zwarcie w instalacji elektrycznej?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
zwarcie w instalacji elektrycznej?
Witam serdecznie, w ostatnich czasach nie potrafię odpalić swojego golfa iv.
Do rzeczy : podczas włączania zapłonu słychać takie "trykanie"/"cykanie" w okolicach alternatora. Trwa one około 10 sekund dłużej od zgaszenia się większości kontrolek na desce rozdzielczej (tj. świec żarowych etc, zostake wiadomo kontrolka akumulatora, które nie gasną aż do odpalenia itp). Potem następuję próba rozruchu (nieudana) bowiem rozrusznik z trudem zrobi 2 obroty po czym kontrolki na desce rozdzielczej przygasają (gaśnie zegarek itp) i słychać taki charakterystyczny trzask w drzwiach jakby z centralnego zamka (choć drzwi zostają w takim samym stanie otwarci jak przed trzaskiem).
Wczoraj chciałem rozłączyć rozrusznik by sprawdzić czy cykanie ustanie (zdjąłem kabel z bezpiecznika pierwszy od lewej w puszcze przy klemie dodatniej) to nie pomogło. Postanowiłem zdjąć 2 kleme i zastanowiło mnię, że jej przyłożenie powoduje iskrzenie tak jakby było tam zwarcie czy duże obciążenie. Niestety nie mam jak zmierzyć prądu bo miernik nie posiada funkcji pomiaru prądu stałego.
Rozrusznik już miałem wyciągnięty wydaje się pracować bardzo dobrze.
Akumulator można wykluczyć bowiem miałem już włożony z innego dobrze działającego auta, miałem naładowy + prąd z innego auta i to nic nie dało.
Prosiłbym o poradę co jeszcze mogę sprawdzić. Jaką drogę obrać przy sprawdzaniu tego 2 bezpiecznika, na którym iskrzy przykładany kabel. (to zapewne jest obwód wnętrza kabiny).
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Do rzeczy : podczas włączania zapłonu słychać takie "trykanie"/"cykanie" w okolicach alternatora. Trwa one około 10 sekund dłużej od zgaszenia się większości kontrolek na desce rozdzielczej (tj. świec żarowych etc, zostake wiadomo kontrolka akumulatora, które nie gasną aż do odpalenia itp). Potem następuję próba rozruchu (nieudana) bowiem rozrusznik z trudem zrobi 2 obroty po czym kontrolki na desce rozdzielczej przygasają (gaśnie zegarek itp) i słychać taki charakterystyczny trzask w drzwiach jakby z centralnego zamka (choć drzwi zostają w takim samym stanie otwarci jak przed trzaskiem).
Wczoraj chciałem rozłączyć rozrusznik by sprawdzić czy cykanie ustanie (zdjąłem kabel z bezpiecznika pierwszy od lewej w puszcze przy klemie dodatniej) to nie pomogło. Postanowiłem zdjąć 2 kleme i zastanowiło mnię, że jej przyłożenie powoduje iskrzenie tak jakby było tam zwarcie czy duże obciążenie. Niestety nie mam jak zmierzyć prądu bo miernik nie posiada funkcji pomiaru prądu stałego.
Rozrusznik już miałem wyciągnięty wydaje się pracować bardzo dobrze.
Akumulator można wykluczyć bowiem miałem już włożony z innego dobrze działającego auta, miałem naładowy + prąd z innego auta i to nic nie dało.
Prosiłbym o poradę co jeszcze mogę sprawdzić. Jaką drogę obrać przy sprawdzaniu tego 2 bezpiecznika, na którym iskrzy przykładany kabel. (to zapewne jest obwód wnętrza kabiny).
Z góry dziękuję za odpowiedź.
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
zwarcie w instalacji elektrycznej?
Jeżeli przy wyłączonym zapłonie iskrzy Ci na kablu plusowym alternatora, to albo kabel się przetarł i zwiera do masy, albo któraś z diod w alternatorze ma zwarcie.ebociek pisze:co jeszcze mogę sprawdzić
zwarcie w instalacji elektrycznej?
Mówisz o pierwszym kablu w puszce z bezpiecznikami przy plusowej klemie?
zwarcie w instalacji elektrycznej?
cykanie trykanie to ten głoś jest słyszalny z pompy wtryskowej nie z alternatora jeżeli twierdzisz ze to zwarcie jest na bezpiecznikach na akumulatorze to odkręć kable po kolei i zobaczysz na jakim obwodzie jest zwarcie Ściągnij ze świec podgrzewania chłodziwa przewody i zobacz czy będzie dalej to samo
Swap instalacji z grupy VAG .
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
zwarcie w instalacji elektrycznej?
Odpowiedź na twoje pytanie istnieje w moim 1 poscie.cykanie trykanie to ten głoś jest słyszalny z pompy wtryskowej nie z alternatora jeżeli twierdzisz ze to zwarcie jest na bezpiecznikach na akumulatorze to odkręć kable po kolei i zobaczysz na jakim obwodzie jest zwarcie Ściągnij ze świec podgrzewania chłodziwa przewody i zobacz czy będzie dalej to samo
Więc iskrzy kabel nr 2 od lewej (tyle, że jak go rozłącze to nie mam możliwości sprawdzenia czy pomogło bo cały środek siada i nie ma możliwości włączenia zapłonu etc). Gdzie dalej mogę wypinać by sprawdzić np. wspomnianą pompę wtryskową ale bez rozłączania całej elektroniki w kabinie.Jaką drogę obrać przy sprawdzaniu tego 2 bezpiecznika, na którym iskrzy przykładany kabel. (to zapewne jest obwód wnętrza kabiny).
zwarcie w instalacji elektrycznej?
Wyciągnięcie przekaźnika 109 umieszczonego pod kierownicą spowodowało ustanie cykania w okolicach komory silnika.
Za co odpowiada przekaźnik 109 (czym steruje) ?
Za co odpowiada przekaźnik 109 (czym steruje) ?
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
zwarcie w instalacji elektrycznej?
Główny przekaźnik układu sterowania silnika.ebociek pisze:Za co odpowiada przekaźnik 109
Jaki jest kod twojego silnika?
zwarcie w instalacji elektrycznej?
12 - Relais für Spannungsversorgung - Klemme 30 (109)
załączany jest sygnałem z ECU silnika, przekazuje prąd dla bezpieczników:
32 - zasilanie dla ECU + N146 - Mengensteller
34 - zasilanie dla elektrozaworów N75, N18, N239, N108 oraz przepływki
43 -napięcie dla czujników dla sterownika silnika
załączany jest sygnałem z ECU silnika, przekazuje prąd dla bezpieczników:
32 - zasilanie dla ECU + N146 - Mengensteller
34 - zasilanie dla elektrozaworów N75, N18, N239, N108 oraz przepływki
43 -napięcie dla czujników dla sterownika silnika
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
zwarcie w instalacji elektrycznej?
To jest 1.9 tdi 90km ALHstonefree pisze:Główny przekaźnik układu sterowania silnika.
Jaki jest kod twojego silnika?
Jakieś przypuszczenia/podpowiedzi?
zwarcie w instalacji elektrycznej?
no - otwórz maskę, włącz stacyjkę i ustal co cyka - zrób fotkę a my ci powiemy dlaczegoebociek pisze:Jakieś przypuszczenia/podpowiedzi?
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości