po zgaszeniu nie chcialo mi zapalic.
Kiedys zgasl mi nawet podczas jazdy i musialem czekac, az wyschnie - cewka(bynajmniej tyle pamietam z tego, co mi mowil mechanik - czesc ta jest obok wlewu do plynu od chlodnicy. poniewaz jestem laikiem jesli chodzi o auta pisze o tym gdzie to jest, bo byc moze pomylilem nazwe:P). Tak czy siak, w moim przypadku pomogla wymiana.



Yuriy_Jr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz gru 18, 2011 15:39

Re: Nie odpala! żaden mechanik nie może z tym poradzić.

Post autor: Yuriy_Jr » sob lut 11, 2012 17:17

mlodyyx pisze:Może jakaś nieszczelność układu paliwowego?
Nie wiem jak to jest w silniach z PD.. ale nie widać gdzieś w przewodach bąbelek powietrza?
Filtr paliwa jest ok ?
Układ paliwowy jest OK, bo sprawdzaliśmy podpinając przezroczystą rurę i nie ma bąbelków w paliwie, a filtr paliwa jest nowiutki na jakieś 2 tygodnie.
Może ktoś zna dobrego elektryka w Warszawie?



Awatar użytkownika
mlodyyx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob mar 10, 2007 22:00
Lokalizacja: Polkowice

Nie odpala! żaden mechanik nie może z tym poradzić.

Post autor: mlodyyx » ndz lut 12, 2012 12:12

Komputer był podpinany? Nic nie pokazał ?



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Nie odpala! żaden mechanik nie może z tym poradzić.

Post autor: jeryk10 » ndz lut 12, 2012 13:52

Jak się zachowuje silnik jak odpali czy ma moc jak powinien mieć czy silnik chodzi w miarę równo podłącz Vag i sprawdź w elektronice silnika test elementów czy wszystkie zaworki pracują Na pewno instalacje trzeba prześwietlić od A do Z Zrób test na plak czy odpali od zaraz nie wykluczam sprawdzenia ciśnienia na garach


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

Yuriy_Jr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz gru 18, 2011 15:39

Re: Nie odpala! żaden mechanik nie może z tym poradzić.

Post autor: Yuriy_Jr » ndz lut 12, 2012 18:59

Na VAGu był sprawdzany, nic nie wykazuje, tylko jak się kręci silnikiem długo, gdy nie może załapać, to wyskakuje błąd czujnika wału korbowego.
Na komputerze był cały sprawdzany na VAG, co ciekawe wszystko w porządku pokazuje - i tu jest problem, bo żaden mechanik nie wie o co w takim razie chodzi.
Od Plaka odpala po kręceniu ok. 1-2 sekund.
Dziś jeździłem trochę, to z rana dopiero za 3 razem załapał ledwo ledwo, pewnie niedługo będzie rozrusznik do wymiany.
A jak jest ciepły, to czasami z półobrotu zapala, ale nie zawsze.
Problem polega na tym, że nie znam żadnego dobrego mechanika czy elektryka w Warszawie, bo tak jeden mówi, to na 100% pompowtryski, trzeba je wyczyścić, no wyczyściłem za 200 stówki, niby rzeczywiście mniej kopci i mniej pali, ale problem pozostaje.

Dziękuję Wam wszystkim za odpowiedzi, czekam dalej na jakieś propozycje rozwiązania.
a może to właśnie rozrusznik już trochę walnięty i zaczyna mu brakować mocy by bujnąć silnik.



Yuriy_Jr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz gru 18, 2011 15:39

Re: Nie odpala! żaden mechanik nie może z tym poradzić.

Post autor: Yuriy_Jr » ndz lut 12, 2012 19:05

jeryk10 pisze:Jak się zachowuje silnik jak odpali czy ma moc jak powinien mieć czy silnik chodzi w miarę równo podłącz Vag i sprawdź w elektronice silnika test elementów czy wszystkie zaworki pracują Na pewno instalacje trzeba prześwietlić od A do Z Zrób test na plak czy odpali od zaraz nie wykluczam sprawdzenia ciśnienia na garach
Jak odpali, to normalnie marzenie: chodzi równo, ma moc, nigdy nie gaśnie. Tak jak pisałem wyżej na Plaku odpala prawie jak marzenie.
Jestem załamany



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Nie odpala! żaden mechanik nie może z tym poradzić.

Post autor: grg474 » ndz lut 12, 2012 20:33

Yuriy_Jr pisze:Na VAGu był sprawdzany, nic nie wykazuje, tylko jak się kręci silnikiem długo, gdy nie może załapać, to wyskakuje błąd czujnika wału korbowego.
hmm - to pozostają 2 rzeczy - wiązka i sterownik silnika. Ponieważ auto 2002 rok - to najprostsza metoda - dogadać się z którymś forumowiczem i podmienić na 1-2 dni sterownik silnika, licznika i kluczyk. Jeśli będzie pięknie palił - to znaczy ze wina jest w sterowniku silnika


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Yuriy_Jr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz gru 18, 2011 15:39

Re: Nie odpala! żaden mechanik nie może z tym poradzić.

Post autor: Yuriy_Jr » ndz lut 12, 2012 21:48

grg474 pisze:
Yuriy_Jr pisze:.
hmm - to pozostają 2 rzeczy - wiązka i sterownik silnika. Ponieważ auto 2002 rok - to najprostsza metoda - dogadać się z którymś forumowiczem i podmienić na 1-2 dni sterownik silnika, licznika i kluczyk. Jeśli będzie pięknie palił - to znaczy ze wina jest w sterowniku silnika
No właśnie, tego nikt podobno nie sprawdzał na warsztacie, a powiedz mi Kolego, czy jest możliwość, aby wiązka bądź sterownik silnika były zalewane wodą od spryskiwaczy na przedniej szybie bądź jakoś tam wilgoć jakoś tam trafia, bo ostatnio właśnie coś takiego zauważyłem, że po tym jak długo myję szybkę, to się zaczyna coś takiego, ale nie zawsze.
Latem np. jak popada porządnie, czy jak umyję karcherem, to też coś takiego się pojawia, tylko teraz zimą jest po prostu jakaś masakra.
Dziękuję



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Nie odpala! żaden mechanik nie może z tym poradzić.

Post autor: grg474 » ndz lut 12, 2012 22:37

Yuriy_Jr pisze:czy jest możliwość, aby wiązka bądź sterownik silnika były zalewane wodą od spryskiwaczy na przedniej szybie bądź jakoś tam wilgoć jakoś tam trafia, bo ostatnio właśnie coś takiego zauważyłem, że po tym jak długo myję szybkę, to się zaczyna coś takiego, ale nie zawsze.
możliwe
zrzuć podszybie i sam zobaczysz czy się tam cuda nie dzieją


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
szadrak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: czw mar 25, 2010 23:28
Lokalizacja: PO
Auto: Seat Leon ST

Re: Nie odpala! żaden mechanik nie może z tym poradzić.

Post autor: szadrak » wt lut 14, 2012 23:33

grg474
No Latem np. jak popada porządnie, czy jak umyję karcherem, to też coś takiego się pojawia, tylko teraz zimą jest po prostu jakaś masakra.
Dziękuję
I jak kolego? rozwiązałes problem z odpalaniem. Czytałem twoj temat i mam ten sam problem z odpalaniem co ty. Jak były mrozy to jakoś tam odpalał, ale teraz jak jest temp na + i pada deszcz to tak samo: masakra z odpalaniem :grrr: na dodatek przy odpalaniu zapala sie kontrolka ESP i świeci ciągle. mój golf byl "kiedyś" na vagu i był bład sporadyczny, czujnika położenia wału. Ostanio to przejechałem ok 21km potem po ok 1h chciałem odpalić i kręce 1 rozrusznikiem-nic, 2 raz nic, 3 raz i nie odpala jak by paliwa nie dostawał, wk....c sie można...



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Nie odpala! żaden mechanik nie może z tym poradzić.

Post autor: marcin7x5 » śr lut 15, 2012 11:17

szadrak
wymien ten czujnik (g28) położenia wału korbowego. On w głownej mierze jest odpowiedzialny za impulsy do sterownika, że silnik sie kręci. Jeżeli nie ma od niego sygnału to sterownik widzi, że silniki stoi w miejscu. Tym bardziej, że miałeś bład na vag-u.



Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1795
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

Nie odpala! żaden mechanik nie może z tym poradzić.

Post autor: cinek2004 » śr lut 15, 2012 11:57

Moze zanim wymienisz sprawdz jego rezystancje miedzy pinami 1 i 2 wtyczki. Musi byc od 1,0 do 1,5 kΩ.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości