Centralka kodinis raktas GN5

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

Centralka kodinis raktas GN5

Post autor: Johnatan » czw lut 09, 2012 00:15

Witam. Załatwiłem sobie używaną centralkę kodinis raktas GN5. Mam też instrukcję zanim pójdę na ten mróz i zmnarnuje sobie doszczętnie nerwy może pomożecie mi to rozpisać po naszemu ? Auto mk2 z oryginalnym pneumatycznym centralnym zamkniem. Zalezało by mi na otwieraniu, zamykaniu, migaczach (choć tu bym chciał wykorzystać zapalanie postojówek na kilka sek)
Obrazek


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

Centralka kodinis raktas GN5

Post autor: Johnatan » pt lut 10, 2012 21:09

dziś dłubałem i mam problem.. Wszystko jest ok podłączone tylko mam problem.. lewa kość o numeracji 1-7 tam są dwa pinty 7 i 6 są one do przekaxników zamka elektrycznego. Jest opisane że one podają mase bo plus juz jest na porzekaźnikach. Robiąc mostek miernikiem miedzy 12V a stykiem 6 i 7 pokazuje mi przejście i pipczy gdy nacisne pilota. Czemu tak ? czy ja zamontuje tam przekaxniki to pompka mi bedzie chodziła ? bo to jest za szybki sygnał 12V a pompka musi mieć długi aż do końca.


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Centralka kodinis raktas GN5

Post autor: Qto » pt lut 10, 2012 21:29

a upewniłeś się że centralka da radę obsłużyć pneumatykę ??
Na obrazku jak byk jest siłownik elektryczny...



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Centralka kodinis raktas GN5

Post autor: Paweł Marek » pt lut 10, 2012 21:55

Johnatan, te dwie diody na kablach 6 i 7 są zamontowane? Masz siłownik elektryczny dołożony w drzwiach kierowcy? I czy masz pełniejszą instrukcję dla sprawdzenia czy da się impuls na central wydłużyć? Miernik może pipczeć bo opór cewek przekaźników nie jest zbyt duży, ustaw go na omy, ale tym się nie przejmuj. Niech się jeszcze ktoś z mk2 wypowie bo ja nie wiem czy na central w mk2 ptrzebny jest dłuższy impuls czy nie ( w mk3 nie jest potrzebny wystarczy ułamek sekundy)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Bednarus
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 883
Rejestracja: pn maja 23, 2005 17:33
Lokalizacja: PZL
Kontakt:

Centralka kodinis raktas GN5

Post autor: Bednarus » pt lut 10, 2012 22:23

Johnatan, tak jak piszesz, sterownik podaje masę na przewód nr 6 podczas zamykania i przewód nr 7 podczas otwierania. A jak chcesz sprawdzić czy to faktycznie jest masa, to nie ustawiaj miernika na pipczenie (sprawdzanie ciągłości w obwodzie), tylko zmierz napięcie pomiędzy jednym z tych pinów a +12V podczas otwierania/zamykania. Jeżeli pojawi się napięcie to sygnał sterujący jest masowy. Jeszce jedno. Tak patrząc na tą instrukcję wynika, że jest możliwość wyboru czasu trwania sygnału pomiędzy 0,5s a 4s.



Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

Centralka kodinis raktas GN5

Post autor: Johnatan » sob lut 11, 2012 00:07

Qto, Nic nie sie upewniałem bo dostałem go za flaszke wódki
Paweł Marek, Diod nie ma. Mam wszedzie tylko siłowniki pneumatyczne i pompkę w bagażniku. Ale mam siłownik sterujący. Moze wystarczy podmienić pompkę ? ja musze trzymac do końca.
Bednarus,
Bednarus pisze:tylko zmierz napięcie pomiędzy jednym z tych pinów a +12V podczas otwierania/zamykania.
oo tego nie robiłem, sprawdzę.
Bednarus pisze: Tak patrząc na tą instrukcję wynika, że jest możliwość wyboru czasu trwania sygnału pomiędzy 0,5s a 4s.
Gdzie jest ten wybór. Tam jest jakaś adnotacja do BMW.


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Centralka kodinis raktas GN5

Post autor: Qto » sob lut 11, 2012 00:19

Johnatan pisze:ja musze trzymac do końca.
no to czyli raczej nie zatrybi



Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

Centralka kodinis raktas GN5

Post autor: Johnatan » sob lut 11, 2012 01:10

Bednarus, moze to sie odnosi do jakiś przekaźników. Ale wpinałem sie miernikiem i wychodziło mi jakieś 3V później jak dusiłem pilota to wzrastało do 6V coś tak nie stabilnie i śmiesznie...

Też podejżewam że nie pociągnie tego ta centralka ale pytam was czy dodać jakiś dobry prawidłowy przekaźnik


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Bednarus
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 883
Rejestracja: pn maja 23, 2005 17:33
Lokalizacja: PZL
Kontakt:

Centralka kodinis raktas GN5

Post autor: Bednarus » sob lut 11, 2012 01:39

Johnatan pisze:Ale wpinałem sie miernikiem i wychodziło mi jakieś 3V później jak dusiłem pilota to wzrastało do 6V coś tak nie stabilnie i śmiesznie...
Na moje jest ok. Czyli tam jest masa. Po prosu 0,5s to za krótko, żeby miernik zdążył wskazać prawidłowe napięcie.
Johnatan pisze:
Bednarus pisze: Tak patrząc na tą instrukcję wynika, że jest możliwość wyboru czasu trwania sygnału pomiędzy 0,5s a 4s.
Gdzie jest ten wybór. Tam jest jakaś adnotacja do BMW.
Znalazłem na stronie producenta instrukcję. Da się to zrobić. Ale ustawienie tego jest strasznie zagmatwane. Przede wszystkim musisz mieć tą centralkę poprawnie podłączoną, a w szczególności didę LED, +12V po zapłonie, włącznik krańcowy drzwi oraz kierunkowskazy.
Poniżej jest instrukcja jak to zrobić. Niestety po angielsku.
http://www.kodinis.lt/images/graphics/1220959300.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
W tamtej instrukcji jest odnośnik jeszcze do tego
http://www.kodinis.lt/images/graphics/1220959703.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

Centralka kodinis raktas GN5

Post autor: Johnatan » sob lut 11, 2012 02:07

Bednarus, Mam z tej stronki instrukcję. Rozszyfrowałem tą centralke. ale nadal nie wiem jak zrobić żeby mi pompka działała. Diody led nie mam, uznałem że nie jest potrzebna. 12V po zapłonie też uznałem że nie jest potrzebne ponieważ to jest alarm gdy zostanie załączony zapłon bez otwierania drzwi. Kierunków też nie mam musze skoczyć po diody, i krańcówke drzwi też nie mam. Czy te elementy alarmu maja coś wspólnego z trwałością sygnału zamykania ?


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Centralka kodinis raktas GN5

Post autor: Paweł Marek » sob lut 11, 2012 11:16

Johnatan, pytałem o diody, które masz je na schemacie na kablach 6 i 7 sterujacych przekaźnikami do centrala chyba musza być. Reszta to kwestia wydłużenia impulsu, oraz odpowiedniego podłączenia przekaźników do centrala, zwróć uwagę że do uruchomienia pompki przekaźniki te podają plus, z jednego na zmykanie z drugiego na otwieranie. A jesli masz w drzwiach kierowcy siłownik elektryczny to on potrzebuje i masy i plusa odwrotnie podwanych na zamykania odrwotnie na otwierania - czyli dokładnie tak jak masz pokazane podłączenie tego siłownika na schemacie.
Czyli tak bezproblemowo nie wysterujesz bez dodatkowych elementów i pompki i siłownika elektrycznego - nie bardzo rozumiem z twojego opisu jak to podłaczyłeś.
Do kierunków diod nie trzeba masz osobne kable na prawe i lewe więc diody sa już w sterowniku.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

Centralka kodinis raktas GN5

Post autor: Johnatan » sob lut 11, 2012 11:56

Pominąłem w sterowniku wszystko co mi nie potrzebne. Migające kierunki- nie potrzebne. Migajaca kontrolka ? potrzebna ? Czujniki krańcówek otwierania drzwi,klapy, maski ? potrzebne ? do alarmu, a ja alarmu nie chce. Auto stoi w garażu w fazie montowania i jeżeli diody są potrzebne na kabelki sterowania siłownikiem to zamontuje. Nie chce mieć żadnego elektrycznego siłownika. Posiadam oryginalny sterujący siłownik który ma w środku styki ale nie jest w ogóle siłownikiem, ani na powietrze ani na prąd. PRzekręcam swoje drzwi i ten siłownik uruchamia pompkę. Chce mieć to zamontowane na przekaźniku bez bawienia się, jak bedzie trzeba zmienić pompkę od mk3 to ja zmienie.


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Centralka kodinis raktas GN5

Post autor: Paweł Marek » sob lut 11, 2012 12:12

ok. Myślałem ze chcesz mieć możliwość otwierania dzrwi kierowcy z pilota bo inaczej po co ci cały ten sterownik.
Do wysterowania pomki centrala trzeba zmienić podłączenia obu przekaźników widocznych na dole schematu po prawej. Nie wykonujesz obu połączeń między stykami 87 oraz 87a widocznych na schemacie, nastepnie do obu styków 30 dajesz plus stały zamiast widocznego tam siłownika, wówczas na jedym ze styków 87 dostajesz plus na zamykanie, na drugim na otwieranie które podłączasz do kabli sterujacych pompką i bangla. Do tego wydłużasz impuls jak w instrukcji. Na koniec montujesz pneumatyczny siłownik do dzrwi kierowcy - tu praktycznie nie pomogę, może nada się się zamek z drzwi tylnych z takim siłownikiem. I po robocie wszystko ma działać. Ale jeśli jednak chcesz mieć siłownik elektryczny od kierowcy - to rzecz jest opisana na forum, kilka mozliwych rozwązań.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

Centralka kodinis raktas GN5

Post autor: Johnatan » sob lut 11, 2012 17:31

Paweł Marek pisze:Do tego wydłużasz impuls jak w instrukcji.
czyli jak w instrukcji ?


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 30 gości